Yeni başlayanlar için oyun yapımına giriş , Gerekli programlar ve açıklamaları

Uzun zaman oldu bir şeyler yazmayalı ama yazalım.belki daha önceleri buna benzer bir şey yazılmıştır bilmiyorum,yazıp ihtiyacı olan kişileri biraz aydınlatmak istiyorum,ben bu yazdıklarımı öğrenmek için 3 yılımı harcadım J yazım pek yeterli olmayabilir her şeyi şuan düşünemiyorum,eksiklerimi biraz düşünerek ve araştırarak tamamlayabilirsiniz J bu yazının sabit mesaj olması iyi olabilir…

 

Oyun konusunda yeniyim,daha dün başladım, nasıl yapıldığını bilmiyorum,az biliyorum şu programın ne işe yaradığını bilmiyorum gibi sorulara ufaktan cevap vermeye çalışıcam, elimden geldiği kadar anlatayım.

 

Oyun yapmak için 1. şart oyuncu olmanız.3-5 oyun u yalayıp yutmadan bu işe girişmeniz hata olur.yani nerde ne nasıl olmalı her şeyi kafanızda canlandırmalısınız.

 

Teknik bilgilere gelirsek gerekli olan temel şeyler;

 

“ Programlama “ işin en büyük kısmı bu diyebilirim. Diğer ihtiyaçlar ise 2D çizim, 3D modeller , sesler ve kullanıcı ara yüzü. İşin temeline yavaş yavaş inelim. Programlama ne için gerekli diye sorarsanız; elbette birkaç oyun oynamışsızdır. Ve her oyuncu mutlaka Half Life ı kesinlikle oynamıştır. Half Life da olay nedir? Al eline silahı onu vur bunu vur,ufak tefek film tarzı sahneler yaşa eşyaları taşı vb. şeyler. Zaten bunları biliyorsunuz. Bunlar nasıl oluyor diye soruyorsanız programlama ile oluyor yanıtını verebiliriz. Yani programlama çevreyle etkileşimi, yerçekimi, merminin gitmesi ,3D objenin tanıması,sesin çıkması vb. işleri yapıyor ki bunada “oyun motoru” deniyor. Az önce Half Life ta örneğini verdim bahsi geçen bu tür şeyler oyun motoru sayesinde olmaktadır.Oyun içindeki 3D objeleri tanımak,ses dosyalarını tanımak,kullanıcı arayüzünü oluşturmak vs vs yazılmış her kod oyun motorunun parçasıdır diyebiliriz.Oyun motorunun büyük bir kısmını fiziksel motor oluşturur.Fiziksel motor ise yaşadığımız dünyaya göre yapıcağınız işlemlerdir.yani Half Life ı gene ele alırsak yaşadığımız ortama, dünyaya göre yapılmış bir durumdur ve yerçekimi,ışıklandırma vs buna göre yapılmıştır.Eğer siz benim oyunum uzayda olucak etkileşimler farklı olucak vs derseniz sonuçta fiziksel bir ortam olucağı için genede fiziksel motor içinde kalıcaktır.Örneğin Quake deki ile Half Life daki fiziksel motor aynı değildir. Quake de biraz uçabilirken Half Life da böyle bir şey söz konusu değildir ve oyun içindeki etkileşimler farklıdır. Bu durumda diyebiliriz ki oyun motoru fiziksel motoru kapsayan bir durumdadır.Yani oyun motoru fiziksel motor ve oyunda olması gerken dosyaları vb şeyleri yi tanımak için olan yazılımdır.Oyun motoru yeri geldiğinde 3d animasyon programının özelliğini veya winamp ın özelliğini yapacaktır. Yani bir animasyonun başlamasını ve bitmesini oyun motoru sağlar. Fiziksel motor da ayrıca, bir ateş ettiğinizde merminin gidiceği yeri,hedefin düşman ise düşman dan enerji gitmesi gibi hesaplamalar,bir eşya ise eşyayı etkilemesi,ışık gölge hesaplamaları vb aklınıza gelicek her şeyi içeren programlamadır.

Tarih:
Hit: 6080
Yazar: V1PER



Yorumlar


Siftahı yapan siz olun
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.