Yurt Dışında Eğitim.
-
İlk önce kendi durumumu açıklayım. Şuanda Marmara Üni. 2.sınıf bitti. Talaşlı Üretim Öğretmenliği (Makine Öğretmenliği) Bölümündeyim.Avusturyada Viyana Üniversitesine gitmek için öğrenmem gereken bir kaç sorunum var. Hocalar sabahdan beri araştırıyorum ve anladığım kadarıyla buradaki üni. dondurup orada devam edebiliyormuşuz. Ösym'nin yapmış olduğu sınavdan 4 yıllık bir bölüme yerleşmek gerekiyormuş güzel. Fakat yerleştiğin bölüm Viyana üniversitesindede olması gerekiyormuş yada o bölüme benzer yakın bir bölüm olmalıymış. Benim bölümüme yakın bölüm nedir Sizce ? bu birinci sorum.
Orada okuyan yada bir bilgisi olan arkadaş bana açıklama yapabilirmi acaba.
Bir diğer konu. Bir arkadaşım burada 2 yıllık bir bölümden mezun oldu. Ygs sınavına girdi bu sene. 4 yıllık bir üni tutturacağını düşünmüyor. Ösym yerleştirmeleri özel üniversitelere oluyormu ? Yani demek istediğim Viyana üniversitesinde okuyacağı bölümü Türkiyede bir özel üniversitede tercih edecek ancak viyana üni.de okuyacak. Özel üniversite yerleşimi ösym tarafından mı oluyor ?
cevaplıyacak olan arkadaşlara teşekkür ederim şimdiden. -
yurtdışında eğitim için bilgisi olan arkadaşlardan bilgi istiyoruz :) devlet üniversitelerinde değilde yurtdışında eğitim için neler gerekli onları merak ediyorum. 4 yıllık bi bölüm kazanıcak kadar puan bekliyorum. fakat yurtdışında eğitim için neler gereklidir ? bu konuyu arada uplayın bende araştırma yapıcam. bulduklarımı yazarım. sizlerde yazarsanız seviniriz arkadaşlar.
dipnot: bulgaristanda okumak felan değil. parasız devlet ünileri gibisinden. ;)
-
interfector bunu yazdı:
-----------------------------
yurtdışında eğitim için bilgisi olan arkadaşlardan bilgi istiyoruz :) devlet üniversitelerinde değilde yurtdışında eğitim için neler gerekli onları merak ediyorum. 4 yıllık bi bölüm kazanıcak kadar puan bekliyorum. fakat yurtdışında eğitim için neler gereklidir ? bu konuyu arada uplayın bende araştırma yapıcam. bulduklarımı yazarım. sizlerde yazarsanız seviniriz arkadaşlar.
dipnot: bulgaristanda okumak felan değil. parasız devlet ünileri gibisinden. ;)
-----------------------------P-A-R-A
o varsa herşeyi halledersin yurtdışında.Tek verebilecegim şifre bu.
edit:amerika ve kuzey amerika icin soyluyorum.Senede en az $30k nız yoksa hic girmeyin bu işe.bu kıtada devlet okulu diye birşey yok international student isen en baba kazıgı sen yıyorsun.Bogazıcı ege kocaeli gibi devlet üniversitesi beklemeyin yani donem başına 200-400 lira verip okunulan.
-
Bende bu sene 2.sınıfa gectim. bilgisayar programcılıgı okuyorum IAU de.
bitince devamını almanya da getirmeyi düsünüyorum,temmuz sonunda arastırmalar icin almanya ya gidicem okullara falan bi bakayım diye..
eğer almanya-avustuya gibi ülkelerde devam ediceksen eğitimine,danısmanlık sirketleriyle mecburen calısman lazım. cünkü belgeler,diplomalar,pasaportlar,vizeler vs. islerinin hepsine sen yetisemessin..
500 € civarı bi fiyata adamlar herseyi hallediyorlar.. lordvader89 da bu yöntemle gidecek eylülde :) kısmetse seneye de bende..
ben berlin teknik üniversitesine gidicem muhtemelen,
ilk sene dil okuluna gidiyorsun oraya gittiginde onun ücreti de 1.500 € civarları sanırım,işte kalıcak yer vs vs. hepsinin ücretlerini de hesaplaman lazım tabi. benim en büyük artım kalıcak yer sıkıntımın olmaması.. :)
dil okulu bitince bi sınava giriyorsun eğer geçersen okula baslıyorsun 3 sene lisans eğitimi alıyorsun sonra ise mezun oluyorsun...
