Donanım & Driver
Yeni Aldığım Laptop Ve Monitördeki Ekran Sorunları. Teknolojik Ürünlerdeki Talihsizliğim
Yeni Aldığım Laptop Ve Monitördeki Ekran Sorunları. Teknolojik Ürünlerdeki Talihsizliğim
-
Yeni aldığım laptop ve monitördeki ekran sorunları. Monitör tavsiyesi.
Eski bilgisayarım arızalandığı için yaklaşık 1 ay önce Vatan Bilgisayar’ danToshiba P-50-b-11U model laptop aldım. 3 gün sonra farkettim ki ekranda ışık sızması sorunu var. Ekran görüntüleri şöyle:
Vatan Bilgisayar’ a gittim ürün iadesini istedim. Laptopu servise göndermemiz gerekmektedir dedi. Eğer servis onay verirse değiştireceklermiş.
Bilgisayarda acil yapmam gereken işler vardı bu nedenle vermek istemedim. Bu sorun karanlık ortamda ve sadece siyah arkaplanda farkediliyordu. Bilgisayarı böyle kullanayım dedim ancak gözüm sürekli olarak ekran sızması olan yere takılıyordu. Bu arada farkettim ki sızmanın nedeni laptop ekranının çerçevesi ile alakalı bir durum.
Bigisayarı aldığımın 8. Günü Vatan Bilgisayara verdim laptop. Onlar da değişim kapsamında İstanbul’ daki TNB Bilgisayara gönderdiler. Yaklaşık 15 gün sonra laptopu aynı şekilde bana tekrar gönderdiler. Yapılan işlemler kısmında da şu açıklama var:
Donanımsal arıza görülmedi, cihaz sorunsuz şekilde calişiyor.
Cihazda tespit edilen arızalar garanti kapsamında giderildi.
Kendilerini aradım bilgisayarıma hangi işlemleri yaptıklarını sordum ancak bana verdikleri cevap “bilgisayarınız sorunsuz bir şekilde çalışıyor hiçbir işlem yapılmadı ve ekranında da bir sorun görülmedi. Eğer bir sorun görüyorsanız bize tekrar gönderin.” Tekrar göndermek tekrardan bir 15 gün daha demek.
Neyse dedim laptopu aldım. Ekran çıtası vidalı olmadığı için ekran çıtasını çıkardım baktım ekranda sorun yok. Yalnız çıtayı taktığımda sorun devam ediyor. (Bu arada çıtayı takarken sol üst iç taraftan bir çentik kırıldı gibi) İçte olduğu için şu haliyle görünmüyor.
TNB Bilgisayara PTT kanalıyla iadeli bir mektup attım. Bilgisayarıma hangi işlemleri yaptığınızı eğer yapmadıysanız da yapmadığınıza dair bir belge vermelerini istedim. 10 gün oldu bir cevap yok.
Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz?
Olay 2 J
3 gün önce kliksa.com dan laptopu monitöre bağlayıp kullanmak için Dell U2414H model monitör aldım ve monitör dün elime ulaştı. Bu monitörü almamın nedeni Pivot ekran olması. (http://www.kliksa.com/urun/dell-ultrasharp-u2414h-24-8ms-ips-led-monitor/902135830)
Monitörü aldım ve korka korka açtım J Akşam ışık sızması varmı diye baktım ama yoktu.
Ancak ekranın sağ üst ve sol üst köşesinde pixel kaybı gibi nokta ve tam köşede kazınma gibi bir şey var.
Burada ok ile gösterdiğim yerler.
Aynı zamanda bu monitörde tam siyah görüntüyü net bir şekilde alamıyorum. Toshiba laptop tam siyah görüntüyü doygun bir şekilde veriyordu.
Ekran görüntüsü
Bir de monitörün üzerinde 4 tane usb girişi var. Ban laptop ile monitörü hdmi ile bağladım. USB gibirişe flash taktığımda algılamıyor. Bunun için bir ayar mı yapmam gerekiyor.
Monitörün gözlerimi çok yorduğunu da farkettim.
Pazartesi günü bu monitörü iade edeğim. Monitörü iade ederken ekrandaki bu sorundan bahsettiğimde Vatan Bilgisayar’ ın yaptığı için servis raporu isterler mi acaba. Yoksa iade almak zorundalar mı?
Bir de monitör uzmanlarından bir tavsiye almak istiyorum.
1- Gözü yormayacak bir monitör olmalı.
2- Parlak ekran olmaması gerekiyor.
3- Pivot ekran olsa iyi olur ancak olmasa da olur.
4- HDMİ girişi olması yeterli.
-
ürün alırken bakmak gerek gelen kutuya felan açılmış gibi duruyorsa hemen iade etmek gerek üründe çizik felan varsa direk kullanılmış iade edilmiş ürün satıkları anlaşılıyor garantiye gönderirken içine şu sorunu var diye açıklama yazmadan göndermeyin yoksa bişey yok diyip gönderirler