folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Üniversiteli Mürid-Mürideler ( Fizik - İstatistik Bölümleri Hk. )



Üniversiteli Mürid-Mürideler ( Fizik - İstatistik Bölümleri Hk. )

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YaSevYaTerkEt
    YaSevYaTerkEt's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek

    Şimdi hocalar, aslında konuyu kardeşim için açıyorum.

    Kısa bir bilgi vereyim.

    Kardeşim iç anadolu bölgesinde anonim bir üniversitemizin fizik bölümünde 3. sınıf öğrencisi.

    Geçen sene geçirmiş olduğu kazadan ötürü sanırım 5-6 dersi alttan alıcak / alıyor.

    Fizik bölümünde olmasına rağmen diğer sınıf / bölüm arkadaşları gibi bölüm dersi olan fizik sınavlarını veremiyor.

    Anlattığına göre bir çok arkadaşı bu sene başka bölümlere ve / veya başka illere geçiş yapmışlar.

    Bu bölümü şu veya bu şekilde bitirse dahi pek bir önemi olacağını sanmıyor-(uz)

    O yüzden bu sene girdiği sınavda Samsun  19 Mayıs Üniv. İstatistik bölümünü kazanmış. Ve 1. Sınıftan başlıycakmış, tabii eğer kayıt yaptırırsa.

    Bu bilgiler ışığında sorularım şunlar; ( Kardeşim 1989 Dğ.lu )

    1) Fizik bölümüne devam etmeli mi?

    2) Fizik bölümünden vaz geçip, istatistik bölümüne kayıt yaptırırda 1. sınıftan başlarsa çok şey kaybetmiş sayılırmı? ( Uzun vadede düşünürsek )

    3) Kardeşim hali hazırda, Katkı ve Öğrenim Kredisi alıyor, eğer Samsuna kayıt yaptırırsa, tekrardan kayıt parası ödermi?

    4) Almış olduğu kredilerde bir değişiklik olurmu?

    5) İstatistik bölümü ile Fizik bölümünü karşılaştırırsanız, hangisini tercih edersiniz?

    6) Samsun 19 Mayıs Üniv. Öğrencilik için uygun bir şehirmidir?

    7) Yurt-Kur'a yer bulmakta zorluk çekermi ?

     

    Tşk.ler

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    Şimdi kendi memleketindeyse fizik bölümüne devam etmesi avantajdır. Ancak şöyle birşey de var öğretmen olmak istiyorsa bu gerçekten çok zor olacak. Ama akedemik kariyer yapmak istiyorsa kesinlikle fizikte kalmalı ve sıkı çalışmalı.

    İstatistiğe kayıt yaptırıp birinci sınıftan okumaya devam ederse hiçbirşey kaybetmiş sayılmaz. Ben matematik bölümünde okuyorum. Bizim bölümde 2. ve 3. (ilk okuduklarını bitirememişler) üniversitesi olan bu bölüme devam etmekteler. Ve bir kaçı gerçekten çok başarılı. Bunlar 23-25 yaşında adamlar.

    Katkı kredisini sormak lazım ama öğrenim kredisi kesilir. Mesela bir arkadaş var ege ziraatten buranın makina mühendisliğini kazandı. Şu an öğrenim kredisi kesilmiş durumda. Ancak çocuk dilekçe falan fistan yazdım geri alacağım diyor ama tam bilgim yok bu konuda.

    İstatistik mi iyi fizik mi? Şimdi bi kere çocuk istatistiğin daha kolay olduğunu düşünüyorsa ve sırf bunun için oraya gitmeyi düşünüyorsa kesinlikle yanlış yoldadır. Avrupa standartlarında fizik, istatistik çok iyi bölümlerdir. Ancak Türkiye'de ikisininde pek iyi olduğu söylenemez. Matematik bölümünde okuyanlar istatistik dersini alırlar. Yüzeyselde olsa zor bir derstir. Tabii bölümün zorluğunu bilmem.

    Samsun güzel bir ilimizdir. Orada okuması tabii kendini geliştirmesi açısından güzel olur.

