folder Tahribat.com Forumları
linefolder Ulaşım Araçları ve Seyahat
linefolder Elektrikli Ve Hibrit Arac Kullananlar Ya Da Bilgisi Olanlar



Elektrikli Ve Hibrit Arac Kullananlar Ya Da Bilgisi Olanlar

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    korkarabatak
    korkarabatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ocak/2010
    Erkek

    2-3 saat gittikten sonra yarim saat sarj olmak zorunda kalinmasi ( o da eger hizli sarj istasyonu varsa )

    Bize asla uygun olmadigini gosterir.

    Bizler ortadogudayiz burda insanlar hizli hareket ederler. 

    Hicbir zaman icin 3 saatte bir yarim saat mola verecek kadar gozumuz gonlumuz genis zamanimiz bol mental olarak dahi bile o sükunete hic bir zaman eremeyecegiz.

    Ben tatile ciktigimda bile dusunun gidecegim yer bile belli degil tamamen dogaclama yaptigim seyahatlerde dahi 6 saatten once kontak kapatmam.

    İsi gucu olan planli hareket eden hickimse 3 saatte bir yarim saatligine mola veremez.

     

    Hibrit araclar kiyak ama. Calisma prensipleri guzel onlarda sarja takma yoktu bildigim kadariyla.

    Ne kadar yakit tasarrufu sagliyor ogrenmek gerek.


    tabi lan
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GoQaN
    GoQaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2015
    Erkek
    korkarabatak bunu yazdı

    2-3 saat gittikten sonra yarim saat sarj olmak zorunda kalinmasi ( o da eger hizli sarj istasyonu varsa )

    Bize asla uygun olmadigini gosterir.

    Bizler ortadogudayiz burda insanlar hizli hareket ederler. 

    Hicbir zaman icin 3 saatte bir yarim saat mola verecek kadar gozumuz gonlumuz genis zamanimiz bol mental olarak dahi bile o sükunete hic bir zaman eremeyecegiz.

    Ben tatile ciktigimda bile dusunun gidecegim yer bile belli degil tamamen dogaclama yaptigim seyahatlerde dahi 6 saatten once kontak kapatmam.

    İsi gucu olan planli hareket eden hickimse 3 saatte bir yarim saatligine mola veremez.

     

    Hibrit araclar kiyak ama. Calisma prensipleri guzel onlarda sarja takma yoktu bildigim kadariyla.

    Ne kadar yakit tasarrufu sagliyor ogrenmek gerek.

    Orta doğu ve hızlı hareket etmek?! :)

    1 yıl = 365 gün ... Bunun kaç günü şehirlerarası seyahat eder insan mesela? 

    Normalde 1 veya 2 dir.. Hadi 3 olsun, 5 olsun ... Her biri için de 1 gün diyelim .. Geri kalan 360 gün?

    Bu mantık ile taze süt içmek için eve inek almak lazım o zaman ..

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    madrew
    madrew's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2008
    Erkek

    10 ay toyota corolla hibrit kullandım. Şehir içinde, özellikle trafiğe de maruz kalınıyorsa ciddi avantaj sağlıyor. Ortalama 5-5,5lt/100 km gösteriyordu. 

    Şehirlerarası yolda yakıt açısından pek bir avantajı yok diyebilirim.

    İlk bakımını 15000km'de yaptırdım.

    Aracın en boş paketi bile çok donanımlı. Şerit takip+ cruise kontrol favorim.


    der die das
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    https://www.youtube.com/watch?v=1IE9C9vvJrs

     


    Minimalist Değilim Tembelim
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CiRKiN
    CiRKiN's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek

    2021 1.0 TSİ e tec Octavia var 

    düz yolda gaza basmazsan elektriğe geçip süzülerek gidiyor mild hybrd dedikleri olay 

    yakıt ortalaması şehir içi 5,5 - 6 lt şu an memnunum 

    tamamen elektrikli araç için bence erken 


    JACK TİESTO TAHRİBAT ... FAKİR BİR ŞİMAL KİLİSESİNDE ŞEYTAN İLE RAHİBİN MACERASI
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek
    GoQaN bunu yazdı
    real_agabey bunu yazdı

    Akülerin ömrü az,şarj süresi uzun (8 saat), yaptığı km az olduğundan ( 210 km).

