Donanım & Driver
HDD Aldım - 2. El Çıktı (Yine) İade Edilir Mi? - 2.Eli Sıfır Diye Satmak?!
HDD Aldım - 2. El Çıktı (Yine) İade Edilir Mi? - 2.Eli Sıfır Diye Satmak?!
-
banneduser bunu yazdı
Hocam davalık bir durum oluşursa bana sıkıntı olur :) Çünkü haklı iken haksız duruma düşerim çünkü avukat tutacak param yok :D
Sonra esnaf batıyor, batar amk. 50 lira fazla veririm ama bunlarla uğraşmam.
Bir kere kahve değirmeni almıştım n11 üzerinden. Herhalde ellerinde kalan ürünü gönderdiler. Değirmenin içine makine yağı sıkmışlar :D Hay allam. Kahve değirmeni la bu. Bir beni suçlu çıkarmaya çalışıyordu adam.
avukata falan gerek yok, yazıyorsun dilekçeni, derdini anlatıyosun. gidiyosun en yakındaki adliyeye savcıya çıkıp "beni dolandırdılar suç duyurusunda bulunmak istiyorum" diyorsun. kanıtları koyuyosun önüne (konuşma kayıtları, ekran görüntüleri vs vs ), bu olay yüzünden işinin aksadığını , kendi müşterine kötü göründüğünü vs belgeleyebilirsen onları da sok. sonra savcılık arıyo o adamı birader gel bakalım diye.
-
rakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin İade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git Ssd al, daha büyük kapasiteli halini al o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada Firma bu Diski çöpe atamıyor, bi maliyeti var. Tekrar paketlenip, refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış Ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiye'de bunu Normal bir Müşteriye anlatmak zor, evet.
Firma gözünden baktiğimda Hatası, diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum, bana Sifirlanmiş Ürün diye Bilgi Verilmesi gerekiyor. Bu noktada Ayıplı Mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için Dolandirildim dersen, 2 güne dava düşer, disk elinde patlar.
İade Almalari için Başvurunu yap. Yapmazlar ise Türketici Hakem Heyeti'ne başvurursun. iade talabini muklaka, Mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmiş derler ise, Maili delil olarak gösteririsiniz.
değişik,ince bir detây vermişsin. ama,
Refurbished deyince, niyeyse benim aklıma Sadece yeniden Kutulanıp ve yeniden Jelatinip piyasaya sunulan ürün Değil de, cihazın herhangi bir Parçasının Fiziken değiştirilip Satışa sunulması ,aklıma geliyor.
burada Sıfırlanmış Ürün'den yada Refurbished'den kasıt, cihazda, kayıt tutan medya'nın içeriğinin silinip yeniden kutlanarak-jelatinlenerek Firma tarafından satılması mı?
bu ikisi bence farklı. ve buna da uygun bir kelime bulunması lâzım gibi
-
rakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin iade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git ssd al, daha büyük kapasiteli halini al o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada firma bu diski çöpe atamıyor bi maliyeti var. Tekrar paketlenip refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiyede bunu normal bir müşteriye anlatmak zor evet.
Firma gözünden baktiğimda hatası diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum bana sifirlanmiş ürün diye bilgi verilmesi gerekiyor. Bu noktada ayıplı mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için dolandirildim dersen 2 güne dava düşer disk elinde patlar. iade almalari için başvurunu yap. Yapmazlar ise türketici hakem heyetine başvurursun. iade talabini muklaka mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmir derler ise maili delil olarak gösteririsiniz.
Aynen hocam takıldığım/sinir olduğum nokta tam olarak da bu zaten. Dümdüz yaz işte. Daha önce de başıma gelmişti iade etmiştim. n11 ile alınca zaten otomatik mailler geliyor umarım göte gelmeyiz :D
@yolbulucu valla hocam bu işlerde kötüyüm ya. Damarıma basmadıkları sürece yapmam. Umarım iade olur da uğraşmam
-
RitmFarbRacourci bunu yazdırakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin İade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git Ssd al, daha büyük kapasiteli halini al o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada Firma bu Diski çöpe atamıyor, bi maliyeti var. Tekrar paketlenip, refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış Ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiye'de bunu Normal bir Müşteriye anlatmak zor, evet.
