Motor Sıcakken Marş Basmaması
-
Merhaba. Kulağa ilginç geldiğinin farkındayım ancak sorun bende olduğundan şaşırmıyorum. Araba en soğuk günlerde bile sorunsuz çalışıyorken 10-20km gittikten sonra motor 90°C'ye ulaşmış oluyor ve her nasıl olursa olsun motor durduktan sonra 70°C'ye kadar soğumadan marş motoru tık bile demiyor hiç dönmüyor. Dönmeyi denemiyor bile.
Sorunun elektriksel olduğundan kesinlikle eminim ancak henüz bulamadım. Daha önce başına gelmiş olan, duymuş olan veya hiç tecrübe etmese de biliyor olan birisi varsa yardımcı olabilir mi lütfen. Bir kez trafikte kavşağın ortasında kaldım motor soğuyuncaya dek 10-15 dk ne küfürler yemişimdir Allah bilir :)
Bu arada belki yardımı olur araç 1991 TofAşk Doğan :)
-
tüp var mı abi?
bizim eski araçta şöyle bir sorun olmuştu. Tüp beyni dedikleri o gazın basıncını düşüren kısım, araç kullanım sırasında aşırı soğuduğu ve yeterli sıcak su devri olmadığı için donduğundan çalışmıyordu.
Biraz beklersek yada o beyin kısmına sıcak su dökersek ısınıp tekrar çalışıyordu.
Bence araç tüplü ise benzinlide kullan bir aynı sorunu yaşayıp yaşamayacağına bak,
-
enjektörler damlatıyor
edit : marş motoru hiç basmıyorsa damlatma sebepli değildir.
-
Araba vurdurunca çalışıyor mu?
Akü den giden kabloyu kontrol et
Marş motorunun sigortasını değiştir
Marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir bunlar ilk bakacakların
-
Aynı sorun benim kangoo da da vardı marş dinamosunu değiştirdiler düzeldi hemen arkasından mazot pompası ve contasını da bana iteklediler :) büyük ihtimalle marş dinamosunda sorun bir baktır derim soğukta yarım marşta çalışan araç biraz gidip bırakınca basmıyordu..
birde radyatördeki suyu kontrol et derim yağ karışmış mı bendeki gibi. Motorun yağ kapağına bak boza rengi sarı sıvı var mı
-
Çok büyük ihtimalle marş kömüründen. Elektrikçiye gidip sadece onu değiştirip bak başka birşey itelemesinler sonra.
-
Marş motorunun kömürleri mantıklı onlara bir bakayım veya baktırayım. Marş motorunu komple değiştirmek biraz masraflı olacağı için onu en sona saklamak istiyorum. Marş motorunun sigortası da ilginç bir öneri ama bakayım tabi. yedek bir sigorta var elimde hemen deneyebilirim.
Vurdurmayı denemek istiyorum ama genel olarak trafiğin ortasında kaldığım için hareket etmemeyi daha fazla tercih ediyorum. Dikkatsiz sürücüler yüzünden bir şey olmasını pek istemem.
Araç tüplü ve son zamanlarda ilk çalıştırma da dahil tamamen tüpte kullanılıyor çünkü birden benzinde çalışmamaya başladı hatta motor sıcakken bile bazen çalışıyor bazen çalışmıyor. Ustaya görütdüm karbüratör tıkanmış temizlenmesi lazım dedi 200₺ istedi ben de kalsın öyleyse dedim neredeyse 3 sefer tüpü fullüyorum o paraya :) Kışın çalışmayacağı için şu sıralar onu da yaptırmak zorundayım sanırım :/
-
90 dereceye kadar ısınması sence normal mi ? ralli mi yapıyorsun :D
-
yunusdogan bunu yazdı
90 dereceye kadar ısınması sence normal mi ? ralli mi yapıyorsun :D
anormal bi durum değil ki bu, olması gereken zaten bu
-
yunusdogan bunu yazdı
90 dereceye kadar ısınması sence normal mi ? ralli mi yapıyorsun :D
Şimdiye kadar kullandığım ve gördüğüm tüm araçlar 90°C civarına çıkıp sabit kalıyor. Üzerine çıktıklarında kenara çekip dinlendiriyoruz (Emektar tırımızı hatırlattınız. Belli mesafe gittikten sonra kenara çekerdik, içinde hazırda bulundurduğumuz şişe şişe suları doldururduk :) ).
Bu arada az önce arabanın yanına gittim denedim tek seferde çalıştı benzinde yine. Anlamadım gerçekten karbüratördense neden bir çalışıp bir çalışmıyor henüz yeterince mi tıkanmamış yoksa başka bir yerde mi bir sorun var. Ancak öncelikli sorunum bu değil, bir ara parayı bulduğumda ona da bakarım.
Cevaplarınız için teşekkür ederim :)
-
elektrik yetersiz geliyordur hocu lpg ye. Benim unoda da aynı sorun vardı röle takıp halletmiştik :)