folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Elektrik Sarfiyatı Hesaplama,, Acil Yardım...



Elektrik Sarfiyatı Hesaplama,, Acil Yardım...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Jubei
    Jubei's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2008
    Erkek

    Elektrik sarfiyatını hesaplayan arkadaşlara not:cihazların üzerinde yazan Watt miktarı uluslararası kurallara göre saatlik olarak değil 1 bir günde harcadığı miktardır.

    Yani arkadaşın almayı düşündüğü elektrikli battaniyenin 85Watt elektrik sarfiyatı 24 saat,te tükettiği Watt,tır.

    85 Watt / 24 Saat = 3,541666666666667 Watt

    3,541666666666667 Watt X 4 =  14,16666666666667 Watt

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    75 wat demek saniyede 75 joule enerji verir demek

    evlat

    Güç birim zmanda çekilen enerjdir birim Watt tır

    Güç=Enerji/ Zaman yani

    çekilen enerji sarfiyatı

    Enerji= Güçx Zaman

    Buradan

    gücü 85Watt olan ampul =0,85kW gücündedir

    bir saatte

    0,85x1 =,85kWh enerji yakarv

    5 saat çalıştırırsan

    0,85x5= 4,25kWh enerji yakar

    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek

    someone_from_71 bunu yazdı:
    -----------------------------
     

    Öğrencilik zor hocalar :) ısınma problemi yaşadıgımdan elektrikli battaniye almayı düşünüyorum, elektrikli sobalar ufolar filan istemiyorum


    Anma Gücü :85 W

    AnmaAkımı :0,385 A

    işletme Gerilimi :220 V - 50 Hz.

     

    Şeklindeki bir battaniye saatlik kullanımda ne kadara mâl olur, çok net bi hesap istemiyorumgünde ortalama 4 saat çalışması durumunda bana aylık masrafı 30-40 lira gelecekse hiç almayım sogukta yatarım ben :)

     

    Edit : Ayrıca önerebileceginiz, tehlikesi olmayan bi marka model var mıdır ?


    -----------------------------

     

     

     

    evlere verilen elektriğin kw'ı 0.25kuruş

    senin battaniye saatte 85watt harcıyor ise 12saate göre düşüneyim ;

    85x12 : 1020 watt eder.

    1020watt : 1.2KW eder günde

    bir ayda 36 KW eder.

    0.25 x 30.6 = 9 tl yada 0.9 tl :D

    (burdan matematik hocamı saygıyla anıyorum mna kodugumun herifi bi s2m öğretmemiş bize)

    ekleme : artık uluslararası şehirlerarası vs. bi bilgim yok. saatte 85watt olarak hesapladım bunu buldum.


    http://www.leyladansonra.com/
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kabadayi09
    kabadayi09's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Aralık/2009
    Erkek

    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------
    75 wat demek saniyede 75 joule enerji verir demek evlat Güç birim zmanda çekilen enerjdir birim Watt tır Güç=Enerji/ Zaman yani çekilen enerji sarfiyatı Enerji= Güçx Zaman Buradan gücü 85Watt olan ampul =0,85kW gücündedir bir saatte 0,85x1 =,85kWh enerji yakar 5 saat çalıştırırsan 0,85x5= 4,25kWh enerji yakar
    -----------------------------

    Abicim gerçekten sen ne mühendisisin çok merak ettim ....

    Bu dialoğu olur olmaz her yerde yapma yoksa sana millet ....ile güler,Örnek kontrolkalemi gibi bi yerde yaparsın böyle bişey sonra rezil rüsva olursun,belli burda pek anlayan yok bu işten mühendismiş ben 11 senedir senin gibi kaç tane mühendisin işini yapıyorum ah bi bilsen....


    Biz türk filmlerindeki tecavüz sahnelerini izleyerek masturbasyon yapmış bir halkın çocuklarıyız, kimse bizden saf ve temiz duygular beklemesin...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    overbite
    overbite's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ağustos/2011
    Erkek

    arkadaşlar herkes ufak hatalar yapmış şöyleki ltçelik abimiz 1kW=100W olarak hesaplamış, kabadayı da enerji birimini yanlışlıkla wattsaat yerine watt olarak almış. lütfen birbirimizi kırmayalım,

    85Watt*4saat=340Wattsaat=0.34kWh -> 4 saat içinde harcanılan enerji olur.

    günde 4 saatten 1 ayda ise 0.34 kWh/gün * 30gün = 10.2 kWh lik enerji harcanmış olur.

    iyi geceler dilerim, iki üç hesap için birbirimizi kırmayalım

     


    ulan bir susar mısın?
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    He he.. :))

    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    O yüzden sana iş yaptırıyorlar...

    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    usta naptınız çok ucuz geldi. harbi hesabı bölemi yapılıyo?

    2500 wattlık şofbende 30dk duş alınca kaça geliyo peki? nasıl hesaplarız?

    daha dün ödedim fatura 27 kuruşmuş izmirde. artık watı mı oluyo 27 kuruş bilemem orasını.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    Ha .. bir de çevre mühendisini metalürji mühendisini aşağıla... Devam et on tane mühendis seni çalıştırsın..

    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    Seni çalıştıran mühendise okut bu konuyu..

    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
Toplam Hit: 35742 Toplam Mesaj: 54