Windows Uzantı Hakkında Bilgi (İstiyorum)
-
Windowsta neden çogu zaman 3 harfli (.exe .rar .zip .mp3) gibi uzantilarla çali$maktadir. Bunu bilen benim ve benim gibi merak edenler için açiklayabilirmi. Ben az çok biliyorumda tam emin olmak istedim :)
-
2 ve 4 harfli uzantılar olduğunu da bilmekle birlikte ben de merak ettim şimdi acaba özel bi nedeni var mı?
-
Ms-Dosdaki dosya isimlendirme sistemi 8+3 idi... Daha sonradan uzun dosya adları testeklenmeye başlandı... 8 karakter isim 1 karakter nokta ve 3 karakter uzandı
örneğin deneme.exe
eğer 8 harfen uzun bir isim olursa dos şöyle isimlendirirdi
örnek sekizharftenuzun.exe
sekizh~1.exe
eğer bu 8 harften uzun başka bir dosyada varsa
örnek sekizharftenuzunikincikelime.exe
sekizh~2.exe
şeklinde isimlendirirdi...
O zamandan beri böyle...
tahribatta cok daha ayrıntılı acıklamıştım aramayla bulabilirsin...
Onun haricinde 8+3 dos file name die aratırsan bilgi bulabilirsin...
-
ama benim sordugum neden sonunun 3 harfle bitmesiydi.
-
Fat dosya sisteminin desteğinden sanırım?
Sen söle bildiğini?
-
dosya uzantı kısaltmasını istediğin gibi yapabilirsin bu üreticinin sorunu =)
yani bi program yaptın örn .torrent bittorenti yapan adam .torrent olarak belirlemiş formatı ve diğer tüm torrent programlarıda benimsemiş
onun dışında windows un niye öyle yaptını bilmiyorum ama sistem dosyaları hariç divx xdiv gibi .avi olan .vob .mp3 vs vs 3 harf yetiyor çoğunda kısaltma için
bağzı kısaltma örnekleri vereyim
.asf advenced streaming format
.wmv windows media video
.3gp 3rd generetion partnership pfoject
.ogg ogg vorbis audio
2 harfli
.au sun au format
.ra real audio
gibi genelde anlamı neyse kısaltması kullanılır