3 yıllık mezun olunca bachelor of science diplomasını alıyorsun bu türkiye de 4 yıllıga denkdir yani..
http://www.ulc-turkey.com/
daha detaylı bilgilere vs burdan ulasabilirsin..
-
Katkıda bulunan arkadaşlara teşekkür ederim ama benim sorularım yanıtlanmamış :|
-
Nurky bunu yazdı:
-----------------------------
Bende bu sene 2.sınıfa gectim. bilgisayar programcılıgı okuyorum IAU de.
bitince devamını almanya da getirmeyi düsünüyorum,temmuz sonunda arastırmalar icin almanya ya gidicem okullara falan bi bakayım diye..
eğer almanya-avustuya gibi ülkelerde devam ediceksen eğitimine,danısmanlık sirketleriyle mecburen calısman lazım. cünkü belgeler,diplomalar,pasaportlar,vizeler vs. islerinin hepsine sen yetisemessin..
500 € civarı bi fiyata adamlar herseyi hallediyorlar.. lordvader89 da bu yöntemle gidecek eylülde :) kısmetse seneye de bende..
ben berlin teknik üniversitesine gidicem muhtemelen,
ilk sene dil okuluna gidiyorsun oraya gittiginde onun ücreti de 1.500 € civarları sanırım,işte kalıcak yer vs vs. hepsinin ücretlerini de hesaplaman lazım tabi. benim en büyük artım kalıcak yer sıkıntımın olmaması.. :)
dil okulu bitince bi sınava giriyorsun eğer geçersen okula baslıyorsun 3 sene lisans eğitimi alıyorsun sonra ise mezun oluyorsun...
3 yıllık mezun olunca bachelor of science diplomasını alıyorsun bu türkiye de 4 yıllıga denkdir yani..
http://www.ulc-turkey.com/
daha detaylı bilgilere vs burdan ulasabilirsin..
-----------------------------bu iyi olabilir işte, tabi kalıcak yeri düşünmek lazım
-
ups
-
Nurky bunu yazdı:
-----------------------------
Bende bu sene 2.sınıfa gectim. bilgisayar programcılıgı okuyorum IAU de.
bitince devamını almanya da getirmeyi düsünüyorum,temmuz sonunda arastırmalar icin almanya ya gidicem okullara falan bi bakayım diye..
eğer almanya-avustuya gibi ülkelerde devam ediceksen eğitimine,danısmanlık sirketleriyle mecburen calısman lazım. cünkü belgeler,diplomalar,pasaportlar,vizeler vs. islerinin hepsine sen yetisemessin..
500 € civarı bi fiyata adamlar herseyi hallediyorlar.. lordvader89 da bu yöntemle gidecek eylülde :) kısmetse seneye de bende..
ben berlin teknik üniversitesine gidicem muhtemelen,
ilk sene dil okuluna gidiyorsun oraya gittiginde onun ücreti de 1.500 € civarları sanırım,işte kalıcak yer vs vs. hepsinin ücretlerini de hesaplaman lazım tabi. benim en büyük artım kalıcak yer sıkıntımın olmaması.. :)
dil okulu bitince bi sınava giriyorsun eğer geçersen okula baslıyorsun 3 sene lisans eğitimi alıyorsun sonra ise mezun oluyorsun...
3 yıllık mezun olunca bachelor of science diplomasını alıyorsun bu türkiye de 4 yıllıga denkdir yani..
http://www.ulc-turkey.com/
daha detaylı bilgilere vs burdan ulasabilirsin..
-----------------------------Asıl fiyatı ne okulun hocam? üniversitenin?
Undergraduate
Postgraduate
Local students
0-1,000 US$ (0-750 Euro)
0-1,000 US$ (0-750 Euro)
International students
12,500-15,000 US$ (9,200-11,000 Euro)
12,500-15,000 US$ (9,200-11,000 Euro)
-
Up!
-
Arkadaşlar bende Tıp yada diş hekimi düşünüyorum
Bütçem 5 bin Euro 15 bin TL civarı - olsa iyi olur
Tercih dili ingilizce olsa daha iyi olur ama Üniversite gidersek onlar öğretiyorlarsa Fark etmez
Bu konuda fikriniz nedir ne değildir önerinin varmı?
