Hibrid Araç Tavsiye ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek
    mkyb bunu yazdı

    Elektrikli arabalarda elektrik motoru ve batarya aracın altındadır. Aracın önde motor olması gereken kısmı bagaj olarak kullanılıyor. Yani önden alacağı bir darbeden dolayı pilleri zarar görmez. Aracın takla falan atması veya aşırı pert edecek güçte bir darbe yemesi lazım ki pil koruma haznesi parçalansın.

    Tesla arabalarında kullandığı pilleri özel yanmaz bir korumayla kaplıyor. Yurtdışında bir kaç yerde Tesla kaza sonrası yandı haberi oldu ama gerçekliği ispat edilemedi. Zira karşı taraftaki araçtan sızan benzinden dolayı tutuştu deniyor.

    Türkiye şartlarında kullandığımızı düşündüğümde, üretiminde bir yerden çalarlar (bu şase demirleri ve eklem yerlerindeki kaynak yapısı dahil,) yada yolda bi kanalizasyon kapağına denk gelirsin alttan koruma haznesine zarar verebilir kütle olarak. Gerçi aklıma çubuk vb şeylerde gelmiyor değil. 

    Gerçi, ağırlık merkezi ciddi oranda aşağıda görünüyor da, kasis'e girersin yine sıkıntı. Yok çalışmasına girersin yine sıkıntı. 

    Netice olarak Akordeon gibi görece 2ye bölünme dışında, yandan darbe aldığında (standart üretim halinde) içerideki herhangi bir aksamın, örneğimizde Şase'nin yada Profil'lerin(?) batarya muhafazasına ve dolaylı olarak batarya'ya zarar verip, oksijenle buluşması neticesinde Zarar verme olasılığı yok mu, üretim-kullanım-teknolojik maliyetleri dışında?

    illa 2ye bölünmesin veya V şeklinde olmasın da, pert'ede çıkmasın ama bir şekilde o batarya etkilenir gibi geliyor. 

    Aklıma şu da takıldı, +- iklim şartları (yada sıcaklıkları) da ne kadar etkiliyor, bu belli mi?

     

    RitmFarbRacourci tarafından 08/May/19 15:45 tarihinde düzenlenmiştir

    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GoQaN
    GoQaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2015
    Erkek
    RitmFarbRacourci bunu yazdı

    Türkiye şartlarında kullandığımızı düşündüğümde, üretiminde bir yerden çalarlar (bu şase demirleri ve eklem yerlerindeki kaynak yapısı dahil,) yada yolda bi kanalizasyon kapağına denk gelirsin alttan koruma haznesine zarar verebilir kütle olarak. Gerçi aklıma çubuk vb şeylerde gelmiyor değil. 

    Gerçi, ağırlık merkezi ciddi oranda aşağıda görünüyor da, kasis'e girersin yine sıkıntı. Yok çalışmasına girersin yine sıkıntı. 

    Netice olarak Akordeon gibi görece 2ye bölünme dışında, yandan darbe aldığında (standart üretim halinde) içerideki herhangi bir aksamın, örneğimizde Şase'nin yada Profil'lerin(?) batarya muhafazasına ve dolaylı olarak batarya'ya zarar verip, oksijenle buluşması neticesinde Zarar verme olasılığı yok mu, üretim-kullanım-teknolojik maliyetleri dışında?

    illa 2ye bölünmesin veya V şeklinde olmasın da, pert'ede çıkmasın ama bir şekilde o batarya etkilenir gibi geliyor. 

    Aklıma şu da takıldı, +- iklim şartları (yada sıcaklıkları) da ne kadar etkiliyor, bu belli mi?

     

     

    https://www.youtube.com/watch?v=TO8QT3XIdGM

     

    GoQaN tarafından 08/May/19 18:08 tarihinde düzenlenmiştir
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    streetw1se
    streetw1se's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2007
    Erkek
    GoQaN bunu yazdı

     

    * Hybrid araçlar; benzinli motora sahip araçların ek bir elektrik motor ve küçük kapasiteli bir pille, akaryakıt ile hareket ederken pilleri şarj etmesi sonrası dur kalklarda düşük mesafede elektrik motorunu kullanarak daha az yakıt tüketimini sağlayan bir çözüm ve mantıklı değil.

     

    Gelecek tartışmasız  %100 elektrikli araçlarda..

    Hybrit teknolojisi genelde japonların bakış açısını temsil ediyor ama geleceği parlak değil. Çünkü mantıklı ve sürdürülebilir değil. Artık büyük markalar neredeyse dizel motor üretimini sonlandırdı ya da kısa vadeli sonlandırma hedeflerini koydu. Sadece motor değil artık dizel yakıtın maliyeti de benzini geçmiş durumda. Dizel yakıt kesinlikle benzinden daha pahalı olacak. Diyeceğim o ki çok değil 3 seneye bizim gibi 3. dünya ülkeleri dizel motor çöplüğü olacak. 5 seneye de parça bulamayacaklar.  

