folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Almanya Hakkında Bir Kaç Soru?



Almanya Hakkında Bir Kaç Soru?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek

    Arkadaşlar öncelikle merhabalar;

    Bilenlerinin vardır belki makine mühendisliği 2.5 sınıfım.Aynı zamanda üniversitem bünyesinde kısmi zamanlı php programcısı olarak çalışıyorum.Bu arada internetten sürekli wordpress temalarını kişiye özel ücretiyle programlıyorum.Son müşterim bir türk almanyada yaptıgım işi çok beğendi.Ve sürekli bana iş sallıyor ben vakit bulup bakamıyorum.Adam bana almanyada şirketinde çalışmamı(Şirket çalıştığı şirkette olabilir kendi şirketide emin değilim) ve orada bu noktada eksik oldugunu öne sürdü.Adam 1und1.de server yöneticisi olarak çalışıyormuş.Baya ciddi oldugunu düşünüyorum.Tabi bu yanılgıda olabilir.Okulumun oldugunu ve ailemin bu sebeple problem yaratabileceğini söyledim.Bunun üzerine yarın bir üniversiteye gidip bilgi alacağını ders saydırma gibi durumları danışacağını söyledi.Kağıtlarımı filan ayarlayabileceğini söyledi.İçimde hafif bir heyecanla birlikte bir tedirginlik var acaba? diyorum acaba kesip dereye atmak içinmi çağırıyor :D acaba sadece dolandırıcılık mı acaba hakikaten samimi bir adammı teklif ettiği maaş 2000€ 2+1 evin 300-600€ arası oldugunu söyledi.Bu fiyat okulda geçinmem için yeterlimi birde okullar ücretlimi nasıldır anlamıyorum.Bilgilendirebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.


    arbeit macht frei
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SPY-CX5
    SPY-CX5's avatar
    Savaş Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2007
    Erkek

    http://www.1and1.com baya büyük bir şirket diye biliyorum. Bu şirkette mi çalışacaksın şahsi şirketinde mi anlamadım hocam?

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek
    SPY-CX5 bunu yazdı

    http://www.1and1.com baya büyük bir şirket diye biliyorum. Bu şirkette mi çalışacaksın şahsi şirketinde mi anlamadım hocam?

    valla hocam adam sürekli iş vermeye çalışyor tabi komisyonunuda alıyor.Ben ona temayı ilk 350 tl'ye yaparım dediğimde güldü bu akşamki yönlendiriceği iş 800€ idi 160€ onun yönlendirdiği için açıkcası içimde tereddütler yok değil ama çalışma kağııtlarını ayarlayabileceğini okuduğumu duyunca vizenin öğrencilere daha kolay alma imkanı oldugunu belirtti şaşkının ve heyecanlıyım başka hiçbir fikrim yok

     


    arbeit macht frei
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HowL
    HowL's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 21/Kasım/2010
    Erkek

    Merhaba hocamm.. Ben canlıbahis yapıyorumm.. iyi paralar kazanıyordum bi forum sitesinde kuponlarımızı paylaşıyorduk ve birgün mesengerden BarışErtül ekledi... İstanbul'da şirketinde çalışmam için yanına çağırdı bayağı ciddi profesyöneldi.. kuponlarımı felan beğenmiş ve bana ilgilendiğin liglerde iyi derece yaparsan seni Fotomaç'da yazar olarak koyarım dedi. Bende resim felan istedi hepsini ayarladım ama bi anda dur dedim belki taklaya geliriz.. Barış Ertül'ün ofisini aradım bayana dedim beni görüştürün siz kimsiniz Güven A.. işte tamam bi bekleyin sonra Barış abi öyle birini tanımıyorum dedi.. :) 

    Mesenger'a girdim çaktırmadım adamın amacı benden kupon almakmış.. 

    Yani hertürlü şey olabilir.. Orası Almanya böyle birine ihtiyaçı olsa eminim orada bu işi yapan insanlar vardır ilk önce onları bulur..


    Mutluluk çatık kaşlıdır ve ciddidir. Bizim gibilerin sonu en fazla sürpriz olur :)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    exchange students denilen bi olay var hocam. yurtdışında bir çok öğrenci gördüm, kendi üniversitelerinden kalkıp başka ülkedeki bir üniversitede DEVAM edebiliyorlar. türkiyedeki hocaların pek bilgisi yok. ama bu durumda senin türkiyedeki kaydın silinecektir (ya da donduracaksın).

    makine mühendisliği olan okullarla iletişime geç ve exchange student olarak oraya gelme şartlarını sor bakalım. Bu sayede gidebilirsin.

