Vb.Net Te Veritabani Kayit Sorunu
-
Arkadaslar asagidaki kodda veri tabanina neden kayit etmiyor acaba?
Benim birader icin kucuk bir program yaziyorumda, asagidaki kodda takildim. Debug da sorun gorunmuyor...
Yardimlar icin simdiden tesekkurler.
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim FirmaAdi As String
Dim YetkiliAd1 As String
Dim YetkiliSoyad1 As String
Dim YetkiliAd2 As String
Dim YetkiliSoyad2 As String
Dim Tel1 As String
Dim Tel2 As String
Dim Fax As String
Dim Email As String
Dim Il As String
Dim PostaKodu As Integer
Dim Adres As String
Dim Nakliye As String
Dim Faaliyet As String
Dim Calisma As String
Dim Aciklama As String
Dim KayitTarih As Date
FirmaAdi = Me.TextBox6.Text
YetkiliAd1 = Me.TextBox5.Text
YetkiliSoyad1 = Me.TextBox16.Text
YetkiliAd2 = Me.TextBox15.Text
YetkiliSoyad2 = Me.TextBox12.Text
Tel1 = Me.TextBox4.Text + " - " + Me.TextBox2.Text + " - " + Me.TextBox17.Text
Tel2 = Me.TextBox3.Text + " - " + Me.TextBox1.Text + " - " + Me.TextBox18.Text
Fax = Me.TextBox7.Text + " - " + Me.TextBox8.Text
Email = Me.TextBox14.Text
Il = Me.ComboBox1.SelectedItem
PostaKodu = Me.TextBox9.Text
Adres = Me.TextBox13.Text
Nakliye = Me.TextBox10.Text
Faaliyet = Me.TextBox11.Text
Calisma = Me.RichTextBox2.Text
Aciklama = Me.RichTextBox1.Text
KayitTarih = Now
Dim vt As New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=ismail.mdb")
Dim komut As New OleDbCommand
'Dim veriler As System.Data.OleDb.OleDbDataReader
Dim i As Integer
i = 0
Try
vt.Open()
komut.Connection = vt
komut.CommandText = "INSERT INTO Sirket (SirketAdi, YetkiliAd1, YetkiliSoyad1, YetkiliAd2, YetkiliSoyad2, Tel1, Tel2, Fax, Email, il, PostaKodu, Adres, Nakliye, Faaliyet, CalismaKosul, Aciklama, KayitTarih) values('FirmaAdi', 'YetkiliAd1', 'YetkiliSoyad1', 'YetkiliAd2', 'YetkiliSoyad2', 'Tel1', 'Tel2', 'Fax', 'Email', 'Il', 'PostaKodu', 'Adres', 'Nakliye', 'Faaliyet', 'Calisma', 'Aciklama', 'KayitTarih')"
komut.ExecuteNonQuery()
i = 1
vt.Close()
Catch ex As Exception
End Try
If i = 1 Then
MsgBox("Yandaki Girdiğiniz Veriler Veri Tabanına Kayıt Olmuştur.", MsgBoxStyle.Exclamation, "Kayıt Uyarı")
End If
'Temizle()
Me.Refresh()
End Sub -
hocam çok ayrıntılı bakamadım ancak sql sorgusunu "INSERT INTO alinan (a_isim,a_pn,miktar,a_tarih, a_ucret) VALUES (@a_isim,@a_pn,@miktar,@a_tarih,@a_ucret)" şu şekilde denersen olucaktır diye düşünüyorum.
-
degerli arkadaslar su ise bi el atin ya..
-
Tamamdir. Sorunu buldum. Sorun veritabanindaki alan adlarindaki bosluktan kaynaklaniyormus.
-
İşte bu yüzden Dos Tabanlı Programcı olmakdan çok mutluyum Güzel Kardeşim Veritabanı ve Dosya Kayıtlarında Boşluk Yerine "_" Kullanırsan Hem İstediğin Gibi yazarsın Hemde Sonra tabloda Ne Nedir Bilirsin..
-
NighT_JudGe bunu yazdı:
-----------------------------
İşte bu yüzden Dos Tabanlı Programcı olmakdan çok mutluyum Güzel Kardeşim Veritabanı ve Dosya Kayıtlarında Boşluk Yerine "_" Kullanırsan Hem İstediğin Gibi yazarsın Hemde Sonra tabloda Ne Nedir Bilirsin..
-----------------------------bi veritabanında "_" veya "tbl_" görürsem o veritabanı benim için bitmiştir.
hesap_takibi, tbl_hesap_takibi gibi isimler yerine
HesapTakibi daha anlaşılır değil mi? kolay anlaşılırlığı geçtim, tsql sorgusu yazarkende büyük kolaylık sağlıyor.
-
hocam insert into kayıt cümleciğindeki values bölümünden sonraki değerlerin başına @ işareti koy
-
SharpShooter bunu yazdı:
-----------------------------NighT_JudGe bunu yazdı:
-----------------------------
İşte bu yüzden Dos Tabanlı Programcı olmakdan çok mutluyum Güzel Kardeşim Veritabanı ve Dosya Kayıtlarında Boşluk Yerine "_" Kullanırsan Hem İstediğin Gibi yazarsın Hemde Sonra tabloda Ne Nedir Bilirsin..
-----------------------------bi veritabanında "_" veya "tbl_" görürsem o veritabanı benim için bitmiştir.
hesap_takibi, tbl_hesap_takibi gibi isimler yerine
HesapTakibi daha anlaşılır değil mi? kolay anlaşılırlığı geçtim, tsql sorgusu yazarkende büyük kolaylık sağlıyor.
-----------------------------
Bence hesap_takibi daha anlaşılır. Kelimelerin arasında mis gibi alt tire var, çok daha hızlı okumanı sağlıyor.Herkes nasıl kullanıyorsa ona o kullandığı anlaşılır gelir.
-
Vb.net bilen birileri varsa datagrid deki verileri excel e nasil aktarilacagini anlata bilirmi?
amk koca net i 3-4 gundur arastiriyorum, kimse amk datagridi nasil excel e kayit edilecegini anlatmamis.
VS 2010 kurulu. Ne yaptiysam ..tigimi program icinde hep hata veriyor.
amk bu .net ne kadar zor.
