Vistanın Yanına XP Kurma

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek

    öncelikle bütün müridlere selamlar

    dün harddiski ikiye bölüp birine xp yüklemeye çalıştım ve bunda başaralı oldum fakat bu seferde boot dan Vista yı görmemeye başladı. Belki diğer müridlerde böyle bir sorunla karşılaşabilirler diye yazayım dedim

    Xp yi yükledikten sonra Vistayı görmeyecek ve direk XP yi açacaktır. Şimdi ise bu rar dosyasını indiriyoruz : http://www.adrive.com/home/downloadfile/1015628d017439195cd5ea25a62afc4c3dd1e8860c20d89c96725c361e139db1

    Burada ihtiyacımız olacak 2 program var. İlki VistaBoot Pro, bu program boot u direk değiştiriyor. Yani açılışta XP yerine vistayı açacak. Diğeride boot listesine hem XP yi hemde Vistayı ekelececek.

    Boot listesine hem XP hemde Vistayı yükleme(Önerilen)

    1.EasyBCD programını yüklüyoruz

    2.Sol menüden Add/Remove sekmesine giriyoruz

    3.Altta, windows sekmesininde altında 3 seçenek göreceksiniz Type:İşletim sistemi adı, Name:Bootda gözükecek olan isim, Drive:Bulunduğu harddisk bölümü

    4.İlk önce "drive" seçeneğini yapıyoruz.Yoksa drive seçeneği kilitleniyor

    5.Type dan eklemek istediğimiz işletim sistemini yazıyoruz(Xp "Windows NT/2k/XP/2k3" diye geçiyor, Vista ise "Windows Vista/Longhorn")

    6.Name e istediğimiz bir isim yazıyoruz

    7.Change Settings sekmesindende boot listesinde kaç saniye bekleyeceğini ayarlayabilirsiniz (İsteğe bağlı)

    şimdi bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz ve boot listesinden ister vista istersenizde XP yi seçiyorsunuz

    bu programla linux ve mac gibi işletim sistemleride girebilirsiniz

     

    Boot Listesi Oluşturmadan Direk Geçiş Yapma

    Uygulayacağımız adımlar şöyle;

    1.VistaBoot Pro programını yüklüyoruz

    2.Açtığımızda üstte "System Bootloader" menüsüne giriyoruz

    3."Choose a System Bootloader to install"in altındaki ilk seçeneği tıklıyoruz (Windows Vista Bootloader)

    4."System Bootloader Install Options" unaltındaki seçeneklerden 3.cüsünü yani "SpecificDriver" ı seçiyoruz ve Vistanın bulunduğu harddisk numarasını seçin

    5.Install Bootloader ı tıklıyoruz ve bilgisayarı yeniden başlatıyoruz.

    Şimdi açılışta direk Vista geldi...Aynı işlemin 3. adımını değiştirerek açılışta direk XP gelmesini sağlayabilirsiniz

     


    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
Toplam Hit: 1481 Toplam Mesaj: 1