Windows , Mbr Tamamen Silmek !
-
Diyelim ki sisteminizde 2-3 adet harddisk var.Siz 1.diskinize windows server 2008,OpenSolaris ve Unbreakable Linux yukleyeceksiniz , kurulumlari tamamladiktan sonra , dikkat eksikliginden kaynakli olarak mbr partition'u hatali diske kurabilirsiniz.Benim basima geldi :D , sda0 diskine isletim sistemlerini kurarken sda1 numarali diske mbr kurulmus.Bu diskte ilk boot olan disk oldugu icin isletim sistemlerinden hicbirisine ulasamama veya sadece windows server 2008'e ulasma sorunu doguyor.Jumper ayarlariyla slave-master ayarlariz diskleri diyebilirisiniz , evet dogrudur ancak , uzun vadede yine sizin sda1 numarali diskinizde hatali mbr partition u oldugu icin ileride sorun cikacaktir.Bu durumda mbr yi sda1 den tamamen silmeniz gerekecek.Bunun icin kucuk guzel bir program yapmis alaman kardeslerimiz.Programi calistirdiginizda aktif disk uzerindeki mbr partition'u tamamen siliniyor.Daha once bootrec /fixmbr ile mbr onararak acilis sorunlarini gidermeyi yazmistim ancak burada durum farkli acilis sorunumuz yok , yanlis diske kurulan mbr yi onarmayip tamamen silme sorununu cozuyoruz.
Programcigimiz burada.
http://www.wintotal.de/softw/index.php?rb=53&id=1874
alternatif link:
http://rapidshare.com/files/139340720/killmbr.zip.html
Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmis :D
-
anlamadım tam olarak :|
grub mu yüklenmedi yani :|
neyse yaa benim başıma gelmez etmez, mbr nedir bilmem bile =)
"Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmiş" ===> bu güzeldi ama =)
-
YesTERFoX bunu yazdı:
-----------------------------anlamadım tam olarak :|
grub mu yüklenmedi yani :|
neyse yaa benim başıma gelmez etmez, mbr nedir bilmem bile =)
"Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmiş" ===> bu güzeldi ama =)
-----------------------------anlaşılmayacak bişey yok ki hocam compü üşenmezse sana detaylı anlatsın :) MBR'yi ise kısa kestirmiş yani açılımı Master Boot Record yani hardiskin ilk sektörü :)
-
Simdi hoca grub un yuklu oldugu disk ayri , windows mbr nin yuklu oldugu disk ayri oldu.Farkli disklerde iki acilis yonetici oldu . mbr nin oldugu disk ilk olarak boot oldugu icin linux ve solaris i calistiramiyordum.Master slave ayari ile gecistirilebilir olay ancak , uzun vadede yedekleme olarak kullandigim diskte mbr kalacak , ilerde yok yere birde onunla ugrasacaz vs . Gereksiz mbr yi sisteme zarar vermedn rahat rahat sildik yani :D
-
YesTERFoX bunu yazdı:
-----------------------------anlamadım tam olarak :|
grub mu yüklenmedi yani :|
neyse yaa benim başıma gelmez etmez, mbr nedir bilmem bile =)
"Yani sair burada , her sorunda format atanlara seslenmiş" ===> bu güzeldi ama =)
-----------------------------computer güzel bir konu açmış
hocam linkte detaylı şekilde anlatılmış
http://www.yakuter.com/mbr-nedir-neden-onemlidir/ -
BooT NG diye bir program kullanıyorum. Aynı şeyi yapabiliyorum. Formata son :)
-
sağolasın
-
Linux kura kura içine patlayacak bi gün :)
