folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder Vb.Net Te Veritabani Kayit Sorunu



Vb.Net Te Veritabani Kayit Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sniperscope
    sniperscope's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2009
    Erkek

    Arkadaslar asagidaki kodda veri tabanina neden kayit etmiyor acaba?

    Benim birader icin kucuk bir program yaziyorumda, asagidaki kodda takildim. Debug da sorun gorunmuyor...

    Yardimlar icin simdiden tesekkurler.

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
            Dim FirmaAdi As String
            Dim YetkiliAd1 As String
            Dim YetkiliSoyad1 As String
            Dim YetkiliAd2 As String
            Dim YetkiliSoyad2 As String
            Dim Tel1 As String
            Dim Tel2 As String
            Dim Fax As String
            Dim Email As String
            Dim Il As String
            Dim PostaKodu As Integer
            Dim Adres As String
            Dim Nakliye As String
            Dim Faaliyet As String
            Dim Calisma As String
            Dim Aciklama As String
            Dim KayitTarih As Date

            FirmaAdi = Me.TextBox6.Text
            YetkiliAd1 = Me.TextBox5.Text
            YetkiliSoyad1 = Me.TextBox16.Text
            YetkiliAd2 = Me.TextBox15.Text
            YetkiliSoyad2 = Me.TextBox12.Text
            Tel1 = Me.TextBox4.Text + " - " + Me.TextBox2.Text + " - " + Me.TextBox17.Text
            Tel2 = Me.TextBox3.Text + " - " + Me.TextBox1.Text + " - " + Me.TextBox18.Text
            Fax = Me.TextBox7.Text + " - " + Me.TextBox8.Text
            Email = Me.TextBox14.Text
            Il = Me.ComboBox1.SelectedItem
            PostaKodu = Me.TextBox9.Text
            Adres = Me.TextBox13.Text
            Nakliye = Me.TextBox10.Text
            Faaliyet = Me.TextBox11.Text
            Calisma = Me.RichTextBox2.Text
            Aciklama = Me.RichTextBox1.Text
            KayitTarih = Now

            Dim vt As New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=ismail.mdb")
            Dim komut As New OleDbCommand
            'Dim veriler As System.Data.OleDb.OleDbDataReader
            Dim i As Integer

            i = 0
            Try
                vt.Open()
                komut.Connection = vt
                komut.CommandText = "INSERT INTO Sirket (SirketAdi, YetkiliAd1, YetkiliSoyad1, YetkiliAd2, YetkiliSoyad2, Tel1, Tel2, Fax, Email, il, PostaKodu, Adres, Nakliye, Faaliyet, CalismaKosul, Aciklama, KayitTarih) values('FirmaAdi', 'YetkiliAd1', 'YetkiliSoyad1', 'YetkiliAd2', 'YetkiliSoyad2', 'Tel1', 'Tel2', 'Fax', 'Email', 'Il', 'PostaKodu', 'Adres', 'Nakliye', 'Faaliyet', 'Calisma', 'Aciklama', 'KayitTarih')"
                komut.ExecuteNonQuery()
                i = 1
                vt.Close()
            Catch ex As Exception
            End Try
            If i = 1 Then
                MsgBox("Yandaki Girdiğiniz Veriler Veri Tabanına Kayıt Olmuştur.", MsgBoxStyle.Exclamation, "Kayıt Uyarı")
            End If
            'Temizle()
            Me.Refresh()
        End Sub


    "Yer yuzunde hic bir pislik yoktur ki; altindan bir yahudi cikmasin" Adolf Hitler... "Turkiye de hicbir pislik yokturki altindan cemaat cikmasin" SniperScope "Nerede yavşak, hırsız varsa hepsi Allahçı" Fazil Say
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    efecan123
    efecan123's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Ağustos/2010
    Erkek

    hocam çok ayrıntılı bakamadım ancak sql sorgusunu "INSERT INTO alinan (a_isim,a_pn,miktar,a_tarih, a_ucret) VALUES (@a_isim,@a_pn,@miktar,@a_tarih,@a_ucret)" şu şekilde denersen olucaktır diye düşünüyorum.


    Benim evim valizimdir. http://efecetir.info
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sniperscope
    sniperscope's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2009
    Erkek

    degerli arkadaslar su ise bi el atin ya..


