folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Dini Bir Konuda Takıldım



Dini Bir Konuda Takıldım

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roark
    Roark's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2011
    Erkek

    Sorunu bana pm ile yolla hocam 

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    slim_38
    slim_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ekim/2012
    Erkek

    Hocam ozamanlar hristiyanlar , Hz İsa ya tanrının oğlu diyorlardı. 

    Tanrının oğluysa insan mı olur tanrı mı ? Tanrı... İnsan olsa oğlu olmaz kulu olur.

    Tanrının oğlu denildiğine göre Tanrının oğlunu doğuran ne olur?

    Yani o ayette, Allah'a olmayan sıfatlar yakıştırılması anlatılmış... 

     

     

    De ki: Mutlak varlık olan Allah tektir.

    2. Kendisine herşeyin muhtaç olduğu Allah, (hiçbir şeye ihtiyacı olmayan mutlak bir varlıktır).

    3. O, ne doğurdu, ne de doğuruldu.

    4. (Vasıflarına) hiçbir ortağı da yoktur.

     

     

    slim_38 tarafından 27/Eki/15 01:18 tarihinde düzenlenmiştir

    Münferidin münasıbı mükafatından mütefekkir olandır
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    @Maddox, hocam soruyu bir kaç şekilde yazdım, hangi şekilde anlarsın bilmiyorum :) konudaki mesajlarıma bakarak en uygun soru tipini seçebilirsin :)

     

    @slim_38, hocam biz hep kendi mantığımızla adamların inancını yargılıyoruz. Benim öğrendiğim şu; tanrının oğlu dediği de aslında bir tanrı sadece tanrının bir uzantısı. dünyaya gelmiş insan gibi hissetmek için ve insanların günahları için kendini feda etmiş. böylece insanlar ibret alıp tanrının kendilerinin günahları için öldüğüne inanırsa onlar bağışlanacaktır. tanrının dünyaya gelmesi için insan kılığına girmesi zorunluymuş yoksa insanlar onu anlayamaz, insan bedenine sahip olduğu için aynı insanlar gibi doğal ihtiyaçlarını (yemek,içmek,tuvalet) yapmak zorundaymış.. Benim anladığım bunların inançlarından bu.

    O yüzden tanrının oğlu derken direk manada bir oğuldan değil de direk tanrının kendisinden bahsediyor. tanrı 3 uzantıdan oluşuyor ama bunların hepsi hem tanrı ama hepsi 1 tane :) onu da ruh ile açıklıyor arkadaş. Diyor ki senin ruhun ve bedenin var, bu ikisi sensin ve birbirinizin parçası. Bu 3 lü de bu mantıkta diyor.. 

    Ayete gelince; tanrının oğlunu sen kendi kafana göre tanrı diyebilirsin ama problem şu ki; hristiyanların çoğu o şekilde inanmıyor yani meryem i seçilmiş olarak görüyorlar ama tanrı olarak görmüyorlar, en son tanrının annesi diye kabul etmişler. Şimdi adamlar diyor ki biz meryem i tanrı olarak kabul etmiyoruz, ama siz müslümanlar bizim adımıza bizim inancımızı tanımlıyorsunuz, o yüzden bahsedilen hristiyanlık değil, çünkü bizim inancımızda meryem tanrı değil, siz öyle diyorsunuz diyorlar..

    farkettim de baya karışıkmış :) bazen bana anlattığında mantığım duruyor zaten.. hani tüm önyargılarımdan arınıp da olan biteni anlamaya çalışıyorum ama cidden beyin duruyor, o kadar kıvırarak anlatıyor ki.. diyorum ki 5 yaşındaki çocuk bile daha iyi hikaye anlatabilir :) kısacası bu inanç meselesi hocam.. Onlar böyle inanmak istiyorlar ne yaparsın.. 

     

     

     

     

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    slim_38
    slim_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ekim/2012
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı

    @Maddox, hocam soruyu bir kaç şekilde yazdım, hangi şekilde anlarsın bilmiyorum :) konudaki mesajlarıma bakarak en uygun soru tipini seçebilirsin :)

     

    @slim_38, hocam biz hep kendi mantığımızla adamların inancını yargılıyoruz. Benim öğrendiğim şu; tanrının oğlu dediği de aslında bir tanrı sadece tanrının bir uzantısı. dünyaya gelmiş insan gibi hissetmek için ve insanların günahları için kendini feda etmiş. böylece insanlar ibret alıp tanrının kendilerinin günahları için öldüğüne inanırsa onlar bağışlanacaktır. tanrının dünyaya gelmesi için insan kılığına girmesi zorunluymuş yoksa insanlar onu anlayamaz, insan bedenine sahip olduğu için aynı insanlar gibi doğal ihtiyaçlarını (yemek,içmek,tuvalet) yapmak zorundaymış.. Benim anladığım bunların inançlarından bu.