    Hazır niyetlenmişken %100 elektrikli araç tavsiye ederim. Bunu da sadece yakıt tasarrufu olarak düşünmeyin. Türkiye de en iyi alternatif Renault Zoe 40.

    Bir şarj ile 400km menzilli ve basit bir hesapla bir depo 40KWx0,60TL = 24TL ye doluyor (ev tarifesinde). Sıfır ses, yüksek tork, sıfır emisyon.

    Motorlu taşıtlar vergisi 125TLx2. Motor, şanzıman, yağ vs. gibi parçalar bulunmadığından bakım derdi de yok..

     

     

    valla hocam anlattıkların cok güzelde fiyata baktım 233 Bin TL. Açıkçası o kadar parça yok, maliyeti daha düşük olan bir araca 233 Bin TL vermek biraz ucuk geldi.

    o fiyata ikinci maks 4-5 yasında c200d alırım en azından mercedese binerim :) yada 2014 3.20d alırım bu 2 bin motorda en düşük yakıtlı araç. kalanı da faize atarım 3-5 masrafını cıkartırım aracın. :)

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asi_mali
    asi_mali's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2012
    Erkek

    https://shiftdelete.net/scania-dan-sinirsiz-menzile-sahip-elektrikli-kamyon/amp  


    http://www.tahribat.com/forum/2017-mart-turkiye-ekonomik-krizi-223734/13 http://www.tahribat.com/forum/ulke-ekonomisi-doviz-ve-zamlar-genel-konu-224852/9 https://www.tahribat.com/forum/ulke-ve-dunya-gundem-konusu-6-256260/79 https://www.tahribat.com/forum/ulke-ve-dunya-gundem-konusu-7-256352/65#msg3357950
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tayga
    Tayga's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Haziran/2015
    Erkek

    Bikaç yıl içinde yeni motor teknolojisiyle elektrikli araçlar ortaya saçılacak ve pillerden kaynaklanan sorunlar (ağırlık , maliyet , menzil)   çözülmüş olacak.

    Ayrıca şarj istasyonlarına gerek kalmayacak şekilde dizayn ediliyor.

    Nerden mi biliyorum ? 

    Halihazır 2008 de alınan bir patent üzerine siemens mercedes gibi firmaların bu konuda prototipini başarıyla test etmis olmalari.

    Süpriz olarak son bişey daha ekleyelim.

    Elektrikli araçlarla birlikte pil sektörünün muazzam büyümesini bekleyenler olabilir ama pil sektörü aksine bu senaryoda kan kaybedecek.

    Yeni ve çok güçlü bir sektör doğacak amorf materyaller sektörü.Hali hazır Çin bu metaryelleri üretiyor olsa da henüz pahalı ama ilerde makul seviyelere gelir üzerine yatırım yapılmaya başlanırsa .

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek
    Tayga bunu yazdı

    Bikaç yıl içinde yeni motor teknolojisiyle elektrikli araçlar ortaya saçılacak ve pillerden kaynaklanan sorunlar (ağırlık , maliyet , menzil)   çözülmüş olacak.

    Ayrıca şarj istasyonlarına gerek kalmayacak şekilde dizayn ediliyor.

    Nerden mi biliyorum ? 

    Halihazır 2008 de alınan bir patent üzerine siemens mercedes gibi firmaların bu konuda prototipini başarıyla test etmis olmalari.

    Süpriz olarak son bişey daha ekleyelim.

    Elektrikli araçlarla birlikte pil sektörünün muazzam büyümesini bekleyenler olabilir ama pil sektörü aksine bu senaryoda kan kaybedecek.

    Yeni ve çok güçlü bir sektör doğacak **amorf materyaller sektörü.Hali hazır Çin bu metaryelleri üretiyor olsa da henüz pahalı ama ilerde makul seviyelere gelir üzerine yatırım yapılmaya başlanırsa .

    ** "Amorf Materyaller" derken, biraz daha detaylandırabilir misin? materyal deyince aklıma sadece metal ve/veya alaşımları geldi. @.o,)

    -0-

    @GoQaN : bu adam Avrupa vatandaşı mı, davayı orada nasıl acıyor? Herhangi bir Türk vatandaşı, iç hukuk yolları bitmeden herhangi bir Avrupa ülkesinde türkiye'deki bir şirketi(yada firmayı) dava edebiliyor mu?

    Türkiye için üretilen fiat ile Avrupa için üretilen araç aynı standart'larda mı, kişisel olarak merak ettim. 

     

    RitmFarbRacourci tarafından 09/May/19 02:03 tarihinde düzenlenmiştir

    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
Toplam Hit: 5223 Toplam Mesaj: 47
araç hibrid