Windows 7 De Turkce Klavye Sorunu
-
arkadaslar su anda w7 kurdum fakat klavyem ingilizce klavye olarak goruyor turkce karakterleri kullanamiyorum
nette biraz baktim ama bat dosyasina kb16 tr,857 /id:179 bunu yaz duzelir demisler o bat dosyasinin adini yazmamislar...
yardimci olabilir misiniz?
-
kavye ayarlarını format atarken win7 yi kurarken seçiyorsun zaten garip kendi kendine değişmemesi lazım
denetim masasından klavye ayarlarını değiştir ?
-
windows\system32\autoexec.nt dosyası olması lazım.bazı msdos programlarında türkçe kullanabilmek içinde lazım o ayar.
-
denedim ama yine olmadi maalesef...
-
bunları yaptın mı ?
1. başlattan denetim masasına giriyoruz.
2. saat dil ve bölge kısmına giriyoruz.
3.bölge ve dil bölümüne giriyoruz.
4. üstteki bölümden klavyeler ve diller kısmına geliyoruz.
5.klavye değiştir butonuna tıklıyoruz.
6.sağ taraftan ekle diyoruz vetürkçe Q (arzu eden için F) seçiyoruz ve tamam diyoruz.
7.yüklü hizmetler yazısının altından ingilizce olana tıklayıp sağdan aşağı taşı tıklıyoruz. (isteyen seçip kaldır da yapabilir tavsiyemdir)
8. üst kısımdan varsayılan giriş dilinitürkçe yapıyoruz.
9. uygula ve tamam yapıyoruz. -
teşekkür ederim :D yapabildim sonunda, fakat varsayılan EN gösteriyor, bunu halletmenin bir yolu var mı?
her seferinde TR ye almak biraz can sıkıcı...
Yardımların için teşekkürler :)
öptüm görüşrük :D
-
burda varsayılan giriş dili Türkçe q olacak.yüklü hizmetler kısmında ingilizce yukardaydı Türkçeyi yukarı taşı dedim yukarı çıktı :) esprik bi yana..
varsayılan dili Türkçe yaptığın halde kendiliğinden ingilizceye mi dönüyor ? bi de yüklü hizmetlerden ingilizceyi kaldır öyle dene.

Unicode olmayan programlar için Türkçe seçili olsun.

bi de xp için şunlar yazıyo...
Eğer tüm ayarlamalarınıza rağmen windows açılırken istediğiniz klavye dili ile çalışmıyorsa, yapmanız gereken aşağıdakiler;
F Klavye ile çalışacaksanız
- Başlat-Çalıştır’dan regedit yazıp tamam’a tıklayın.
- F3 tuşuna basın.
- KBDTUQ.DLL yazıp ’sonrakini bul’ butonuna tıklayın.
- Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUQ.DLL
değerini KBDUF.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
- Tekrar F3 tuşuna basın.
- Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUQ.DLL
değerini KBDUF.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
- Bilgisayarınızı tekrar başlatın. Artık açılıştada F klavye ile çalışacaktır.
Q Klavye ile çalışacaksanız
- Başlat-Çalıştır’dan regedit yazıp tamam’a tıklayın.
- F3 tuşuna basın.
- KBDTUF.DLL yazıp ’sonrakini bul’ butonuna tıklayın.
- Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUF.DLL
değerini KBDUQ.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
- Tekrar F3 tuşuna basın.
- Bulduğu sonucu değiştirmek için enter tuşuna basın ve KBDTUF.DLL
değerini KBDUQ.DLL olarak değiştirip tamam butonuna tıklayın.
- Bilgisayarınızı tekrar başlatın. Artık açılıştada Q klavye ile çalışacaktır.
Regedit ile uğraşmak istemiyorsanız -
ççööşşüüğğğ :)
hallettim abi sağol :)
ingilicce w7 kurdum da ondan default olan EN galiba.
ama halledebildim şimdik
