Bisiklet Almayı Düşünüyorum
-
banneduser bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdıbanneduser bunu yazdı
...
...
He yok ben yokuş inip çıkacak hard core takılacam dersem MTB al ama hidrolik fren'li tek amortisör ve AynaKol-Ruble Oranı düşük olmalı ki kolayca yokuş yukarı çıkabilesin. Dağda taşlıkta sürecem diyorsan o zaman alman gereken aktarıcılar yavaş yavaş üst segmente çıkacak.
"
bu Hidrolik Fren'lerin bakımı zor olmuyor mu? arazidesin, yolda kaldın, yağ kaçırıyor, yada hortum patladı, ne olacak?
bi'de bu AynaKol-Ruble Oranı nasıl birşey, daha önce hiç okumadım. Şimdi gördüm, net'e baktım da birşey anlamadım.
(eğer şu ise, öndeki dişlilerle arkadaki dişlileri arasında zincir yukarıdan baktığında , çapraz olmayacak şekilde, kullanıyorum.
Bir de öndeki dişlileri ile arkadaki dişlileri arasındaki diş sayısı farkı yada çap yada çevre farkı mı, az olacak.)
Hocam kaliteli bir komponent varsa Shimano Sram gibi hiçbir şey olmaz. Tabi bakımını aylık,yıllık,günlük yapman lazım. O yüzden günlük kullanımlarda sıkıntı olmaz. Fakat tur'da isen en mantıklısı V-fen, bir köye bile gitsen yaptırırsın, veya yolda yaparsın.
Çin malı hidrolik frenler sıkıntı yapabilirler.
Onun haricinde Kapalı bir Sistem olduğundan bakımı yok aslında. sadece Kontrol etmen gerekir. Fren yapıyor mu filan. fren sıkı değilse arkadaki Tank'ın Kaliper Ayarı'nı yapman lazım, bunu tek bir alyan'la yaparsın.
Zaman geçtikçe Fren Kolunun boşaldığı'nı göreceksin. İşte o zaman sıvıyı boşaltıp, tekrar içine ejekte etmen lazım. Biraz uğraştırıcı çünkü içinde Hava kal'maması lazım, ama bir kaç deneyimden sonra yapabilirsin.
Kabloların perte çıkması çok zor, anca kesmen gerekir veya iki cismin arasında Sıkışması lazım. su'dan filan etkilenmez, ancak kaliper'leri temizlemen lazım.
Çok zaman oldu işi bırakalı şuan aklıma gelenler bunlar Kappa(?)
Aynakol Ruble oranı'nda direk Dişleri oranlıyorsun. Zaten 3x7 lik bir vites sistemi'nde aslında 21 vitesin olmaz. 9 vites gibi olur, çapraz kullanımdan dolayı. Gelelim oran'a; aynakol /ruble dişli sayıları yaparsın. Bu ne kadar küçükse o kadar çok tork üretir (tırmanış için tork lazım). Yani bir tur pedal çevirirken, arka'nın daha az dönmesi lazım ki tork oluşsun. Yani dişlilerle az bir güçle daha fazla güç(?) aktarıyorsun. (Hatalı olabilirim, düşünürken beynmi yandı{benim de ^^`}) Tırmanış için, Aynakol'un en Küçük dişlisi ve Ruble'nin en Büyük dişlisini kullanırsın.
Hız için de tam tersi. Aradaki dişlileri de bu şekilde oranlarsan ,her vites kombinasyonu'nun Oranlarını bulursun. Buradan bazı oranların birbirine yakın olduğunu göreceksin. Yani arada ki onca dişliyi kullanmazsın ve fazladır. Bu yüzden 2yaprak veya 1yaprak aynakol'lar var.
Mesela bir site'de Hız Hesabı yapılmış;
En düşük vites oranı'nız 1 olarak kalıyor, tırmanış olarak bir sıkıntı yaşamazsınız.
Hız artışı olarak da 26" x 2.10 (çevresi 2091.30mm [~2m10cm]) lastik ve 80 kadans olduğunu düşünürsek;
48(AynaKol'daki en büyük disk'in diş sayısı)/11(Ruble'deki en küçük disk'deki diş sayısı)= 4.36, 4.36x 2091.30 mm = 9118.068 mm, 9118.068x 80kadans = 729445.44 mm = 0.72944544 km x 60 dakika = 43.76 km/s.aat
50/11 =4.54, 4.54x 2091.30mm = 9494.502 mm, 9494.502x 80kadans = 759560.16 mm = 0.75956016 km x 60 dakika = 45.57 km/s.aat
Yani çok bir şey fark etmeyecekhttps://www.bisikletforum.com/konu/hangi-aynakol-ruble-daha-fazla-performans-saglar.114004/
ne için bakmak istiyorsun hocam, vitesleri mi değiştireceksin. sendeki bisikletin oranları nedir
bendeki bisiklet; V-fren'li, 7005 alüminyum baklava desenli kadro, Mtb, kaydırıcı'lar Tourney , Çift katlı alüminyum tel jant'lı ; disk fren yok da alırsam yada değiştirirsem diye merâk ettiydim.
bir'de AynaKol deyince aklıma, öndeki 3yaprak Disk'lerin hemen önündeki , paçayı yağlanmadan koruyan Koruyucu(yada Ayna'msı parlak kapak geliyor) ve Pedal Kol'u geliyor. dişli Disk'ler gelmiyor.
