folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Windows 7 De Turkce Klavye Sorunu



Windows 7 De Turkce Klavye Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erdoganb
    erdoganb's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Eylül/2009
    Erkek

    arkadaslar su anda w7 kurdum fakat klavyem ingilizce klavye olarak goruyor turkce karakterleri kullanamiyorum

    nette biraz baktim ama bat dosyasina kb16 tr,857 /id:179 bunu yaz duzelir demisler o bat dosyasinin adini yazmamislar...

     

    yardimci olabilir misiniz?


    yardırmak bizim işimiz
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    kavye ayarlarını format atarken win7 yi kurarken seçiyorsun zaten garip kendi kendine değişmemesi lazım 

    denetim masasından klavye ayarlarını değiştir ?

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acikistihbarat
    acikistihbarat's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2009
    Erkek

    windows\system32\autoexec.nt dosyası olması lazım.bazı msdos programlarında türkçe kullanabilmek içinde lazım o ayar.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erdoganb
    erdoganb's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Eylül/2009
    Erkek

    denedim ama yine olmadi maalesef...

     


    yardırmak bizim işimiz
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acikistihbarat
    acikistihbarat's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2009
    Erkek

    bunları yaptın mı ? 

    1. başlattan denetim masasına giriyoruz.
    2. saat dil ve bölge kısmına giriyoruz.
    3.bölge ve dil bölümüne giriyoruz.
    4. üstteki bölümden klavyeler ve diller kısmına geliyoruz.
    5. klavye değiştir butonuna tıklıyoruz.
    6.sağ taraftan ekle diyoruz ve türkçe Q (arzu eden için F) seçiyoruz ve tamam diyoruz.
    7.yüklü hizmetler yazısının altından ingilizce olana tıklayıp sağdan aşağı taşı tıklıyoruz. (isteyen seçip kaldır da yapabilir tavsiyemdir)
    8. üst kısımdan varsayılan giriş dilini türkçe yapıyoruz.
    9. uygula ve tamam yapıyoruz. 

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erdoganb
    erdoganb's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Eylül/2009
    Erkek

    teşekkür ederim :D yapabildim sonunda, fakat varsayılan EN gösteriyor, bunu halletmenin bir yolu var mı?

    her seferinde TR ye almak biraz can sıkıcı...

    Yardımların için teşekkürler :)

    öptüm görüşrük :D


    yardırmak bizim işimiz
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acikistihbarat
    acikistihbarat's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2009
    Erkek

    burda varsayılan giriş dili Türkçe q olacak.yüklü hizmetler kısmında ingilizce yukardaydı Türkçeyi yukarı taşı dedim yukarı çıktı :) esprik bi yana..

    varsayılan dili Türkçe yaptığın halde kendiliğinden ingilizceye mi dönüyor ? bi de yüklü hizmetlerden ingilizceyi kaldır öyle dene.

    Unicode olmayan programlar için Türkçe seçili olsun.

    bi de xp için şunlar yazıyo...

    Eğer tüm ayarlamalarınıza rağmen windows açılırken istediğiniz klavye dili ile çalışmıyorsa, yapmanız gereken aşağıdakiler;
    F Klavye ile çalışacaksanız
    - Başlat-Çalıştır’dan regedit yazıp tamam’a tıklayın.
    - F3 tuşuna basın.
    - KBDTUQ.DLL yazıp ’sonrakini bul’ butonuna tıklayın.
    - Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUQ.DLL
    değerini KBDUF.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
    - Tekrar F3 tuşuna basın.
    - Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUQ.DLL
    değerini KBDUF.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
    - Bilgisayarınızı tekrar başlatın. Artık açılıştada F klavye ile çalışacaktır.
    Q Klavye ile çalışacaksanız
    - Başlat-Çalıştır’dan regedit yazıp tamam’a tıklayın.
    - F3 tuşuna basın.
    - KBDTUF.DLL yazıp ’sonrakini bul’ butonuna tıklayın.
    - Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUF.DLL
    değerini KBDUQ.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
    - Tekrar F3 tuşuna basın.
    - Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUF.DLL
    değerini KBDUQ.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
    - Bilgisayarınızı tekrar başlatın. Artık açılıştada Q klavye ile çalışacaktır.
    Regedit ile uğraşmak istemiyorsanız

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erdoganb
    erdoganb's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Eylül/2009
    Erkek

    ççööşşüüğğğ :)

     

    hallettim abi sağol :)

    ingilicce w7 kurdum da ondan default olan EN galiba.

    ama halledebildim şimdik

     


    yardırmak bizim işimiz
Toplam Hit: 12591 Toplam Mesaj: 8