Firma gözünden baktiğimda Hatası, diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum, bana Sifirlanmiş Ürün diye Bilgi Verilmesi gerekiyor. Bu noktada Ayıplı Mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için Dolandirildim dersen, 2 güne dava düşer, disk elinde patlar.
İade Almalari için Başvurunu yap. Yapmazlar ise Türketici Hakem Heyeti'ne başvurursun. iade talabini muklaka, Mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmiş derler ise, Maili delil olarak gösteririsiniz.
değişik bir detây vermişsin. ama,
Refurbished deyince, niyeyse benim aklıma Sadece yeniden Kutulanıp ve yeniden Jelatinip piyasaya sunulan ürün Değil de, cihazın herhangi bir Parçasının Fiziken değiştirilip Satışa sunulması ,aklıma geliyor.
burada Sıfırlanmış Ürün'den yada Refurbished'den kasıt, cihazda, kayıt tutan medya'nın içeriğinin silinip yeniden kutlanarak-jelatinlenerek Firma tarafından satılması mı?
bu ikisi bence farklı.
Onu bilmiyorum ama Türkiye de herşeyde olduğu gibi bunda da bu şekilde düzenlemeler yok. Yahu Avrupa da çiftçiliğe bile öyle düzen getiriyorlar ki, tarladan fotoğraf turizmi bile yapıyorlar. Biz inanılmaz şekilde bilinçsiz yaşıyoruz düzen yok birşey yok.
-
RitmFarbRacourci bunu yazdırakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin İade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git Ssd al, daha büyük kapasiteli halini al o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada Firma bu Diski çöpe atamıyor, bi maliyeti var. Tekrar paketlenip, refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış Ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiye'de bunu Normal bir Müşteriye anlatmak zor, evet.
Firma gözünden baktiğimda Hatası, diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum, bana Sifirlanmiş Ürün diye Bilgi Verilmesi gerekiyor. Bu noktada Ayıplı Mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için Dolandirildim dersen, 2 güne dava düşer, disk elinde patlar.
İade Almalari için Başvurunu yap. Yapmazlar ise Türketici Hakem Heyeti'ne başvurursun. iade talabini muklaka, Mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmiş derler ise, Maili delil olarak gösteririsiniz.
değişik,ince bir detây vermişsin. ama,
Refurbished deyince, niyeyse benim aklıma Sadece yeniden Kutulanıp ve yeniden Jelatinip piyasaya sunulan ürün Değil de, cihazın herhangi bir Parçasının Fiziken değiştirilip Satışa sunulması ,aklıma geliyor.
burada Sıfırlanmış Ürün'den yada Refurbished'den kasıt, cihazda, kayıt tutan medya'nın içeriğinin silinip yeniden kutlanarak-jelatinlenerek Firma tarafından satılması mı?
bu ikisi bence farklı. ve buna da uygun bir kelime bulunması lâzım gibi
Tamir de görmüş olabilir, parçası değişmiş olabilir farkli işlemlerde olabilir, en temizi sıfırlanmış ürün demek. İşlemin ne olduğunun çok bi önemi yok. Firma tarafından sıfır ürün diye kabul edilir. Firma gerekli garanti ve desteki sifir gibi verecektir.
Ek olarak aldiğiniz yerin durumdan haberi de olmayabilir. X bir toptancidan direk alıp gönderiyordu. Bu noktada toptancıdan kaynaklı bu sorunda olmuş olabilir. kişinin haberi bile yoktur. içinde ki dosyalarin yatiliş tarihine bakar isen sana farkli bir görüş de verecektir.
-
rakkoc bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdırakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin İade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git Ssd al, daha büyük kapasiteli halini al, o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada Firma bu Diski çöpe atamıyor, bi maliyeti var. Tekrar paketlenip, refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış Ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiye'de bunu Normal bir Müşteriye anlatmak zor, evet.
Firma gözünden baktiğimda Hatası, diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum, bana Sifirlanmiş Ürün diye Bilgi Verilmesi gerekiyor. Bu noktada Ayıplı Mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için Dolandirildim dersen, 2 güne dava düşer, disk elinde patlar.
