Arabadan Anlayanlar Bakabilir Mi ?
-
THT2005 bunu yazdı
hemen cevaplıyorum..
10.000 km den önce yağ değişimi yapılmaz..
aracın ECU bulunduğu için açma olayı yok.
aracın otomatik olduğu için diğer manuel vitesli araçlara göre biraz daha fazla yakacaktır..
aracını sürerken 3000 deviri geçirmez isen yol bilgisayarının vermiş olduğu km kadar yol gidebilirsin.
Anlık Yakıt/km bilgisi o anki sürüş şeklini hesaplayarak gideceğin km yi tahmin etmektedir.
araç kalkısından sonra ne kadar gaza basarsan vites değişikliği o kadar hızlı olacaktır ve ani süratlenme isteği daha fazla yakıt harcamasına maruz bırakır..
Not: aracın ile kick down yapma ( Aniden hızlanmak için gaz pedalına basılı tutulması ) benzinin a.k yar
Başka sorun varsa cevaplayabilirim..
hocam yağ deişimi neden 10.000 km önce yapılmıyor ? özellikle rodaj için senetik veya mineral yağ seçimi bile yapılırken ?
ECU ile motorun mekanik aksam parçalarının birbirine alışmasının nasıl bağlantısı var acaba ?
Bunlar takıldı kafama. Teşekkürler.
-
BarisYigit bunu yazdıTHT2005 bunu yazdı
hemen cevaplıyorum..
10.000 km den önce yağ değişimi yapılmaz..
aracın ECU bulunduğu için açma olayı yok.
aracın otomatik olduğu için diğer manuel vitesli araçlara göre biraz daha fazla yakacaktır..
aracını sürerken 3000 deviri geçirmez isen yol bilgisayarının vermiş olduğu km kadar yol gidebilirsin.
Anlık Yakıt/km bilgisi o anki sürüş şeklini hesaplayarak gideceğin km yi tahmin etmektedir.
araç kalkısından sonra ne kadar gaza basarsan vites değişikliği o kadar hızlı olacaktır ve ani süratlenme isteği daha fazla yakıt harcamasına maruz bırakır..
Not: aracın ile kick down yapma ( Aniden hızlanmak için gaz pedalına basılı tutulması ) benzinin a.k yar
Başka sorun varsa cevaplayabilirim..
hocam yağ deişimi neden 10.000 km önce yapılmıyor ? özellikle rodaj için senetik veya mineral yağ seçimi bile yapılırken ?
ECU ile motorun mekanik aksam parçalarının birbirine alışmasının nasıl bağlantısı var acaba ?
Bunlar takıldı kafama. Teşekkürler.
araban 2012 parçaların bir çoğu elektromekanik..
ECU senden aldığı bilgileri mesala gaz pedalına bastığında pedaldaki sensör bilgiyi ecuya gönderir ecu derki haaa bu adam ani hızlanmak istiyor -- oradan hooop yakıt otomatiğine bilgi veriyor yakıt gönder acil diyor -- oradan enjeksiyona bilgi gidiyor hazır gelen yakıtı hızlı bir şekilde pistonlara ( yanma odasına ) Gönderiyor...
bunlar o kadar hızlı oluyorki sürekliğini anlamak mümkün değil.
Daha fazla detay istersen istanbulda oturuyorsan avrupa yakasına VW yetkili servisi ALTUR var telefon açıp Binek araçlar bölümünün baş teknisyeni ile görüşmek istiyorum de..sorularını sor sana 5 dk nı ayırırlar.
Aracın FORD olsaydı bilgileri ben verirdim :)
-
THT2005 bunu yazdıBarisYigit bunu yazdıTHT2005 bunu yazdı
hemen cevaplıyorum..
10.000 km den önce yağ değişimi yapılmaz..
aracın ECU bulunduğu için açma olayı yok.
aracın otomatik olduğu için diğer manuel vitesli araçlara göre biraz daha fazla yakacaktır..
aracını sürerken 3000 deviri geçirmez isen yol bilgisayarının vermiş olduğu km kadar yol gidebilirsin.
Anlık Yakıt/km bilgisi o anki sürüş şeklini hesaplayarak gideceğin km yi tahmin etmektedir.
araç kalkısından sonra ne kadar gaza basarsan vites değişikliği o kadar hızlı olacaktır ve ani süratlenme isteği daha fazla yakıt harcamasına maruz bırakır..
Not: aracın ile kick down yapma ( Aniden hızlanmak için gaz pedalına basılı tutulması ) benzinin a.k yar
Başka sorun varsa cevaplayabilirim..
hocam yağ deişimi neden 10.000 km önce yapılmıyor ? özellikle rodaj için senetik veya mineral yağ seçimi bile yapılırken ?
ECU ile motorun mekanik aksam parçalarının birbirine alışmasının nasıl bağlantısı var acaba ?
Bunlar takıldı kafama. Teşekkürler.
araban 2012 parçaların bir çoğu elektromekanik..
ECU senden aldığı bilgileri mesala gaz pedalına bastığında pedaldaki sensör bilgiyi ecuya gönderir ecu derki haaa bu adam ani hızlanmak istiyor -- oradan hooop yakıt otomatiğine bilgi veriyor yakıt gönder acil diyor -- oradan enjeksiyona bilgi gidiyor hazır gelen yakıtı hızlı bir şekilde pistonlara ( yanma odasına ) Gönderiyor...
bunlar o kadar hızlı oluyorki sürekliğini anlamak mümkün değil.
