Aracın Çiğ Benzin Yakması Ve Performans Kaybı
-
Egsozdan çıkan havaya bi bak ne renk atıyor hocam
-
sRcN bunu yazdıtolgasen bunu yazdısRcN bunu yazdı
araç ilk çalıştığında bir miktar çiğ benzin yakabilir bunu normal karşılamak lazım. Dizel araçlarda kızdırma bujisi vardır yakıtın çiğ yakılmaması ve dizelin donmaması için kullanılır ancak benzinde böyle bir durum yoktur. Bu nedenle sübap ve buji dışında çiğ benzin yakma gibi bir etken olmaz bujilerinin doğru takıldığından emin ol bujileri bi söktür acaba kararan buji başı varmı kontrol ettir ayrıca platin tırnaklı biraz daha pahalı nujiler kullanabilirsin malum buji ateşlemenin kalbi. Bunun dışında würth ün benzinli araçlar için olan yakıt katkıları var onları da kullanabilirsin bu katkılar yakıtın yanması sırasında oluşan kurum dediğimiz yakıttan geriye kalan fosil atıkların temizlenmesine manifolddan atılmasına yardımcı olur yakıt tüketimini düşürür performansı olumlu yönde etkiler.
Şu ürünü alsam işe yarar mı hocam?
aynen schwarz' ın dediği şekilde kullanım iyi olacaktır. 97 oktandan şaşma bunun dışında da hava filtreni orijinal bi filtre ile değiştirmeni tavsiye ederim. oksijen sondası dediğimiz ucunda sensör olan meret arızlı olsa seni gösterge panelinden uyarırdı onun arızalı olma ihtimali çok düşük. kullanılan yağın derecesi de çok önemli zaten 15 serisi falan atıldıysa fanusların dolmasını geçtim yağın geçmesi için bırakılan boşluklar çoktan büyümüştür :) bundan sonra 15 serisi kullanman gerekir ama ne atıldığını da tabi ki bilmiyorsun yağ kartı verdiyse belki ona yazmıştır. Kış sezonu ve yaz sezonu öncesinde şu yakıt katkılarından alıp kullanması gerekir her sürücünün ki motoru kurumla dolup sıkışıp kalmasın motor az nefes alsın yanma odaları temizlensin ama nerde abi Türk halkına bunu anlatmak imkansız ta ki araba artık gitmeyecek kadar ciğerlerini doldurduktan sonra önleyici önlemleri tamirat önlemleri olarak kullanıyoruz.
Yağ kartında 0/30 yazıyor, bana bosch servisi 0/30 koyduk yağı dedi ama bujileride doğru takmışlardı. O yüzden güvenmiyorum. :)
Tayga bunu yazdıEgsozdan çıkan havaya bi bak ne renk atıyor hocam
Soğukken ilk çalıştırmada beyaz, ısınınca renk kalmıyor hocam.
-
Sorulari olan yazsin..birazdan cevaplayacagim.
-
THT2005 bunu yazdı
Sorulari olan yazsin..birazdan cevaplayacagim.
Sorularım konuda hocam. :)
-
tolgasen bunu yazdıTHT2005 bunu yazdı
Sorulari olan yazsin..birazdan cevaplayacagim.
Sorularım konuda hocam. :)
Hocam senin performans sorunun bujiden veya buji kablosundan ..buji arizali olsa tekleme yapardi fakat tekleme yok sanirim. Buji tirnak araliginada baktir , cift tirnak bujide kullanabilirsin. Aracinda ultrasonik veya platin buji kullanmani tavsiye ederim..ömrü 90.000 km ayrica motor yagina gelince magnetec motor yagi evet gayet iyi fakat degisim km sini 10.000 km olarak baz al..uzun sure bekleme..
-
tolgasen bunu yazdısRcN bunu yazdı
araç ilk çalıştığında bir miktar çiğ benzin yakabilir bunu normal karşılamak lazım. Dizel araçlarda kızdırma bujisi vardır yakıtın çiğ yakılmaması ve dizelin donmaması için kullanılır ancak benzinde böyle bir durum yoktur. Bu nedenle sübap ve buji dışında çiğ benzin yakma gibi bir etken olmaz bujilerinin doğru takıldığından emin ol bujileri bi söktür acaba kararan buji başı varmı kontrol ettir ayrıca platin tırnaklı biraz daha pahalı nujiler kullanabilirsin malum buji ateşlemenin kalbi. Bunun dışında würth ün benzinli araçlar için olan yakıt katkıları var onları da kullanabilirsin bu katkılar yakıtın yanması sırasında oluşan kurum dediğimiz yakıttan geriye kalan fosil atıkların temizlenmesine manifolddan atılmasına yardımcı olur yakıt tüketimini düşürür performansı olumlu yönde etkiler.
Şu ürünü alsam işe yarar mı hocam?
Bu ürün pek ise yaramiyor.. Sana protec in urununu oneririm..yakit hatti temizligi diye geciyor...97 oktan yakit aracinizda vuruntuya sebep olabilir.. En iyisi 95 ile karistirmak..bunu yapabilirsiniz.. Istasyonlarda satilan katkilardan uzak durun..yakit olarak opet ve bp oneririm...shell e gelince evet biraz daha iyi olabilir fakat nasil bittigini anlamayabilirsin.
-
THT2005 bunu yazdıtolgasen bunu yazdıTHT2005 bunu yazdı
Sorulari olan yazsin..birazdan cevaplayacagim.
Sorularım konuda hocam. :)
Hocam senin performans sorunun bujiden veya buji kablosundan ..buji arizali olsa tekleme yapardi fakat tekleme yok sanirim. Buji tirnak araliginada baktir , cift tirnak bujide kullanabilirsin. Aracinda ultrasonik veya platin buji kullanmani tavsiye ederim..ömrü 90.000 km ayrica motor yagina gelince magnetec motor yagi evet gayet iyi fakat degisim km sini 10.000 km olarak baz al..uzun sure bekleme..