Evet, söylediğin gibi Hidrolik Fren kullanım açısından çok rahat, ama o taşıyıcı borular senin de yazdığın gibi, açıkta ve darbeye çok müsait yapıdalar. Bak mesela, hidrolik fren'lerde Tank olduğunu da yeni öğrendim.
bu Kadans ifâdesini de yeni duydum. Bu da ilginç'miş, AynaKol'un dakikadaki ortalama devir sayısı, ve sabit. Sanırım buradaki sayı'da önemli olan, yaşa bağlı dakikada kalp atışının 4de Bir'i veya 5de bir'i kadar fazlası, Kadans sayısını veriyor. Ben buna pek dikkat etmiyordum. Sağlık açısından da önemliymiş.
Yokuş, düz yol, ve en önemlisi yokuş aşağı giderken de 70-80kadans'ı yakalamak gerekiyor mu?
Birde hazır geçmişte bisiklet işi içindeydin bilirsin; bu bisiklet'teki ön Maşa'ların üzerindeki Süspansiyon'da herhangi bir yazı olmadan, Hava'lı ,hidrolik, yaylı, kauçuk'lu olduğunu anlamanın yolları var mı? çünkü dışarıdan baktığında pek bir farklılık göremiyorum. birde biraz önce saydığım özellikteki maşa'ların Kilit mekanizma'ları ve çalışmaları birbirinden farklı'laşabiliyor mu?
bu arada, Tşk'ler.
bu arada, V-fren'lerin yapısı farklı olanlar var. Bunlar hakkında ne düşünüyorsun? özellikle papuçlara bağlı kolların askısı, ters V şeklinde görünenler var, bunlardan kullandın mı?
birde bu V-fren'lerde plastik metal'e sürterek duruyor, disk Fren'lerde metal metal'e sürterek duruyor heralde. o yüzden pek Ses ve Koku yapmıyor gibi.
-
1. Daha önce sürekli bir bisiklet deneyiminin olmadığını anlıyorum. O yüzden sıfır bisiklet almaktan ziyade ikinci almanı tavsiye ederim. Böylece geçici bir heves ise zarar etmemiş olursun.
2. Dağ bisikleti alıp da kendini boşu boşuna yorma. Şehir bisikleti bu iş için ideal.
3. Amortisör olması bence çok önemli değil şehir içinde. Fren türüne de çok takılma. Aktarıcıların modeli ve kalitesi önemli. Bütçene hangisi uyuyorsa bunu göz önünde bulundur bence.
4. Bisiklet ile trafiğe çıkacaksan mutlaka kask, gözlük ve aydınlatman olması gerekir. Eldiveni de tavsiye ederim.
5. Tavsiye edebileceğim markalar: merida, ghost, trek, carraro, cube, focus, giant, specialized (bunlar üst düzey markalar). Geotech, mosso, btwin, whistle, bianchi, kron, salcano (uygun fiyatlı olanlar) -
metaman bunu yazdı
Nerde süreceksiniz ,asfalt toprak yol sahil ?? Sahibinden 2.ellere bakın bence, hidrolik disk 28 inch bir bisiklet güzel olur.Beğendiğiniz ilanları atarsanız fiyat/performansı burda değerlendiririz.Aile falan var mı ? araba ? Araba varsa katlanır bisiklette olur
Net olarak asfaltta süreceğim yada sahilde süreceğim diyemem yani biigün sahile inerim bigün biyerden biyere ulaşım amaçlı kullanırım kafasındayım hocam.
Kafamda 2 model var bütçeme uygun olarak.
https://www.kronbisiklet.com.tr/tx150-28-trekking-erkek-v-fren-109-d.html
-
kiNki bunu yazdı
1. Daha önce sürekli bir bisiklet deneyiminin olmadığını anlıyorum. O yüzden sıfır bisiklet almaktan ziyade ikinci almanı tavsiye ederim. Böylece geçici bir heves ise zarar etmemiş olursun.
2. Dağ bisikleti alıp da kendini boşu boşuna yorma. Şehir bisikleti bu iş için ideal.
3. Amortisör olması bence çok önemli değil şehir içinde. Fren türüne de çok takılma. Aktarıcıların modeli ve kalitesi önemli. Bütçene hangisi uyuyorsa bunu göz önünde bulundur bence.
