Xss'e Html Purifier Dışında Başka Çare?
-
bbcode ile 3 sene önce yazdığım basit bir editor yapacaktım.Fakat blog için biraz özene bezene gidiyorum. Düzgün birşey olsun, kullanıcılara kolaylık sağlasın dedim. O yüzden kendim wysiwyg editore giriştim. Fakat, dilediğiniz kadar htmlentities, strip_tags kullanın, izin verdiğiniz kodlar dışında problemler çıkacak. Mesela eventler ;
<a href="javascript:alert('xss');">Tıkla</a>
Bunu strip_tags($yazi, '<a>'); ile süzsen dahi geçer. Bunu engellemek için (kısacası xss), html purifier mevcut. http://htmlpurifier.org/
--
Fakat ben kasma, uygulanabilirlik, performans gibi bir çok şeyi aşırı tkıntı yaptığımdan, framework vs.. kullanıyorum. Tek jquery'i hazır kullanıyorum. Şimdi bunları hiç kullanamam. Stackoverflow'da html purifier önerilmiş fakat, çok ağır olduğunu söyleyenler mevcut. Bende şöyle birşey buldum ;
http://svn.bitflux.ch/repos/public/popoon/trunk/classes/externalinput.php
Bu fonksiyonlar daha işe yarar... Eventleri iptal edicem, zaten kalın, italik vs.. dışında linklerde href, resimlerde src var. Başında http:// koyduk mu, epey bi yöntem eleniyor. Yinede daha büyük saldırılar var ;
Ki explorer 'ı yasakladığım için ( bir nevi sinir ) zaten güvenlik sorununun çoğu çözüldü :) fakat bu tarz kütüphaneler vs.. kullanım bakıyorum.
---
Varsa paylaşın, yoksa zaten ben bulduklarımı paylaşmak için açıyorum konuları.
-
Admin paneline koyacaksan fazla kastırmana gerek yok, wp nin kullandığı kses mi ne wardı taa ne zamanlar belki değişmiştir bilmiyorum. yada htmLawed de olabilir. Ama kullanıcılara açacaksan htmlpurifierdan şaşma derim.
-
son çare oda ; şu güzel bir çözüm gibi ;
http://svn.bitflux.ch/repos/public/popoon/trunk/classes/externalinput.php
-
PHP'nin komutlarından,
- HTML STRIP TAGS
- ADSLASHES
- HTML ENTITIES
- HTML SPECIAL CHARS
bunları kullanarak bir şeyler yapılabilir..
-
SerYolcu bunu yazdı:
-----------------------------PHP'nin komutlarından,
- HTML STRIP TAGS
- ADSLASHES
- HTML ENTITIES
- HTML SPECIAL CHARS
bunları kullanarak bir şeyler yapılabilir..
-----------------------------eventlere , framelere gireecğinden düzenli ifadelerle kontrol edilmesi gerek.
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------eventlere , framelere gireecğinden düzenli ifadelerle kontrol edilmesi gerek.
-----------------------------http://www.celalyurtcu.com/php-ereg-ve-eregi-kullanimi.html
-
SerYolcu bunu yazdı:
-----------------------------http://www.celalyurtcu.com/php-ereg-ve-eregi-kullanimi.html
-----------------------------
hocam oturup kendim yazıcam zaten. Üstte verdiğim php de çoğu şeyi halletmiş. Hazır varken, iyi ve performanslıysa yeniden yazmama gerek yok.
üstelik;
http://htmlpurifier.org/comparison
html purifier gerçekten sağlam. Yani kendi yazacağım sınıfla, bu adamların sınıfı arasında dağlar kadar fark olabilir.
Zaten 3 senedir kendim oturup güvenlik modüllerini yazıyorum. Eskilerden birini geliştiririm sıkıntı yok.
