Delinin Veliye Tavsiyesi
-
Bayezid-i Bestamî hazretleri. Büyük velilerden. Bir gün tımarhanenin önünden geçiyor. Tımarhane hizmetçisinin tokmakla birşeyler dövdüğünü görüyor:
-Ne yapıyorsun?
Hizmetçi:
-Burası tımarhanedir. Delilere ilâç yapıyorum.
-Benim hastalığıma da bir ilâç tavsiye eder misin?
-Hastalığını söyle.
-Benim hastalığım günah hastalığı... Çok günah işliyorum..
-Ben günah hastalığından anlamam... Ben delilere ilâç hazırlıyorum..
Parmaklığının arasından konuşulanları duyan bir deli,(!) Bayezid-i Bestamî hazretlerine:
-Gel dede, gel! Senin hastalığının çaresini ben söyleyeyim, diye seslendi.
Bayezid-i Bestamî hazretleri, delinin yanına sokularak:
-Söyle bakalım, benim derdime çare nedir? dedi.
Deli(!) şu ilâcı tavsiye etti:
-Tevbe kökü ile istiğfar yaprağını karıştır... Kalb havanında tevhîd tokmağı ile döv, insaf eleğinden geçir, göz yaşıyla yoğur, aşk fırınında pişir... Akşam-sabah bol miktarda ye... O zaman göreceksin senin hastalığından eser kalmaz, dedi.
Bu güzel ilâcı öğrenen Bayezid hazretleri:
-Hey gidi dünya hey! Demek, seni de deli diye buraya getirmişler, deyip oradan ayrıldı.
Bu ilâç, halen günah hastası olanlara tavsiye olunmaya değer bir ilâçtır. Yani bu formülün hükmü hâlâ devam etmektedir. -
eyvallah hocam güzel anektod. delilikle dahilik arasında sadece bir çizgi vardır derler harbidende öyle
-
bu ne şimdi ciddimi bu :S günah hastalığı :S
-
XpertVision bunu yazdı:
-----------------------------
bu ne şimdi ciddimi bu :S günah hastalığı :S
-----------------------------
bişeyleri bişeylere bağlayabilmek için başlangıç için bir şey uydurmak lazım dimi ama :) -
Konu yanLış yerde,geyiğe açıLması Lazımdı =))
-
ilower bunu yazdı:
Deli(!) şu ilâcı tavsiye etti:
-Tevbe kökü ile istiğfar yaprağını karıştır... Kalb havanında tevhîd tokmağı ile döv, insaf eleğinden geçir, göz yaşıyla yoğur, aşk fırınında pişir... Akşam-sabah bol miktarda ye... O zaman göreceksin senin hastalığından eser kalmaz, dedi.
-----------------------------
Helal olsun deliye, güzel özetlemiş -
Sadece "yazmış olmak" amacı ile konuyu cevaplayanları kınarken, bu yazıyı paylaştığınız için sizi tebrik ediyorum.
-
xz bunu yazdı:
-----------------------------
günah göreceli bir kavramdır
-----------------------------
Böyle karadan nemalanarak sizlerle birşeyler paylaşmak hiç adetim ve etik tanımım içerisinde yer almıyor.Fakat bazen susmak,sadece susmak değil bir başkalarının zihinlerininde mevalini almak anlamı taşıyor.Öncelikle,görecelik yani izafiyet kişiden kişiye değişik bakış açılarıyla algılanan durumların tamamıdır.Fakat hayatta bazı göreceli olmayan kavramlar vardır.Tıpkı Üsküdar İstanbul'dadır demek gibi.
Eğer aynı dine mensup isek izafiyet diyerek kaçmaktan ziyade yapılması gereken idrak ve uygulama metodudur.Açılımı,günahı günah olarak kabul edip yapıp,yapmamayı tercih etmektir.Daha bir onurlu davranış ise iradeli olup yapmamaktır.İşte tam olarak izafiyet,uygulayıp uygulamamak arasındaki ince cizgidedir.Zaten Kur'an açıkça nelerin günah nelerin sevap olduğunu daha önce benzeri olmayan ve sonradanda olmayacak bir dille beyan eder.
Xz kardeşim,bilmeni ve asla unutmamanı istediğim şudur.(Tabi tekrar diyorum aynı dine mensup isek,değilse saygı duyarım diğer arkadaşların algılarına açarım bu cümleleri) Günah olana izafi yada günah değil demek hiç şüphe yok müşriklik alameti ve günahların en büyüklerinden biridir.Seni böylesin diye suçlamıyorum insan bilmediğinden mesul değildir,tabiki öğrenene kadar.Ayrıca bu tür cümleler yazılırken,harf harf dikkat edilmeli.Çünkü bir başkasınında zihninde kalacağı ve bir başkasınında bir başkasına anlatarak bir zincir oluşturabileceği asla unutulmamalıdır.Zincirin ilk halkası olmak,tarifi imkansız ve geri dönüşü olmayan birşeydir...Kalsağlıcakla.
-
konu geyik değildir. kategori doğru.
içerik güzel. konu güzel.
-
çok güzel bir tespit. ibret alınması gereken güzel bir olay. Teşekkürler
-
hocam burdaki gözyaşı olayını anlamadım .. zaten göz yaşı olayını hiç bi zaman hiç bi yerde anlamadım ama