İade Almalari için Başvurunu yap. Yapmazlar ise Türketici Hakem Heyeti'ne başvurursun. iade talabini muklaka, Mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmiş derler ise, Maili delil olarak gösteririsiniz.
değişik,ince bir detây vermişsin. ama,
Refurbished deyince, niyeyse benim aklıma Sadece yeniden Kutulanıp ve yeniden Jelatinip piyasaya sunulan ürün Değil de, cihazın herhangi bir Parçasının Fiziken değiştirilip Satışa sunulması ,aklıma geliyor.
burada Sıfırlanmış Ürün'den yada Refurbished'den kasıt, cihazda, kayıt tutan medya'nın içeriğinin silinip yeniden kutlanarak-jelatinlenerek Firma tarafından satılması mı?
bu ikisi bence farklı. ve buna da uygun bir kelime bulunması lâzım gibi
Tamir de görmüş olabilir, parçası değişmiş olabilir, farkli işlemlerde olabilir, en temizi Sıfırlanmış Ürün demek. İşlemin ne olduğunun çok bi önemi yok. Firma tarafından Sıfır Ürün diye kabul edilir. Firma gerekli Garanti ve Desteki, sifir gibi verecektir.
Ek olarak aldiğiniz yerin, durumdan haberi de olmayabilir. X bir toptanci'dan direk alıp gönderiyordu. Bu noktada toptancı'dan kaynaklı bu sorunda olmuş olabilir. kişinin haberi bile yoktur. içinde ki dosyalarin Yaratiliş Tarihine bakar isen sana farkli bir Görüş de verecektir.
^^` bu da iyiymiş.
anladım ama Fiziki Parça değişiminde Garanti-Servis-Destek durumu sıkıntı gibi. aklıma şu geldi, satışa aracılık eden Firma battı, Garantisi dahilinde Servisine kim bakacak, yada bu işi kim yüklenecek? (gerçi bu konudan farklı bir soru oldu ama., dağıtıcı'sının başına mı, ithalatçı'sının başına mı ekşiyeceğiz. bir de bu uzaktan(net'ten) satış. )
RitmFarbRacourci tarafından 21/Şub/21 14:06 tarihinde düzenlenmiştir -
RitmFarbRacourci bunu yazdırakkoc bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdırakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin İade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git Ssd al, daha büyük kapasiteli halini al, o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada Firma bu Diski çöpe atamıyor, bi maliyeti var. Tekrar paketlenip, refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış Ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiye'de bunu Normal bir Müşteriye anlatmak zor, evet.
Firma gözünden baktiğimda Hatası, diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum, bana Sifirlanmiş Ürün diye Bilgi Verilmesi gerekiyor. Bu noktada Ayıplı Mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için Dolandirildim dersen, 2 güne dava düşer, disk elinde patlar.
İade Almalari için Başvurunu yap. Yapmazlar ise Türketici Hakem Heyeti'ne başvurursun. iade talabini muklaka, Mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmiş derler ise, Maili delil olarak gösteririsiniz.
değişik,ince bir detây vermişsin. ama,
Refurbished deyince, niyeyse benim aklıma Sadece yeniden Kutulanıp ve yeniden Jelatinip piyasaya sunulan ürün Değil de, cihazın herhangi bir Parçasının Fiziken değiştirilip Satışa sunulması ,aklıma geliyor.
burada Sıfırlanmış Ürün'den yada Refurbished'den kasıt, cihazda, kayıt tutan medya'nın içeriğinin silinip yeniden kutlanarak-jelatinlenerek Firma tarafından satılması mı?
bu ikisi bence farklı. ve buna da uygun bir kelime bulunması lâzım gibi
Tamir de görmüş olabilir, parçası değişmiş olabilir, farkli işlemlerde olabilir, en temizi Sıfırlanmış Ürün demek. İşlemin ne olduğunun çok bi önemi yok. Firma tarafından Sıfır Ürün diye kabul edilir. Firma gerekli Garanti ve Desteki, sifir gibi verecektir.
