Türkiye"De Kullanılan İlk Bilgisayar
-
Türkiye 'de bilgisayar kullanımı, Karayolları Genel Müdürlüğünde, 1960 yılında hizmete giren ve yaklaşık 12 yıl kullanılan IBM-650 Data Processing Machine" ile başlamıştır.
Tarihi sistemin ilginç bazı özellikleri :* Birinci nesil, lambalı olması,
* Her biri 10 karakter ve 1 işaretten oluşan 2000 sözcüklük Tambur bellek bulunması,
* Dakikada 78000 toplama-çıkartma, 5000 çarpma ve 138.000 mantıksal karar verebilme özelliği,
* Delikli kart ile bilgi girişi yapılması,
* Özel kablolarla bağlanan kontrol paneller ile delikli kart irtibatı,
* Okuma 200, Delme / Yazma 100 kart / Satır dakika hızında olması
* Assembler ve Fortran 'ın özel programlama dilleri kullanımı (SOAP-FORTRANSIT)http://www.kgm.gov.tr/images/co2.JPG
Okuma - Delme (Read Punch) Birimi
http://www.kgm.gov.tr/images/co3.JPG
Bazı hesaplamalar da yapabilen yazma
(Accounting Machine) birimi
Kaynak: Karayolları Genel Müdürlüğü -
sağlam makineymis...
-
İyimiş :) hemide for(t)ransitli :P :D ben izmire 90ların başında gelmiş diye duymuştum dershanedeki fizikçiden?
-
* Birinci nesil, lambalı olması,
Zuhahaahhahaha koptum yaw :) Muhahahahhaha -
yanlış hatırlamıyorsam ziraat bankası buna benzer bişey kullanıyomuş, onlarınkide aynı delikli kart sistemine sahipmiş.
-
benim gördüğüm ilk bilgisayar lise 1 de hoca göstermişti ve hesap makinesine benziyordu 3cm ekrandı bunuda ilk defa gördüm eyv.
-
bune böle yaw.benim bilgisayardan bile eski :p
-
bunu 5 katlı binanın catısından aşşa at
buna bişi olmaz asfaltı deler ak
