Webmatrix Nasıl Kullanılır?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kofcu
    kofcu's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2014
    Erkek

    Arkadaşlar php öğrenmeye başladım. Öğrendiğim sitede php nin resmi sitesinden bilgisayarınıza server kurabilirsiniz alın burda kullanım klavuzu demişti karmaşık geldi bana. ekstra olarak hiç bunla uğraşmak istemezseniz WebMatrix kullanın tamamen hazır windows için demişti ama o da bana karışık geldi. Biri yardımcı olabilir mi? Programı kurdum ama bi Hello World yazdıramadım programa :)

    İstediğim şeyler

    PHP çalışsın

    MySQL olsun

    bu kadar :) tabi ekstradan bir öneriniz varsa onları da beklerim. şimdiden yardım edenlere teşekkürler.

     

    bir de aldığım hatayı göstereyim:

    localhost:32325 ye giriyor ve bu hatayı veriyor:

    HTTP Hatası 403.14 - Forbidden

    Web sunucusu bu dizinin içindekileri listelemeyecek şekilde yapılandırılmış.

    < style="padding-right: 15px; padding-bottom: 10px; padding-left: 15px; word-break: break-all;">

    En olası nedenler:

    • İstenen URL için varsayılan belge yapılandırılmamış ve sunucuda dizinlere gözatma etkinleştirilmemiş.
    < style="padding-right: 15px; padding-bottom: 10px; padding-left: 15px; word-break: break-all;">

    Deneyebilecekleriniz:

    • Dizin taramayı etkinleştirmek istemiyorsanız, bir varsayılan belge yapılandırıldığından ve dosyanın varolduğundan emin olun.
    • Dizin taramayı etkinleştirin.
      1. IIS Express yükleme dizinine gidin.
      2. Dizin taramayı sunucu düzeyinde etkinleştirmek için appcmd set config /section:system.webServer/directoryBrowse /enabled:true komutunu çalıştırın.
      3. Dizin taramayı site düzeyinde etkinleştirmek için appcmd set config ["SİTE_ADI"] /section:system.webServer/directoryBrowse /enabled:true komutunu çalıştırın.
    • Site veya uygulama yapılandırma dosyasında configuration/system.webServer/directoryBrowse@enabled özniteliğinin true olarak ayarlandığını doğrulayın.
    < style="padding-right: 15px; padding-bottom: 10px; padding-left: 15px; word-break: break-all;">

    Ayrıntılı Hata Bilgileri:

    Modül    DirectoryListingModule
    Bildirim    ExecuteRequestHandler
    İşleyici    StaticFile
    Hata Kodu    0x00000000
    İstenen URL    http://localhost:32325/
    Fiziksel Yol    C:\Users\CANAVAR\Documents\My Web Sites\EmptySite
    Oturum Açma Yöntemi    Anonim
    Oturum Açan Kullanıcı    Anonim
    İstek İzleme Dizini    C:\Users\CANAVAR\Documents\IISExpress\TraceLogFiles\EMPTYSITE
     
    < style="padding-right: 15px; padding-bottom: 10px; padding-left: 15px; word-break: break-all;">

    Daha Fazla Bilgi:

    Bu hata, URL'de bir belge belirtilmediğinde, Web sitesi veya uygulama için bir varsayılan belge belirtilmediğinde ve Web sitesi veya uygulama için dizinlere gözatma etkinleştirilmediğinde oluşur. Bu ayar sunucunun içindekilerin güvenliğini sağlamak amacıyla devre dışı bırakabilir.

    Daha fazla bilgi görüntüleyin »


    ben de sevgiden yanayım...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ccaglayan
    Ccaglayan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2011
    Erkek

    xampp var hocam basit kafa ağrıtmaz https://www.apachefriends.org/tr/index.html

     

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    Koding.com var. Her şey var: Veritabanı, editör, kabuk, php de dahîl olmak üzere 5 adet dil, ücretsiz sürümde size ait uri. Kullanmak için modern bir web tarayıcı yeterli.

    O hata da dosyanın tam adını yazmadığınız için. Ya php uzantısını MIME olarak ekleyip index.php'yi varsayılan açılış sayfalarına eklemeniz ya da tam adını yazmanız lazım. Örneğin http://localhost:54321/index.php gibi.

    YeniHarman tarafından 24/Tem/15 16:33 tarihinde düzenlenmiştir

    Olaylara karışmayın!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Hocam bende çok kafa yordum ama sildim gitti boşver webmatrix falan güya kolaylaştırmak için yapmışlar ama çok buglı. bazı projeleri açtığımda birdaha hiç açılmadığını fln gördüm.


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kofcu
    kofcu's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2014
    Erkek

    php işini hallettim sonra database olayına gelince tabiki Microsoft SQL Server tercih ettirdi :) takip ettiğim dersler MySQL üzerinden gittiğinden zorunlu olaraktan Webmatrix'e veda etmek durumundayım.

    Sanırım Ccaglayan arkadaşın dediği XAMPP kullanacağım MySQL varmış onda.

    ayrıca şöyle bir kısa tanıtım yaptıklarından ilk yüklemem gerekenin bu olduğunu anladım :)

    XAMPP Nedir?

    XAMPP en popüler PHP geliştirme ortamıdır.

    XAMPP tamamiyle ücretsiz, yüklenmesi kolay Apache dağıtımı olup MySQL, PHP ve Perl içerir. XAMPP açık kaynak paketi inanılmaz kolaylıkta yüklenilebilmesi ve kullanılabilmesi için ayarlanmıştır.

    Bu arada sanırım benim açtığım bir konuda ilk kez şeyhimiz ile karşılaştım. Merhabalar, saygılar, teşekkür ederim uyarınız ve öneriniz için, şimdi siliyorum :)


    ben de sevgiden yanayım...
Toplam Hit: 3268 Toplam Mesaj: 5
php sql web server kurulumu webmatrix