Ek olarak aldiğiniz yerin, durumdan haberi de olmayabilir. X bir toptanci'dan direk alıp gönderiyordu. Bu noktada toptancı'dan kaynaklı bu sorunda olmuş olabilir. kişinin haberi bile yoktur. içinde ki dosyalarin Yaratiliş Tarihine bakar isen sana farkli bir Görüş de verecektir.
^^` bu da iyiymiş.
anladım ama Fiziki Parça değişiminde Garanti-Servis-Destek durumu sıkıntı gibi. aklıma şu geldi, satışa aracılık eden Firma battı, Garantisi dahilinde Servisine kim bakacak, yada bu işi kim yüklenecek? (gerçi bu konudan farklı bir soru oldu ama., dağıtıcı'sının başına mı, ithalatçı'sının başına mı ekşiyeceğiz. bir de bu uzaktan(net'ten) satış. )
Garantiyi satici değil, dispritör firma verir. Örneğin; Sokak arasinda ki telefoncudan samsung telefon alinca o adama değil samsung'un dispritörünün belirlediği servise götürmek gerekiyor.
-
rakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin iade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git ssd al, daha büyük kapasiteli halini al o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada firma bu diski çöpe atamıyor bi maliyeti var. Tekrar paketlenip refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiyede bunu normal bir müşteriye anlatmak zor evet.
Firma gözünden baktiğimda hatası diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum bana sifirlanmiş ürün diye bilgi verilmesi gerekiyor. Bu noktada ayıplı mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için dolandirildim dersen 2 güne dava düşer disk elinde patlar. iade almalari için başvurunu yap. Yapmazlar ise türketici hakem heyetine başvurursun. iade talabini muklaka mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmir derler ise maili delil olarak gösteririsiniz.
bence hayır, burda adamın suçu refurbished ürünü normal diye yollaması değil, bu konuda yalan söylemesi. dolandırıcılıkta bu zaten, adamın hileli bir davranışı var (yalan söylemesi) ve bunu kendine maddi çıkar sağlamak için yapıyor.
Madde 157- (1) Hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan kişiye bir yıldan beş yıla kadar hapis ve beş bin güne kadar adlî para cezası verilir.’’
-
rakkoc bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdırakkoc bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdırakkoc bunu yazdı
. içinde ki dosyalarin Yaratiliş Tarihine bakar isen sana farkli bir Görüş de verecektir.
^^` bu da iyiymiş.
anladım ama Fiziki Parça değişiminde Garanti-Servis-Destek durumu sıkıntı gibi. aklıma şu geldi, satışa aracılık eden Firma battı, Garantisi dahilinde Servisine kim bakacak, yada bu işi kim yüklenecek? (gerçi bu konudan farklı bir soru oldu ama., dağıtıcı'sının başına mı, ithalatçı'sının başına mı ekşiyeceğiz. bir de bu uzaktan(net'ten) satış. )
Garantiyi satici değil, Distributor Firma verir. Örneğin; Sokak arasinda ki telefoncu'dan Samsung telefon alinca o adama değil samsung'un Distributor'ün Belirlediği Servise götürmek gerekiyor.
benim bildiğim şey şöyle;
Sıcak Satışın gerçekleştiği İl'de, şâyet o ürünün(örneğimizde Samsung olsun) servisini veren bir İşyeri/Merkez yoksa, bu ürünün garanti-servis takibini, Satışı yapan Yer üstünden gerçekleştirebiliyorsun, diye biliyorum.
Kargo'lama/Posta'lama işiyle de ilgilenmek gerekmiyor, diye biliyorum.
Ha, o ürünün Servis Yeri, satış'ın yapıldığı il'de varsa, Müşteri doğrudan tamir için o Servis'e vermek(başvurmak) durumunda, diye biliyorum.
ama Uzaktan/İnternet'ten Satış işleminde durum nedir bilmiyorum. bu durumda, senin dediğin Doğru oluyor ,gibi.
