folder Tahribat.com Forumları
linefolder İnternet Güvenliğine Giriş
linefolder Windows Uzantı Hakkında Bilgi (İstiyorum)



Windows Uzantı Hakkında Bilgi (İstiyorum)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    masuk
    masuk's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek
    Windowsta neden çogu zaman 3 harfli (.exe .rar .zip .mp3) gibi uzantilarla çali$maktadir. Bunu bilen benim ve benim gibi merak edenler için açiklayabilirmi. Ben az çok biliyorumda tam emin olmak istedim :)

    CeZaA & MasuK http://www.youtube.com/watch?v=DIbbRCZ7qmQ | koyunde ne kadar çok koyun warsa o kadar oy'un war demektir.|
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PlatypuS
    PlatypuS's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Haziran/2007
    Erkek
    2 ve 4 harfli uzantılar olduğunu da bilmekle birlikte ben de merak ettim şimdi acaba özel bi nedeni var mı?

    ...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    Ms-Dosdaki dosya isimlendirme sistemi 8+3 idi... Daha sonradan uzun dosya adları testeklenmeye başlandı... 8 karakter isim 1 karakter nokta ve 3 karakter uzandı

    örneğin deneme.exe

    eğer 8 harfen uzun bir isim olursa dos şöyle isimlendirirdi

    örnek sekizharftenuzun.exe

    sekizh~1.exe

    eğer bu 8 harften uzun başka bir dosyada varsa

    örnek sekizharftenuzunikincikelime.exe

    sekizh~2.exe

    şeklinde isimlendirirdi...

    O zamandan beri böyle...

    tahribatta cok daha ayrıntılı acıklamıştım aramayla bulabilirsin...

    Onun haricinde 8+3 dos file name die aratırsan bilgi bulabilirsin...


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    masuk
    masuk's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek
    ama benim sordugum neden sonunun 3  harfle bitmesiydi.

    CeZaA & MasuK http://www.youtube.com/watch?v=DIbbRCZ7qmQ | koyunde ne kadar çok koyun warsa o kadar oy'un war demektir.|
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    Fat dosya sisteminin desteğinden sanırım?

    Sen söle bildiğini?


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    dosya uzantı kısaltmasını istediğin gibi yapabilirsin bu üreticinin sorunu =) 

    yani bi program yaptın örn .torrent  bittorenti yapan adam .torrent olarak belirlemiş formatı ve diğer tüm torrent programlarıda benimsemiş

    onun dışında windows un niye öyle yaptını bilmiyorum ama sistem dosyaları hariç divx xdiv gibi .avi olan .vob .mp3 vs vs 3 harf yetiyor çoğunda kısaltma için

    bağzı kısaltma örnekleri vereyim

    .asf advenced streaming format

    .wmv windows media video

    .3gp 3rd generetion partnership pfoject

    .ogg ogg vorbis audio

    2 harfli

    .au sun au format

    .ra real audio

    gibi genelde anlamı neyse kısaltması kullanılır 

     

     

Toplam Hit: 1990 Toplam Mesaj: 6