folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Work And Travel Mı Yoksa Work And Student Mı? Naçizane Yorumlarınız



Work And Travel Mı Yoksa Work And Student Mı? Naçizane Yorumlarınız

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    Merhaba değerli arkadaşlar.

    Beni bilen bilir; ama yine de tanıtayım kendimi İstanbul Üniversitesinde İşletme okuyorum. Hamd olsun İngilizce konusunda kendi imkanlarımla kendimi bayağı bir geliştirdim. Artık bu yaz Amerika'ya gitme konusunda niyetim ciddi ve motivasyonum yüksek.

    Karşımda iki tane yol var. Naçizane yorumlarınızı ya da varsa Amerika tecrübelerinizi almak isterim.

    Birincisi Work And Travel. Herkes aman gitme sakın gitme gibi şeyler söylüyor; ama ben Work and travel'ın bu kadar kötü bir program olduğunu düşünmüyorum. Hatta zorluklar yaşanıyorsa bunların insanı daha çok geliştirdiğini düşünüyorum. Ama şöyle bir durum var Amerika'ya gitmeyi hedeflediğim 2 arkadaşım WAT'a sıcak bakmıyor. Yani WAT'la Amerika'ya gidersem tek başıma gitmiş olacağım. WAT'ın bana uçak bileti, bilmemne her şeyi içinde yaklaşık 2500-3000 dolar arasında bir maliyeti olacak.  Türk lirasıyla 5000 TL falan. Ama gitmeden önce işim belli, kalacağım belli, gideceğim yer belli. 

    İkincisi Kolej programları var. Bir nevi Work And Student. Amerika'daki bir koleje kayıt oluyorsun. Kolej programını tamamlayınca diploma veriliyor (Ya da sertifika) Sana Vize olarak öğrenci vizesi veriyorlar ve  genelde en aşağı 5-6 yıllık vize veriyorlarmış. Work and travel'da maksimum 5 aylık vize alabiliyorsun. Mesela Ağustos ayı için kayıt olacağım ben ama Amerika sana 1 ay öncesinden ülkeye giriş izni veriyormuş. Yani Ağustos'ta kolej başlasa Temmuz'da gidip gezme tozma çalışma imkanım oluyor. Ama bunun da maliyeti Türk Lirasıyla 3500 TL'ye falan geliyor ve sadece NEW YORK - MANHATTAN'da var bu kolejler (bu şehirde yaşaması pahalı olduğu için söylüyorum) . Buradaki tezat şu. Öyle zengin biri değilim. Yani orada iş bulmam gerekiyor. Arkadaş geçen yıl bu kolej programıyla gitti bu daha iyi work and travel'da kazıklanıyorsun bu daha ucuz bir yöntem falan diyor. Biz orada iş buluruz ev buluruz kafanı yorma sen diyor.

    Work and travel'da gitmeden önce her şeyin ayarlı ama pahalı, Kolej programında gidip işini kendin bulacaksın kalacak yeri kendin ayarlayacaksın ama daha ucuz ve öğrenci statüsüyle gidiyorsun, sertifika alıyorsun. Bulanık suya girmek istemiyorum aslında ama 3-4 arkadaşla gidince ev kirası bilmemne daha ucuza geliyor ve arkadaşlar kolej programına sıcak bakıyor işte.

    Pasaportumu falan aldım ama hangi programa kayıt olacağıma karar veremedim. Bir an önce halletmem gerekiyor.

    Sizin naçizane yorumlarınız neler? Amerika'ya gitme konusunda kararlıyım. Sadece hangi programa uymalıyım siz ne dersiniz?


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    Arkadaşın dediği kadar Amerika'da iş bulmak kolay mı sizce? Sonuçta ne işin var ne kalacak yerin. Cebindeki harçlıkla geçinemezsin New York'ta. Ama iş bulunabiliyorsa hemen sizce daha mantıklı değil mi? Ama böyle work and travel ile daha rahat olacakmışım gibi geliyor. Ama diğerine göre pahalı ve sadece iş için gidiyorsun mevsimlik işçi statüsü ile.

    Kolej programında 9-13 saatleri arasında eğitim alıyormuşun, iş bulabilirsem 13'ten sonra işe gidiyormuşun. New York'ta çok Türk firması var restaurant bilmemne, oralarda iş buluruz diyor arkadaş ama yine de tatmin olamıyorum. Bu program WAT'a göre daha cazip duruyor ama tatmin olamıyorum nedense. Sizin düşünceleriniz nedir?


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rebellisch
    rebellisch's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek

    kolej derken uzun bir programmı


    memento mori.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CodeInside
    CodeInside's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 20/Aralık/2009
    Erkek
    rebellisch bunu yazdı

    kolej derken uzun bir programmı

    yanlış bilgi olmasın uzun da olabilir ama yurtdışındaki kolej programları genelde türkiye'deki iki yıllık programlara denk olur.

     

    amacın sadece amerikaya gitmekse bilemeyeceğim ama eğer yurtdışına çıkmak istiyorsan, gençliğimi yaşayayım, biraz açılayım, gençlik projeleriyle uğraşayım diyorsan; ücretsiz ve gönüllü olarak avrupa birliği ülkelerinden herhangi birinde yaklaşık 1 sene geçirebilirsin. ben de bunu düşünüyorum şu sıralar. ingilizce bilgisinin über olmasına da gerek yok.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tosun
    tosun's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    CodeInside bunu yazdı
    rebellisch bunu yazdı

    kolej derken uzun bir programmı




    yanlış bilgi olmasın uzun da olabilir ama yurtdışındaki kolej programları genelde türkiye'deki iki yıllık programlara denk olur.