    Bildiğim kadarıyla, almanya öğrencilere çalışma izni veriyor. (avusturya,isviçre gibi ülkelerde ilk yıl yok), o yüzden çalışabilirsin ama bir kısıtlaması mevcuttur. Genelde haftalık 20 saattir ama almanya için 15 saat de olabilir. Ben çek cumhuriyetinde öğrenci vizesiyle gitmeme rağmen full time çalışmıştım. Belki iş veren bi ayar çekiyor ya da kaçak çalıştırıyor orasını bilmiyorum.. Ama istenildiği takdirde böyle bi şey yapılabilir.

    Son olarak bi önerim de, her işini kağıtla halletmeye çalış. Çünkü vize sürecinde belgeler gerekiyor ve bunların orjinal ya da onaylı olması lazım. Her şeyi garanti altına almadan da okulunu terk etme.. Çok kolay güvenme, özellikle yurtdışında yaşayan türklere. Çok gördüm akrabaları tarafından kazık yiyip, sokağa atılan (öz dayısından bile..), elin oğlu ne yapmaz.. Biraz temkinli ol ama bu fırsatı da kaçırma.. Riske atabilyorsan da lisansı baştan okuyabilirsin istersen..

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek
    HowL bunu yazdı

    Merhaba hocamm.. Ben canlıbahis yapıyorumm.. iyi paralar kazanıyordum bi forum sitesinde kuponlarımızı paylaşıyorduk ve birgün mesengerden BarışErtül ekledi... İstanbul'da şirketinde çalışmam için yanına çağırdı bayağı ciddi profesyöneldi.. kuponlarımı felan beğenmiş ve bana ilgilendiğin liglerde iyi derece yaparsan seni Fotomaç'da yazar olarak koyarım dedi. Bende resim felan istedi hepsini ayarladım ama bi anda dur dedim belki taklaya geliriz.. Barış Ertül'ün ofisini aradım bayana dedim beni görüştürün siz kimsiniz Güven A.. işte tamam bi bekleyin sonra Barış abi öyle birini tanımıyorum dedi.. :) 

    Mesenger'a girdim çaktırmadım adamın amacı benden kupon almakmış.. 

    Yani hertürlü şey olabilir.. Orası Almanya böyle birine ihtiyaçı olsa eminim orada bu işi yapan insanlar vardır ilk önce onları bulur..

    buda mantıklı bir bakış acısı :D 


    arbeit macht frei
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Florenzi
    Florenzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Şubat/2006
    Erkek
    1234567B bunu yazdı

    Arkadaşlar öncelikle merhabalar;

    Bilenlerinin vardır belki makine mühendisliği 2.5 sınıfım.Aynı zamanda üniversitem bünyesinde kısmi zamanlı php programcısı olarak çalışıyorum.Bu arada internetten sürekli wordpress temalarını kişiye özel ücretiyle programlıyorum.Son müşterim bir türk almanyada yaptıgım işi çok beğendi.Ve sürekli bana iş sallıyor ben vakit bulup bakamıyorum.Adam bana almanyada şirketinde çalışmamı(Şirket çalıştığı şirkette olabilir kendi şirketide emin değilim) ve orada bu noktada eksik oldugunu öne sürdü.Adam 1und1.de server yöneticisi olarak çalışıyormuş.Baya ciddi oldugunu düşünüyorum.Tabi bu yanılgıda olabilir.Okulumun oldugunu ve ailemin bu sebeple problem yaratabileceğini söyledim.Bunun üzerine yarın bir üniversiteye gidip bilgi alacağını ders saydırma gibi durumları danışacağını söyledi.Kağıtlarımı filan ayarlayabileceğini söyledi.İçimde hafif bir heyecanla birlikte bir tedirginlik var acaba? diyorum acaba kesip dereye atmak içinmi çağırıyor :D acaba sadece dolandırıcılık mı acaba hakikaten samimi bir adammı teklif ettiği maaş 2000€ 2+1 evin 300-600€ arası oldugunu söyledi.Bu fiyat okulda geçinmem için yeterlimi birde okullar ücretlimi nasıldır anlamıyorum.Bilgilendirebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.

    hocam öncelikle 1und1 büyük bi firmadır. mesela benim gms operatörüm bu firmadır.

    sana önerdiği  maaş gerçekten iyi. burada bırak dışardan gelipte lisans-yüksek lisans yapanı, kendi vatandaşının bile kazanamadığı oluyo.

    yaşam standartı her ne kadar göreceli olsa da normalde bu parayla geçinirsin.

