Bisiklet Almayı Düşünüyorum
-
uygun almak isteyenler için 29 mayısta bim e geliyor
https://www.bim.com.tr/aktuel-urunler/26-jant-21-vites-bisiklet/aktuel.aspx
-
Cocuk icin nasil bir bisiklet önerirsiniz?
7-10 yas araligi, bahcede veya asfalt alanda surecek.
-
underzero bunu yazdı
Cocuk icin nasil bir bisiklet önerirsiniz?
7-10 yas araligi, bahce'de veya asfalt alanda surecek.
dile gelmeye başlamıştır bu çocuk.
bence mümkünse, kendi bacak boyu'ndan bir tık Büyük bisiklet alın.
tâbî , arkada yürüteç'leri olacak 2 adet.
Vites'li olup olmaması sana yada çocuğa kalmış.
istersen dolgu, istersen havalı teker al.
tekerlek'te , önde ve arkada Reflektör mutlaka olsun.
Kask, dirseklik olsun.
~@~
Oooo, seninki sınıf atlamış..
isterse o zaman, 26 inç'lik büyük dağ bisiklet'lerinden al. biraz zorla, yalnız kadrosu baklava şeklinde olanlardan ol'masın. Kızların kullandığı gövdeli büyük bisiklet'lerden de olmasın.
böyle ters 3gen gövde'liler var. tam çocuklar için.. bence tabi..
Fiyat'ları hakkında birşey söyleyemeyeceğim..
elin Suriyeli g.t'den bacaklı çocukları, bildiğin baklava desenli büyük bisiklet'lere binebiliyor, alüminyum,
-
Yurutecli almayacagim, eski bisikletinde ki yurutecleri cikarttik, onlar olmadan surebiliyor.
Ilerde de binebilsin veya buyudugunde akrabalara veririz diye saglam (ama uygun fiyatli) bisiklet ariyorum.
-
-
İlk deneme turumu an itibariyle atmış bulunmaktayım.
-
Dedigim Mossodan almissin hocam memnunmusun :)
-
Hayırlı olsun hocam, yorumlarını bekliyorum, bisikletten memnun musun, bu bisiklet ve modelini almak için seçimlerini neye göre yaptın vs vs. en son 17 yıl önce falan binmiştim bisiklete :) Bizim zamanımızda amartisörlü bisiklete bile az rastlanırdı, bir sürü özellik gelmiş, fren bozulunca ayakkabıyla fren yapardık teker arasına sıkıştırıp :)
-
RitmFarbRacourci bunu yazdıbanneduser bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdıbanneduser bunu yazdı
...
...
He yok ben yokuş inip çıkacak hard core takılacam dersem MTB al ama hidrolik fren'li tek amortisör ve AynaKol-Ruble Oranı düşük olmalı ki kolayca yokuş yukarı çıkabilesin. Dağda taşlıkta sürecem diyorsan o zaman alman gereken aktarıcılar yavaş yavaş üst segmente çıkacak.
"
bu Hidrolik Fren'lerin bakımı zor olmuyor mu? arazidesin, yolda kaldın, yağ kaçırıyor, yada hortum patladı, ne olacak?
bi'de bu AynaKol-Ruble Oranı nasıl birşey, daha önce hiç okumadım. Şimdi gördüm, net'e baktım da birşey anlamadım.
(eğer şu ise, öndeki dişlilerle arkadaki dişlileri arasında zincir yukarıdan baktığında , çapraz olmayacak şekilde, kullanıyorum.
Bir de öndeki dişlileri ile arkadaki dişlileri arasındaki diş sayısı farkı yada çap yada çevre farkı mı, az olacak.)
Hocam kaliteli bir komponent varsa Shimano Sram gibi hiçbir şey olmaz. Tabi bakımını aylık,yıllık,günlük yapman lazım. O yüzden günlük kullanımlarda sıkıntı olmaz. Fakat tur'da isen en mantıklısı V-fen, bir köye bile gitsen yaptırırsın, veya yolda yaparsın.
Çin malı hidrolik frenler sıkıntı yapabilirler.
Onun haricinde Kapalı bir Sistem olduğundan bakımı yok aslında. sadece Kontrol etmen gerekir. Fren yapıyor mu filan. fren sıkı değilse arkadaki Tank'ın Kaliper Ayarı'nı yapman lazım, bunu tek bir alyan'la yaparsın.
Zaman geçtikçe Fren Kolunun boşaldığı'nı göreceksin. İşte o zaman sıvıyı boşaltıp, tekrar içine ejekte etmen lazım. Biraz uğraştırıcı çünkü içinde Hava kal'maması lazım, ama bir kaç deneyimden sonra yapabilirsin.
Kabloların perte çıkması çok zor, anca kesmen gerekir veya iki cismin arasında Sıkışması lazım. su'dan filan etkilenmez, ancak kaliper'leri temizlemen lazım.
Çok zaman oldu işi bırakalı şuan aklıma gelenler bunlar Kappa(?)
Aynakol Ruble oranı'nda direk Dişleri oranlıyorsun. Zaten 3x7 lik bir vites sistemi'nde aslında 21 vitesin olmaz. 9 vites gibi olur, çapraz kullanımdan dolayı. Gelelim oran'a; aynakol /ruble dişli sayıları yaparsın. Bu ne kadar küçükse o kadar çok tork üretir (tırmanış için tork lazım). Yani bir tur pedal çevirirken, arka'nın daha az dönmesi lazım ki tork oluşsun. Yani dişlilerle az bir güçle daha fazla güç(?) aktarıyorsun. (Hatalı olabilirim, düşünürken beynmi yandı{benim de ^^`}) Tırmanış için, Aynakol'un en Küçük dişlisi ve Ruble'nin en Büyük dişlisini kullanırsın.
