Uzantısız Dosyayı İstediğimiz Şekilde Yorumlatmak
-
arkadaşlar atıyorum
zumsuk.php diye bir dosyamız vardı ben bunu zumsuk e çevirdim.Daha sonra site.com/zumsuk yazıldığında php olarak yorumlatabilir miyim ?
İlk aklıma gelen include oldu.Fakat sadece php değil
txt, asp, js gibi uzantıları kesip yorumlatıcam.Dediğim mantığı yazayım ;
php_olarak_yorumla("zumsuk") ;
js_olarak_yorumla("zumsuk") ;
asp_olarak_yorumla("zumsuk") ;
vs.._olarak_yorumla("zumsuk") ;Yani burda böyle birşey yapabilir miyiz ?yeni bir fikir geldi de aklıma.İşin özü dosya txt olsa dahi yada .exe olsa bile onu istediğimiz dosya uzantısında yorumlatabilir miyiz ?? Tabi bunu sitede yapmak istiyorum.
-
up!
Hiç zannetmiyorum..
Sadece serverdan yapılabiliyor diye biliyorum... -
Yapılır ama biraz kasar. Yazılan her adresi bi şekilde yakalayıp (url rewrite gibi bişeyler vardı) daha sonra bu urlleri yazacağın bir aracıya yönlendirip, onu algılatabilirsin. Mantık olarak böyle fakat şöyle bi sorum var, zumsuk adlı php,asp,txt gibi üç tane dosya aynı klasörde bulunuyorsa bunları birbirinden nasıl ayırt edecek?
-
ntxsoft bunu yazdı:
-----------------------------
Yapılır ama biraz kasar. Yazılan her adresi bi şekilde yakalayıp (url rewrite gibi bişeyler vardı) daha sonra bu urlleri yazacağın bir aracıya yönlendirip, onu algılatabilirsin. Mantık olarak böyle fakat şöyle bi sorum var, zumsuk adlı php,asp,txt gibi üç tane dosya aynı klasörde bulunuyorsa bunları birbirinden nasıl ayırt edecek?
-----------------------------
Tamamda yani .xx uzantısını nasıl saglayacaksın ? -
sunucu apache ise htaccess ile
iis ise 404 ile yapacaksın
-
evet yaparsın bkz : seo
-
ntxsoft bunu yazdı:
-----------------------------
Yapılır ama biraz kasar. Yazılan her adresi bi şekilde yakalayıp (url rewrite gibi bişeyler vardı) daha sonra bu urlleri yazacağın bir aracıya yönlendirip, onu algılatabilirsin. Mantık olarak böyle fakat şöyle bi sorum var, zumsuk adlı php,asp,txt gibi üç tane dosya aynı klasörde bulunuyorsa bunları birbirinden nasıl ayırt edecek?
-----------------------------hocam koymayacaksın iki tane..
& FOXXLY
la ceo yu biliyorum.Fakat dediğim o değil.Abi bi sayfada istediğim dosyayı istediğim dosya türü şeklinde okutucam.Yani url cambazlığı değil demek istediğim.
ya atıyorum javascript dosyası var bunu hebeku.js yerine hebeki.js yapıcam.Fakat bunu yeri geldiğinde txt gibi okutturmak istiyorum.Canım istersede asp olarak okuttururum.
-
uzantısız dosyayı kullanıcıya kullandırttıramazsın bu yüzden js dosyalarının uzantısı js olmak zorunda.. aynı şekilde asp ve php dosyalarınıda servera uzantısız yorumlatamazsın onlarında uzantıları bulunmak zorunda ancak,
bir asp dosyasını js veya txt diye tanıtabilirsin bu da aspde örneğin stil.asp dosyasını stil.css diye tanıtmak istiyorsun stil.asp içine Response.ContentType = "text/css" koyup css dosyası gibi tanıtabilirsin. php de de bunu header("Content-type: text/css"); gibi yapabilirsin.
yani asp veya php dosyalarını farklı dosyalarmış gibi yorumlatabilirsin. geri kalan txt js gibi dosyaları uzantısız şekilde tanıtamazsın. en fazla şunu yapabilirsin ki olur mu bilmiyorum .htaccess veya asp de plesk panelden mime type ekleyip zum.suk dosyasını bir js veya txt gibi servera tanıtabilirsin. (zum.suk dosyasını mime type ile asp veya php yapamazsın ancak serverın ayarlarıyla oynaman gerekir) browser nasıl yorumlar bilemem :D
mutlaka bir uzantısı bulunmak zorunda yani.
büdüt son mesajına: asp veya php de herhangi bir asp dosyasını php dosyasını js dosyasını txt gibi ekrana bastırmak istiyosan asp de Binarywrite ve yukarda verdiğim ContentType özelliğiyle beraber yapabilirsin o işlemi. php de nasıl olur bilmiyorum. ama txt olarak basınca onu işleyemezsin o halde ContentType belirttiğin için
-
iframe içine al en basitinden (soruyu yanlış anlamadıysam)
