folder Tahribat.com Forumları
linefolder Android - IOS Programlama
linefolder Android Programlama İçin Ne Kadar Java Bilgisi Gerekli ?



Android Programlama İçin Ne Kadar Java Bilgisi Gerekli ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iLLuMiNaTi
    iLLuMiNaTi's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek

    Mobil programlama ile alakası olmayan biri olarak merak ediyorum,

    Android programlama native dil olarak ne kadar java bilinmeli ?

    Bir kaç yerde okuduğum kadarı ile androidin kendi kütüphaneleri vs.. var.

    O zaman temel java yeterli oluyor mu ?

    Yada hangi bölümler öğrenilmeli vs..

    Deneyimli olanlar yardımcı olabilir mi ?

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mad Scientist
    AMpul
    AMpul's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Yeni baslayacaksan kotlin ile basla hocam, Android'in diger resmi dili. Java olmayan hersey java'dan iyidir. Daha basit ve prosedurel programlamayi da destekliyor. 


    What I cannot create, I do not understand. — Richard Feynman
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    Ciddi proje yapmadım ama araştırmalarımı ve yaptığım ufak birkaç uygulamayı referans alarak söylüyorum:

    1) Benim takıldığım kısmı ui. UI çok karışık. Bi winformdaki rahatlık yok. Olmamasını bir derece anlıyoruz şayet android için çözünürlüğün önemi yok. Çözünürlük, ekran boyutu gibi kavramlar standart olmadığı için bir nebze doğal karşılanabilir tabi ki.

    2) Java'nın kendi hantallığı var. Örneğin fonksiyon göstericileri (C#'taki karşılığı delegeler) olmadığından sürekli bir arayüzü implement ederken ya da inner class oluşturup bir metodu ezerken buluyorsunuz kendinizi. Halbuki delege olsa (ya da J++'taki, evet bir ara J++ ile uygulama yazdım) bir sürü hammallıktan kurtulacaksınız.

    3) Temel tipleri referans olarak geçiremiyorsunuz. Geçmiyor. İlla boxing-unboxing lazım.

    4) Android studio performans olarak iyileşse de emulatör yerlerde. Gerçek cihaz üzerinde debug yapmak ayrı bir problem.

    5) Java kütüphanesi gibi Android kütüphanesi de NYP kurallarına sıkı sıkıya bağlı. Neyin ne olduğunu anlamak için gerçekten NYP'yi iyi bilmek, sınırsız tasarım desenini kullanmak gerekiyor.

    6) Android kütüphanesi dökümantasyonu ile uyarlama farklı. Dökümantasyonda static tanımlı diyor metot. Gerçekte değil!

    7) Java demek, sürekli getter, setter yazıp inner classlarla boğuşmak demek. Boxing, Unboxing demek. String temel bir tür sayılırken (diğer kütüphanelerde) string diye kullanamamak demek. Sürekli copy constructor yazmak demek.

    8) Java dil olarak az kurallı yani öğrenme eğrisi sabit bir dil olmasına rağmen yukarıda yazdığım nedenlerden dolayı kütüphaneyi öğrenmek de bir o kadar zor.

     

    Soruya gelecek olursak iyi bir Javacı için zorluk olduğunu sanmıyorum. İyi javacı iyi java kodu yazmakla birlikte java kütüphanelerini yalayıp yutmuş demek. Benim zekamdaki kişiler için zor.


    Olaylara karışmayın!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TxT
    TxT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    Java ya alternatif mobil geliştirme dilleri, 

    Kotlin (google in desteği var kopup giden bi dil)

    hibrit uygulamalar için hem ios hem android geliştirme yapabiliyosun html,css,angular (örn: ionic framework https://ionicframework.com )

    react native ios ve android için native uygulamalar geliştirebilirsin. 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    motka
    motka's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2012
    Erkek

    @TxT hibrit uygulamalar native uygulamalara göre performans açısından nasıl hocam? Performans kaybı olduğunu okumuştum bir yerde.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    arkadaşlar hazır konusundayken sorayım; android programlama için neler gerekli? yani en basit haliyle programlama mantığını biliyorum. turbo pascalla başlamıştım lisede bu işlere. vbasic iyi denebilir derecede biliyorum. bu android programlamada bunun editörü ne? yani en basitinden bi butonu nereye koyacağımı hangi programla halledecem? hangi dili bilmem gerekiyor?


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    YeniHarman bunu yazdı

    Ciddi proje yapmadım ama araştırmalarımı ve yaptığım ufak birkaç uygulamayı referans alarak söylüyorum:

    1) Benim takıldığım kısmı ui. UI çok karışık. Bi winformdaki rahatlık yok. Olmamasını bir derece anlıyoruz şayet android için çözünürlüğün önemi yok. Çözünürlük, ekran boyutu gibi kavramlar standart olmadığı için bir nebze doğal karşılanabilir tabi ki.

    2) Java'nın kendi hantallığı var. Örneğin fonksiyon göstericileri (C#'taki karşılığı delegeler) olmadığından sürekli bir arayüzü implement ederken ya da inner class oluşturup bir metodu ezerken buluyorsunuz kendinizi. Halbuki delege olsa (ya da J++'taki, evet bir ara J++ ile uygulama yazdım) bir sürü hammallıktan kurtulacaksınız.

    3) Temel tipleri referans olarak geçiremiyorsunuz. Geçmiyor. İlla boxing-unboxing lazım.

    4) Android studio performans olarak iyileşse de emulatör yerlerde. Gerçek cihaz üzerinde debug yapmak ayrı bir problem.