    2-3 saat yola gidip 8 saat şarj etmen gerekiyor.

    İnce uçlu şarj aletiyle de şarj olmayınca, şarj yeri bulmakta dert

     

    Şarj süresine gelecek olursak, evet evde şarj ederseniz ki en ekonomik ve en mantıklı yol budur ortalama %10 dan %100 e 8 saat gibi bir sürede şarj edersiniz. Günümüzdeki elektrikli araçlar ise yolda hızlı şarj istasyonlarında ortalama yarım saatte %80 e şarj oluyor. Bu da 2,5-3 saatlik bir yolculukta verilecek WC ve çay molası için çok mantıklı bir süre.

     

     

    Yazdıklarının hepsi çok mantıklı zaten sırf bunlardan dolayı elektrikli araç almak istiyorum aslında da param yok. Günlük Anakra için 100 km yolum var sadece ufaklığı okula bırak işe git gel yaparsak. Ekstra bi yere gidersek 100 üstüne çıkıyor. Haftasonu cocuğun kursu + hafta içi okul/iş derken kemiksiz 3k km yol yapıyorum. gezmesi etmesi vs hariç bu 1k km de harici yapsam şu an zaten 5k yakıta para veriyorum herhalde tam bilemedim. 
    amma velakin şehirler arası da yazlığa git, tatile git, memlekete git, cenaze/düğüne git derken senede 10 kere yapıyorumdur.
    Şimdiii her güzergahta zaten şarj istasyonu var mı bilmiyorum, olanlarda da 30dk da şarj olacak mı bilmiyorum, hızlı şarj olanlarda da sıra olacak mı bilmiyorum. Bir de bayram tatil vs yoğunluğunda şarj için sıra beklersek zaten konu kapanmış olur. Merak ettim TR'deki şarj istasyonlarına bi bakayım :)


    .
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GoQaN
    GoQaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2015
    Erkek
    MaviGozluDev bunu yazdı
    GoQaN bunu yazdı
    real_agabey bunu yazdı

    Akülerin ömrü az,şarj süresi uzun (8 saat), yaptığı km az olduğundan ( 210 km).

    2-3 saat yola gidip 8 saat şarj etmen gerekiyor.

    İnce uçlu şarj aletiyle de şarj olmayınca, şarj yeri bulmakta dert

     

    Şarj süresine gelecek olursak, evet evde şarj ederseniz ki en ekonomik ve en mantıklı yol budur ortalama %10 dan %100 e 8 saat gibi bir sürede şarj edersiniz. Günümüzdeki elektrikli araçlar ise yolda hızlı şarj istasyonlarında ortalama yarım saatte %80 e şarj oluyor. Bu da 2,5-3 saatlik bir yolculukta verilecek WC ve çay molası için çok mantıklı bir süre.

     

     

    Yazdıklarının hepsi çok mantıklı zaten sırf bunlardan dolayı elektrikli araç almak istiyorum aslında da param yok. Günlük Anakra için 100 km yolum var sadece ufaklığı okula bırak işe git gel yaparsak. Ekstra bi yere gidersek 100 üstüne çıkıyor. Haftasonu cocuğun kursu + hafta içi okul/iş derken kemiksiz 3k km yol yapıyorum. gezmesi etmesi vs hariç bu 1k km de harici yapsam şu an zaten 5k yakıta para veriyorum herhalde tam bilemedim. 
    amma velakin şehirler arası da yazlığa git, tatile git, memlekete git, cenaze/düğüne git derken senede 10 kere yapıyorumdur.
    Şimdiii her güzergahta zaten şarj istasyonu var mı bilmiyorum, olanlarda da 30dk da şarj olacak mı bilmiyorum, hızlı şarj olanlarda da sıra olacak mı bilmiyorum. Bir de bayram tatil vs yoğunluğunda şarj için sıra beklersek zaten konu kapanmış olur. Merak ettim TR'deki şarj istasyonlarına bi bakayım :)

    Senin için gayet mantıklı olur tabi para işini çözebilirsen :)

    Temel olarak anlatmak istediğim değerlendirirken senin gibi günlük km yi, bunu nasıl yapacağı, dolayısıyla aracın bütünsel giderlerini yılın 365 gün olduğunu göz önünde bulundurarak olaya bakması. 

