folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder Türkiye De Neden W3school, Php.Net Tarzı Oluşum Yok?



Türkiye De Neden W3school, Php.Net Tarzı Oluşum Yok?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    son günlerde yeni projelerle birlikte html, javascript, ajax ve php ile fazlasıyla haşır neşir olmaya başladım.Kullandığım siteler w3school ve php.net.Kapsamlı, anlaşılır ve mükemmeller.

    Türkiye'ye bakıyoruz div konusunda bir bilgi alıcm ohoo..Bin tane site dolaşmam lazım.Düzenli ifadelere başladık, bol örnekli kullanımlara bakıcam yok yine yok.Her sitede nerdeyse aynı döküman.Hayır bu işin ingilizcesi var, çevirip eklemek zor olmasa gerek.Programlama konularında iyi olsam, oturup ben yazıcam fakat çok uzman bir yapım yok.Müsait olunca bari şimdilerde öğrendiğim düzenli ifade ve sınıfları tahribata ekleyeyim.

    http://www.regular-expressions.info/ 

    http://www.w3schools.com/

    türkiye de google+tahribat+ceviz.net ile ancak belimizi büküyoruz heh bide r10 var.Fakat yine hepsi tam değil.

    He tabi kodaman vs. gibi siteleri unutmayalım ama google'dan yönleniyor oraya içinde durduğumdan değil.

    En basitinden 

    http://www.tahribat.com/Forum-Duzenli-Ifadelerde-Sikinti-136820/

    Buradaki konumda düzenli ifade problemleri yaşadım.Günlerdir çözmek için ölüyorum.

    -----

    Javascript, ajax, css ile ilgili kapsamı bir site açılsa, php ayarları, fonksiyonları, teknikleri (oopta olcak) kapsamlı bir site açılsa mükemmel olur.

    En basitinden php de oop 'a başladım, hayda Türkçe olan bütün dökümanlar giriş seviyesinde.Tamam o kısımlar iyide, bunun ilerletme kısmı nolcak ? İngilizceden zorlana zorlana hem ingilizceyi hemde kodlama kısmını geliştiriyorum.Yada yapılan portallara bakıyorum ki tam bi işkence (wordpress vs..)

    Türkiyede adam gibi programlama sitesi yokmu, adam gibi iş yapan yer yok mu ? bi php.net ile, w3school ile kapışacak, yarışacak.Google da ilk 50 sonucun 30 u aynı.Herkes birbirinden çakmış.

    Ne bunaltıcı birşey.

    edit: aslında bu konu bir yakarış olduğu kadar, hadi bak yeni projeler bunlar, tutar mı acep?kapsamlı olursa neden olmasın ? konusuydu :D

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SUPERBICO
    SUPERBICO's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2008
    Erkek
    turkiyede herkes parasına bakıyor.ugrasıp da hayır icin 2 satır yazmaz..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    SUPERBICO bunu yazdı:
    -----------------------------
    turkiyede herkes parasına bakıyor.ugrasıp da hayır icin 2 satır yazmaz..
    ----------------------------- 

    abi adam ufak reklamlardan kazanabilir

    edit :  pardon Trük olduğumuzu unuttum :D reklama kim tıklar

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iLLuMiNaTi
    iLLuMiNaTi's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek

    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    SUPERBICO bunu yazdı:
    -----------------------------
    turkiyede herkes parasına bakıyor.ugrasıp da hayır icin 2 satır yazmaz..
    ----------------------------- 

    abi adam ufak reklamlardan kazanabilir

    edit :  pardon Trük olduğumuzu unuttum :D reklama kim tıklar


    -----------------------------

    üstünede dalga geçerler o kadar şey varken bumu tutacak siz bişi yapamazsınız gibilerinden.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hunter
    j4x
    j4x's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    php.net php nin kendi sitesi zaten. open sourceda olsa oturup her bisiye ornek vermisler anlatmislar, baska yerde aramaya gerek kalmiyor. turkceside var cogu sayfanin farkindaysan itu mu ne destekliyodu.


    The king is bleeding.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    gVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    php.net php nin kendi sitesi zaten. open sourceda olsa oturup her bisiye ornek vermisler anlatmislar, baska yerde aramaya gerek kalmiyor. turkceside var cogu sayfanin farkindaysan itu mu ne destekliyodu.