     


    amacın sadece amerikaya gitmekse bilemeyeceğim ama eğer yurtdışına çıkmak istiyorsan, gençliğimi yaşayayım, biraz açılayım, gençlik projeleriyle uğraşayım diyorsan; ücretsiz ve gönüllü olarak avrupa birliği ülkelerinden herhangi birinde yaklaşık 1 sene geçirebilirsin. ben de bunu düşünüyorum şu sıralar. ingilizce bilgisinin über olmasına da gerek yok.



    bu ne projesi hocam.bilgi verirmisin?
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rebellisch
    rebellisch's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek
    tosun bunu yazdı
    CodeInside bunu yazdı
    rebellisch bunu yazdı

    kolej derken uzun bir programmı


    yanlış bilgi olmasın uzun da olabilir ama yurtdışındaki kolej programları genelde türkiye'deki iki yıllık programlara denk olur.


     


    amacın sadece amerikaya gitmekse bilemeyeceğim ama eğer yurtdışına çıkmak istiyorsan, gençliğimi yaşayayım, biraz açılayım, gençlik projeleriyle uğraşayım diyorsan; ücretsiz ve gönüllü olarak avrupa birliği ülkelerinden herhangi birinde yaklaşık 1 sene geçirebilirsin. ben de bunu düşünüyorum şu sıralar. ingilizce bilgisinin über olmasına da gerek yok.



    bu ne projesi hocam.bilgi verirmisin?

    bende bir ara düşünüyordum, avrupa gönüllü hizmeti


    memento mori.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CodeInside
    CodeInside's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 20/Aralık/2009
    Erkek
    tosun bunu yazdı
    CodeInside bunu yazdı
    rebellisch bunu yazdı

    kolej derken uzun bir programmı


    yanlış bilgi olmasın uzun da olabilir ama yurtdışındaki kolej programları genelde türkiye'deki iki yıllık programlara denk olur.


     


    amacın sadece amerikaya gitmekse bilemeyeceğim ama eğer yurtdışına çıkmak istiyorsan, gençliğimi yaşayayım, biraz açılayım, gençlik projeleriyle uğraşayım diyorsan; ücretsiz ve gönüllü olarak avrupa birliği ülkelerinden herhangi birinde yaklaşık 1 sene geçirebilirsin. ben de bunu düşünüyorum şu sıralar. ingilizce bilgisinin über olmasına da gerek yok.



    bu ne projesi hocam.bilgi verirmisin?

    AGH (Avrupa Gönüllü Hizmeti) diye geçiyor. Uygun bir proje bulup başvuruyorsun, motivasyon mektubuna göre seni ya kabul ediyorlar ya da eliyorlar. Proje konuları çok çeşitli; sanat, spor, çocuk vs.

    Ayrıca gittiğin yerde kalacak yer, yemek vs. ilgili kuruluş tarafından karşılanıyor. Başvurmak için kendine bir gönderici kuruluş bulman lazım. Gönderici kuruluş bulsan da, önemli olan başvurduğun projeyi koordine eden kuruluşun cevabı. Ayrıca, her ihtimale karşı ufak da bir cep harçlığı veriliyor. Çok fazla bir şey değil, ülkeden ülkeye de bu para miktarı değişiyor. Unutmadan, gittiğin ülkede çalışmak yasak.

    Ekşi sözlükten görüştüğüm bir kaç kişi var, bulunduğu ülkeden bana mesaj atan. Genel olarak çoğu şey olumlu.

    Ayrıntılı bilgiyi ua.gov.tr'den alabilirsin.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tosun
    tosun's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    bilgiler icin teşekkür ederim
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    CodeInside bunu yazdı

    rebellisch bunu yazdı 

    kolej derken uzun bir programmı


    yanlış bilgi olmasın uzun da olabilir ama yurtdışındaki kolej programları genelde türkiye'deki iki yıllık programlara denk olur.

    -----------------------

     

    Hocam bu yurt dışı dil eğitimleri oluyorya, o eğitimi kolejde alıyorsun. Yani herhangi bir dil kurumuna değil de, bir koleje dil öğrenmeye gidiyorsun mesela.

    Ben Ağustos ayı boyunca katılayım Temmuzda gideyim çalışayım Amerika'Yı gezeyim falan diyorum. Uzun değil bu program. Sadece Yaz dönemini kapsıyor. Ama bu program Work and travel'dan daha mı cazip ne düşünüyorsunuz?

    Yani kısıtlı imkanlarla katılacağım. İş bulma ev bulma konusunda maceraya girişmeli miyim? Yoksa work and travel ile işimi evimi buradan mı ayarlayayım?

    Amacım dil öğrenmek falan değil zaten ingilizcem var benim. Kolej programı Work and travel'a göre daha ucuz olduğu için düşünüyorum. Amacım yaz boyunca Amerika'da çalışmak gezmek tozmak.

    Kolej programı Amerika'ya girebilmem için sadece bir araç. 

    Sadece işim yok gücüm yok. Çıkacağım buradan gideceğim Amerika'ya. Arkadaş evi ben ayarlarım senden bir iki ay önce gideceğim diyor. Akrabalarımda kalacağım sen gelene kadar diyor

    SoloTurk tarafından 04/Ara/12 12:57 tarihinde düzenlenmiştir

    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    h2run
    h2run's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    hocam gıdıyormusun wat la amerıkaya?


    - Ben alışılmış şeyleri sevmem, bilirsin.Yaşamaksa ; dilediğim gibi yaşamalıyım, sevmekse; gönlümce sevmeliyim.Kendi elimle yazmalıyım alın yazımı,ölmekse istediğim anda ÖLMELİYİM.
Toplam Hit: 1186 Toplam Mesaj: 10