7 Liraya 480 KM Yol Gitmek
-
rüya gibi ama gerçek tesla s o fiyata o kadar yol gidebiliyor bende dün nette gördüm fiatı biraz fazla ama kullanım sırasında o para geri dönecektir..
hemde arabanın hızlanması 0-100 5.5 saniye... türkiyeye gelirmi acaba
detaylı bilgi :
Bir şarjda sadece 3 euro enerji maaliyeti ve 480 km menzil...
eskiden imkansız denilen, sonraları bir hayale dönüşen şeyler birden bire nedense gerçek oluyor bu günlerde ;) 10 yıl sonra umarım bunun gibi araçlara daha fazla rastlarız hatta hemen hepimiz kullanıyor oluruz. zamazingcek çok iyi bildiğimiz tesla motors'un sedan versiyonu olan ve şimdilik bize azıcık lüx kaçan tesla s araç 2011 de yollardaymış..
vergi indirimleriyle ( !) birlikte sadece 57bin dolara satılacak bu aracın özellikleri ise kısaca şöyle;
Tesla Model S, 209 kilometre son sürate sahip. 100 kilometre hıza 5,5 vr 6 saniye aralığında ulaşabilen otomobilin baz modeli 257 kilometre menzile sahip Lityum İyon pil ile satışa sunulacak. Otomobilde opsiyonel olarak 354 ve 483 kilometre menzile sahip iki farklı pil modelinin hazırlanmasına ise devam ediliyor.
Tesla Motors, yedi kişi taşıyabilen ve bir şarjla 480 kilometre gidebilen,
tamamen elektrikle çalışan aile sedanı Tesla Model S için sipariş almaya başladı.
Şarj cihazı kendi üzerinde olan Tesla Model S 120 Voltluk, 240 Voltluk ya da 480 Voltluk herhangi bir prizden şarj edilebiliyor. Aracın 480 Voltluk prizden şarj olması yalnızca 45 dakika sürüyor. Sürücüler yemek molası verdikleri sırada Arabalarini şarj ederek Los Angeles’tan New York’a benzinli bir Arabale hemen hemen aynı sürede gidebiliyorlar. Dahası, aracın zeminine takılmış pil takımı bir gaz deposunun doldurulması için gerekenden daha kısa sürede yenisiyle değiştirilebilecek şekilde tasarlanmış; bu da pil paketi değiştirme istasyonlarını mümkün kılıyor
Zemine takılmış güç aktarım mekanizması aynı zamanda Arabain eşi benzeri görülmemiş bagaj yerine ve çok yönlülüğe sahip olmasını sağlıyor, zira ön kaput ikinci bir bagaj haline geliyor. Buna hatchback arka bagajı ve düz katlanır arka koltuklar da eklendiğinde Tesla Model S 50 inçlik bir televizyonu, dağ bisikletini ve bir de sörf tahtasını aynı anda alabiliyor. Bu paketleme verimliliği Tesla Model S’e pazardaki diğer bütün sedanlardan ve çoğu SUV’dan daha fazla bagaj yerine sahip olması avantajını sağlıyor.
Tesla CEO’su, Başkanı ve Ürün Mimarı Elon Musk, “Tesla Model S ne performanstan, ne verimlilikten ne de kullanışlılıktan ödün veriyor – bu gerçek anlamda ihtiyacınız olan tek Araba” diyor. “Tesla elektrikli Araba teknolojisinin maliyetini dur durak tanımadan aşağı çekiyor ve bu Araba şu anda geliştirdiğimiz birçok modelin daha ilki.” dedi.
Tesla, Model S’in üretimine 2011’in sonlarında başlamayı planlıyor. Şirket California’da Tesla Model S montaj fabrikasını inşa etmek amacıyla ABD Enerji Bakanlığı’nın Gelişmiş Teknolojili Araba İmalat Programı’ndan 350 milyon dolarlık devlet kredisi almaya çok yaklaştığına inanıyor.
Tesla Kuzey Amerika’da ve Avrupa’da otoyollara çıkabilen elektrikli Arabalar satan tek toplu üretimli Araba yapımcısı. 0’dan 96 km/s’ye yalnızca 3.9 saniyede hızlanabilen Tesla Roadster neredeyse bütün spor Arabalari geride bırakıyor, buna rağmen ortalama bir spor Arabae göre altı kat fazla enerji verimliliğine sahip ve tek şarjla 390 kilometre yol alabiliyor. Tesla neredeyse 300 Roadster’i sahiplerine teslim etti ve bekleme listesinde 1000’e yakın müşteri daha var.
Tesla Roadster gibi başarılı olması umulan 4 kapılı bu Araba tamamen elektrikle çalışan bir sedan.
Tesla Model S, 209 kilometre son sürate sahip. 100 kilometre hıza 5,5 vr 6 saniye aralığında ulaşabilen Arabain baz modeli 257 kilometre menzile sahip Lityum İyon pil ile satışa sunulacak. Arabade opsiyonel olarak 354 ve 483 kilometre menzile sahip iki farklı pil modelinin hazırlanmasına ise devam ediliyor.