Daha fazla detay istersen istanbulda oturuyorsan avrupa yakasına VW yetkili servisi ALTUR var telefon açıp Binek araçlar bölümünün baş teknisyeni ile görüşmek istiyorum de..sorularını sor sana 5 dk nı ayırırlar.
Aracın FORD olsaydı bilgileri ben verirdim :)
hocam ford focus otomatik benzinli 2005 model 54000 bınde bı aracç buldum otomatik ve dizel tavsıye edermısn pekı onlar benım kadar yakarmı ? 1.6 motorlu. ????????
-
hocam yıl olmuş 2012 artık kalmadı rodaj diye bişey eski dizel araçlarda oluyodu o yani o konuda sıkıntı olmasın
-
ayet normal yakıyor 1-benzinli 2-otomatik vites az yakma diye birşey olamaz
-
rodaj için 2 3 4 bin yeterli motoru zorlamamak devirde kullanmak rölantide çok bırakmamamak anı gaz a yuklenmemek vs on bin de cok tan gecmıstır duzgun hale gelmıstır 90 u fılan gecmemek gerekıyor rodajda bu arada
yeni araçlarda artık motor açma diye birşey yok motorun zorlandıgını zaten anlarsın uzun yol yap biraz kökle ilk seferde 200 yap dönüşte zaman zaman ibreyi sona çıkart 250 280 yap birşey olmaz
-
Kısaca Göte gırdı Yanı :)
-
sinyal verme kolunun altında bak, ufak bi tuş görceksin kardeşim. audi'de orada vw'de de ordadır büyük ihtimal.
o tuşa bas şimdi yavaş yavaş, bi yandan monitörü izle, ortalama yakıt tüketimini bul.
muhtemelen hiç sıfırlamadığından 10000km ortalaması iyi bir fikir verir, ona bakıp buraya yazarsan arabada bi sakatlık olup olmadığını söyler arkadaşlar.
-
THT2005 bunu yazdı
hemen cevaplıyorum..
10.000 km den önce yağ değişimi yapılmaz..
aracın ECU bulunduğu için açma olayı yok.
aracın otomatik olduğu için diğer manuel vitesli araçlara göre biraz daha fazla yakacaktır..
aracını sürerken 3000 deviri geçirmez isen yol bilgisayarının vermiş olduğu km kadar yol gidebilirsin.
Anlık Yakıt/km bilgisi o anki sürüş şeklini hesaplayarak gideceğin km yi tahmin etmektedir.
araç kalkısından sonra ne kadar gaza basarsan vites değişikliği o kadar hızlı olacaktır ve ani süratlenme isteği daha fazla yakıt harcamasına maruz bırakır..
Not: aracın ile kick down yapma ( Aniden hızlanmak için gaz pedalına basılı tutulması ) benzinin a.k yar
Başka sorun varsa cevaplayabilirim..
arkadas haklı:) Artık açma diye birşey yok.Ancak cok cok fazla yakıyorsa servıse gıt ayar yaparlar. ayara gelınce uzun hıkaye sen gıt onlar halleder.
-
öncelıkle oto tamırcı oldugumu soyleyerek konuya baslamak istiyorumki kulak duyma cumlelerle aracınızı yakıtınızı suclu durumuna dusurmeyelım yenı nesıl araclarda rodaj suresı dıye bırsey yok ndn dersenız 2010 yılından sonrakı aracların motolarının ıcıne koyulan parcalar bılgısayarlı bır sıstemde alıstırılarak koyuluyor yanı sız aracınızın rodaj suresını kullanmayı beklemıyorsunuz ikincisi aracınız 1.2 oldugundan emınmısınız cunku 1.2 motor aracınıza kucuk gelıp fazlada yakıyor olabılır ucuncusude daha onceden otomatık bır araba kullandınızmı? otomatık arabalarda sureklı gaza basılmaz babamda 2.0 otor vectra var ben onu kullandıgımda yaktıgım deger sızınle aynı belkı dahada dusuk gercı babamda o kadar tasarruflu kullanamıyor o ayrı otomatık aracta sız N ye vıtesı atmadıgınız surece sureklı vıteste oldugundan arac zaten kendılıgınden gıdıyor yanı bu ne demek yokus asagı yada hafıf bır yokus gordugunuzde ayagını gaz pedalından cekın arac akıpp gıtsın ıkıncısı ıse yokus hatta bayagı dık yokuslarda D ıle cıkmayın 3 2 varsa cekın olmadı spor moduna alın ndn dersenızkı oda D dedıgınızde arac devrıne gore vıtes atar dusurur vıtes atar dusurur bu hem sanzımana hemde yakıta buyuk etkısı olur ama kucuk vıteste 3000 3500 gıbı devırlerde yokusu cıksın hıcbır zararı olmaz arabanın bagırması demek her zaman fazla yakar yada motora zararı olsun demek degıldır ben 3.0 motor da arac kullandım ama bu degerlerı sadece bastıgımda gordum aklınıza takılan soru olursa pmden ulasın