folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder GDO'nun Gerçek Ve Bilimsel Yüzü(Birincil Ağızdan)



GDO'nun Gerçek Ve Bilimsel Yüzü(Birincil Ağızdan)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Esconda
    Esconda's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Homo

    Yarım saattir şu eski programı izliyorum, tekrar bir hatırlatma açısından paylaşmak istedim.

    Türkiye'deki moleküler kimyanın ilk temsilcisi değerli prof dr. Oktay Sinanoğlu, gdo gerçeğini basit bir dille anlatıyor.

    ilk olarak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktay_Sinano%C4%9Flu

     

    ve asıl mesele

    http://www.youtube.com/watch?v=1a4DnSTRJUw


    Madem bu dünyanın hem başı hem sonu hiç,Bu iki hiç arasında varlık olur mu hiç
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ziraatci
    Ziraatci's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2011
    Erkek

    Hocam biz bunu okuyoruz yani üniversitede GDO tamamen zararlıdır. İnsanlara dahda a iyi şeyleri vaad ettiklerini söylerler ama vaad ettikleri tek şey kendilerinin daha zengin olacağı 

    ulan adamlar balıkla domatesi birleştiriyolar ondan ona gn aktarımı yapıyolar bunun zararlarını belki şimdi değil ama 10 yıl sonra göreceğiz

    bir başka konu ee pek daha iyiyse tarlalarda daha az ilaç kullanılması lazım ?? Ama gübre kullanımı %10,000 arttı :))  ee hani  dayanıklı yiyecekler ??

    konuşacak çok şey var da üşeniyom yazmaya kısa ve net özeti mümkün olduğunca yememeye çalışın


    Tengri Türkü korusun
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    c0nverse
    c0nverse's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2012
    Erkek

    hocam gdo lu mısırından tutta küp şeklinde karpuz a kadar geniş bir dal ve ben bunun zararlı olduğunu düşünmüyorum 

    sadece dini boyutu olduğu için türkiyedehoş karşılanmıyo


    Converse giyen uzaylı
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ziraatci
    Ziraatci's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2011
    Erkek
    c0nverse bunu yazdı

    hocam gdo lu mısırından tutta küp şeklinde karpuz a kadar geniş bir dal ve ben bunun zararlı olduğunu düşünmüyorum 

    sadece dini boyutu olduğu için türkiyedehoş karşılanmıyo

    hocam sabaha kadar tartışırım seninle nasıl zararsız ? 


    Tengri Türkü korusun
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Esconda
    Esconda's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Homo
    c0nverse bunu yazdı

    hocam gdo lu mısırından tutta küp şeklinde karpuz a kadar geniş bir dal ve ben bunun zararlı olduğunu düşünmüyorum 

    sadece dini boyutu olduğu için türkiyedehoş karşılanmıyo

    Genetiği değiştrilmiş organizma, konuyu galiba yanlış anladın sen.

    Ayrıca vidyoyu tamamiyle izlemenizi öneririm, sadece gdo değil birçok önemli konuyu açıklıyor Oktay Sinanoğlu.


    Madem bu dünyanın hem başı hem sonu hiç,Bu iki hiç arasında varlık olur mu hiç
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    c0nverse
    c0nverse's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2012
    Erkek

    bir uzman görüşüne sahip değilim ama

    • Genetik sayesinde, bazı hastalıkların önceden teşhis edilerek önlenmesinde, kişiye özel ilaç ve tedavi yöntemleri geliştirilebilmesinde önemli gelişmeler sağlanmıştır.
    • 1970’li yıllardan itibaren insülin hormonu, büyüme hormonu gibi insana özgü gen ürünleri diğer canlılarda sentezlenebilmektedir.
    • Koyuna bir insan geni aktarılarak, koyun sütünde bir insan proteinin bulunması sağlanmıştır.
    • Sazan balığı gibi bazı canlıların daha hızlı büyümesi sağlanabilmektedir.
    • Günümüzde, genetik mühendisliği geni bir hücreden diğerine nakledebilmektedir, gen naklinin yapıldığı hücrelerden biri bitki, diğeri bir insan veya hayvan hücresi ya da bir mikroorganizma da olsa. Yani bir böceğin, bir balığın genleri bir bitki ya da mikroorganizmaya aktarılabilmektedir. Örneğin akrebin zehirini üreten gen bir virüse nakledilebilmekte, böcek öldüren bir bakterinin geni de bitkilere nakledilebilmektedir. Tarım ürünlerinde verimin arttırılması, ürünlerin zararlılardan etkilenmemesi gibi çeşitli amaçlarla genetik müdahaleler yapılmaktadır.
    • Genetik müdahaleler ile doğada daha önce hiç bulunmayan gen bileşimleri de üretilebilmektedir. (Bir genin farklı bir hücreye nakliyle o hücrenin işlevi artabilir, değişebilir veya salgıladığı kimyasal maddeler farklılaşabilir.) Böylece, şimdiye dek faretavşankoyundomuztavukbalık gibi birçok hayvan üzerinde embriyonları tek hücre aşamasındayken yüzlerce değişik gen denenmiş ve değişik türler elde edilmiştir. Bu yolla elde edilen yalnızca fare türlerinin sayısı bini aşmıştır.
    • Kısaca günümüzde, bir organizmadaki genler parçalanabilmekte, kopyalanabilmekte, üretilebilmekte ve başka bir organizmaya nakledilebilmektedir.

