folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Yüksek Lisans Hakkında Bilgisi Olanlar Bakabilirmi



Yüksek Lisans Hakkında Bilgisi Olanlar Bakabilirmi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    h2run
    h2run's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    Besyo okuyorum yüksek lisans yapmayı dusunuyorum ilerde.. transkrip kac olması lazım okulu bıtırırken ? suan ortalamam 2.9 cıvarında ilk donem .. ve ingilizce cok onemli dıyorlar.. bilgili olan arkadasla aytınlatabılırse sevınırım.


    - Ben alışılmış şeyleri sevmem, bilirsin.Yaşamaksa ; dilediğim gibi yaşamalıyım, sevmekse; gönlümce sevmeliyim.Kendi elimle yazmalıyım alın yazımı,ölmekse istediğim anda ÖLMELİYİM.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Böcüklerin Efendisi
    krypt
    krypt's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2004
    Erkek

    Okuldan okula değişir hocam istedikleri sınırlar. Genelde 2.50 ortalama isterler. Dil sınırı bazı üniversitelerde var, bazılarında yok. Teknik olarak en önemli şey ALES. Şöyle ki, başvuranların ALES, not ortalaması ve dil puanlarının belirli yüzdeleri alınarak başarı puanları hesaplanıyor ki ALES %50, ortalama %25, dil %15, mülakat %10 gibi (bu oranlardan emin değilim ama en yükseğin ales oranı olduğundan eminim). Sonra başvuranlar başarı puanlarına göre sıralanıyor ve örneğin 4 kontenjan açılmışsa ve ilk 4'e girdiysen alınıyorsun.

    Besyö hakkında çok fikrim yok, o yüzden bir şey söyleyemeyeceğim ama lisansüstü eğitimde sırf sınavları geçmek açısından değil, kariyerin açısından da dil çok önemmli tabiki.

    krypt tarafından 23/Oca/13 17:22 tarihinde düzenlenmiştir

    while (1<2)
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    syklops
    syklops's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mayıs/2007
    Erkek

    ben uludağda yüksek yapıyorum makine mühendisliğinde, besyo pek bilmiyorum ama şunu söyliyeyim, yüksek yapmak istediğin okulun kriteri 

    önemli, mesela benim için itü de yüksek için 3.5 gibi bir şey gerekiyordu, diyeceğim o ki nerde yapmak istiyorsan o okulun puanı önemli, birde 

    diploma notun ne kadar yüksekse rakiplerine o kadar fark atıyorsun, biz 7 kişi kazandık, her birimizin arasında 1 er puan falan vardı, ek olarak 

    dil puanı istiyorlarsa, kpds üds hatta okulun kendi dil sınavı varsa ona da gir, en yüksek hangisini alırsan onunla başvur, bizde 50 puan sınırı 

    vardı, ben okulun kendi yaptığı sınavdan 69 aldım, baktım rakiplerim arasında 50 kpds den yada üds den 50 puan alanlar vardı, yine diyeceğim

    o dur ki bütün dil sınavlarına gir, 1 puan 1 puandır...

     

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EdepsizPenguen
    EdepsizPenguen's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    3.0 geçtikten sonra kimse sormaz sana ortalman neden düşük die ama benim bildiğim 2.5 bazı üniler 2.75 istiyo ama en büyük etken referans be cv oluyo not ortalamsı küçük bi etken asıl eleme herkez 2.75 üstü geldikten sonra başlıyo bi nevi ön eleme için  o yani


    Yüksek Fizik Mühendisi - Optik Sistem Mühendisi
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Böcüklerin Efendisi
    krypt
    krypt's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2004
    Erkek
    EdepsizPenguen bunu yazdı

    3.0 geçtikten sonra kimse sormaz sana ortalman neden düşük die ama benim bildiğim 2.5 bazı üniler 2.75 istiyo ama en büyük etken referans be cv oluyo not ortalamsı küçük bi etken asıl eleme herkez 2.75 üstü geldikten sonra başlıyo bi nevi ön eleme için  o yani

    Referans demeyelimde, mesela üniversiteler kendi öğrencilerini tercih ederler genelde. Çok gördüm dışarıdan gelip başvuran öğrencinin mülakattan 0 aldığını.

    krypt tarafından 23/Oca/13 17:25 tarihinde düzenlenmiştir

    while (1<2)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    h2run
    h2run's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    Ben dilin etkısı daha fazla sanıyordum %15 az gıbı geldı acıkcası .. gercı cok ıyı dil bilen ne kadar gelır bılmıyorum .. dil ıcın 3 sene ABD ye gıtmeyı dusunuyorum her yaz work and travel ile son senede dil okuluna gıderım kısmet olursa.. O zaman ben universiteleri sımdıden arastırayım.


    - Ben alışılmış şeyleri sevmem, bilirsin.Yaşamaksa ; dilediğim gibi yaşamalıyım, sevmekse; gönlümce sevmeliyim.Kendi elimle yazmalıyım alın yazımı,ölmekse istediğim anda ÖLMELİYİM.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    h2run
    h2run's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    KrypT bunu yazdı
    EdepsizPenguen bunu yazdı

    3.0 geçtikten sonra kimse sormaz sana ortalman neden düşük die ama benim bildiğim 2.5 bazı üniler 2.75 istiyo ama en büyük etken referans be cv oluyo not ortalamsı küçük bi etken asıl eleme herkez 2.75 üstü geldikten sonra başlıyo bi nevi ön eleme için  o yani

    Referans demeyelimde, mesela üniversiteler kendi öğrencilerini tercih ederler genelde. Çok gördüm dışarıdan gelip başvuran öğrencinin mülakattan 0 aldığını.

    Haklısın hocam okullar genelde kendı ogrencılerını alıyor .


    - Ben alışılmış şeyleri sevmem, bilirsin.Yaşamaksa ; dilediğim gibi yaşamalıyım, sevmekse; gönlümce sevmeliyim.Kendi elimle yazmalıyım alın yazımı,ölmekse istediğim anda ÖLMELİYİM.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Böcüklerin Efendisi
    krypt
    krypt's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2004
    Erkek

    Hocam şimdi bizim enstitünün yönetmeliğinden baktım.

     Yüksek lisans için öğrenci kabulü; ALES’in %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i, yabancı dil puanının %10’u ve EABDK'nin önerdiği, EYK'nin belirlediği en az üç asil ve iki yedek öğretim üyesinden oluşan jüri tarafından yapılacak mülakat notunun %15’inin toplanmasıyla adayın başarı puanı hesaplanır. Anabilim dalını birincilikle bitiren öğrenciler istemeleri durumunda bitirdikleri yıl kontenjan dışı olarak kendi EABD’lerinde lisansüstü eğitime kayıt yaptırabilirler.


    while (1<2)
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sherlock.
    r10aldinho
    r10aldinho's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Eylül/2008
    Erkek

    yapacağın bölümün şartlarına bağlı

    genelde 2.50 ortalaam üstü istiyorlar düşük isteyende var.

    genelde üds veya kpds'ye girmiş olman yeterli ama belli bir sınır koyanlarda var.

    genelde ales'ten 70 üstü isterler aynı şekilde sınırı yukarı çekebilirler.

    haziran temmuz gibi üniversite sitelerinde duyurular olur onları takip edersin şartlara bakarsın


    İlk batışını ben gördüm güneşin, Gün dönümüne sen yetiştin, Kaptanı benim bu geminin, En son ben çıkarım, Panik etmeyin ___________________________________________________________ iletisim: www.tahribat.com@gmail.com
Toplam Hit: 672 Toplam Mesaj: 9