folder Tahribat.com Forumları
linefolder Yazılımlar / Diğer Programlar
linefolder Vmware Sanal Makine İle Dosya Paylaşımı



Vmware Sanal Makine İle Dosya Paylaşımı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FCN
    FCN's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek

    daha önce farklı sanal makineleri kullandıgımdan wmware e yabancıyım. bugun bunu kurup içine xp kurulumu gerçekleştirdim. fakat dosya paylaşımı yapamıyorum. vmware yanında 2-3 tane ağ bağlantısı oluşturmuş . hepsinde ipler farklı  fakat hepsini denesemde bir türlü sanal makine ile kendi makinem arasında balantıyı kuramadım.

    firewall kapalı,dosya paylaşımı açık,permissionlarda everyone a full control verili.  yokmudur bunun tek tıkla çözülcek bir yolu. çözüm önerilerini bekliyorum.

    not: network kartını tanımadı desem öyle bi durum söz konusu değil. sanal makine internete çıkıyor.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    vmwarede ki guest'in network ayarlarını nat yaparsan hostla aynı range'de ip alır. bu şekilde sorun yaşamadan baglanabilirsin


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FCN
    FCN's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek

    vmware in virtual network editor den check ediyorum su anda . 3 tane bağlantı gözküyor

    bridged , host-only  , nat 

    nat ve host only bağlı durumda

    natın  gatewayini  modem değilde kendi makinemi verdim. otomatik olarak zaten modemle aynı aralıkta dhcp den alıyor.

    ama sonuç alamadım hala aynı.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    nat'in gatewayîni yine router'ınki olarak ayarlar mısın?

    Ek olarak sanal makine internete çıkıyor mu?Ek olarak host'u pingliyor mu?


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FCN
    FCN's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek

    sandman bunu yazdı:
    -----------------------------

    nat'in gatewayîni yine router'ınki olarak ayarlar mısın?

    Ek olarak sanal makine internete çıkıyor mu?Ek olarak host'u pingliyor mu?


    -----------------------------
     

    gatewey i aynı yaptım.

    internete çıkıyor. hostu pingliyor vs..  fakat sanalla,ana makine birbirini pingleyemiyor. firewall da gerekli rule lar verili + zaten kapalı komple 

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaKBeNaDaM
    RaKBeNaDaM's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    Dosya paylaşımı için aynı bridge,nat yada lanlar aynı olması gerekiyor. Ve mümkünse statik ip ver, aynı network id de olsunlar.

    Ping atamaması genellikle, firewall dan kaynaklıdır. Kapa ve echo (ping) özelliğini aktif et.


    Mutlu bir yüz takın...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FCN
    FCN's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek

    RaKBeNaDaM bunu yazdı:
    -----------------------------

    Dosya paylaşımı için aynı bridge,nat yada lanlar aynı olması gerekiyor. Ve mümkünse statik ip ver, aynı network id de olsunlar.

    Ping atamaması genellikle, firewall dan kaynaklıdır. Kapa ve echo (ping) özelliğini aktif et.


    -----------------------------
    bridge auto zaten .
    nat la host only diye geçen kısım aynı subnette olamıyorlarmış
    Natta ana maknie ile aynı range te. 

    dosya paylaşım merkezinde public ağ olarak gözükmesine rağmen,ağda gözükme,dosya paylaşımı vs. açtım, firewall üzerinde dedigim gibi ayno rule lar verili ve firewallu komple kapattım yinede tık yok

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FCN
    FCN's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek

    son olarak gelişmeler . sanal makineyi direk bridge ten bağlarsam  2 makine birbirini görüyor fakat internet bağlantısı olmuyor 2 makinedede.

    nattan bağlarsam 2 makine birbirini pingleyebiliyor. ana makine sanal makineyi görüyor paylaşım klasörüne erişebiliyor fakat sanal makine anamakineyi göremiyor. ikisininde internete çıkışı var.

    kurcalamaya devam ediyorum :|

Toplam Hit: 3358 Toplam Mesaj: 8