Benzinli Araç Almak (Yatırım) ?
-
Catapat bunu yazdıMhmdAlmz bunu yazdı
Hocam direkt firma olarak bu sektörün içerisindeyiz. Kesinlikle Elektrikli araba önermiyorum. 400-350KM dediklerine bakma bu menziller maksimum menziller. Bir de kullandıkça deforme olacak. 150-200KM zor görürsün motoru yorduğun vakitlerde.
Hocam Megane 4 satmayı düşünüyorsan talip olabilirim aracına bilgin olsun :D Bu aralar ben de araç arıyorum ama piyasalar uçtu gitti.
Bu arada Megane 4 Sahibinden fiyatından satarsan muhtemelen TESLA alabilirsin megane 4 satıp.
Hocam sektörün içindesin madem sorularım var. Elektrikli araçlarda yaz ve kış mevsimleri arasında menzil farkı oluyor mu oluyorsa yaklaşık fark ne kadar ?
Bataryaların ömrü kaç sene ve batarya değişimi yapılıyor mu? Yapılıyorsa periyodu ve maliyeti nedir?
Bahsettiğiniz batarya deformasyonu araç yaklaşık kaç km de iken kendini hissettirir ?
Şahsi düşüncem, batarya ile ilgili soru işaretleri giderilirse elektrikli araba almanın oldukça mantıklı olduğu yönünde. Şarj istasyonu sıkıntısı çekilmeyeceğini düşünüyorum. Mesela İstanbulda yaşayıp Ankara' dan daha doğuda bir ile seyahat ihtiyacı olmayan biri için yolun yarısına kadar km yani yaklaşık 200 km gidip sonra şarj etmek yeterli olacaktır. Daha uzun yollar için de güvenli sürüş sağlanmış olur belli aralıklarla molalar verilerek. Şarj süresi boyunca da yeme içme, dinlenme olayı yapılır zaten. Şehir içi kullanımda zaten sorun olmaz, şarj durumunu kontrol ettikten sonra.
Hocam sektörün içindeyim derken çok fazla teknik detayı bilmiyorum. Bu sektörün Araç Şarj İstasyonu kısmındayız. Ama genel olarak bilgilerim şu şekilde.
Şu an elektrikli araçlar yaygın değil şarj istasyonu problemi var ya da ev tipi şarj istasyonu satın alman gerekiyor.
Şarj doldurma süreleri ortalama 30dk 1.5 saat olabiliyor. Elektrikli araçlarla çok hız yapamıyorsun motorları çok güçlü değil.
Menzil süreleri çok değişken aldığın firmaya göre bataryanın önemi artacak. Şu an firmalar arabaların dış aksanlarına güneş enerji panelleri döşemeye çalıştığını biliyorum. Batarya çok büyük problem araçla hız yapmaya başladığında arabalar elektriği emcüklüyor.
@rakkoc gibi bir fikrin varsa alacağım keyfi süreceğim günde 1-2 saat araç kullanıyorum o da işe git gel arada hafta sonu şehir içi geziler yapıyorum vs diyorsan tavsiye ederim. Çok fazla dağ bayır çıktığında elektrik motorları hasar görebiliyor. Elektrikli araçların bakımını yapabilecek iyi bir usta bulamayabilirsin. Bu da aracı, aracı üreten firmanın servisine götürmen demek yani biraz tuzlu olabilir.
Ben pek önermiyorum ya :D
Alacaksan bence kesinlikle Hybrid bir araba al. 70-80 km ya da trafik olduğu durumlarda elektriğe geçersin keyifli olur. Elektrikli araçlar popülerleştikten sonra da full elektrikliye geçebilirsin tabi böyle bir niyetin varsa.
-
Catapat bunu yazdıMhmdAlmz bunu yazdı
Hocam direkt firma olarak bu sektörün içerisindeyiz. Kesinlikle Elektrikli araba önermiyorum. 400-350KM dediklerine bakma bu menziller maksimum menziller. Bir de kullandıkça deforme olacak. 150-200KM zor görürsün motoru yorduğun vakitlerde.
Hocam Megane 4 satmayı düşünüyorsan talip olabilirim aracına bilgin olsun :D Bu aralar ben de araç arıyorum ama piyasalar uçtu gitti.
Bu arada Megane 4 Sahibinden fiyatından satarsan muhtemelen TESLA alabilirsin megane 4 satıp.
Hocam sektörün içindesin madem sorularım var. Elektrikli araçlarda yaz ve kış mevsimleri arasında menzil farkı oluyor mu oluyorsa yaklaşık fark ne kadar ?
Bataryaların ömrü kaç sene ve batarya değişimi yapılıyor mu? Yapılıyorsa periyodu ve maliyeti nedir?
Bahsettiğiniz batarya deformasyonu araç yaklaşık kaç km de iken kendini hissettirir ?