    O yüzden tanrının oğlu derken direk manada bir oğuldan değil de direk tanrının kendisinden bahsediyor. tanrı 3 uzantıdan oluşuyor ama bunların hepsi hem tanrı ama hepsi 1 tane :) onu da ruh ile açıklıyor arkadaş. Diyor ki senin ruhun ve bedenin var, bu ikisi sensin ve birbirinizin parçası. Bu 3 lü de bu mantıkta diyor.. 

    Ayete gelince; tanrının oğlunu sen kendi kafana göre tanrı diyebilirsin ama problem şu ki; hristiyanların çoğu o şekilde inanmıyor yani meryem i seçilmiş olarak görüyorlar ama tanrı olarak görmüyorlar, en son tanrının annesi diye kabul etmişler. Şimdi adamlar diyor ki biz meryem i tanrı olarak kabul etmiyoruz, ama siz müslümanlar bizim adımıza bizim inancımızı tanımlıyorsunuz, o yüzden bahsedilen hristiyanlık değil, çünkü bizim inancımızda meryem tanrı değil, siz öyle diyorsunuz diyorlar..

    farkettim de baya karışıkmış :) bazen bana anlattığında mantığım duruyor zaten.. hani tüm önyargılarımdan arınıp da olan biteni anlamaya çalışıyorum ama cidden beyin duruyor, o kadar kıvırarak anlatıyor ki.. diyorum ki 5 yaşındaki çocuk bile daha iyi hikaye anlatabilir :) kısacası bu inanç meselesi hocam.. Onlar böyle inanmak istiyorlar ne yaparsın.. 

     

     

     

     

     

    Ben ayete göre demedim onu. Bİr hadis vardı okuduğum fakat bulamadım.

    Hz İsa, Hz Nuh un oğlunu diriltiyordu ...Bunu yapan ancak Allah ın oğlu olabilir diyorlardı ozmanki insanlar... 

    Ayette bu konu anlatılıyor diye düşündüm.

     

    Bir de inançdaki çelişkileri vurgulamak istedim.

    Fakat ayetin indiriliş sebebi vs araştırmak lazım daha iyi anlayabilmek için.

     

    Dediğin gibi inanç meselesi... Mantık, zeka vs meselesi değil bence de...

     

     

    slim_38 tarafından 27/Eki/15 02:01 tarihinde düzenlenmiştir

    Münferidin münasıbı mükafatından mütefekkir olandır
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tnrsk
    Tnrsk's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    sen çok iyi bir ateist olacaksın hocam bu gidişle :)


  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dark_Mark
    Dark_Mark's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ekim/2015
    Erkek

    Kitapları her okuyanın farklı şekilde yorumlayabileceğini düşünüyorum .Buradan yola çıkarak sen okuduğundan ne anlıyosan ona inan derim.

    Eğer diğer tarafta  bir sorgulama olacaksa ben okuduğumdan bunu anladım dediğinde sana aksini söyleyebilecek bir melek çıkacağını sanmıyorum ...

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek

    Hocam 116 inc ayette soyle diyor

    [116] - Ve Allah demişti ki: "Ey Meryemoğlu İsa, sen mi insanlara: 'Beni ve annemi, Allah'tan başka iki tanrı edinin' dedin?". "Hâşâ, dedi, sen yücesin, benim için gerçek olmayan birşeyi söylemem bana yakışmaz. Eğer demiş olsam, sen bunu bilirsin, sen benim nefsimde olanı bilirsin, ben ise senin nefsinde olanı bilmem, çünkü gaybları bilen yalnız sensin, sen!".

    Burada o hristiyanlarin dedigi gibi Hz Meryem'e tanri veya Isa (a.s) 'a tanri demiyor. Yuce Allah(c.c) Isa(a.s) soru olarak diyor ki : "Sen mi dedin insanlara , kendini ( kendini derken Isa(a.s) ) ve anneni ( Meryem (a.s)) Allah-u Teala'nin yaninda tanri olarak gorun diyen ( HASA ) .

    Nitekim devamindaki ayette Isa(a.s) 'in soyle dedigi soyleniyor :

    [117]- "Ben onlara sadece, senin bana emrettiklerini söyledim. Benim ve sizin Rabbınız olan Allah'a kulluk edin, dedim. Aralarında olduğum müddetçe onlara şahit idim, fakat sen beni vefat ettirince onları gözetleyen yalnız sen oldun. Sen herşeyi görensin.