Tesla’nın yeni modelde kullandığı ve mevcut Tesla Roadster modellerine de entegre etmeyi düşündüğü hızlı şarj modülü, Arabai 45 dakikalık şarj süresiyle tam kapasiteyle kullanmaya olanak tanıyacak. Firma yeni modelden yılda 20 bin adet üretmeyi planlıyor.
Tesla Model S, 2011′de üretilmeye başlanacak. Aracın 57 bin dolar fiyatla satışa sunulması bekleniyor.
Tüm bu performansa rağmen aracın tükettiği elektrik benzinli Arabalarla karşılaştırıldığında
şaşkınlık yaratıyor. Tesla, kilometrede sadece 0.8 YKr'lik elektrik tüketiyor. Performansta rakibi olan Ferrari'nin F550 Maranello modeli ise kilometrede 67.2 Kr'lik benzin yakıyor.
Arabain menzili de önceki elektrikli araba denemelerine göre oldukça yüksek. Tesla Roadster, ful şarjla 322 kilometre yol gidebiliyor. Ömrü 160 bin kilometre olan bataryalar 3.5 saatte tam şarj ediliyor. 500 dolarlık opsiyonel mobil şarj kitiyle Tesla Roadster, yolda herhangi bir elektrik noktasında ya da benzincide de evdeki gibi şarj edilebiliyor.
Araba yavaşladığında elektrik enerjisi bataryaya geri dönerek tasarruf sağlıyor. Bu özellik şehir içinde, kırmızı ışıklarda ve trafikte oldukça işe yarıyor. Araba Türkiye'ye gelebilirse bu özellik çok sevilecek gibi görünüyor.
Elektrikli bir Arabata akla ilk gelen güvenlik oluyor. Şirket yetkilileri de elektrikli Arabata en önemli şeyin güvenlik olduğunu söylüyor. Tesla Motors, şarj paketinin dizaynına kadar Arabaları testten geçirip tüm kaza senaryolarını denemiş.
Hiç egzost dumanı salmayan ve motor yağı kullanmayan Araba sessiz motoru ve iki zamanlı vitesle sürüşü eğlenceli hale getiriyor. Üstelik motor yağı değiştirme ve filtre derdi de yok. Aracın batarya ömrü bitene kadar servise sadece fren bakımı ve lastik değişimi için gidiliyor.
-
Yazının bir yerinde 7 liraya ( 3 euro!? ) 480 km gidiyor deniyor.
Diğer bir yerinde Tesla km de 0,8 Ykrş yakıyor iken ; Ferrari 67,2 yakıyor diyor.
7 tl / 480 km = 14,583 krş / 1 km yapar bu da eşit değildir 0,8 krş / 1 km...
Arada 15-20 kat kadar fark var.
Bir karar versinler bu araba km de kaç yakıyor???
At yalanı *bip* inananı.
Not: Araba hoştur başka özellikleri iyidir ayrı mevzu, 90000-100000 tl bu araca veren olur mu onlar ayrı tartışma konusu...Şimdi 7 lira olduğu iddia edilen elektrik fiyatı üzerinde spekülasyonlar yapılabilir mi o da ayrı tartışma konusu. Reklam - Promosyon kokulu bir yazı olmasını da dikkate almak lazım tabi.
-
Walla 10 numara araba..)0 dan 100 hizlanmada bir elektirikli araba icin muazzam..
Acaba pillerin fiyatlari ne..160 bin km de bayagi iyi omur olarak. Tabi perfornmansta dusus muhakkak olur dolum / kilometre basina..
Fiyatida cok uygun bence Yag derdide yok,filtre derdi yok.
Gerci fiyat yukselir 2 kati 3 kati olur turkiyeye gelene kadar vergilerden..
-
Güzel arabaya benziyor.. Türkiyeye gelene kadar fiyatı 5 kat olur.
-
3 euro abd standartlarına göre enerji maliyetidir.
tr standartlarına göre maliyet 3 katına falan çıkar.
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-tesla-roadster-elektrikli-otomobil-tesla-roadster-100-elektrikli-35133222/detay?
-
benim olacak bincem sırtına vuracam kırbacı
-
muhteşem bişi abi bu ya :| burda fiyatı ne olur bunun arabadan fiyatlardan iyi anlayan varsa birşeyler karalasın :) ( en önemlisi tr'ye gelirmi ? gelirse nası bir fiyat biçerler ? )
-
Madem elektrikli araba neden çatı ile kaputu solar panellerden yapmazlar? Bari durduğu yerde de kendini şarj etsin...
-
http://www.youtube.com/watch?v=HvzOdYVw6Pw
arabaının amerikada başlangıç fiyatı 49 bin $ en tuhaf taraafı araba 7 kişilik kapasitede öndeki panel full dokunmatik yani klima vs açarken buton yok :D
-
SterionHero bunu yazdı:
-----------------------------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-tesla-roadster-elektrikli-otomobil-tesla-roadster-100-elektrikli-35133222/detay?
-----------------------------Ali Ağaoğlunda varmış sadece TR de :)