folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder XMLHTTP Haber Çekme Örneği



XMLHTTP Haber Çekme Örneği

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tuna
    Tuna's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    Dim al, haber, adres
    'Set al=Server.CreateObject("MICROSOFT.XMLHTTP")
    Set al = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
    adres= "http://www.internethaber.com/news_detail.php?id="&request.querystring("id")&""
    al.open "GET", adres, false
    al.send()
    'on error resume next
    if al.status = 200 Then
    haber = al.responseText

    baslikk = SPLIT(haber, "<div class=""news_title"">",-1,1)
    baslik = SPLIT(baslikk(1), "<br>",-1,1)

    tarihh = SPLIT(haber, "<div style=""font: italic 11px/20px Verdana; color: #434343; margin-bottom: 10px;"">",-1,1)
    tarih = SPLIT(tarihh(1), "</div>",-1,1)

    metinn = SPLIT(haber, "<div id=""content"" style=""font: normal 13px/18px Verdana; padding: 0 10px 10px 10px; color: #000000;"">",-1,1)
    metin = SPLIT(metinn(1), "</div>",-1,1)
     
    metin(0) = Replace(metin(0), """", "", 1, -1, 1)
    metin(0) = Replace(metin(0), "'", "&#39;", 1, -1, 1) 
    metin(0) = Replace(metin(0), "<", "<!", 1, -1, 1)  
    Response.write baslik(0)&"<br>"
    Response.write tarih(0)&"<br>"
    Response.write metin(0)&"<br>"
    end if
    Set al=Nothing

    veri alacağımız linki verdiğim sitenin örn; son dakika haberlerini bu örneğe göre kolayca alıp ?id=15454545 gibi linklediğiniz vakit haberleri çekmiş oluyonuz.

    haber listesi verilerinin çekildiği sayfayı bilerek koymuyorum.aslında o dah basit.

    umarım öğretici olur.

    bu arada; split ile ayırdığımız yerlerin varlığı kıyaslandıktan (if instr(haber,"</tag>") <> 0 then) sonra veri çekme işlemi başlatılırsa daha sağlıklı olur.

    belirteyim :)eğitim amaçlıdır. sonra adı geçen sitenin sahipleri başıma iş açmasın.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kozanaybar
    kozanaybar's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2005
    Homo
    biraz daha kapsamlı, düzgün yaz dökümanlara yaz, çok daha iyi olur :)
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    abü bu şekilde çektiğimiz zaman veriyi çektiğimiz sitenin tablolarıydı vs siydi sitenin a.koyuyor :D .. en güzeli ntvnin wapından 2 aşamalı çekmek direk haber başlığınıda haber içeriğinide kendi siteniz bünyesinde kendiniz eklemişiniz gibi göstermek talep varsa direk kendi geliştirdiğim örnek kodları koyabilirim :D

    :|
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tuna
    Tuna's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    pesimist dediğini düşünerek sadece salt metin aldım

    başlık,tarih,konu.

    tabiki böyle yüzde100 performans alamazsın.haliyle yavaş olur.

    dilersen geliştirebilirsin.günde bir iki sefer sayfayı ziyaret edersin. haberleri veritabanına alırsın. ordan yayınlarsın

Toplam Hit: 1068 Toplam Mesaj: 4