Yerel Ağ Bağlantısı Sorunu
-
Hocalar
Tek portlu bir modem vardı buna hub takıp 3 bilgisayara bu modemdeki bağlantıyı böldük arkaşla dedik lan dan oyunlar oynuyalım internet kafedeki gibi half-life vb vb fakat bilgisayarlar birbirini görmüyor yerel ağ bağlantısına tıkladığımızda Çalışma grubu bilgisayarlarını göster diyincede bir şey gözükmüyor ikimizdede xp pro kurulu ama komut isteminden baktığımızda ikimizede ip atanmış aynı ağdan benimki 192.168.2.4 onun kisi 192.168.2.5 sizce sorun nerededir? -
Çalışma gruplarınız aynı mı ki? Çalışma grubu bilgisayarını göster dedikten sonra bir üst klasöre çık bak orada başka gruplar var mı. Hepsinin çalışma grubunu aynı yapın. Hub mı switch mi taktınız. Millet hub ne switch ne bilmiyor ikisini de aynı şey sanıyor o yüzden sordum. Hub pek kullanılmıyor artık.
-
Çalışma grup adını aynı yaptığında problem devam ederse hamachi kur boşuna uğraşmadan oyna oyununu derim.
-
Arkadaşta duruyor pek bakma fırsatım olmadı 8 li hub dedi bana
çalışma grubu bilgisayarlarını göster diyince Ev-Aği Erişilemez kullanma izniniz olmayabilir cart curt diye hata veriyor -
şimdi hocam önce göremediğin bilgisayarın bilgisayarımdan özellikler diyosun ve bilgisayar adını tıklıyosun onu öğreniyosun sonra çalıştıra gelip \\bilgisayar adını yazıp enter yapıp bilgisayarım paylaşımda olan dosyaları görüyosun çalışma grubundanda çalışma grubunu görebilirsin ancak ağ paylaşımında bi sorun yoksa tabi önce güvenlik duvarlarını kaldırın deneyin
-
SeRDaR bunu yazdı:
-----------------------------Hocalar
Tek portlu bir modem vardı buna hub takıp 3 bilgisayara bu modemdeki bağlantıyı böldük arkaşla dedik lan dan oyunlar oynuyalım internet kafedeki gibi half-life vb vb fakat bilgisayarlar birbirini görmüyor yerel ağ bağlantısına tıkladığımızda Çalışma grubu bilgisayarlarını göster diyincede bir şey gözükmüyor ikimizdede xp pro kurulu ama komut isteminden baktığımızda ikimizede ip atanmış aynı ağdan benimki 192.168.2.4 onun kisi 192.168.2.5 sizce sorun nerededir?
-----------------------------Ağ üzerinden oyun oynarken Windows'un dosya paylaşımı vs. kullanılmaz. Bilgisayarların birbirlerine erişebildiklerini test etmek için Başlat->Çalıştır->"cmd" yazıp çalıştır'a tıklayın. Komut satırında "ping 192.168.2.5" yazıp enter'a basın. Eğer tüm paketler gönderildi diyorsa zaten bir sorun yok; aksi takdirde
1) firewall aktif mi?
2)alt ağ maskeleri aynı mı? (255.255.255.0)
bunları bi' kontrol edebilirsiniz.
-
Hocam ilk yapacağın Bilgisayarım sağ tık , Özellıkler , Bilgisayar adı , Değiştir e gelip oradan grup adlarının aynı olmasını sağlamak ve reset atmak. Sonra Ağ bağlantılarımı Sağ tık , Özellikler, Acılan pencerede cıkan yerel ağ bağlantısını sağ tıkla özellikler , acılan pencerede "Yükle" butonunu tıkla gene acılan pencerede "Hizmet" i tıkla ve "Ekle" işlem bıttıkden sonra resetle. Bunu butun bılgısayarlara uygula sorun kalacagını sanmıyorum (Not: Bunu her zaman uyguluyorum herzaman sorun cozuluyor) adresle oynamana falan gerek kalmıyor
-
cyrpt bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam ilk yapacağın Bilgisayarım sağ tık , Özellıkler , Bilgisayar adı , Değiştir e gelip oradan grup adlarının aynı olmasını sağlamak ve reset atmak. Sonra Ağ bağlantılarımı Sağ tık , Özellikler, Acılan pencerede cıkan yerel ağ bağlantısını sağ tıkla özellikler , acılan pencerede "Yükle" butonunu tıkla gene acılan pencerede "Hizmet" i tıkla ve "Ekle" işlem bıttıkden sonra resetle. Bunu butun bılgısayarlara uygula sorun kalacagını sanmıyorum (Not: Bunu her zaman uyguluyorum herzaman sorun cozuluyor) adresle oynamana falan gerek kalmıyor
-----------------------------
Sağolasın Hocam sorun halloldu Az önce half life kapıştık arkadaşla :)