    Genetik mühendisliği bugünkü modern biyoteknolojinin temelini oluşturmuştur. İkisi arasındaki ilişki şöyle açıklanabilir: Genetik mühendisliği bilgileri bir ürün elde etmek üzere kullanıldıklarında, ürün ancak biyoteknolojik işlemlerle günlük yaşamın bir parçası olur. İlk biyoteknoloji patenti 1980’de ham petrolü parçalamak amacıyla genetik yapısı değiştirilmiş bir mikrop geliştiren, yani yaratan Dr. Ananda Chakrabarty’ye verilmiştir. Böylece tarihte ilk kez yaratılan bir canlı için patent hakkı doğmuştur.[10][11][1

     

    bunlar hatrı sayılır şeyler birazdan videoyu izlerim dediğim gibi bilgim var ama uzman görüşü değil


    Converse giyen uzaylı
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ziraatci
    Ziraatci's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2011
    Erkek
    c0nverse bunu yazdı

    bir uzman görüşüne sahip değilim ama

    • Genetik sayesinde, bazı hastalıkların önceden teşhis edilerek önlenmesinde, kişiye özel ilaç ve tedavi yöntemleri geliştirilebilmesinde önemli gelişmeler sağlanmıştır.
    • 1970’li yıllardan itibaren insülin hormonu, büyüme hormonu gibi insana özgü gen ürünleri diğer canlılarda sentezlenebilmektedir.
    • Koyuna bir insan geni aktarılarak, koyun sütünde bir insan proteinin bulunması sağlanmıştır.
    • Sazan balığı gibi bazı canlıların daha hızlı büyümesi sağlanabilmektedir.
    • Günümüzde, genetik mühendisliği geni bir hücreden diğerine nakledebilmektedir, gen naklinin yapıldığı hücrelerden biri bitki, diğeri bir insan veya hayvan hücresi ya da bir mikroorganizma da olsa. Yani bir böceğin, bir balığın genleri bir bitki ya da mikroorganizmaya aktarılabilmektedir. Örneğin akrebin zehirini üreten gen bir virüse nakledilebilmekte, böcek öldüren bir bakterinin geni de bitkilere nakledilebilmektedir. Tarım ürünlerinde verimin arttırılması, ürünlerin zararlılardan etkilenmemesi gibi çeşitli amaçlarla genetik müdahaleler yapılmaktadır.
    • Genetik müdahaleler ile doğada daha önce hiç bulunmayan gen bileşimleri de üretilebilmektedir. (Bir genin farklı bir hücreye nakliyle o hücrenin işlevi artabilir, değişebilir veya salgıladığı kimyasal maddeler farklılaşabilir.) Böylece, şimdiye dek faretavşankoyundomuztavukbalık gibi birçok hayvan üzerinde embriyonları tek hücre aşamasındayken yüzlerce değişik gen denenmiş ve değişik türler elde edilmiştir. Bu yolla elde edilen yalnızca fare türlerinin sayısı bini aşmıştır.
    • Kısaca günümüzde, bir organizmadaki genler parçalanabilmekte, kopyalanabilmekte, üretilebilmekte ve başka bir organizmaya nakledilebilmektedir.

    Genetik mühendisliği bugünkü modern biyoteknolojinin temelini oluşturmuştur. İkisi arasındaki ilişki şöyle açıklanabilir: Genetik mühendisliği bilgileri bir ürün elde etmek üzere kullanıldıklarında, ürün ancak biyoteknolojik işlemlerle günlük yaşamın bir parçası olur. İlk biyoteknoloji patenti 1980’de ham petrolü parçalamak amacıyla genetik yapısı değiştirilmiş bir mikrop geliştiren, yani yaratan Dr. Ananda Chakrabarty’ye verilmiştir. Böylece tarihte ilk kez yaratılan bir canlı için patent hakkı doğmuştur.[10][11][1

     

    bunlar hatrı sayılır şeyler birazdan videoyu izlerim dediğim gibi bilgim var ama uzman görüşü değil

    işte bunların hepsi çürütüldü biz bunun arşatırmasını yapıyoruz hocam her çeşit prof la tartıştık analizler çıkardık bunlar hep uzun vadede büyük 

    zararlar getirecek parayı siktir et sağlık açısından şimdi şaka gibi geliyo ama 10-15 yıl sonra o sazan balığın pulları çıkarsa şaşırma 


    Tengri Türkü korusun
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    Birseyler yazmistim bu konuyla ilgili. Videoyu mobilim izleyedim bir organik tarim teknikeri (mezunu) olarak gelecek gdo da siz istesenizde istemesenizde. 

    Organik herseyi saglikli sanmayin.

    Gdo lu herseyi zararli sanmayin.

    Uzun uzun yazarim daha sonra fakat esko domatesler vb. Tadi boyle degil derseniz gdo dan degil. Melezlemelerden oturudur.


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Böcüklerin Efendisi
    krypt
    krypt's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2004
    Erkek

    Teknik olarak bildiğiniz meyvelerin neredeyse yarısı GDO. Hatta tarım neredeyse komple GDO üzerine kurulu.

    krypt tarafından 03/Kas/13 23:47 tarihinde düzenlenmiştir

    while (1<2)
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo

    gelecekte çok faydalı olacğaı kesin fakat en az 50 yıl yani bizler sadece kobay olabiliriz.


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    glaurung
    glaurung's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Temmuz/2011
    Erkek

    insanoğlu iyi meyve veren ağaçtan ve diğer ekinlerden elde ettikleri tohumları veya çelikleri ektikleri için doğal seleksyonla zaten baya bi genetiği değişti gıdaların, sonra melezleme falan çıktı şimdi de direk genetik olarak değiştiriliyor, bence gerçekten emin ellerde riskleri önceden denenmiş genetik değiştirmelerin zararı olmaz, tabi işin içine ekonomik çıkarlar girince tayyibin nükleere mutfak tüpü de patlıyor demesi geliyor.

Toplam Hit: 1335 Toplam Mesaj: 12