    450 euro civarı studyo evlere çıkarsın. bu fiyata ya da daha azına paylaşımlı eve çıkarsın.

    okullar mba yapmadığın sürece ücretsizdir.

    sana tavsiyem okulunu bitiripte yükseklisans amacıyla gitmen olur.

    ben yüksek lisans yapabilmek için şart olan dsh adlı almanca dil sınavına hazırlanıyorum mesela.

    ancak adamın dediği gibi okurken almanyaya geçiş yapılıyo mu bilgim yok. mesela sıfırdan lisans okumak için kazandı belgesi gerekli.

    ki böyle bi şansı olsa dahi hazırlandığım dsh sınavını ya da testdaf'ı geçmek zorundasın. ki alman  ya da avusturya liselerini Türkiye'de bitirmemişsen.

    şayet okul olmazsa okulunu dondurup çalışma vizesi ile gitmen gerekecek. buna da bu noktada değer mi? çünkü bu vizeyi işçi oturumuna çevirmek biraz uzun iş.

    bana kalırsa eğitimini tamamlamayı bekle.

    çünkü sen bu yeteneğe sahipken bitiripte master için almanyaya gelirsen almanya da okulunu bitirip çok daha iyi işler bulup iyi paralar  kazanabilirsin.

    ben bayern eyaletindeyim mesela. burada deli gibi firmalar mühendis arıyo.

    tavsiyem sana lisans eğitimini tamamlaman yönünde.

    Florenzi tarafından 31/Eki/13 01:05 tarihinde düzenlenmiştir

    Tek Yol Atatürk 1881 - ∞
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Florenzi
    Florenzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Şubat/2006
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı

    exchange students denilen bi olay var hocam. yurtdışında bir çok öğrenci gördüm, kendi üniversitelerinden kalkıp başka ülkedeki bir üniversitede DEVAM edebiliyorlar. türkiyedeki hocaların pek bilgisi yok. ama bu durumda senin türkiyedeki kaydın silinecektir (ya da donduracaksın).

    makine mühendisliği olan okullarla iletişime geç ve exchange student olarak oraya gelme şartlarını sor bakalım. Bu sayede gidebilirsin.

    Bildiğim kadarıyla, almanya öğrencilere çalışma izni veriyor. (avusturya,isviçre gibi ülkelerde ilk yıl yok), o yüzden çalışabilirsin ama bir kısıtlaması mevcuttur. Genelde haftalık 20 saattir ama almanya için 15 saat de olabilir. Ben çek cumhuriyetinde öğrenci vizesiyle gitmeme rağmen full time çalışmıştım. Belki iş veren bi ayar çekiyor ya da kaçak çalıştırıyor orasını bilmiyorum.. Ama istenildiği takdirde böyle bi şey yapılabilir.

    Son olarak bi önerim de, her işini kağıtla halletmeye çalış. Çünkü vize sürecinde belgeler gerekiyor ve bunların orjinal ya da onaylı olması lazım. Her şeyi garanti altına almadan da okulunu terk etme.. Çok kolay güvenme, özellikle yurtdışında yaşayan türklere. Çok gördüm akrabaları tarafından kazık yiyip, sokağa atılan (öz dayısından bile..), elin oğlu ne yapmaz.. Biraz temkinli ol ama bu fırsatı da kaçırma.. Riske atabilyorsan da lisansı baştan okuyabilirsin istersen..

    peki exchange olayı dönemlik mi yoksa kalanı diğer ülkede biterebiliyomusun?

    çünkü almanca seviyeni c1 seviyesinde kanıtlaman lazım

    birde almanya bu çalışma saatleri konusunda avrupadaki en sıkı ülke.

    dil kursunda okurken çalışma izni almak zor.

    anca üniye başlayınca veriyo

    ha ben dil kursunda okurken aldım. tabi abimin durumunun iyi olması, yaşadığım yer bunda etkili oldu.


    Tek Yol Atatürk 1881 - ∞
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    ValentinoRossi bunu yazdı
    unbalanced bunu yazdı

    exchange students denilen bi olay var hocam. yurtdışında bir çok öğrenci gördüm, kendi üniversitelerinden kalkıp başka ülkedeki bir üniversitede DEVAM edebiliyorlar. türkiyedeki hocaların pek bilgisi yok. ama bu durumda senin türkiyedeki kaydın silinecektir (ya da donduracaksın).

    makine mühendisliği olan okullarla iletişime geç ve exchange student olarak oraya gelme şartlarını sor bakalım. Bu sayede gidebilirsin.

