Vergi Dilimi Hakkında
-
Özel sektörde çalışan arkadaşlara soruyorum bu vergi dilimine takıldığımız andan itibaren kesintiler nasıl oluyor ? normalde bordro üzerinde gözüken zaten her ay ödediğimiz bir Gelir vergisi ve Damga vergisi mevcut üstüne birde bu atıyorum yıllık geliri şu kadar ı bulan ki bu ücret (20 bin TL) galiba geçen herkes belirli bir yadan sonra vergi dilimine girdiği için devlete vergi ödüyor, bu vergiler noluyor?
+ şu an için maaş alan bir adam 12 bin tl maaş almışsa 6 içinde vergi kesintisi nasıl olr ?
-
Hocam maaşda brüt ve net denen zıkkımlar var işte brüt denilen olay vergilerin vesaire kesilmemiş hâli. Net ise senin eline geçen para. İşveren bordronu hazırlarken bunların hepsini yazar işte gelir vergisi şu kadar damga vergisi şu kadar diye keser keser kestiğini devlete öder kalanını sana verir. Ayrıca gelirine göre vergi dilimleri değişir mesela en düşük gelir vergisi oranı %15'tir. Sonra %20, %27 ve son olarak %35'e kadar çıkar bu oran. Eğer gelirin fazla ise yani atıyorum aylık 5k para alıyorsan ikinci bilemedin 3. aydan itibaren %20 dilimine girersin ki yanlış hatırlamıyorsam 11.800 TL ve aşağısı %15, 26.000 e kadar %20, 66.000'e kadar %27 ve üstü için %35 idi. Tam hatırlamıyorum ama aşağı yukarı böyle çünkü kamu ve özel sektörde fark ediyor bu.
-
Caliber bunu yazdı
Hocam maaşda brüt ve net denen zıkkımlar var işte brüt denilen olay vergilerin vesaire kesilmemiş hâli. Net ise senin eline geçen para. İşveren bordronu hazırlarken bunların hepsini yazar işte gelir vergisi şu kadar damga vergisi şu kadar diye keser keser kestiğini devlete öder kalanını sana verir. Ayrıca gelirine göre vergi dilimleri değişir mesela en düşük gelir vergisi oranı %15'tir. Sonra %20, %27 ve son olarak %35'e kadar çıkar bu oran. Eğer gelirin fazla ise yani atıyorum aylık 5k para alıyorsan ikinci bilemedin 3. aydan itibaren %20 dilimine girersin ki yanlış hatırlamıyorsam 11.800 TL ve aşağısı %15, 26.000 e kadar %20, 66.000'e kadar %27 ve üstü için %35 idi. Tam hatırlamıyorum ama aşağı yukarı böyle çünkü kamu ve özel sektörde fark ediyor bu.
yanlış hatırlamıyorsam 11.800 TL ve aşağısı %15 askeri ücretle çalışan adam ölür :S onlar vergi dilimine takılmıyor diye biliyorum ben
-
ArmadA bunu yazdıCaliber bunu yazdı
Hocam maaşda brüt ve net denen zıkkımlar var işte brüt denilen olay vergilerin vesaire kesilmemiş hâli. Net ise senin eline geçen para. İşveren bordronu hazırlarken bunların hepsini yazar işte gelir vergisi şu kadar damga vergisi şu kadar diye keser keser kestiğini devlete öder kalanını sana verir. Ayrıca gelirine göre vergi dilimleri değişir mesela en düşük gelir vergisi oranı %15'tir. Sonra %20, %27 ve son olarak %35'e kadar çıkar bu oran. Eğer gelirin fazla ise yani atıyorum aylık 5k para alıyorsan ikinci bilemedin 3. aydan itibaren %20 dilimine girersin ki yanlış hatırlamıyorsam 11.800 TL ve aşağısı %15, 26.000 e kadar %20, 66.000'e kadar %27 ve üstü için %35 idi. Tam hatırlamıyorum ama aşağı yukarı böyle çünkü kamu ve özel sektörde fark ediyor bu.
yanlış hatırlamıyorsam 11.800 TL ve aşağısı %15 askeri ücretle çalışan adam ölür :S onlar vergi dilimine takılmıyor diye biliyorum ben
Brüt asgari ücretten bir prim düşülüyordu ve kalan tutar gelir vergisi matrahına giriyordu ki o da 830 tl civarıydı yani 12 ayla çarparsak zaten bir yılda 11.800'ü geçemediğinden %15'i de aşamıyor.
-
su tarıfeye gore uygulanıyor.
http://www.gib.gov.tr/index.php?id=1413
Bana yansıyanı ıse su sekılde.Yuzde 4 temmuz zammı almama ragmen kamu calısanı olarak, ocak maasımdan daha dusuk maas aldım temmuzda.Sevgılı yetkılılerımızın zam anlayısı calısana bu sekılde yansıyor.