     

    BUYUR bu iki ayetin TEFSIRI :

    ((116)) O insanlara, "beni ve annemi, Allah'tan başka iki ilâh ediniz" diye sen mi söyledin? Bunun, ne müthiş bir azarlama hitabı olduğunu düşünmeli ve Hz. İsa'nın ilâhlık makamına karşı nasıl bir acizlik ve kulluk mevkiinde bulunduğunu anlamalıdır. Şüphe yok ki bu azarlamanın asıl hedefi şimdi açığa çıkacağı üzere bizzat Hz. İsa değil, onu ilâh edinen üçlü tanrı inanışı sahipleridir. Fakat onların Hz. İsa'yı büyükleme adına taşkınlık ettikleri küfrün ona Allah'ın huzurunda nasıl bir sorumluluk yöneltmiş olduğunu ve bundan dolayı o kâfirlerin Allah'ın katında nasıl bir azarlanma ve azab edilme mevkiinde bulunduklarını düşünmelidir. Bu âyetten anlaşılıyor ki, Allah'tan başka İsa'yı ilâh edinenler bulunduğu gibi, annesi Hz. Meryem'i de ilâh kabul edenler varmış. Acaba bunlar kimlerdir? Âyet bu yönü açıklamamıştır. Bununla beraber açıktır ki, bu da -olsa olsa- hıristiyanlar arasında bulunacaktır. Gerçi hıristiyanlar tarafından mezheplerince Hz. Meryem'in üçlemeye sokulmadığı ve bundan dolayı ona oğlu İsa gibi ilâh denmediği ileri sürülerek bu âyete itiraz edilmek istenilmiştir. Fakat birinci olarak, İbnü Hazm'ın "Fisâl"inde zikrettiği üzere hıristiyanlardan "Berberâniyye" fırkası vardı ki, bunlar İsa'ya da, anasına da ilâh diyorlardı. Bu mezhep sonra bitmiş kalmamıştır. Demek ki bunlar üçlemeyi, baba, ana, oğul diye sayıyorlardı. Ve halk nazarında üçlemenin açık şekli de budur. İkinci olarak, hıristiyanların üçleme inancı birlik değilse, hulûl (ruhun başka bir şeye girmesi) inancından ayrı değildir. İsa'da ilâhî bir tabiat veya İsa'nın bir cüz'ünü ilâh farzederek onu tam bir ilâh edinenler Meryem'in de hamileliği esnasında o ilâhî cüz'ü taşıyan ve bundan dolayı bir ilâh olduğu inancından - ister istemez- uzak değildirler. Sonra kiliselerinde ve evlerinde Hz. İsa gibi Hz. Meryem'in de resimlerine karşı vaziyetleri, ibadet durumundan başka bir şey değildir. Bu bakımdan âyetin mânâsı yalnız "Berberânîler"i değil, diğerlerini de içine alır. Üçüncü olarak, böyle bir itiraz, âyetin mânâsındaki azarlama hitabını ve sorumluluğun dehşetini düşünmemek ve hesaba katmamaktan ileri gelmektedir. Zira azarlamanın asıl şiddeti, İsa'nın ilâh kabul edilmesi noktasında toplanmaktadır. Çünkü sorumluluk hitabı, "Ey Meryemoğlu İsa" diye doğrudan doğruya ona yöneltilmiştir. Buna karşı Hz. İsa'nın "Ey Rabbim, annemi demedim ama beni (kendimi) dedim" diyebileceğini farzetmek ve bundan dolayı İsa'ya ilâh demekte ısrar ettikleri halde, annesine ilâh dememekle bu dehşetli sorumluluğun azabını hafifletecekleri zannında bulunmak ne büyük sapıklık olduğunu hatırlatmaya bile gerek yoktur. Ve işte bu küfürlerdir ki Hz. İsa'yı Allah'ın huzurunda böyle korkunç bir sorumlu mevkide bulundurmuştur. İsa bu sorumluluğu kabul eder sanmasınlar, o bu soruya cevap olarak ne dedi ve ne diyecek bilir misiniz?

