Windows , Mbr Tamamen Silmek !

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek

    Diyelim ki sisteminizde 2-3 adet harddisk var.Siz 1.diskinize windows server 2008,OpenSolaris ve Unbreakable Linux yukleyeceksiniz , kurulumlari tamamladiktan sonra , dikkat eksikliginden kaynakli olarak mbr partition'u hatali diske kurabilirsiniz.Benim basima geldi :D , sda0 diskine isletim sistemlerini kurarken sda1 numarali diske mbr kurulmus.Bu diskte ilk boot olan disk oldugu icin isletim sistemlerinden hicbirisine ulasamama veya sadece windows server 2008'e ulasma sorunu doguyor.Jumper ayarlariyla slave-master ayarlariz diskleri diyebilirisiniz , evet dogrudur ancak , uzun vadede yine sizin sda1 numarali diskinizde hatali mbr partition u oldugu icin ileride sorun cikacaktir.Bu durumda mbr yi sda1 den tamamen silmeniz gerekecek.Bunun icin kucuk guzel bir program yapmis alaman kardeslerimiz.Programi calistirdiginizda aktif disk uzerindeki mbr partition'u tamamen siliniyor.Daha once bootrec /fixmbr ile mbr onararak acilis sorunlarini gidermeyi yazmistim ancak burada durum farkli acilis sorunumuz yok , yanlis diske kurulan mbr yi onarmayip tamamen silme sorununu cozuyoruz.

    Programcigimiz burada.

    http://www.wintotal.de/softw/index.php?rb=53&id=1874

    alternatif link:

    http://rapidshare.com/files/139340720/killmbr.zip.html

     

    Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmis :D

     

     

     


    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Yeah
    Yeah's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    anlamadım tam olarak :|

    grub mu yüklenmedi yani :|

    neyse yaa benim başıma gelmez etmez, mbr nedir bilmem bile =)

    "Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmiş" ===> bu güzeldi ama =)


    herşeyin kısası makbuldur; ulaşmak isteyen yesterfox_55@hotmail.com a mail atabilir...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    essan
    essan's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2007
    Erkek
    YesTERFoX bunu yazdı:
    -----------------------------

    anlamadım tam olarak :|

    grub mu yüklenmedi yani :|

    neyse yaa benim başıma gelmez etmez, mbr nedir bilmem bile =)

    "Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmiş" ===> bu güzeldi ama =)


    -----------------------------

    anlaşılmayacak bişey yok ki hocam compü üşenmezse sana detaylı anlatsın :) MBR'yi ise kısa kestirmiş yani açılımı Master Boot Record yani hardiskin ilk sektörü :)

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek
    Simdi hoca grub un yuklu oldugu disk ayri , windows mbr nin yuklu oldugu disk ayri oldu.Farkli disklerde iki acilis yonetici oldu . mbr nin oldugu disk ilk olarak boot oldugu icin linux ve solaris i calistiramiyordum.Master slave ayari ile gecistirilebilir olay ancak , uzun vadede yedekleme olarak kullandigim diskte mbr kalacak , ilerde yok yere birde onunla ugrasacaz vs . Gereksiz mbr yi sisteme zarar vermedn rahat rahat sildik yani :D

    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hyb
    hyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2007
    Erkek
    YesTERFoX bunu yazdı:
    -----------------------------

    anlamadım tam olarak :|

    grub mu yüklenmedi yani :|

    neyse yaa benim başıma gelmez etmez, mbr nedir bilmem bile =)

    "Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmiş" ===> bu güzeldi ama =)


    -----------------------------

    computer güzel bir  konu açmış

    hocam linkte detaylı şekilde anlatılmış


    http://www.yakuter.com/mbr-nedir-neden-onemlidir/

     


    ........................................
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Master
    Master's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Nisan/2007
    Erkek
    BooT NG diye bir program kullanıyorum. Aynı şeyi yapabiliyorum. Formata son :)

    Bilgi güçtür, düşmanını barışa zorlar.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    scorpus
    scorpus's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2008
    Erkek
    sağolasın
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek
    Linux kura kura içine patlayacak bi gün :)

    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
Toplam Hit: 2733 Toplam Mesaj: 8