    ----------------------------- 

     

    yok hocam tabi phpnin kendi siteside nasıl diyeym, bazen öyle karmaşık birşeye bakıyorum ki, php.net'ten forum, yorum, örnek gibi birşeyde sormam lazım yok.Yani kast ettiğim o değil mesela Türkiye'de belgeler.org vardı bir çok alanda süper şeyler yayınlıyordu adamlar, fakat onlarında güncelliğini yitirmiş dökümanları var.

    o şekil sağlam birşey diyorum.MEsela div konusunda her trlü fikri almak lazım nerden bakıcaz ? Başlangıç dökümanları var ama divlerle o kadar güzel şeyler yapabiliyorlar ki..

    edit: kafan dağınık neler yazmışım :D

    yani hocam demek istediğim Türkiye'de forum harici kaç site var ki adam gibi döküman veren ? forumlarda gelen üyelere göre yönlendiriliyor.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    up tadında soru sormaca postu ;

    böyle bir site yapsak, sıfırdan güzel anlaşılır döküman yazacak arkadaşlar olabilir mi ? Elinden geldiği kadar.Diğer sitelerde olmayacak tarzdan.Sade, anlaşılır, konunu özüne.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zodiac
    Zodiac's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    up tadında soru sormaca postu ;

    böyle bir site yapsak, sıfırdan güzel anlaşılır döküman yazacak arkadaşlar olabilir mi ? Elinden geldiği kadar.Diğer sitelerde olmayacak tarzdan.Sade, anlaşılır, konunu özüne.


    -----------------------------

    eski şevk ilham olsaydı amuha bile korduk :) 1 yıldır php'nin yüzüne bakmıyorum hocam.


    mantığın korkunu yenemiyorsa kendini düşünenden sayma,
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    Kurtcebe bunu yazdı:
    -----------------------------
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    up tadında soru sormaca postu ;

    böyle bir site yapsak, sıfırdan güzel anlaşılır döküman yazacak arkadaşlar olabilir mi ? Elinden geldiği kadar.Diğer sitelerde olmayacak tarzdan.Sade, anlaşılır, konunu özüne.


    -----------------------------

    eski şevk ilham olsaydı amuha bile korduk :) 1 yıldır php'nin yüzüne bakmıyorum hocam.


    -----------------------------

    hoca aslında sorun değil, bende 1 senedir elleşmiyordum yeniden başladım da, amaç insanlara adam gibi döküman sunmak.Yani echo, zaman tarih falan bi yere kadar Türkiye'de sornasını verecek birşey lazım.Mesela mysql'deki sorgulara bi bakıyorum, php ile 20 satır kod yacağımıza tek sorguda istediğimizi veriyormuş.

    Bunları falan anlatmak lazım.Daha hızlı, daha performanslı, bilinmeyenleri.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zodiac
    Zodiac's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kurtcebe bunu yazdı:
    -----------------------------
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    up tadında soru sormaca postu ;

    böyle bir site yapsak, sıfırdan güzel anlaşılır döküman yazacak arkadaşlar olabilir mi ? Elinden geldiği kadar.Diğer sitelerde olmayacak tarzdan.Sade, anlaşılır, konunu özüne.


    -----------------------------

    eski şevk ilham olsaydı amuha bile korduk :) 1 yıldır php'nin yüzüne bakmıyorum hocam.


    -----------------------------

    hoca aslında sorun değil, bende 1 senedir elleşmiyordum yeniden başladım da, amaç insanlara adam gibi döküman sunmak.Yani echo, zaman tarih falan bi yere kadar Türkiye'de sornasını verecek birşey lazım.Mesela mysql'deki sorgulara bi bakıyorum, php ile 20 satır kod yacağımıza tek sorguda istediğimizi veriyormuş.

    Bunları falan anlatmak lazım.Daha hızlı, daha performanslı, bilinmeyenleri.


    -----------------------------

    php'nin kendi sitesinde wikipedia gibi yol geçen hanı olduğu için pek sabit kalmıyor ordada ipuçları, benim bildiğim bazı üniversite kuruluşları dışında türkiyede daha büyük kapsamlı script örnekleri veren yada bununla ilgili tartışma platformları yok, ama böyle bi ortamı barındıracak site yapmakta zor değil yeterki bu işe asılan karşılıksız gönüllü programcılar olsun, senin benim gibi orta seviye programcıların bile hevesi artar yazdıkça.


    mantığın korkunu yenemiyorsa kendini düşünenden sayma,
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    aynen hocam, benimde çok iyi bildiğimden değil, ama ingilizceden çeviri falan yaparım, tarcanbot gibi projeleri yayınlarım açıklaya açıklaya.Gönüllülük esaslı, yenlerin kendini geliştirmesi.

    PAra konusunda da, site kendi giderini karşılasın yeter sıkıntı olmaz.

Toplam Hit: 2493 Toplam Mesaj: 11