

Yüksek Lisans Hakkında Bilgisi Olanlar Bakabilirmi
-
Besyo okuyorum yüksek lisans yapmayı dusunuyorum ilerde.. transkrip kac olması lazım okulu bıtırırken ? suan ortalamam 2.9 cıvarında ilk donem .. ve ingilizce cok onemli dıyorlar.. bilgili olan arkadasla aytınlatabılırse sevınırım.
-
Okuldan okula değişir hocam istedikleri sınırlar. Genelde 2.50 ortalama isterler. Dil sınırı bazı üniversitelerde var, bazılarında yok. Teknik olarak en önemli şey ALES. Şöyle ki, başvuranların ALES, not ortalaması ve dil puanlarının belirli yüzdeleri alınarak başarı puanları hesaplanıyor ki ALES %50, ortalama %25, dil %15, mülakat %10 gibi (bu oranlardan emin değilim ama en yükseğin ales oranı olduğundan eminim). Sonra başvuranlar başarı puanlarına göre sıralanıyor ve örneğin 4 kontenjan açılmışsa ve ilk 4'e girdiysen alınıyorsun.
Besyö hakkında çok fikrim yok, o yüzden bir şey söyleyemeyeceğim ama lisansüstü eğitimde sırf sınavları geçmek açısından değil, kariyerin açısından da dil çok önemmli tabiki.
krypt tarafından 23/Oca/13 17:22 tarihinde düzenlenmiştir -
ben uludağda yüksek yapıyorum makine mühendisliğinde, besyo pek bilmiyorum ama şunu söyliyeyim, yüksek yapmak istediğin okulun kriteri
önemli, mesela benim için itü de yüksek için 3.5 gibi bir şey gerekiyordu, diyeceğim o ki nerde yapmak istiyorsan o okulun puanı önemli, birde
diploma notun ne kadar yüksekse rakiplerine o kadar fark atıyorsun, biz 7 kişi kazandık, her birimizin arasında 1 er puan falan vardı, ek olarak
dil puanı istiyorlarsa, kpds üds hatta okulun kendi dil sınavı varsa ona da gir, en yüksek hangisini alırsan onunla başvur, bizde 50 puan sınırı
vardı, ben okulun kendi yaptığı sınavdan 69 aldım, baktım rakiplerim arasında 50 kpds den yada üds den 50 puan alanlar vardı, yine diyeceğim
o dur ki bütün dil sınavlarına gir, 1 puan 1 puandır...
-
3.0 geçtikten sonra kimse sormaz sana ortalman neden düşük die ama benim bildiğim 2.5 bazı üniler 2.75 istiyo ama en büyük etken referans be cv oluyo not ortalamsı küçük bi etken asıl eleme herkez 2.75 üstü geldikten sonra başlıyo bi nevi ön eleme için o yani
-
EdepsizPenguen bunu yazdı
3.0 geçtikten sonra kimse sormaz sana ortalman neden düşük die ama benim bildiğim 2.5 bazı üniler 2.75 istiyo ama en büyük etken referans be cv oluyo not ortalamsı küçük bi etken asıl eleme herkez 2.75 üstü geldikten sonra başlıyo bi nevi ön eleme için o yani
Referans demeyelimde, mesela üniversiteler kendi öğrencilerini tercih ederler genelde. Çok gördüm dışarıdan gelip başvuran öğrencinin mülakattan 0 aldığını.
krypt tarafından 23/Oca/13 17:25 tarihinde düzenlenmiştir -
Ben dilin etkısı daha fazla sanıyordum %15 az gıbı geldı acıkcası .. gercı cok ıyı dil bilen ne kadar gelır bılmıyorum .. dil ıcın 3 sene ABD ye gıtmeyı dusunuyorum her yaz work and travel ile son senede dil okuluna gıderım kısmet olursa.. O zaman ben universiteleri sımdıden arastırayım.
-
KrypT bunu yazdıEdepsizPenguen bunu yazdı
3.0 geçtikten sonra kimse sormaz sana ortalman neden düşük die ama benim bildiğim 2.5 bazı üniler 2.75 istiyo ama en büyük etken referans be cv oluyo not ortalamsı küçük bi etken asıl eleme herkez 2.75 üstü geldikten sonra başlıyo bi nevi ön eleme için o yani
Referans demeyelimde, mesela üniversiteler kendi öğrencilerini tercih ederler genelde. Çok gördüm dışarıdan gelip başvuran öğrencinin mülakattan 0 aldığını.
Haklısın hocam okullar genelde kendı ogrencılerını alıyor .
-
Hocam şimdi bizim enstitünün yönetmeliğinden baktım.
Yüksek lisans için öğrenci kabulü; ALES’in %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i, yabancı dil puanının %10’u ve EABDK'nin önerdiği, EYK'nin belirlediği en az üç asil ve iki yedek öğretim üyesinden oluşan jüri tarafından yapılacak mülakat notunun %15’inin toplanmasıyla adayın başarı puanı hesaplanır. Anabilim dalını birincilikle bitiren öğrenciler istemeleri durumunda bitirdikleri yıl kontenjan dışı olarak kendi EABD’lerinde lisansüstü eğitime kayıt yaptırabilirler.
-
yapacağın bölümün şartlarına bağlı
genelde 2.50 ortalaam üstü istiyorlar düşük isteyende var.
genelde üds veya kpds'ye girmiş olman yeterli ama belli bir sınır koyanlarda var.
genelde ales'ten 70 üstü isterler aynı şekilde sınırı yukarı çekebilirler.
haziran temmuz gibi üniversite sitelerinde duyurular olur onları takip edersin şartlara bakarsın