    Yurtta boş yer varsa gider. Oranın doluluk durumunu bilmiyorum. Yani yurt olmasada 1-2 hafta misafir olarak yurda başvuru yapar sonra ev bulur yani. Hem ev daha iyidir. Gerçi maddi açıdan biraz fedakarlık ister ama yurttaki arkadaşlarımdansa eve çıkanlar daha memnun yani.

    Bu arada aldıkları dersler: http://www.ist.yildiz.edu.tr/dersplan.php Lineer istatistik analiz zor dersler bunlar.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bigwave
    bigwave's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ekim/2007
    Erkek

    6)iç anadoludaki üniversitelere nazaran çok güzel bi üniversite biraz yüksekçe deniz manzaralı .. şehir yaşamı da güzel yaz gecelerinde sahilde dolaşmak insana keyif verir..hayat pahalılığı öğrencinin tutumuna bağlı..bence omü.

    @hayvana bütünüyle katılıyorum kardeşin henüz 20 yaşında..


    Ölüm varsa bir yerde düşündün mü bu hayat niye ?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    thanatosus
    thanatosus's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Eylül/2005
    Erkek

    YaSevYaTerkEt bunu yazdı:
    -----------------------------

    Şimdi hocalar, aslında konuyu kardeşim için açıyorum.

    Kısa bir bilgi vereyim.

    Kardeşim iç anadolu bölgesinde anonim bir üniversitemizin fizik bölümünde 3. sınıf öğrencisi.

    Geçen sene geçirmiş olduğu kazadan ötürü sanırım 5-6 dersi alttan alıcak / alıyor.

    Fizik bölümünde olmasına rağmen diğer sınıf / bölüm arkadaşları gibi bölüm dersi olan fizik sınavlarını veremiyor.

    Anlattığına göre bir çok arkadaşı bu sene başka bölümlere ve / veya başka illere geçiş yapmışlar.

    Bu bölümü şu veya bu şekilde bitirse dahi pek bir önemi olacağını sanmıyor-(uz)

    O yüzden bu sene girdiği sınavda Samsun  19 Mayıs Üniv. İstatistik bölümünü kazanmış. Ve 1. Sınıftan başlıycakmış, tabii eğer kayıt yaptırırsa.

    Bu bilgiler ışığında sorularım şunlar; ( Kardeşim 1989 Dğ.lu )

    1) Fizik bölümüne devam etmeli mi?

    2) Fizik bölümünden vaz geçip, istatistik bölümüne kayıt yaptırırda 1. sınıftan başlarsa çok şey kaybetmiş sayılırmı? ( Uzun vadede düşünürsek )

    3) Kardeşim hali hazırda, Katkı ve Öğrenim Kredisi alıyor, eğer Samsuna kayıt yaptırırsa, tekrardan kayıt parası ödermi?

    4) Almış olduğu kredilerde bir değişiklik olurmu?

    5) İstatistik bölümü ile Fizik bölümünü karşılaştırırsanız, hangisini tercih edersiniz?

    6) Samsun 19 Mayıs Üniv. Öğrencilik için uygun bir şehirmidir?

    7) Yurt-Kur'a yer bulmakta zorluk çekermi ?

     

    Tşk.ler


    -----------------------------

     

    1)Eğitim fizikse (benim gibi) devlet pozitif bilim öğretmenine ihtiyaç duymadığı ve ayrıcada geçen sene 0 fizikçi atadığı için pek önermem.Haa imam olsaymış boşta kalmazmış o ayrı.

    2)istatistik bölümü hakkında pek bilgim yok ama iş çıkacağını sanmam,şimdiki bölümünü bitirip devlet memuru olabilir en azından yada dershanelerde 2-3 yıl harçlık verirler sonra açarlar kesenin ağzını.

    5)Fizik

    6)Uygundur

    7)Yurt kurda misafir öğrenci olarak bile kalabilir,ücreti normal kayıtlılara oranla daha fazladır ama öyle düşünüldüğü gibi bir uçurum yok sonuçta öğrenci yurdu.