Tekleme yok hocam. Bujiler 1000 km önce değişti. Şasi numarası ile sisteme girerek takıldı. Doğru buji olduğuna eminim, araç bilgisayar bağlandığında uyumluluk gösterdiğini yazıyor. Onu tamamen denetlediler. Her 10.000de bir zaten servis bakım uyarısını veriyor, 10.000de bir değiştiriyorum.
THT2005 bunu yazdıtolgasen bunu yazdısRcN bunu yazdıaraç ilk çalıştığında bir miktar çiğ benzin yakabilir bunu normal karşılamak lazım. Dizel araçlarda kızdırma bujisi vardır yakıtın çiğ yakılmaması ve dizelin donmaması için kullanılır ancak benzinde böyle bir durum yoktur. Bu nedenle sübap ve buji dışında çiğ benzin yakma gibi bir etken olmaz bujilerinin doğru takıldığından emin ol bujileri bi söktür acaba kararan buji başı varmı kontrol ettir ayrıca platin tırnaklı biraz daha pahalı nujiler kullanabilirsin malum buji ateşlemenin kalbi. Bunun dışında würth ün benzinli araçlar için olan yakıt katkıları var onları da kullanabilirsin bu katkılar yakıtın yanması sırasında oluşan kurum dediğimiz yakıttan geriye kalan fosil atıkların temizlenmesine manifolddan atılmasına yardımcı olur yakıt tüketimini düşürür performansı olumlu yönde etkiler.
Şu ürünü alsam işe yarar mı hocam?
Bu ürün pek ise yaramiyor.. Sana protec in urununu oneririm..yakit hatti temizligi diye geciyor...97 oktan yakit aracinizda vuruntuya sebep olabilir.. En iyisi 95 ile karistirmak..bunu yapabilirsiniz.. Istasyonlarda satilan katkilardan uzak durun..yakit olarak opet ve bp oneririm...shell e gelince evet biraz daha iyi olabilir fakat nasil bittigini anlamayabilirsin.
Sürekli aynı benzinlikten alıyorum, orasıda OPET. Bu gece sordum 97 bulamazsın zaten yok o kalktı dediler. Protec araştırayım bakalım.
-
Bence biraz da sen takıntı yapmışsın.
Bujiler ve ateşleme sistemini kontrol ettir eminsen devam et. Kaliteli marka kablo ve buji taktırmışsındır umarım, dandik olanlar ciddi ateşleme problemleri çıkarabiliyor.
Yağları falan değiştirmenin olayla alakası yok. Boşuna para vermiş olursun bence.
Egzozdan çıkan dumanda anormallik de yok diyorsun. Diğer türlü siyah duman görürdün ortalıkta epeyce.
-
AnaMuhalefet bunu yazdı
Bence biraz da sen takıntı yapmışsın.
Bujiler ve ateşleme sistemini kontrol ettir eminsen devam et. Kaliteli marka kablo ve buji taktırmışsındır umarım, dandik olanlar ciddi ateşleme problemleri çıkarabiliyor.
Yağları falan değiştirmenin olayla alakası yok. Boşuna para vermiş olursun bence.
Egzozdan çıkan dumanda anormallik de yok diyorsun. Diğer türlü siyah duman görürdün ortalıkta epeyce.
Hocam aracımın ilk performansını bilmesem takıntıyı kabul edicem ama ilk performansı ile arasında dağlar kadar fark var.
Serviste bilgisayar değerleri çok normal diyo ama bence normal değil. Var bi anormallik. :)
-
çiğ yakıt atma çok soğuk havalarda benzinli araçlarda sabahlari ilk başlarda çok az yapabilir koku verebilir.. sabaha kadar yatmış araç uzun süre sonra çalıştırıldığında egsozdan beyaz duman çıkartabilir ilk 4-5 dk. sonra düzeliyorsa renksiz ise sıkıntı yok. 15-20 km lik uzun yol sonucu aracı kenara çek rölantide bırak aracı. egsozun başına geç ve 1-2 dk bekle çiğ yakıt kokusu geliyorsa sorun var demektir. buji kontrolü yaptırmışsın. yenilemişsin. vuruntu veya teklemede yok. bi ara yakıt aşırı gidiyordu demişsin. bence senin sorunun oksijen sensörlerinde. zaten iki tane var. biri motor üzerinde diğeride muhtemelen manifolttan sonra ki boru üzerinde araç altından görülür buda. ama okjisen sensörü arızalı olsa arıza ışığı yakardı. oda yok diyorsun. o zaman geriye katalizör kalıyor. katalitik konvektöre kolay bozulmaz ama belli bir ömrü vardır her araçta. bozulmaktan ziyade katalitik dağılmış ve dolmuş olabilir. onada bir baktır. ayrıca size tavsiyem kesinlikle katkı maddesi enjektör temizleyici gibi şeyleri kullanmayın. iyice motoru helak etme riskide var.
not: ilk yol ateşleme bobinlerinide kontrol ettir. sonra buji sonra buji kablolarına baktır. ardından benzin filtresinide kontrol ettir. kötü yakıt alımıda yapabiliyor sorununuzu nispetende olsa benzin pompasınada bir baktır arıza olabilir.. ayrıca yağını değiştir aracın. orijinali yağ numarası neyse onu koydur. costrol magnetec iyidir. mobil1 lerde iyi. geçmiş olsun umarım çözülür sorununuz. benim araçta çiğ yakıt problemi oksijen sensörü arızası olduğunda çıkmıştı.