Benzinli Araç Almak (Yatırım) ?
-
metalati bunu yazdı
Bence elektrikli arabalar için şarj istasyonlarını sokak cadde aydınlatma direklerinin yanına koyarlarsa süper olur 100 mt ilk sokakta 8 adet felan aydınlatma direği var böylelikle çözülmüş olur bu sorun
Kanalizasyona inip üşenmeden Telekom'un internet kablolarını söken çingeneler hiç acımaz çalar direk.
-
hellboy4tr bunu yazdı
nissanin epower diye bi sistemi var benzinle elektrik uretiyor falan araba bildigin jenarator var icinde o tip hibrit modeller denenebilir ama elektrikli bencede tam oturmadi, hizli sarjla bile birsuru bekleme suresi ihtiyacin var uzun yolda gecerli birsey degil
O gereksiz pahalı. Nissan'a o kadar para verecek adam gider direk Tesla alır. Zaten trafikte falanda hiç denk gelmiyorum. Satılmıyor.
-
mkyb bunu yazdıhellboy4tr bunu yazdı
nissanin epower diye bi sistemi var benzinle elektrik uretiyor falan araba bildigin jenarator var icinde o tip hibrit modeller denenebilir ama elektrikli bencede tam oturmadi, hizli sarjla bile birsuru bekleme suresi ihtiyacin var uzun yolda gecerli birsey degil
O gereksiz pahalı. Nissan'a o kadar para verecek adam gider direk Tesla alır. Zaten trafikte falanda hiç denk gelmiyorum. Satılmıyor.
bence en güzeli şu anlık toyota corolla gibi ağırlıklı benzin arada elektrik takviyesi olan teknoloji .
ne yolda kalıyon , biraz yakıt tasarrufu yapıyorsun .
yeni bişey olduğu için araç içi güzel makyaj yemiş . şanzıman , frenler falan az geliştirilmiş falan filan . fulunu alırsan . çarpışma . körnokta . vs hepsi geliyor .
yeter yani 1m 1.2m aralığında .
-
samaccc bunu yazdımkyb bunu yazdıhellboy4tr bunu yazdı
nissanin epower diye bi sistemi var benzinle elektrik uretiyor falan araba bildigin jenarator var icinde o tip hibrit modeller denenebilir ama elektrikli bencede tam oturmadi, hizli sarjla bile birsuru bekleme suresi ihtiyacin var uzun yolda gecerli birsey degil
O gereksiz pahalı. Nissan'a o kadar para verecek adam gider direk Tesla alır. Zaten trafikte falanda hiç denk gelmiyorum. Satılmıyor.
bence en güzeli şu anlık toyota corolla gibi ağırlıklı benzin arada elektrik takviyesi olan teknoloji .
ne yolda kalıyon , biraz yakıt tasarrufu yapıyorsun .
yeni bişey olduğu için araç içi güzel makyaj yemiş . şanzıman , frenler falan az geliştirilmiş falan filan . fulunu alırsan . çarpışma . körnokta . vs hepsi geliyor .
yeter yani 1m 1.2m aralığında .
Toyota'nın üstünlüğü yerli üretim olması. Özellikle şirketler filo kiralarken Toyota'nın hybridlerini tercih ediyor. Benzinide şirket gideri olarak gösterip ödedikleri vergiden düşüyorlar oh mis.
-
lpg bu kadar ucuzken ve elektrikli araç teknolojisiyle tam anlamıyla bütünleşememiş bir ülkeyken kesinlikle lpgli bi araç
-
2 ay önce MG HS Luxury benzinli aldım pişman değilim.
şu an için elektirikli arabalar ve kullanıcılarını test için kullandıkalrını düşünüyorum ileriki zamanlarda ki bu en az 5 yılı alır tam piyasaya adepte olurlar,
şehir içi kullanım için elektrikli araçlar iş görür bi nebze ama menzilden dolayı çok tercih edilesi bir yapısı yok zira batarya bittimi direk sıçtın :S
-
Batarya konusunda fazla stres olmayın. biraz dikaktli ( genel itibariyle %20-80 aralığında şarj etme ) kullandığınızda muhtemelen on yıllarca bozulmaz. batarya yüzlerce hücreden oluştuğu için sadece hasarlı/verimsiz hücreleri değiştirmeniz yeterli olur. bir de, bir çoğu çok fazla garanti veriyor. reno zoe mesela, 6 sene mi 8 sene mi ne garanti veriyordu. bu iddialı bir rakam. kilometre muhabbeti de vardı ama net hatırlamıyorum, 150-200k km civarı olsa gerek.
ha tabi şu da var, elektrikli alacaksam sıfır almayı tercih ederim batarya muhabbetine. hoyrat kullanılmış bir bataryaya denk gelmek istemem. yine de servisler veya obd ile batarya durumunu görüntüleyebiliyorsunuz.
yaz kış menzil farklı %25 civarına kadar çıkıyor olsa gerek. soğukta azalıyor evet :)
servis bakım muhabbeti en sevdiğim. fazla hareketli parçası yok, şanzıman falan yok, ıvır zıvır yok. aracın yağını bile kontrol etmen gerekmiyor. lastikleri şişir cam suyunu koy devam :) rutin bakımı da yakıtlı araçların dörtte biri falan heralde. en son 30-40k küsür bakımının 1000 liradan düşük tuttuğunu hatırlıyorum.
elektriklide esas sorunuz, lüks elektrikliye param yetecek mi, uzun yola çok çıkacak mıyım, evde şarj edebilecek miyim olmalı
konu bağlamından saptırmak da istemiyorum gerçi ama,
esas soruyu yanıtlamak gerekirse, al hacım, elektrikli benzinli hidrojenli fark etmez. al kenarda dursun araç yatırımı iyidir. ama kelepir bulmaya çalış, kasko yaptırmayı da ihmal etme (:
-
Mert045 bunu yazdı
lpg bu kadar ucuzken ve elektrikli araç teknolojisiyle tam anlamıyla bütünleşememiş bir ülkeyken kesinlikle lpgli bi araç
Motorun aşırı ısınmasına sebep olup ömrünü kısaltıyor. Birde her motora LPG gitmiyor. İkinci elde işi bilen alıcılar özellikle LPG hiç takılmamış araba arar ki motoru daha yeni olsun.