4. Bisiklet ile trafiğe çıkacaksan mutlaka kask, gözlük ve aydınlatman olması gerekir. Eldiveni de tavsiye ederim.
5. Tavsiye edebileceğim markalar: merida, ghost, trek, carraro, cube, focus, giant, specialized (bunlar üst düzey markalar). Geotech, mosso, btwin, whistle, bianchi, kron, salcano (uygun fiyatlı olanlar)2. ellerde kafama yatan bi ilan göremedim hocam.
kron ve mossodan 2 model gözüme çarptı. Başlangıç için iyi gibi duruyorlar.
-
Merhaba 4 yıldır kullanıyorum mtb ile başladım. Değiştirip 2 yıl kadar önce şehir bisikleti aldım. İki yılda 18 bin km yaptım. Yüklü olarak bir kaç günlük turlara da gidiyorum, işe, alışverişe vs sürekli kullanıyorum.Bu süreçte 105 kilodan 70 kiloya kadar düştüm.
İlk alacak arkadaşa ben şehir bisikleti tavsiye ederim. Mümkünse gidon boğazı açılı ayarlanabilir hidrolik disk frenli(2 yıl 18 bin kmdir yağmur, çamur, kar, dere, hemen hemen her şartta kullandım sadece balata değişti). Maşa kilitlenir olursa iyi ancak başlangıç bisikletlerindeki maşalar pek iyi çalışmıyor. 21 vites şehir bisikletleri genelde 14-28 ruble ve 28-38-48 aynakol ile oluyor. Bu yeni başlayanlar için yokuş tırmanmada zorluk yaşatıyor.Bu ruble ve aynakol oranları bence en kritik nokta. Zamanla kullanma durumunuza göre gidon yükseltici, kelebek gidon ve Brooks sele gibi aksesuarlar alabilirsiniz. Aslında bisiklete ayrılan bütçe içine aksesuar ve ekipmanları düşünmek lazım(kask, gözlük eldiven, pompa vs). Neredeyse bislklet kadar tutuyorlar.
Göbek konusunda kendi tecrübeme göre rulmanlı göbekler çok daha uzun ömürlü oluyor.Kolay kolay bozulmuyorlar.
-
Bir çizik aralım buraya
-
https://www.mossobisiklet.com/legarda-2021-mdm-h-bisiklet
Bende bunun amortisörlüsü var ama amortisör hep kilitli, kullanmıyorum. Bunu tavsiye ederim. Hem bütçene de uygun. Çok da popüler bir bisiklet, her yerde görmeye başladım.
Zırhlı lastik var, daha zor patlar. 2 senedir patlamadı benimki, baya da bindim İzmir de. Ekipmanların büyük çoğunluğu Shimano. Hidrolik disk fren. Çok da ağır değil. Boyuna uygun olmasına dikkat et.
RockZs tarafından 13/May/20 22:44 tarihinde düzenlenmiştir -
Bu dekatlondaki katlanabilir bisikletler nasıl sizce?
-
erebos bunu yazdı
Bu dekatlon'daki katlanabilir bisiklet'ler nasıl sizce?
biraz daha soruyu sınırlandırabilir misin? böyle çok geniş olmuş gibi.
evet, katlanabilir bisikletler, fazla yer kaplamıyor. Lakin, sen nasıl kabul edersin bilmiyorum da, büyükler üstündeyken biraz küçük kalıyor.
normalde ince kadro'lu(veya gövdeli) bisikletler de yetişkinler(veya kilolular) için biraz ilginç duruyor. Ama bence bunu çok da dert etme, al kullan gitsin.
ben en çok, katlanan kısımdan, biraz hoyrat kullandığında yüksek hızlarda kırılabilir miyi, merak ediyorum.
bir de, jant olarak, jant merkezi diğer büyük bisiklet'lerin jant'larının merkezlerine oranla aşağıda kaldığı için, engel aşmak'ta sıkıntı yaşayabilirsin, gibi.
up'pala.
RitmFarbRacourci tarafından 18/May/20 03:39 tarihinde düzenlenmiştir -
erebos bunu yazdı
Bu dekatlondaki katlanabilir bisikletler nasıl sizce?
Bütçene göre dahon ya da tern marka alabilirsin katlanır bisiklette öncü bu iki firma ama bunlar biraz pahalı..
carraro flexi121 isimli bir bisiklet var bu da 21 vites olduğu için İstanbul yokuşlarında rahat bir sürüş sağlayabiliyor. Bugün biraz araştırdım fiyat performans olarak mantıklı gibi duruyor. Bisiklet satan mürit varsa onunla konuşabiliriz bu modelle ilgili.