    Otomobiller her ama her günün uzun bir bölümünü atıl olarak park halinde geçirir. Bütün gün kullansan bile gece gelince park halinde sabaha kadar yatar. İşte mantıklı olan bu atıl zamanı kullanmaktır. Akaryakıt almak için istasyona yolunu çevirmek, deponun dolmasını beklemek, kartla ödemek için markete girmek için de zaman harcıyorsun. İnsanımız bunu hiç görmez, aslında yukarıda bir arkadaşın dediği gibi "sabırsız bir milletiz". Neden sabırsızız neden bu kadar gereksiz acelemiz var bilinmez.

    Senin örnekte çoğu insan için fazla ama yılda 10 kez / gün şehirlerarası yol yaptığımızı varsaysak, 500 km altında olanlar için zaten bir mola demek olur. Bunu sorun etmeye değmez. Kalan 355 gün için bu 10 u dert etmek ne kadar doğrudur?

    He sen yok arkadaş ben normal değilim, evden çıkınca 1.000km giderim, çiş molası bile vermem diyen bir adamsan, o 10 gün için uçakla gidersin, araç kiralar gidersin vs ..

     

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kroo
    kroo's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2006
    Erkek

    Kur ile birlikte bakım masrafı da acayip artıyor o zaman günde 30km giden biri için elektrikli en mantıklısı gibi


    bu dünyada da öbür dünyada da yanmanın yolu plajdan geçer
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    real_agabey
    real_agabey's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek
    GoQaN bunu yazdı
    real_agabey bunu yazdı

    Akülerin ömrü az,şarj süresi uzun (8 saat), yaptığı km az olduğundan ( 210 km).

    2-3 saat yola gidip 8 saat şarj etmen gerekiyor.

    İnce uçlu şarj aletiyle de şarj olmayınca, şarj yeri bulmakta dert

    2 Yıl 400 km menzilli Renault Zoe ZE40 kullanmış biri olarak yazayım.

    Akülerin, daha doğrusu bataryaların ömrü aksine çok çok çok uzun ömürlüdür.  Ortalama bir batarya paketinin verimliliğinin düşmesi (%80 altına düşmesi / menzilde %10 düşme) için minimum 650.000KM - 800.000KM yol yapması gerekir ki o kadar km ye genelde aracın kaportası dayanmaz. 

    İstanbul da ticari taksi olarak çalışan 1.000.000 km üzerinde yol yapmış Renault Zoe marka elektrikli 2 taksi var. Bunların birinin batarya verimliliği %87, diğerinin ise %94 olarak ölçüldü en son. Fabrika çıkış menzillerinde henüz bir düşme görülmedi. Batarya paketi %80 verimliliğin altına düşerse menzilde en fazla %10 düşme oluyor ancak yeni nesil elektrikli araçlarda bu değer neredeyse hiç görülmedi.

    Şarj süresine gelecek olursak, evet evde şarj ederseniz ki en ekonomik ve en mantıklı yol budur ortalama %10 dan %100 e 8 saat gibi bir sürede şarj edersiniz. Günümüzdeki elektrikli araçlar ise yolda hızlı şarj istasyonlarında ortalama yarım saatte %80 e şarj oluyor. Bu da 2,5-3 saatlik bir yolculukta verilecek WC ve çay molası için çok mantıklı bir süre.

     

    Ben mesajımı Fluence Ze için yazmıştım da diğer elektrikli araçları da kapsıyor.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-elektrikli-fluence-aciklamayi-lutfen-okuyun-1005157057/detay

    Örnek ilan araç muhtemelen 135.000km de umarım çünkü 13.500 yazmış aküsü %63 e düşmüş. 9 yaşında araç.40-60 km menzilli anca yapar.

    Hızlı şarj istasyonlarını Anadolu da görmedim. İstanbul dada sanmıyorum.

