

Windowsun Açılışında Çalıştırma Kodu?
-
arkadaşlar,bunu söylerseniz çok makbule geçecek.mümkünse denenmiş kod olsun.Çünkü vbkodbank da birkaç tane var,ama işe yaramadı.Hata veriyor kod.Yardımlarınızı bekliyorum.
Bir de saatin yanında iconun gelmesi için bir kod verirseniz memnun olurum.Çok şey istemiş gibi oldum,ama ihtiyacım var :)
-
Programını menüdeki başlangıç kısmına attırırsan işin hallolur,setup programlarıyla bunu otomatik yaptırabilirsin.Veya
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
anahtarının içine kendi programını yolun belirleyerek başlangıçta çalıştırabilirsin -
buraya nasıl kopyalacağız onu bilemiyorum,regeditte görüyorum başlangıçtaki programlarım orda.Ben form_load dan nasıl kopayalacağım.Setup işini zor anladım zaten,onu da kurcalayacam şimdi.
Bir de şu saatin yanına ikonun gelmesi olayı nasıl oluyor? -
servis programı yazacaksın,registry a nasıl kayıt yapılı biraz araştır öğren,öyle direkt söylenmez.gir programlama sitelerine oku öğren nasıl değer yazılır,nasıl silinir...
Simge konusuna gelince tray. (nokta koy) ordan iconu seç,bir imagelistten bir iconun nosunu ver, şuan örnek bir uygulama yok bende -
başlangıçta açma işin setupla hallettim.Registry diye bölümüvardı ordan ekeldim.Çalıştı.Peki şu tray. dediğin kodu pek anlayamadım.Planet veya başka bir yerde nasıl bir arama yapmalıyım bulmak için.Ben saatin yanı diye biliyorum,orayı ama galiba taskbar orası.
-
http://www.vb-helper.com/howto_run_at_startup.html
burda yazıyor -
tamam hallettim,teşekkürler bilgiler için.System tray miş saatin yanı kodu da buldum.Başka ihtiyacı olanlar için altta veriyorum.Ben yazmadım tabi :)
*******************************
Private Type NOTIFYICONDATA
cbSize As Long
hWnd As Long
uId As Long
uFlags As Long
uCallBackMessage As Long
hIcon As Long
szTip As String * 64
End Type
Private Const NIM_ADD = &H0
Private Const NIM_MODIFY = &H1
Private Const NIM_DELETE = &H2
Private Const WM_MOUSEMOVE = &H200
Private Const NIF_MESSAGE = &H1
Private Const NIF_ICON = &H2
Private Const NIF_TIP = &H4
Private Const WM_LBUTTONDBLCLK = &H203
Private Const WM_LBUTTONDOWN = &H201
Private Const WM_LBUTTONUP = &H202
Private Const WM_RBUTTONDBLCLK = &H206
Private Const WM_RBUTTONDOWN = &H204
Private Const WM_RBUTTONUP = &H205
Private Declare Function Shell_NotifyIcon Lib "shell32" Alias "Shell_NotifyIconA" (ByVal dwMessage As Long, pnid As NOTIFYICONDATA) As Boolean
Dim nid As NOTIFYICONDATA
Private Sub Command1_Click()
nid.cbSize = Len(nid)
nid.hWnd = Form1.hWnd
nid.uId = vbNull
nid.uFlags = NIF_ICON Or NIF_TIP Or NIF_MESSAGE
nid.uCallBackMessage = WM_MOUSEMOVE
nid.hIcon = Form1.Icon
nid.szTip = "Görev çubugunda görünür" & vbNullChar
Shell_NotifyIcon NIM_ADD, nid
Me.Visible = False
End Sub
Private Sub Form_Load()
YigitsMenu.Visible = False
Command1.Picture = Me.Icon
'Command1 Buttonumuza ICONumuzu atiyoruz.
End Sub
Private Sub Form_Terminate()
Shell_NotifyIcon NIM_DELETE, nid
' Her türlü hataya karsi burda da önlem almamiz gerekiyor..
End Sub
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Dim msg As Long
msg = X / Screen.TwipsPerPixelX
Select Case msg
Case WM_LBUTTONDOWN
Case WM_LBUTTONUP
Case WM_LBUTTONDBLCLK 'sol tus çift klik
MenuGoster_Click
Case WM_RBUTTONDOWN 'sag tus basili
PopupMenu YigitsMenu, , , , MenuGoster
Case WM_RBUTTONUP 'sag tus basilip birakildi
Case WM_RBUTTONDBLCLK 'sag tus çift klik
End Select
End Sub
Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)
Shell_NotifyIcon NIM_DELETE, nid
'Formumuz kapandiginda Iconumuzu kaldiriyoruz...
End Sub
Private Sub MenuGoster_Click()
'Koydugumuz Menunun Iconken sol ok ile ortaya çikmasini
'sagliyoruz...
Me.Visible = True
Shell_NotifyIcon NIM_DELETE, nid
End Sub
Private Sub MenuKapat_Click()
'Burda da yine sol okla çikan menudeki Kapat buttonu...
Unload Me
End Sub
Toplam Hit: 1885 Toplam Mesaj: 7