    İsa muhakkak diyecek ki, seni sana layık paklıkta tenzih ederim, ilâhî paklığına sığınır ve öyle haksız ve yakışıksız bir sözden uzak olmayı dilerim, hâşâ ey Rabbim! bana, hak ve layık olmayan sözü söylemem bana yakışmaz, buna ilmini şahit getiririm. Eğer ben onu söylemiş olsaydım, elbette sen onu bilirdin. Çünkü sen benim dışım, açıklayıp ilân ettiklerim şöyle dursun, nefsimde gizlediğim, gönlümden geçirdiğim şeyleri de bilirsin. Ben ise senin nefsindekini, ilminde gizlediğin bilgileri bilmem. Şu halde söylemediğimi bildiğin halde, bana bu soruyu sormaktaki ilâhî hikmetini de bilmem. Çünkü bütün gaybları tamamıyla bilen "allâmû'l-ğuyub" sen, ancak sensin.

    ((117))-Tam paklık ve yüksek ululama ile İsa o müthiş soruya karşı böyle ince bir edebî kulluk içinde, delalet bakımından nefy ile tekit edilmiş ve delilli bir şekilde cevap verdikten sonra, o isnadı açıkça reddederek diyecek ki: Ben onlara başka bir şey söylemedim, ancak bana emrettiğin emrini söyledim. Hem benim, hem sizin Rabbiniz olan Allah'a ibadet ediniz, ancak onu ibadete layık tanıyınız, dedim. (Âl-i İmran, 3/50-51. âyetlerin tefsirine bkz.) İçlerinde bulunduğum müddetçe de kendilerine şahit oldum. Şu halde bu müddet içerisinde çıkar ve zararları hususunda kabul edip etmediklerine şahitlik edebilirim. Fakat ne zaman ki sen beni vefat ettirdin, içlerinden aldın, kaldırdın. "Ben seni öldüreceğim, bana yükselteceğim" (Âl-i İmran, 3/55) vaadini yerine getirdin, o andan itibaren üzerlerine kontrolcü, gözcü ancak sen oldun, ve sen herşeye şahitsin, önüne de şahit, sonuna da şahitsin.

    (Elmalili Hamdi Yazir'in tefsirinden)


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PathfindeR00
    PathfindeR00's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    Lem yelid ve lem yuled

    Doğurmamış ve Doğurulmamıştır. (Kimseden doğmamış, kimseyi kendinden doğurtmamıştır.)

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Marslan
    Marslan's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2012
    Erkek

    Aslında sorunun cevabı basit yani küçük bir kelime oynu içerisinde yatıyor 

    Verilen örnek ayette

    Ve Allah şöyle buyurduğu zaman: «Ey Meryem oğlu İsa, sen misin o insanlara «Beni ve o anamı Allah yanında iki TANRI edinin.» diyen?» «Haşa, dedi, sen her türlü eksikliklerden münezzehsin ya Rab! Benim için gerçek olmayan bir sözü söylemem bana yakışmaz. Eğer söylemiş olsaydım elbette Sen bilirdin. Sen benim içimde olanı bilirsin, ben ise Senin zatında olanı bilmem! Şüphesiz Sen, gizlilikleri çok iyi bilensin.»(maide:116)

    dikkat ederseniz tanrılaştırmaktan bahsediyor fakat soruda Teslis ile karşılaştırılıyor

    Tüm dinlerde TANRI yaratıcı olarak kabul edilir.

    TESLIS ise Tanrıyı oluşturan 3 lü unsur demektir. 

    yani asıl kuranda geçen hristiyanların üçlemesi değil kur'anda verilen ayette geçen Yaratıcının bir olmasıdır arkadaşının söylediği şey ise Teslistir yani hristiyanlar açısından düşünürsek iki farklı teslise inanmak gibi düşünün bunu hristiyanlar kabul etmezler Tanrı tektir ve Baba, Oğul ve Kutsal Ruh üçlemesinden oluşur der. islamda ise Allah tektir, Doğurmamış ve Doğurulmamıştır diyerek üçlemeyi kabul etmez.  Hatta üçleme yapanlar için 

    Andolsun, 'Allah üçün üçüncüsüdür' diyenler küfre düşmüştür. Oysa tek bir ilahtan başka ilah yoktur. Eğer söylemekte olduklarından vazgeçmezlerse, onlardan inkâr edenlere mutlaka (acı) bir azab dokunacaktır. (maide:73) 

    şeklinde bir ayet vardır. maide:116 ayet ile maide:73 ayetleri aynı şeyden bahsetmiyor birisi(maide:116) çok tanrılıktan diğeri(maide:73) üçlemeden bahsediyor


    ...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bulusma Fatihi
    samato
    samato's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mayıs/2007
    Erkek

    Oha cok dogru.

    Ateist oldum arkadaşlar

Toplam Hit: 4693 Toplam Mesaj: 45
tanrı hristiyanlık meryem üçleme islamiyet