    Bildiğim kadarıyla, almanya öğrencilere çalışma izni veriyor. (avusturya,isviçre gibi ülkelerde ilk yıl yok), o yüzden çalışabilirsin ama bir kısıtlaması mevcuttur. Genelde haftalık 20 saattir ama almanya için 15 saat de olabilir. Ben çek cumhuriyetinde öğrenci vizesiyle gitmeme rağmen full time çalışmıştım. Belki iş veren bi ayar çekiyor ya da kaçak çalıştırıyor orasını bilmiyorum.. Ama istenildiği takdirde böyle bi şey yapılabilir.

    Son olarak bi önerim de, her işini kağıtla halletmeye çalış. Çünkü vize sürecinde belgeler gerekiyor ve bunların orjinal ya da onaylı olması lazım. Her şeyi garanti altına almadan da okulunu terk etme.. Çok kolay güvenme, özellikle yurtdışında yaşayan türklere. Çok gördüm akrabaları tarafından kazık yiyip, sokağa atılan (öz dayısından bile..), elin oğlu ne yapmaz.. Biraz temkinli ol ama bu fırsatı da kaçırma.. Riske atabilyorsan da lisansı baştan okuyabilirsin istersen..

    peki exchange olayı dönemlik mi yoksa kalanı diğer ülkede biterebiliyomusun?

    çünkü almanca seviyeni c1 seviyesinde kanıtlaman lazım

    birde almanya bu çalışma saatleri konusunda avrupadaki en sıkı ülke.

    dil kursunda okurken çalışma izni almak zor.

    anca üniye başlayınca veriyo

    ha ben dil kursunda okurken aldım. tabi abimin durumunun iyi olması, yaşadığım yer bunda etkili oldu.

    mesela hocam, portekizli bi arkadaş vardı (41 yaşında erasmus ile gelmişti üniversiteye :)) ), bu eleman kendi ülkesine computer science okuyordu, çek cumhuriyetine 1 yıl okumaya geldi sınıfını bilmiyorum, ben çalışıyordum çünkü, neyse bu elemanın 1 yılı bitmesine rağmen orada öğrenimine devam etti ve oradan mezun olacak.. hala okuyor. tabi eğitim dili ingilizceydi. almanyada eğer öğretim almanca ise o zaman bunu ispatlamak lazım.

    çalışma izni için de dil okulu hakkında bilgim yok ama üniversite öğrencilerine veriliyor.

    bunların genel adına free mover deniyormuş. eskiden yurtdışındaki sorumlu hocanın sekreteriyle mailleşmiştim onunu maillerini ekliyorum alta

     

    Hi,

    I am fine but little bit busy.

    I hope that you are fine too.

     

    Yes, I remember that we spoke about your study here as ordinary fulltime student.

    If you want to come there for one semester only, you have to discuss it with your university and you can come there as free mover. But you have to pick up some subjects.

    If you want to go there because of practical training in company I cannot help you.

     

    There are information for exchange students: (but deadline is tomorrow...)

    http://www.vsb.cz/9230/en/okruhy/incoming-students/exchange-programme/admission-procedure/

     

    BR,

    Jana

     

    Hi,

    I think that if you want to study to Ostrava and send to  me application form and learning agreement, I will send to you letter of acceptance. Letter of acceptance is same as invitation letter.

    You can go there as exchange student or as ordinary student (Master degree).

    I see no problem there.

    I think that if you want to be there as exchange student, your documents can signed international office as well.

    BR,

     

    Jana

     

    Hi,

    If you university don’t want to signed it, so, it is problem. I think that they don’t know possibility of exchange. You are like Erasmus student, but your are not paid from Erasmus money.

    Maybe there is problem – because your university has no fund for this kind of exchange...

    So, maybe next time ;)

    Good luck with finishing your bachelor degree.

    BR,

     

    Jana

     

    Hi,
    conditions of admission procedure you can find here:
    http://www.fei.vsb.cz/old-en/areas/study-and-tuition/admission-procedure/admission-procedure-for-follow-up-master-degree-programmes.html
    If you have some questions, dont hesitate and write me, but I answer on Thursday.
    Have a nice weekend,
    Jana

     

    ilgilenen arkadaşlar için bir şeyler çıkar bunlardan

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Florenzi
    Florenzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Şubat/2006
    Erkek

    eyvallah hocam. benim bu konu da bilgim yoktu.

    Florenzi tarafından 31/Eki/13 01:07 tarihinde düzenlenmiştir

    Tek Yol Atatürk 1881 - ∞
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    Burak, detaylı bi pm çek bakalım seni çağıran kişi hakkında bildiklerini, hangi şehirden, ismi cismi nedir, araştırmaya çalışalım


    ...said addicted.
Toplam Hit: 1078 Toplam Mesaj: 17