     

    Umarım yardımcı olmabilmişimdir arkadaşım.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    dai bana kalsa fizik derim ama başkalarının hayatını etkilemek istemem

    fizikte kendini yetiştirebilirsen çok güzel yerlere gelebilirsin

    ama sırf üniversite okumak için fizik asla okunmaz çünkü bitiremezsin lisede gördüğün gibi basit değildir

    3-4 sınıflarda elektronik-çekirdek fiziği-atom ve molekül fiziği-optik-kuantum mekaniği-elektro-manyatik teori-teorik mekanik gibi dersler işin içine girdinmi dünyanın kaç bucak olduğunu anlıyor

    bana kalırsa bir gerçekten seviyorsa fizik bölümünü ve bir hedef i varsa devam etsin

    yok iş olsun diye okuyor üniversiteyi dersen

    mezun olduktan sonra sıradan işlerde ara eleman olarak çalışacak bir bölümde okusun yoksa fizikte hayatını yalan eder

    ayrıca fizik bölümde farklı bir kapı daha var tıp fakültesinde yüksek lisans yapıp

    nükleer tıp radyoloji gibi yerlerede yerleşebilirsin

    ama başta dediğim gibi fizik bölümünü seversen seni vezir yapar sevmezsen rezil yapar bukadar basit 

     


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YaSevYaTerkEt
    YaSevYaTerkEt's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek
    Daha başka fikir beyan eden olursa iyi olucak.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Geenmeboo
    Geenmeboo's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2007
    Erkek

    YaSevYaTerkEt bunu yazdı:
    -----------------------------

    Şimdi hocalar, aslında konuyu kardeşim için açıyorum.

    Kısa bir bilgi vereyim.

    Kardeşim iç anadolu bölgesinde anonim bir üniversitemizin fizik bölümünde 3. sınıf öğrencisi.

    Geçen sene geçirmiş olduğu kazadan ötürü sanırım 5-6 dersi alttan alıcak / alıyor.

    Fizik bölümünde olmasına rağmen diğer sınıf / bölüm arkadaşları gibi bölüm dersi olan fizik sınavlarını veremiyor.

    Anlattığına göre bir çok arkadaşı bu sene başka bölümlere ve / veya başka illere geçiş yapmışlar.

    Bu bölümü şu veya bu şekilde bitirse dahi pek bir önemi olacağını sanmıyor-(uz)

    O yüzden bu sene girdiği sınavda Samsun  19 Mayıs Üniv. İstatistik bölümünü kazanmış. Ve 1. Sınıftan başlıycakmış, tabii eğer kayıt yaptırırsa.

    Bu bilgiler ışığında sorularım şunlar; ( Kardeşim 1989 Dğ.lu )

    1) Fizik bölümüne devam etmeli mi?

    2) Fizik bölümünden vaz geçip, istatistik bölümüne kayıt yaptırırda 1. sınıftan başlarsa çok şey kaybetmiş sayılırmı? ( Uzun vadede düşünürsek )

    3) Kardeşim hali hazırda, Katkı ve Öğrenim Kredisi alıyor, eğer Samsuna kayıt yaptırırsa, tekrardan kayıt parası ödermi?

    4) Almış olduğu kredilerde bir değişiklik olurmu?

    5) İstatistik bölümü ile Fizik bölümünü karşılaştırırsanız, hangisini tercih edersiniz?

    6) Samsun 19 Mayıs Üniv. Öğrencilik için uygun bir şehirmidir?

    7) Yurt-Kur'a yer bulmakta zorluk çekermi ?

     

    Tşk.ler


    -----------------------------

    1-)Fizik bölümünde iş olanağı akademisyen olarak iyi sanırım ama istatistikçiler devlete kpss ile daha rahat giriyo ya da bankalarda sigorta şirketlerinde vs.vs çalışabilio

    2-geçiş yaparsa şöyle bişey war diye biliyorum şimdi bu bölümü okurken aldığı derslerden ortak olanları tekrar almasına gerek kalmıo sanırım ama bi araştırın.

    3-4)o konu hakkında yurtkur la görüşmeniz lazım

    5- ikisi de farklı alanlar...

    6- samsun güzel bi yer diye biliyorum 

    7- orası da ayrı bi dava


    NEDEN? (soru olarak)
Toplam Hit: 1635 Toplam Mesaj: 7