Hız için de tam tersi. Aradaki dişlileri de bu şekilde oranlarsan ,her vites kombinasyonu'nun Oranlarını bulursun. Buradan bazı oranların birbirine yakın olduğunu göreceksin. Yani arada ki onca dişliyi kullanmazsın ve fazladır. Bu yüzden 2yaprak veya 1yaprak aynakol'lar var.
Mesela bir site'de Hız Hesabı yapılmış;
En düşük vites oranı'nız 1 olarak kalıyor, tırmanış olarak bir sıkıntı yaşamazsınız.
Hız artışı olarak da 26" x 2.10 (çevresi 2091.30mm [~2m10cm]) lastik ve 80 kadans olduğunu düşünürsek;
48(AynaKol'daki en büyük disk'in diş sayısı)/11(Ruble'deki en küçük disk'deki diş sayısı)= 4.36, 4.36x 2091.30 mm = 9118.068 mm, 9118.068x 80kadans = 729445.44 mm = 0.72944544 km x 60 dakika = 43.76 km/s.aat
50/11 =4.54, 4.54x 2091.30mm = 9494.502 mm, 9494.502x 80kadans = 759560.16 mm = 0.75956016 km x 60 dakika = 45.57 km/s.aat
Yani çok bir şey fark etmeyecekhttps://www.bisikletforum.com/konu/hangi-aynakol-ruble-daha-fazla-performans-saglar.114004/
ne için bakmak istiyorsun hocam, vitesleri mi değiştireceksin. sendeki bisikletin oranları nedir
bendeki bisiklet; V-fren'li, 7005 alüminyum baklava desenli kadro, Mtb, kaydırıcı'lar Tourney , Çift katlı alüminyum tel jant'lı ; disk fren yok da alırsam yada değiştirirsem diye merâk ettiydim.
bir'de AynaKol deyince aklıma, öndeki 3yaprak Disk'lerin hemen önündeki , paçayı yağlanmadan koruyan Koruyucu(yada Ayna'msı parlak kapak geliyor) ve Pedal Kol'u geliyor. dişli Disk'ler gelmiyor.
Evet, söylediğin gibi Hidrolik Fren kullanım açısından çok rahat, ama o taşıyıcı borular senin de yazdığın gibi, açıkta ve darbeye çok müsait yapıdalar. Bak mesela, hidrolik fren'lerde Tank olduğunu da yeni öğrendim.
bu Kadans ifâdesini de yeni duydum. Bu da ilginç'miş, AynaKol'un dakikadaki ortalama devir sayısı, ve sabit. Sanırım buradaki sayı'da önemli olan, yaşa bağlı dakikada kalp atışının 4de Bir'i veya 5de bir'i kadar fazlası, Kadans sayısını veriyor. Ben buna pek dikkat etmiyordum. Sağlık açısından da önemliymiş.
Yokuş, düz yol, ve en önemlisi yokuş aşağı giderken de 70-80kadans'ı yakalamak gerekiyor mu?
Birde hazır geçmişte bisiklet işi içindeydin bilirsin; bu bisiklet'teki ön Maşa'ların üzerindeki Süspansiyon'da herhangi bir yazı olmadan, Hava'lı ,hidrolik, yaylı, kauçuk'lu olduğunu anlamanın yolları var mı? çünkü dışarıdan baktığında pek bir farklılık göremiyorum. birde biraz önce saydığım özellikteki maşa'ların Kilit mekanizma'ları ve çalışmaları birbirinden farklı'laşabiliyor mu?
bu arada, Tşk'ler.
bu arada, V-fren'lerin yapısı farklı olanlar var. Bunlar hakkında ne düşünüyorsun? özellikle papuçlara bağlı kolların askısı, ters V şeklinde görünenler var, bunlardan kullandın mı?
birde bu V-fren'lerde plastik metal'e sürterek duruyor, disk Fren'lerde metal metal'e sürterek duruyor heralde. o yüzden pek Ses ve Koku yapmıyor gibi.
Hocam kadans konusunda çok fazla bilgim yok onları çok araştırmadm. Genelde yol bisikletçileri çok ilgili oluyor kadansla. Tabii önemli ama onları biraz araştır istersen.
Aynakol öndeki yapraklar. Genelde başlangıç seviye bisikletlerde 3 tane görürsün. dişli sayıları 20-22x34-38x40-50 gibi olur.
Hcam o ters v olan frenlerde yol bisikleti için. Vfrenden en büyük farkı keliperlerin yani tekere sürten kısmın hemen yakınında bi çıkıntı olur. Onu indirirsen boşa düşer. Bu da eğer fren ayarı bozulursa veya jant yamulursa sürmeye devam ederken kaliper sürtmesin diye. Fren yapar ama biraz daha gevşek yapar. Disk frende metal değil porselen karışımı bir madde sürtüyor. Bu madde farklı da olabilir tabi. Ses yapmamasının sebebi çok hızlı fren yapması. Yeni temizlenen veya uzun sürede durduran (çok yüksek eğim veya gevşek kaliper olabilir) frenlerde ses yapabilirler.
Süspansiyonları biraz araştır bulursun hocam havalısı var yaylısı var. Havalıların kilit sistemi çok daha soliddir. Her süspansiyon farklı kullanım amaçlarına göre kullanılmalı. Ama yazı yazmıyorsa basit tipli olabilir. Yani bayağı ilkel. Neredeyse sadece ağırlık. Küçük bozuk kaldırımlar için uygun olabilir.
hidrolik fren kabloları çok sağlam. yıpranması zor hocam.
-
Sserkan bunu yazdı
İlk deneme turumu an itibariyle atmış bulunmaktayım.
hayılrı olsun hocam kaça laıdn