folder Tahribat.com Forumları
linefolder Yazılımlar / Diğer Programlar
linefolder Ve Beklenen Gerçekleşti... Karşınızda Goobuntu, Google İşletim Sistemi..



Ve Beklenen Gerçekleşti... Karşınızda Goobuntu, Google İşletim Sistemi..

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tuncaxxz
    tuncaxxz's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    Evet yalnış duymadınız.Google sonunda "Bende işletim sistemi yapacağım.Microsoft tekelini kıracağım!" dedi.Zaten benim beklediğim bir hamleydi.Gelelim proje ayrıntılarına.

    Google sıfırdan bir taban ve dağıtım yazmak yerine hazır bir taban ve arayüz kullanmayı tercih etti.Tercihleri ise dağıtım olarak Ubuntu, doğal olarak taban olarak Debian, gene doğal olarak arayüz olarak da Gnome.

    Gelelim ayrıntılara ve benim şahsi yorumlarıma.Hali hazırda Ubuntu kullanan bir biri olarak yorumlarım öznel olacak sanırım.
    Hazır bir dağıtım seçilmesi bence çok doğru bir karar.Öncelikle şirketi yazılım masraflarından kurtardığı gibi bilişim sistemleri için çok önemli olan zaman kaybına da engel oluyor.Bunlara ek olarak yeni standart oluşturma derdi de ortadan kalkıyor.Zaten hali hazırda bol miktarda paket alternatifi var.Ortak şeylerde birleşmek mantıklı bir seçim.Taban olarak Debian seçilmesi ise ayakta alkışlanacak bir durum.En kararlı ve güvenilir taban olduğu düşünüldüğünde sanırım en yararlı seçimlerden birisi de bu olmuş.Dağıtım olarak Ubuntu seçilmesi ise bir diğer doğru karar.Çok fazla insan tarafından geliştirilmesi yapılan bu dağıtımın şu an deposunda 17000 adet paket bulunuyor.Bu kadar muazzam bir arşive sahip olan bir dağıtım goobuntu'nun ihtiyaçlarını karşılayacaktır.Son olarak Gnome arayüzü seçilmesi konusunda ise benim düşüncelerim pek sabit ve iyimser değil.Şöyle ki Gnome arayüzü hala geliştirilmeye devam ediliyor.Ancak Linus Torvald'ın da dediği gibi bende geleceği KDE arayüzünde görüyorum.Ancak Gnome'un avantajı kullanıcı dostu olması ve yardımcı araçlarının gelişmiş ve kolay kullanımlı olması.Gnome bence en doğru seçim değil.Ancak kullanım açısından bir sorun çıkartmayacaktır.Yalnış bir seçim de değil yani.

    Google bu yeni hamle ile Microsoft'a darbe vurmayı hedeflemiş görünüyor.Zaten Microsoft'un da bu tarz tacizlere ihtiyacı var.Hali hazırda tekelleşmiş olan MS her eve öyle yada böyle girse de gelecekte ne olacağını kimse kestiremez değil mi?
    Google'ın linux dağıtımının kullanıcı dostu olacağı ve Windows kolaylığını sağlayacağı düşünülenler arasında.Yani her ev kullanıcısı için tasarlanmış durumda.

    Google'ın elindeki en büyük koz bedava olması.Eğer Windows kadar güçlü dağıtıp, onun kadar güçlü insanların evine ulaşırsa ilerde Bill Gates biraz da terleyecek gibi duruyor.Sonuçta insanlar (Türkiye'de korsan pazarı sayesinde farkedilmese de) Bill Gates'in cebine milyonlarca dolar para koyuyorlar.Artık maymun gözünü açtı.
    Sabırsızlıkla bekliyoruz.

    Gel artık Goobuntu.

    ALTINDIR.........

    punto cero
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tuncaxxz
    tuncaxxz's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    http://img.presence-pc.com/news/g/o/googleos_edited1.jpg



    buda küçük bi resim sistemden

    punto cero
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    weskeyy
    weskeyy's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    Beklenen bir gelismeydi.Vista dan once becerdiler.zaten beleş google in herseyi microsoft gibi tekelci degil.işte Google ın sonmmarifeti Goobuntu:

    Google mühendisleri tarafından şu anda geliştirilmekte olan ve bir Linux varyantı olan Ubuntu benzeri işletim sistemi Goobuntu IT dünyasında bugünlerde en çok konuşulan konu.Duyumlara göre Googleplex içerisinde kullanılan makinaların hepsi zaten Linux tabanlı işletimleri sistemi ile donatılmış.

    Google'ın işletim sistemi alanına da kenardan el atması Microsoft'u korkutacağa benziyor. Google'ın internet pazarından sonra Google Desktop Search Tool gibi ürünlerle masaüstüne yönelik pazara da göz dikmesi Microsoft'ta daha önceden de endişelere sebep olmuştu.

    Google'ın tamamen kendileri için geliştirmekte olduğu Goobuntu işletim sistemini tamamladıktan sonra Windows'a rakip olarak ücretsiz şekilde internet üzerinde sunması olası ihtimallerden. (işletim sisteminde ilerde Google Reklamları görürseniz çok sasırmayın :) )

    Şu anda işletim sistemi endüstrisinde bunca yol etmiş bir şirket olan Microsoft'a ancak bu kadar geniş çapta kullanıcısı olan Google gibi bir şirket hissedilecek kadar bir pazar payıyla karşı koyabilir görüşündeyim...

    Rekabet her zaman son kullanıcıya daha iyi ürünler ve daha uygun fiyat olarak geri döndüğünden Google'ı desteklediğimi belirtirim...

    Bedenin BAKİRE olmasi onemli degil,Yeterki ruhun OROSPU olmasin!!!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ir2
    ir2's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 10/Mayıs/2003
    Erkek
    linux üzerine geliştirmeleri beni üzdü hergün bir linux dağıtımı çıkıyo hiçbirinin birbirinden farkı yok tek farkları yazılım ararken "ya benim sisteme göre release yapmamışlar tüh amk" dedirtmeleridir bence google sıfırdan bişey yazacak kadar büyük bir yazılımcı ordusuna sahip microsoftdan sun dan vs heryerden çalışanları topluyo linux dağıtımı çıkarmasaydı kesinlikle kullanırdım ama "arama özellikleri arttırılmış bir ubuntu" hiç işimi görmez
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    arahman
    arahman's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2005
    Erkek
    ir2 haklı piyasada kaç tane linux var.ubuntu nun türevi 3 tane olacak kubuntu ubuntu bide google çıkarıyo goobuntu

    Life's been getting harder, but I'm hanging in there
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    weskeyy
    weskeyy's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    :)eeee nede olsa GOogle bir arama motoru arama ozellikleri gelişmiş olacak.

    Bedenin BAKİRE olmasi onemli degil,Yeterki ruhun OROSPU olmasin!!!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Antikky
    Antikky's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 01/Mayıs/2003
    Erkek
    Linux linuxdur adına ister goobuntu de ister ubuntu bende 0 dan bir şeyler yazacağını tahmin ediyordum ama yalan oldu ilginç.Ancak linux kullanıcıları alanında etkili oluro nun dışınca microsoftcuları linuxcu yapmaz bu şeyç...

    Umursamaz Tavrımın Hastası Olunuz.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Anidamage
    Anidamage's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek
    Uydurma bir haber.Google bu haberin yalan olduğunu açıkladı.

    http://arstechnica.com/news.ars/post/20060131-6087.html
Toplam Hit: 1422 Toplam Mesaj: 8