    5) Java kütüphanesi gibi Android kütüphanesi de NYP kurallarına sıkı sıkıya bağlı. Neyin ne olduğunu anlamak için gerçekten NYP'yi iyi bilmek, sınırsız tasarım desenini kullanmak gerekiyor.

    6) Android kütüphanesi dökümantasyonu ile uyarlama farklı. Dökümantasyonda static tanımlı diyor metot. Gerçekte değil!

    7) Java demek, sürekli getter, setter yazıp inner classlarla boğuşmak demek. Boxing, Unboxing demek. String temel bir tür sayılırken (diğer kütüphanelerde) string diye kullanamamak demek. Sürekli copy constructor yazmak demek.

    8) Java dil olarak az kurallı yani öğrenme eğrisi sabit bir dil olmasına rağmen yukarıda yazdığım nedenlerden dolayı kütüphaneyi öğrenmek de bir o kadar zor.

     

    Soruya gelecek olursak iyi bir Javacı için zorluk olduğunu sanmıyorum. İyi javacı iyi java kodu yazmakla birlikte java kütüphanelerini yalayıp yutmuş demek. Benim zekamdaki kişiler için zor.

    xamarin'e alalim hocam seni :) orda istedigin gibi at kosturabilirsin


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı
    xamarin'e alalim hocam seni :) orda istedigin gibi at kosturabilirsin

    Yok hocam, layout-dökümantasyon yine sıkıntılı. Delphi ve C++ Builder'ı da denedim. Hep sıkıntı. En stabil platform yine Java ve Android Studio. Amma velakin android'in kendisi sıkıntı. Bknz. Android Activity LifeCycle... 

    OnDestroy OnDestroy is the final method that is called on an Activity instance before it's destroyed and completely removed from memory.
    In extreme situations Android may kill the application process that is hosting the Activity, which will result in OnDestroy not being invoked.
    Most Activities will not implement this method because most clean up and shut down has been done in the OnPause and OnStop methods.
    The OnDestroy method is typically overridden to clean up long running resources that might leak resources.

    An example of this might be background threads that were started in OnCreate. There will be no lifecycle methods called after the Activity has been destroyed. 

    Android studioyu şöyle özetleyim. UI tasarımı çalışıyoruz mobil uygulama için bir süredir. Hepi topu 9 tane drawable ekleyeceğim... Hayır olması gereken bu tamam ama bulk insert için plugin lazım.

     

     

     

    YeniHarman tarafından 26/Eki/17 14:20 tarihinde düzenlenmiştir

    Olaylara karışmayın!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    YeniHarman bunu yazdı
    unbalanced bunu yazdı
    xamarin'e alalim hocam seni :) orda istedigin gibi at kosturabilirsin

    Yok hocam, layout-dökümantasyon yine sıkıntılı. Delphi ve C++ Builder'ı da denedim. Hep sıkıntı. En stabil platform yine Java ve Android Studio. Amma velakin android'in kendisi sıkıntı. Bknz. Android Activity LifeCycle... 

    OnDestroy OnDestroy is the final method that is called on an Activity instance before it's destroyed and completely removed from memory.
    In extreme situations Android may kill the application process that is hosting the Activity, which will result in OnDestroy not being invoked.
    Most Activities will not implement this method because most clean up and shut down has been done in the OnPause and OnStop methods.
    The OnDestroy method is typically overridden to clean up long running resources that might leak resources.

    An example of this might be background threads that were started in OnCreate. There will be no lifecycle methods called after the Activity has been destroyed. 

    Android studioyu şöyle özetleyim. UI tasarımı çalışıyoruz mobil uygulama için bir süredir. Hepi topu 9 tane drawable ekleyeceğim... Hayır olması gereken bu tamam ama bulk insert için plugin lazım. 

    Ben android'e alisamadim hocam. Ilk mobil yazilim gelistirme deneyimim de android ile oldu, hatta lisans bitirme tezimde de android ile bir uygulama yaptim ama oldum olasi sarmadi. Dedigin gibi android'un kendisi sikinti. O bahsettigin life cycle zaten anlamakta zorluk cektigim bi sey.. Daha sonra bi sekilde ios a gectim ve ciddi anlamda aradaki kalite farkini gördüm. Ancak apple in ürünleri genelde kapali sistem oldugu icin cok seye müdahale edemiyorsun, bu da bazen can sikici olabiliyor. 

    Xamarin'in avantaji xamarin.forms ile cross platform uygulama yazabiliyorsun. Elbette yine baya bir ayirma yapman lazim ama %70-80 civari ortak kod yazabilme sansin var bu da bence multi-platform icin büyük bir avantaj. Xamarin ile ilgili bi makale yaziyordum ama yarim kaldi bir ara bitirirsem paylasirim :) Xamarin'in diger bi avantaji da C# bilen adam yine C# ile yoluna devam edebilir. Ama önemli olan java ya da c# ya da objective-c bilmek falan degil, ilgili framework u bilmek.. Ama yine de Xamarin bize bi cok .net framework catisini kullanma firsati sunuyor. linq den tut da task lara kadar..

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SkynetX
    SkynetX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Şubat/2015
    Erkek

    Java SE yi bilmen gerekir. Swing ve Awt bilmesen de olur.

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    Şu an VS2017 CE sürümünde xamarin designerda problem var. Örneğin designerda bir tane oluşturulan view axml dosyasında çift oluşuyor. APK boyutundan bahsetmiyorum bile. 


    Olaylara karışmayın!
Toplam Hit: 2724 Toplam Mesaj: 15
java