Verbatim 500 Gb Harddisk Sorunu
-
merhaba arkadaşlar, verbatim 500 gb harddisk var bilgisayara taktığımda 15-20 dk sonra bilgisayar görüyor. sorun bilgisayarda değil başka bilgisayarlarda da aynı şekilde oluyor. içinde baya veri de var onları kopylayabileceğim şuan bir alan yok. bunu düzeltmemin bir yöntemi var mıdır? bad sector testi yaptım sorun çıkmadı.
-
harici kutuda sıkıntı olabilirmi?
deneme imkanın varsa başka kutu ile denermisin hocam (içindeki diskin standart disk olduğunu düşünüyorum.)
-
hocam benzeri benim harici diskte olmaya başladı o kadar uzun süre değil ancak geç görmeye başladı. bunun sebebi disk kutusu. he şöyle bir ihtimal daha var diske chkdsk yapman gerekiyor olabilir.
-
ben 1 ay önce falan aldım verbatim 1TB. pcye takınca hesapladım 1dk 30 sande görüyor. arkadaşın WD 500gb var 5 sn demeden görüyor.
görebildiğim tek fark benim dosya sistemi fat32 onunkisi ntfs. acaba sorun bu mu?
daha yeni aldım kutuda sorun yoktur heralde :S
-
Hocam bendede verbatim 1tb var. İçindekileri biyere kopyala ntfs yap. Sorun çözülür diye tahmin ediyorum. Zaten içinde sateage hdd var... Olmazsa kutu değiştir.
-
joe_black bunu yazdı
ben 1 ay önce falan aldım verbatim 1TB. pcye takınca hesapladım 1dk 30 sande görüyor. arkadaşın WD 500gb var 5 sn demeden görüyor.
görebildiğim tek fark benim dosya sistemi fat32 onunkisi ntfs. acaba sorun bu mu?
daha yeni aldım kutuda sorun yoktur heralde :S
fat32'de 4 gb'dan büyük veri kopyalayamazsın
bu bile ntfs'ye geçmen için bir neden
bence bir an önce geç (açılma süresine etki etmese de)
hatta en güzel dosya sistemi exFat ama çok yaygın değil ve ne olur ne olmaz diye kullanasım gelmiyor.
örneğin hdd'yi yanlışlıkla biçimlendirdin, exFat'i kurtarabilen program var mı bilmiyorum ama
fat32 ve ntfs'yi kurtaran tonla program var.
özet: ntfs'e geç :D
-
Daft bunu yazdıjoe_black bunu yazdı
ben 1 ay önce falan aldım verbatim 1TB. pcye takınca hesapladım 1dk 30 sande görüyor. arkadaşın WD 500gb var 5 sn demeden görüyor.
görebildiğim tek fark benim dosya sistemi fat32 onunkisi ntfs. acaba sorun bu mu?
daha yeni aldım kutuda sorun yoktur heralde :S
fat32'de 4 gb'dan büyük veri kopyalayamazsın
bu bile ntfs'ye geçmen için bir neden
bence bir an önce geç (açılma süresine etki etmese de)
hatta en güzel dosya sistemi exFat ama çok yaygın değil ve ne olur ne olmaz diye kullanasım gelmiyor.
örneğin hdd'yi yanlışlıkla biçimlendirdin, exFat'i kurtarabilen program var mı bilmiyorum ama
fat32 ve ntfs'yi kurtaran tonla program var.
özet: ntfs'e geç :D
hacı geçecektim de iki şey yüzünden geçmedim.
1. sanırım içi doluyken dosya sistemi değişmiyo. yedek alacak yer de yok.
2. asıl geçmeme nedenim ise bir çok yerde "fat32 iken aniden kabloyu çıkarsak da HDD hasar görmüyor, NTFSde ise güvenle kaldır demeden HDD çıkarılınca hasar görme ihtimali çok yüksek" diye okudum. doğruluk payı nedir acaba. sırf bu yüzden rarlara bölüp atıyom dosyaları mk :S
