folder Tahribat.com Forumları
linefolder İnternet Güvenliğine Giriş
linefolder Uzantısız Dosyayı İstediğimiz Şekilde Yorumlatmak



Uzantısız Dosyayı İstediğimiz Şekilde Yorumlatmak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    arkadaşlar atıyorum

    zumsuk.php diye bir dosyamız vardı ben bunu zumsuk e çevirdim.Daha sonra site.com/zumsuk yazıldığında php olarak yorumlatabilir miyim ?

    İlk aklıma gelen include oldu.Fakat sadece php değil

    txt, asp, js gibi uzantıları kesip yorumlatıcam.Dediğim mantığı yazayım ;

    php_olarak_yorumla("zumsuk") ;
    js_olarak_yorumla("zumsuk") ;
    asp_olarak_yorumla("zumsuk") ;
    vs.._olarak_yorumla("zumsuk") ;

    Yani burda böyle birşey yapabilir miyiz ?yeni bir fikir geldi de aklıma.İşin özü dosya txt olsa dahi yada .exe olsa bile onu istediğimiz dosya uzantısında yorumlatabilir miyiz ?? Tabi bunu sitede yapmak istiyorum.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Metanet
    Metanet's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2007
    Erkek
    up!
    Hiç zannetmiyorum..
    Sadece serverdan yapılabiliyor diye biliyorum...

    Burda cok felsefi bir yazi yazdigini dusun , ne sen yorul ne de ben yorulayım. İş yapılmayacaklar listem : hipokondriyak
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ntxsoft
    ntxsoft's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Kasım/2005
    Erkek
    Yapılır ama biraz kasar. Yazılan her adresi bi şekilde yakalayıp (url rewrite gibi bişeyler vardı) daha sonra bu urlleri yazacağın bir aracıya yönlendirip, onu algılatabilirsin. Mantık olarak böyle fakat şöyle bi sorum var, zumsuk adlı php,asp,txt gibi üç tane dosya aynı klasörde bulunuyorsa bunları birbirinden nasıl ayırt edecek?

    enginkirmaci.com | Kişisel web sitesi, uyetakip.com | Ücretsiz Üye Takip Programı
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Metanet
    Metanet's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2007
    Erkek
    ntxsoft bunu yazdı:
    -----------------------------
    Yapılır ama biraz kasar. Yazılan her adresi bi şekilde yakalayıp (url rewrite gibi bişeyler vardı) daha sonra bu urlleri yazacağın bir aracıya yönlendirip, onu algılatabilirsin. Mantık olarak böyle fakat şöyle bi sorum var, zumsuk adlı php,asp,txt gibi üç tane dosya aynı klasörde bulunuyorsa bunları birbirinden nasıl ayırt edecek?
    -----------------------------

    Tamamda yani .xx uzantısını nasıl saglayacaksın ?

    Burda cok felsefi bir yazi yazdigini dusun , ne sen yorul ne de ben yorulayım. İş yapılmayacaklar listem : hipokondriyak
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ★★★★★
    Genki
    Genki's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    sunucu apache ise htaccess ile


    iis ise 404 ile yapacaksın

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek
    evet yaparsın bkz : seo

    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    ntxsoft bunu yazdı:
    -----------------------------
    Yapılır ama biraz kasar. Yazılan her adresi bi şekilde yakalayıp (url rewrite gibi bişeyler vardı) daha sonra bu urlleri yazacağın bir aracıya yönlendirip, onu algılatabilirsin. Mantık olarak böyle fakat şöyle bi sorum var, zumsuk adlı php,asp,txt gibi üç tane dosya aynı klasörde bulunuyorsa bunları birbirinden nasıl ayırt edecek?
    -----------------------------

    hocam koymayacaksın iki tane..

    & FOXXLY 

    la ceo yu biliyorum.Fakat dediğim o değil.Abi bi sayfada istediğim dosyayı istediğim dosya türü şeklinde okutucam.Yani url cambazlığı değil demek istediğim.

    ya atıyorum javascript dosyası var bunu hebeku.js yerine hebeki.js yapıcam.Fakat bunu yeri geldiğinde txt gibi okutturmak istiyorum.Canım istersede asp olarak okuttururum. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    uzantısız dosyayı kullanıcıya kullandırttıramazsın bu yüzden js dosyalarının uzantısı js olmak zorunda.. aynı şekilde asp ve php dosyalarınıda servera uzantısız yorumlatamazsın onlarında uzantıları bulunmak zorunda ancak,

    bir asp dosyasını js veya txt diye tanıtabilirsin bu da aspde örneğin stil.asp dosyasını stil.css diye tanıtmak istiyorsun stil.asp içine Response.ContentType = "text/css" koyup css dosyası gibi tanıtabilirsin. php de de bunu header("Content-type: text/css"); gibi yapabilirsin.

    yani asp veya php dosyalarını farklı dosyalarmış gibi yorumlatabilirsin. geri kalan txt js gibi dosyaları uzantısız şekilde tanıtamazsın. en fazla şunu yapabilirsin ki olur mu bilmiyorum .htaccess veya asp de plesk panelden mime type ekleyip zum.suk dosyasını bir js veya txt gibi servera tanıtabilirsin. (zum.suk dosyasını mime type ile asp veya php yapamazsın ancak serverın ayarlarıyla oynaman gerekir) browser nasıl yorumlar bilemem :D

    mutlaka bir uzantısı bulunmak zorunda yani. 

    büdüt son mesajına: asp veya php de herhangi bir asp dosyasını php dosyasını js dosyasını txt gibi ekrana bastırmak istiyosan asp de Binarywrite ve yukarda verdiğim ContentType özelliğiyle beraber yapabilirsin o işlemi. php de nasıl olur bilmiyorum. ama txt olarak basınca onu işleyemezsin o halde ContentType belirttiğin için


    :|
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hotboy
    hotboy's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    iframe içine al en basitinden (soruyu yanlış anlamadıysam)
Toplam Hit: 2380 Toplam Mesaj: 9