    "Yer yuzunde hic bir pislik yoktur ki; altindan bir yahudi cikmasin" Adolf Hitler... "Turkiye de hicbir pislik yokturki altindan cemaat cikmasin" SniperScope "Nerede yavşak, hırsız varsa hepsi Allahçı" Fazil Say
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sniperscope
    sniperscope's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2009
    Erkek

    Tamamdir. Sorunu buldum. Sorun veritabanindaki alan adlarindaki bosluktan kaynaklaniyormus.


    "Yer yuzunde hic bir pislik yoktur ki; altindan bir yahudi cikmasin" Adolf Hitler... "Turkiye de hicbir pislik yokturki altindan cemaat cikmasin" SniperScope "Nerede yavşak, hırsız varsa hepsi Allahçı" Fazil Say
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gececi
    NighT_JudGe
    NighT_JudGe's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Aralık/2008
    Erkek

    İşte  bu  yüzden  Dos  Tabanlı Programcı olmakdan   çok mutluyum  Güzel  Kardeşim   Veritabanı  ve  Dosya  Kayıtlarında   Boşluk Yerine "_" Kullanırsan  Hem İstediğin  Gibi yazarsın Hemde  Sonra  tabloda Ne Nedir  Bilirsin.. 


    Cahildim Dünyanın Rengine Kandım
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    NighT_JudGe bunu yazdı:
    -----------------------------

    İşte  bu  yüzden  Dos  Tabanlı Programcı olmakdan   çok mutluyum  Güzel  Kardeşim   Veritabanı  ve  Dosya  Kayıtlarında   Boşluk Yerine "_" Kullanırsan  Hem İstediğin  Gibi yazarsın Hemde  Sonra  tabloda Ne Nedir  Bilirsin.. 


    -----------------------------

    bi veritabanında "_" veya "tbl_" görürsem o veritabanı benim için bitmiştir.

    hesap_takibi, tbl_hesap_takibi gibi isimler yerine

    HesapTakibi daha anlaşılır değil mi? kolay anlaşılırlığı geçtim, tsql sorgusu yazarkende büyük kolaylık sağlıyor.


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Marsel
    crafty
    crafty's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2006
    Erkek

    hocam insert into kayıt cümleciğindeki values bölümünden sonraki değerlerin başına @ işareti koy


    Kasnak yuvarlandı elek oldu, eski orospular melek oldu...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wking
    wking's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2010
    Erkek

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    NighT_JudGe bunu yazdı:
    -----------------------------

    İşte  bu  yüzden  Dos  Tabanlı Programcı olmakdan   çok mutluyum  Güzel  Kardeşim   Veritabanı  ve  Dosya  Kayıtlarında   Boşluk Yerine "_" Kullanırsan  Hem İstediğin  Gibi yazarsın Hemde  Sonra  tabloda Ne Nedir  Bilirsin.. 


    -----------------------------

    bi veritabanında "_" veya "tbl_" görürsem o veritabanı benim için bitmiştir.

    hesap_takibi, tbl_hesap_takibi gibi isimler yerine

    HesapTakibi daha anlaşılır değil mi? kolay anlaşılırlığı geçtim, tsql sorgusu yazarkende büyük kolaylık sağlıyor.


    -----------------------------
    Bence hesap_takibi daha anlaşılır. Kelimelerin arasında mis gibi alt tire var, çok daha hızlı okumanı sağlıyor.

    Herkes nasıl kullanıyorsa ona o kullandığı anlaşılır gelir.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sniperscope
    sniperscope's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2009
    Erkek

    Vb.net bilen birileri varsa datagrid deki verileri excel e nasil aktarilacagini anlata bilirmi?

    amk koca net i 3-4 gundur arastiriyorum, kimse amk datagridi nasil excel e kayit edilecegini anlatmamis.

    VS 2010 kurulu. Ne yaptiysam ..tigimi program icinde hep hata veriyor.

    amk bu .net ne kadar zor.


    "Yer yuzunde hic bir pislik yoktur ki; altindan bir yahudi cikmasin" Adolf Hitler... "Turkiye de hicbir pislik yokturki altindan cemaat cikmasin" SniperScope "Nerede yavşak, hırsız varsa hepsi Allahçı" Fazil Say
Toplam Hit: 1215 Toplam Mesaj: 9