    Zoe araç özelinde çok çirkin ve küçük araç. İşyerine gitgel yapmak için bende çok baktım hatta hırdavatçı arkadaşıma da Fluence ZE yi ben aldırdım. İşyeri şarj için müsait ve genelde kısa mesafe sevkiyatlarda ve servis için kullanıyor. Fakat kaç kişinin şarj yeri müsait ki. Sürekli gözün şarj göstergesinde sürekli tedirgin araç sürmek nizim insanımıza göre değil.

    Yoksa herkes ister 40.000 para birimi karşılığında Tesla araca binmeyi.

     

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GoQaN
    GoQaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2015
    Erkek
    real_agabey bunu yazdı
    GoQaN bunu yazdı
    real_agabey bunu yazdı

    Akülerin ömrü az,şarj süresi uzun (8 saat), yaptığı km az olduğundan ( 210 km).

    2-3 saat yola gidip 8 saat şarj etmen gerekiyor.

    İnce uçlu şarj aletiyle de şarj olmayınca, şarj yeri bulmakta dert

    2 Yıl 400 km menzilli Renault Zoe ZE40 kullanmış biri olarak yazayım.

    Akülerin, daha doğrusu bataryaların ömrü aksine çok çok çok uzun ömürlüdür.  Ortalama bir batarya paketinin verimliliğinin düşmesi (%80 altına düşmesi / menzilde %10 düşme) için minimum 650.000KM - 800.000KM yol yapması gerekir ki o kadar km ye genelde aracın kaportası dayanmaz. 

    İstanbul da ticari taksi olarak çalışan 1.000.000 km üzerinde yol yapmış Renault Zoe marka elektrikli 2 taksi var. Bunların birinin batarya verimliliği %87, diğerinin ise %94 olarak ölçüldü en son. Fabrika çıkış menzillerinde henüz bir düşme görülmedi. Batarya paketi %80 verimliliğin altına düşerse menzilde en fazla %10 düşme oluyor ancak yeni nesil elektrikli araçlarda bu değer neredeyse hiç görülmedi.

    Şarj süresine gelecek olursak, evet evde şarj ederseniz ki en ekonomik ve en mantıklı yol budur ortalama %10 dan %100 e 8 saat gibi bir sürede şarj edersiniz. Günümüzdeki elektrikli araçlar ise yolda hızlı şarj istasyonlarında ortalama yarım saatte %80 e şarj oluyor. Bu da 2,5-3 saatlik bir yolculukta verilecek WC ve çay molası için çok mantıklı bir süre.

     

    Ben mesajımı Fluence Ze için yazmıştım da diğer elektrikli araçları da kapsıyor.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-elektrikli-fluence-aciklamayi-lutfen-okuyun-1005157057/detay

    Örnek ilan araç muhtemelen 135.000km de umarım çünkü 13.500 yazmış aküsü %63 e düşmüş. 9 yaşında araç.40-60 km menzilli anca yapar.

    Hızlı şarj istasyonlarını Anadolu da görmedim. İstanbul dada sanmıyorum.

    Zoe araç özelinde çok çirkin ve küçük araç. İşyerine gitgel yapmak için bende çok baktım hatta hırdavatçı arkadaşıma da Fluence ZE yi ben aldırdım. İşyeri şarj için müsait ve genelde kısa mesafe sevkiyatlarda ve servis için kullanıyor. Fakat kaç kişinin şarj yeri müsait ki. Sürekli gözün şarj göstergesinde sürekli tedirgin araç sürmek nizim insanımıza göre değil.

    Yoksa herkes ister 40.000 para birimi karşılığında Tesla araca binmeyi.

     

     

    Fluence için elektrikli araç demek çok doğru değil, sonradan dönüştürülen bir araç. Zira elektrikli tasarlanmış ve buna göre geliştirilmiş bir araç değil. Batarya paketi neredeyse klasik akü diye tabir edeceğimiz şekilde, günümüz elektrikli araçları ile ilgisi yok.

    Mevcut istasyon durumu aşağıdaki şekilde, turuncu olanca CCS dediğimiz yüksek hızda şarj istasyonları. Araca göre 30 dk da şarj edebilir. Yeşil olanlar ise Type-2 dediğimiz 2-4 saat arasında şarj eden istasyonlar. 

     

Toplam Hit: 1916 Toplam Mesaj: 24
elektrikli araç hibrit araba