Türkiye-İran-Irak Üçgeni
-
Geçenlerde türkiyeyi ziyaret eden CIA başkanı , NATIONAL SECURITY başkanı ve FBI başkanı
bunlar ne amaçla Türkiye ye geldi ? Eğer işleri gerekten gizli olsaydı başkanları ben
geliyorum dercesine tüm medyanın haberi olarak gelirmiydi ? Kendileri geldiğinde tüm
dünya medyalarının gözleri üzerinde olacağını bilmiyorlarmıydı ? 1 ay içerisinde 50 ye
yakın CIA uçağının türkiyeye geldiğinden kimin haberi var ? Bu adamlar iletecekleri şeyleri
medyanın tanımadığı 2. veya 3. kişiler veya ajanları ile iletemezlermiydi ?Benim kanaatimce bu adamlar Türkiye ye büyük bir teklifte bulunmaya geldiler.(Medyanın
söyledikleri dışında) Bu da muhtemelen Irak , İran ve türkiye üçgenini başlatacaktır.
Lakin amerika bizden İran için bizden bir üs daha isterse ve Türkiye verirse bence bu
Türkiye için son un başlangıcı olacaktır.İran bu gün neye güvenerek bu kadar sert tabirlerde bulunabiliyor ? Bunuda şöyle açıklıyım
İranın elinde canavar füze olarak duyduğum bi tarz füze var ve bu füze İran dan Paris i,
ingiltere yi vurabilecek menzilde.Başka bi güvendiği konu ise doğalgaz ve Hidrojen gazı alt
yapısı.Rusyadan sonra en sağlam doğalgaz yapısı İrandadır ve bu boruların içinden ilerde
ısınmaya yönelik kullanacağımız hidrojen gazı içinde kullanılabilir.İran çok uzun vadeli bi
yatırım yaptı ve şimdide bu yatırımların faydasını görmek üzere.Bence bu füzelerin ne kadar
güçlü olduğunu göstermek için ve kamoyuna bi gözdağı vermek için Nisan veya Mayıs ayları
gibi yani yakın bir tarihte uyarı atışını yapacaktır.Eğer amerika ile İran savaşa girerse
Türkiye kimin yanında olmalıdır ve bunun etkileri ne olur?Bunu düşünmek lazım.Eğer Türkiye
amerika nın yanında yer alırsa amerika türkiyeden üs isteyecektir ve yukarda bahsettiğim
gibi Türkiye için sonun başlangıcı olacaktır.amerikanın yanında yer aldığımızda 2. olarak
tehlike gördüğüm şey İran ın bize nükleer bomba atmasıdır.Uzun menzilli füzelerini bize
harcamaktansa kısa menzilli nükleer füzeleri ile türkiyenin doğu bölümüne bombalicaktır.Bu
bombalayacağı yerlerin başında Erzurum gelmektedir çünkü Erzurum doğunun en gelişmiş
şehirlerinden ilkidir.Hep amerikanın yanında olursaktan bahsettim işmdide İran'ın yanında olursak ne olur ?
Olacakları kestirmek hiç te güç değil. Irak tan deneyimli olan amerika İran da da fazla bi
zorluk çekmeyecektir ama bu demek değildirki İranlılar Iraklılar gibi hemen pes edecekler.
Tabi İranlılar daha çetinceviz çıkacaklar amerikanın karşısına.Yanlız sonuç yine belli
amerika yine kazanan taraf olacaktır.Biz ise İran'ın yanında yer aldığımız için bizim 10-15
yıl geriye gelmemiz demektir.Buda göze alınamicak bi risktir.Peki tarafsız kalmaya çalışırsak ne olur ? Her iki tarafta da yardım çağrısı yapacaktır
bize.Eğer her iki tarafında yardım çağrısını görmezden gelirsek bu sefer bizim
karşımızda 2 tane düşman olacak.Yani tarafsız kalmak Türkiye için İMKANSIZDIR...!Bunları bildiğimiz halde bi şey yapamıyoruz halk olarak.
Benim sizlerden istediğim şu: "Biz ,yani Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olarak ne
yapmalıyız ? Devletimizin içinde bulunduğu bu durum için halk olarak nasıl bi destek
verebiliriz Devletimize" bu soruların cevabını almak.Ve biz halk olarak burada ki en
mantıklı kararı uygulamaktır. -
iranı yoksayıyorum aga her şey masada irana askeri müdahale olacak bence üçgen falaln kalmıyacak ortada hehe benden bu kadar
-

tabiki herşey masada ama savaş zamanında bombalar konuşucak.İnşallah tahminlerim yalnıştır.
