Yurt Dışı Bursları
-
İyi akşamlar arkadaşlar...
Bildiğiniz gibi kendimi eğitime, ilme, bilime adamış biri olarak artık aranıza geri döndüm... İktisat 4. sınıf öğrencisi oldum... Ve okul bitince yurt dışına araştırma yapmak için gitmek istiyorum... Az önce baktım. İstediğim ülkerin burs başvuruları hakkında herhangi bir bilgi bulamadım.
Gitmek istediğim ülkelerin başında Japonya, G. Kore, Almanya, İngiltere ve İtalya gelmekte. Bu ülkeler ne zaman başvuru kabul eder, neler ister?
Bildikleriniz nelerdir?
Paylaşırsanız sevinirim...
-
Öncelikle.. Ülke değil üniversite seçmelisin. Zira ülkenin kabul etmesi, ülkenin burs vermesi gibi bir durum söz konusu değil. Hatta alanını tahmin ediyorsan az çok ki dördüncü sınıf olmuşsun artık bir şeylerin şekillenmiş olması lazım, üniversite bile değil direk hoca seçilir. Hoca bulunur, sizinle çalışmak istiyorum sizin alanınız şu şu şekilde ilgimi çekiyor diye önce güzel bir mail atılır. Sonra resmi bir niyet mektubu yazılır ve cv ile birlikte şahsi fikrimce hem internetten hem postayla gönderilir. Bu mektubun içinde de durmadan dönüp dolaşıp 'beni alın size şöyle faydalı olacağım böyle faydalı olacağım'ın yanısıra dozunda bir 'param da yok ehe ehe' demek lazım. O aşamaya gelince niyet mektubunda yardımcı olmaya çalışırım istersen.
Onun dışında İktisat benim alanım değil, teknik hedesini bilmem. Fakat uzak doğunun kimseyi öyle kolay kolay almadığını iyi biliyorum, adamlar zaten sürünüyor, inanılmaz parlak olmadığın sürece oralardan kimse adamakıllı burs vermiyor diye biliyorum. Avrupa iyidir, mutlaka bir şeyler bulursun..