-
yolbulucu bunu yazdırakkoc bunu yazdı
Muhtemelen birisinin iade ettiği mal. Tahminlerim,
Birisi aldı, diski takti kurdu, bir arkadasi bu sana yetmez git ssd al, daha büyük kapasiteli halini al o bu dedi. Internetten aldin zaten iade etme hakkin var vs den sonra disk firmaya gitti ve para iadesi alindi.
Bu noktada firma bu diski çöpe atamıyor bi maliyeti var. Tekrar paketlenip refurbished diye satmasi lazim. Sifirlanmış ürün adı altında satılıyor olmalı. Türkiyede bunu normal bir müşteriye anlatmak zor evet.
Firma gözünden baktiğimda hatası diskin içinin sifirlanmamiş olmasi.
Kullanıcı gözünden baktiğimda ise, Ben sifir ürün mü diye sormuşum bana sifirlanmiş ürün diye bilgi verilmesi gerekiyor. Bu noktada ayıplı mal kategörisine giriyor. Gidip bunun için dolandirildim dersen 2 güne dava düşer disk elinde patlar. iade almalari için başvurunu yap. Yapmazlar ise türketici hakem heyetine başvurursun. iade talabini muklaka mail ile de yap ki, 2-3 hafta sonra basvurunuz sistemde yok, süreniz geçmir derler ise maili delil olarak gösteririsiniz.
bence hayır, burda adamın suçu refurbished ürünü normal diye yollaması değil, bu konuda yalan söylemesi. dolandırıcılıkta bu zaten, adamın hileli bir davranışı var (yalan söylemesi) ve bunu kendine maddi çıkar sağlamak için yapıyor.
Madde 157- (1) Hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan kişiye bir yıldan beş yıla kadar hapis ve beş bin güne kadar adlî para cezası verilir.’’
Haksızsın veya yasal olarak suç değil demiyorum. Haklılığını ispatlaman güç. Ben satıcının yerinde olsam savunmamda bu hdd sifirdi 54 saat kullanilmiş, kişi kendisi kullanmiştir ne bileyim ben dispitöreden sifir aliyorum yolluyorum dediğinde, paket de acilmamiş olarak geldiğini soylediğinde soyleyecek ne var. Bilir kişiye gidilir ancak orada ki durumu bilemiyorum. Bilir kişi bu hdd kullanilmiştir diye tutanak tutarsa evet. Ben etliye sütlüye karişmiyim diyip politik rapor tutacaktir. Orada iş sarpa sarar, dava düşebilir.
Birde dava düşerse ben satıcı olsam iftiraya uğradim diye karsi dava acarim. Sonuçta firmam ve kişiliğim karalandı.
Ben bilir kişi olsam diskin içinde bu dosyalar mevcuttur, Kullanılmıştır. Dosya yapisinda ki tarihlemeye gore X tarihinde kullanılmıştır fakat hdd nin içinde RTC olmadiği için dosyalarin meta datasinda ki tarihlerin doğruluğu tespi edilemez, bios dan tarihi değiştirilmiş bir pc den bugun de oluşturulmuş olabilir. şeklinde olacaktir. keskin bir sekilde evet kullanılmış veya hayır kullanılmamiş denileceğini zannetmiyorum.
Yasal olarak haklısın ama bunu anlatabileceğin savci hakim sana denk gelecekmi ?
Bu arada ben kendi görüşümü bildiriyorum. Bu konuda uzman değilim. az sonra avukatım ile görüşeceğim arada bunuda sorarim.
Edit:
Kardesim ile görüştüm, bunun ile ilgili maddi bir zararin olduğunu kanıtlayabilicekse dava acsin diyor. Örneğin bir işletmesin, bu durum yuzunden iş kaybettin. Yada bu diski kullandiğin için dosya kaybettin vs de dava acarsan kâle alırlar. Öbür türlü zaten manevi zararlari umursamiyorlar zarar yok diyip olayi kapatirlar. Bilir kişi işin de ise bir imza için suanda 3. raporu aliyoruz 1.Kesin o kişiye ait. 2. Kesin o kişinin değil, simdi 3. ne olacak musallak. Artık avukatların savunma sekillerine göre ilerleyecek dava, hakimi kim kafalarsa :)
rakkoc tarafından 21/Şub/21 22:52 tarihinde düzenlenmiştir