-
simdi 2 saftafa durmak bizim icin zararli ama savas iyice
yaklastiginda durumlar farkli olabilir daha işin icine rusya Çin
de girecek belki daha da cogu belki de 3. dunya savası cıkması
içten bile degil tam da bu karikatur meseleleri patlamısken ne olcagını kestırmek henuz bıraz zor ama bu savas turkıye için cok
karli olmayacak yınede benım fıkrımı sorarsanız iran ın yanında
bulunmaliyiz ve amerikanın saidirsini geciktirmek icin elimizden
gelen tum zorlukları cıkarmaliyiz... -
ramses dediklerine katılıyorum lakin amerikanın yanında başta ingiltere ve onun köpekleri yer alacaktır.
bizi de en yakın hedef olarak olan yine bize olacaktır.
benim düşüncem halk olarak ne gibi bi tavır alacağımız? bariz görünüyorki zararlı çıkan yine biz olacaz
-
siz turkiyenin elinde nukleer bomba olmadıgını mı zannediyorsunuz?? şole soliim sadece resmi olarak acıklanan nukleer bomba sayısı 40.bunlar incirlik ussunde bulunuyor aslı şole amerikanın burada 90nukleer bombası var ve bunlardan 40ının kullanım hakkı turkiyede ve ole şaap fln gibi abuş roketler deil mx peace maker ICBM bunlar 10nukleer baslık tasıma kapasitesine sahip 1tanesi iranda bulunan şaapların 10katı tahrip gucune sahip gelelim dier konuya iran Turkiye ye eger fuze fırlatma hatasını yaparsa kendi sonunu hazırlar belki burda amerikayı yenebilir(abd irana en fazla 300.000asker ile saldırıcak kapasitede suanda buda iran topraklarında erir gider)ama turk ordusunu karsısına alırsa iran duman olur amerika yada israile de gerek kalmaz ayrıca attıgı 1fuze 10fuze olarak kafasına iner SUANDA DUNYADA TURK ORDUSU İLE SAVASA GİRİCEK BİR ORDU YOKTUR bize yapabilecekleri tek sey dediginiz gibi 10-15 yıl geriye goturmek olur olan iran a olur iran duman olur.Turk ordusu nun dunyada en son muttefik olacagı ordular arap devletlerinin ordularıdır Turkiye asla iranın yanında savaşa girmez cıkarlarına aykırı amerikanında yanında girmez yine cıkarlarına aykırı tarafsız kalır cunku bu cıkarlar dogrultusunda (politikadan ne kadar anladıgınıza baglı bu tarafsız kalmasını anlamak azerbaycan ın en buuk cıkarı iran topraklarındadır[bu nedenle iranın yıkılması en buyuk arzusudur] iranın neredeyse 20-25milyonu azeridir ülküleri ordaki azerileri azerbaycana baglamak tıpkı bizim turan politikası gibi Turkiyenin daha dogrusu ordunun hala Turan politikası vardır bunu ne acıkca gosterir nede soyler bu tur politikalar ole 10-20 yıllık deildir uzun vadelidir belki 200 belki 300 yıllık politikalardır bu turan politikasının içine azerilerde girdigi için turkiyenin cıkarı tarafsız kalmaktır zaten ole de yapacaktır tabi iran turkiye ye en ufak bi zarar verirde kendi ipini çekmezse)
-
tayyip abdi destekler ama abdnin de aklar tayyibinde
-
ben amerakanın irana gireceğini düşününüyorum ama çıkabilirmi bilemem.ama şöyle bi geçmişe bakarsak iran kurulduğu zamandan beri ne bir saldırıya uğramış nede çok büyük bir savaşa girmiştir(ırak savaşı hariç).gerek selçuklu imparatorluğu gerek osmanlı imparatorluğu iranla toprak mücadelesine girmemiştir.iran bana göre baş edilmesi zor bir rakiptir.
-
HUNTURK bunu yazdı:
ben amerakanın irana gireceğini düşününüyorum ama çıkabilirmi bilemem.ama şöyle bi geçmişe bakarsak iran kurulduğu zamandan beri ne bir saldırıya uğramış nede çok büyük bir savaşa girmiştir(ırak savaşı hariç).gerek selçuklu imparatorluğu gerek osmanlı imparatorluğu iranla toprak mücadelesine girmemiştir.iran bana göre baş edilmesi zor bir rakiptir.
iranın neyi var dogalgaz ve petrol peki osmanlı yada selcuklu doneminde bunlar varmıydı hyr(bunlar varmıydı derken kullanım acısından).neden iran la mucadeleye girsinler?? iranın çölden baska biseyi yoktu hangi cıkarlar için giriceklerdi ayrıca osmanlı iranla savasmıstır savaslarda da iranı yenmiştir(ustelik duraklama doneminde savasmıstır yanlıs hatırlamıosam ferhat paşa antlasması imzalanmıs ve osmanlı doguda en geniş sınırlarına ulaşmıştır)ayrıca iran kuruldugundan beri ırak haric 1savası daha olmustur israille ustelik tek basına deil 1960lı yıllar tam yılını bilmiorum arap-israil savası cıktı ve israil butun arap devletlerini tek basına dagıttı iranda bu savasta yer almıstı ama suanki iran kendi topraklarında amerikayı yenebilecek gucte die dusunuyorum en azından serefsiz ıraklılar gibi vatanlarını savasmadan teslim etmezler