Şahsi düşüncem, batarya ile ilgili soru işaretleri giderilirse elektrikli araba almanın oldukça mantıklı olduğu yönünde. Şarj istasyonu sıkıntısı çekilmeyeceğini düşünüyorum. Mesela İstanbulda yaşayıp Ankara' dan daha doğuda bir ile seyahat ihtiyacı olmayan biri için yolun yarısına kadar km yani yaklaşık 200 km gidip sonra şarj etmek yeterli olacaktır. Daha uzun yollar için de güvenli sürüş sağlanmış olur belli aralıklarla molalar verilerek. Şarj süresi boyunca da yeme içme, dinlenme olayı yapılır zaten. Şehir içi kullanımda zaten sorun olmaz, şarj durumunu kontrol ettikten sonra.
Sektörün dışından biri olarak yazayım;
1. Evet menzil farkı oluyor özellikle kışın eksilere düştüğünde menzil aynı iphone bataryaları gibi acımasızca düşüyor ve daha kısa gidiyor.
2. Batarya ömrü kullanım ile de alakalı ama genelde 10 sene. Hatta bazı firmalar pil kiralama sistemi ile çalışıyor.
3. Km konusu da bölgeden bölgeye değişir mesela soğuk iklimde çok daha fazla şarj deşarj olacak. Sonuçta bataryaların şarj sayısı, kullanım hızı (gaza çok basma, zorlama gibi) etkenler çok önemli.
-
bir diğer dar boğaz da şarj istasyonlarının kapasitesi olacak gibi geliyor bana. ben çektim arabayı şarj etmem için yarım saat bir saat durmam lazım. benzin istasyonu öyle değil, basıp geçiyor 5 dakikada yakıtı.
yığılma olur, kavga olur
-
parayı değerlendirim , hemde heves ettim, peugeot 2008,3008 ler için ancak 0 araç alınamiyormuş.
-
nissanin epower diye bi sistemi var benzinle elektrik uretiyor falan araba bildigin jenarator var icinde o tip hibrit modeller denenebilir ama elektrikli bencede tam oturmadi, hizli sarjla bile birsuru bekleme suresi ihtiyacin var uzun yolda gecerli birsey degil
-
Selamlar benim görüşlerim biraz terste hocam. Bir başka arkadaşımda bu soruyu sordu onuda uyardım. Yatırımcı gözüyle bakalım.
Togg ve diğer elektrikli araçların pazarı her geçen gün artıyor ve ivmelenerek artıyor. Her ne kadar elektrikli araçların kapasite yeterliliği, içten yanmalı motorlar kadar iyi olmasada zamanla iyileşiyor.
Burada EY raporundan bir parca var.Elektrikli araçlara yönelik küresel talebin tırmanışta olduğunu rakamlarla ortaya koyan raporda yer alan bilgilere göre, küresel elektrikli araç ve hibrit pazarı pandemi etkisinde geçen 2020 yılında bile %32,9 gibi yüksek bir oranda büyüme kaydetti. Aynı dönemde dünyada içten yanmalı motor segmentinde ise pazar %18,5 oranında küçüldü. Dünyada 2030 yılına kadar satılan her iki araçtan birinin elektrikli olacağının tahmin edildiğine değinen rapor, Türkiye’nin otomobil üretimi ve yan sanayiinde sahip olduğu deneyim ve altyapıyla oldukça önemli bir avantaja sahip olduğunu ortaya koyuyor.
Tabiki küresel pazar ile TR pazarı bir olmayacaktır ama, Senin bu soruyu sorman aslında beklentinin yavaş yavaş satın alınmaya başladığını gösteriyor.
En iyi ihtimaller Bir aracı 4-5 sene kullanıldığı düşünülürse yeni alacağın aracı sattığın zaman kar ile satmak yerine zarar ile satmak zorunda kalabilirsin.
2027-2028 yıllarında aracı sattığını düşün.
Ben olsam almazdım. -
günde kaç km araba kullanıyorsun? ben maks 50-60
evine şarj istasyonu takabiliyorsan elektrikliden mantıklı bir araç türü yok.
senede 1 kez tatile gidicem diye benzinlinin hamallığını çekemem. -
Gayrimenkul en iyisidir.git kiralanmamış olsa da dağlardan köylerden arazi kapat.aracın kazanç için yaptığı şey ticaretine ivme kazandırıyorsa gerisi günlük yaşam.
-
Bence elektrikli arabalar için şarj istasyonlarını sokak cadde aydınlatma direklerinin yanına koyarlarsa süper olur 100 mt ilk sokakta 8 adet felan aydınlatma direği var böylelikle çözülmüş olur bu sorun
-
metalati bunu yazdı
Bence elektrikli arabalar için şarj istasyonlarını sokak cadde aydınlatma direklerinin yanına koyarlarsa süper olur 100 mt ilk sokakta 8 adet felan aydınlatma direği var böylelikle çözülmüş olur bu sorun
Pahalı tanesi 18-20 bin tl civarlarında. Bir de it kopuk onun kablosunu koparacak çalacak vs vs uğraşılmaz.