Motor Sıcakken Marş Basmaması
-
eski araçlarda elektrik tesisat ve kablolarına iyi bakın hocam. elektrik bantı sarılı olanları açıp bakın hatta. kablolarda çürüme oluyor zaman zaman. buda düşük akım ve volt anlamına geliyor.
aracı çalıştırırken marş açık konumda beklemeyin. araca anahtarı takınca hemen çalıştırmaya bakın. marş açık bekleyince gaz beynine çok gaz gidip araç boğuluyor ve çalışmıyor.
aracın benzinde çalışmamasının nedeni (karbüratörlü ise) ağırlıklı olarak lpg de çalışmasından kaynaklanıyor genelde. karbüratörde kelebek denen bir zımbırtı var. onu değiştirip deneyin hocam. 30-50tl gibi bir ücret alırlar.
-
akrepkral53 bunu yazdı
eski araçlarda elektrik tesisat ve kablolarına iyi bakın hocam. elektrik bantı sarılı olanları açıp bakın hatta. kablolarda çürüme oluyor zaman zaman. buda düşük akım ve volt anlamına geliyor.
aracı çalıştırırken marş açık konumda beklemeyin. araca anahtarı takınca hemen çalıştırmaya bakın. marş açık bekleyince gaz beynine çok gaz gidip araç boğuluyor ve çalışmıyor.
aracın benzinde çalışmamasının nedeni (karbüratörlü ise) ağırlıklı olarak lpg de çalışmasından kaynaklanıyor genelde. karbüratörde kelebek denen bir zımbırtı var. onu değiştirip deneyin hocam. 30-50tl gibi bir ücret alırlar.
Marş motoruna giden kabloyu inceledim hiç ek yeri yok hocam aküden direk gidiyor kablosu. Bir de o sebepten bile olsa sadece sıcakken çalışmamazlık yapmaz zaman zaman motor soğukken da başıma gelmesi gerekir diye düşünüyorum.
Benzinde çalışıyor artık o zaman ne oldu da takıldı bilmiyorum şu an bir şey yok umarım olmaz da :)
-
Moustafa bunu yazdıakrepkral53 bunu yazdı
eski araçlarda elektrik tesisat ve kablolarına iyi bakın hocam. elektrik bantı sarılı olanları açıp bakın hatta. kablolarda çürüme oluyor zaman zaman. buda düşük akım ve volt anlamına geliyor.
aracı çalıştırırken marş açık konumda beklemeyin. araca anahtarı takınca hemen çalıştırmaya bakın. marş açık bekleyince gaz beynine çok gaz gidip araç boğuluyor ve çalışmıyor.
aracın benzinde çalışmamasının nedeni (karbüratörlü ise) ağırlıklı olarak lpg de çalışmasından kaynaklanıyor genelde. karbüratörde kelebek denen bir zımbırtı var. onu değiştirip deneyin hocam. 30-50tl gibi bir ücret alırlar.
Marş motoruna giden kabloyu inceledim hiç ek yeri yok hocam aküden direk gidiyor kablosu. Bir de o sebepten bile olsa sadece sıcakken çalışmamazlık yapmaz zaman zaman motor soğukken da başıma gelmesi gerekir diye düşünüyorum.
Benzinde çalışıyor artık o zaman ne oldu da takıldı bilmiyorum şu an bir şey yok umarım olmaz da :)
hocam sadece marş motoruna giden kabloyu değil. aracın motor kaputu altındaki büyün kabloları mümkünse kontrol edin. özellikle gaz tesisatı için kullanılan kabloları. genelde gaz tesisatı için ince kablo kullanılıyor ve çürüyorlar.
-
Sorun çözüldü. Buluncaya kadar belki abartısız 15-20 usta gezdim, aylar harcadım ama sonunda suriyeli gencecik bir usta buldu sorunu. Marş motoruna enerji aktaran rölenin bağlantı uçlarında hafif bir temassızlık varmış adam pense ile sıkıverdi hiçbir sorun kalmadı. Ne yollarda kaldım bu arada bu sorun bulununcaya kadar. Başınıza gelirse hemen buradan başlayın sorunu aramaya :))
Bir de sorunu anlattığımda motorun marş almasının sıcaklık ile ne alakası var dedi güldü adam :D değişime de gerek yok dedi mis gibi basıyor işte marşa dedi helal olsun adama. Hatta para bile almadı o kadar ısrarıma rağmen
Edit: Başlığa sorun çözüldü ibaresi ekleyemedim.
Moustafa tarafından 18/May/18 10:48 tarihinde düzenlenmiştir -
Moustafa bunu yazdı
Sorun çözüldü. Buluncaya kadar belki abartısız 15-20 usta gezdim, aylar harcadım ama sonunda suriyeli gencecik bir usta buldu sorunu. Marş motoruna enerji aktaran rölenin bağlantı uçlarında hafif bir temassızlık varmış adam pense ile sıkıverdi, hiçbir sorun kalmadı. Ne yollarda kaldım bu arada, bu sorun bulununcaya kadar. Başınıza gelirse, hemen buradan başlayın, sorunu aramaya :))
Bir de sorunu anlattığımda motorun marş almasının sıcaklık ile ne alakası var dedi, güldü adam :D değişime de gerek yok dedi, mis gibi basıyor işte, marşa dedi. helal olsun adama. Hatta para bile almadı, o kadar ısrarıma rağmen.
Edit: Başlığa sorun çözüldü ibaresi ekleyemedim.
Sıcaklıkla nasıl alakası yok. Arabanın(Yada Motorun), bir çalışma sıcaklığı Yok mu?
Yaz-Kış , aynı şekilde, İlk Marş`da yada Sabahın ilk saatlerinde ,motor hemen çalışıyor mu?
belkide arabanın uzun süre çalıştırılmaması ile alakalı, Akü`nün suyunun "İyon konsantrasyonu" ile alakalı bir durum olamaz mı?
Sallıyorum tabi ben. ^^D İyonlar, Akü plakalarının üstünde yada altında , birikemez mi, iletime sebep olacak şekilde.
Bence, sen sormamışsın. belki de, ücretsiz yapmasından dolayı.
Günler sonra, konuna yanıt bulup, cevaplandırdığın için, ayrıca, teşekkür ederim ayrıca.
RitmFarbRacourci tarafından 18/May/18 12:11 tarihinde düzenlenmiştir -
kim derdi ki o gencecik suriyelinin bir gün hayatını böyle değiştireceğini :))
-
Her şey sıcaklıkla alakalıdır..
Temas ya da temassızlık da..
Ayrıca
PxV=MxRxT
Motor aşırı ısınırsa conta yakar yatak sarar alırsın eline krank milini.. bi böyle çevirirsin bi böyle. ACEBA OLUR MU diye düşünürsün
-
Biyoteknoloji bunu yazdı
kim derdi ki o gencecik suriyelinin bir gün hayatını böyle değiştireceğini :))
:D sesli güldüm
ltcelik bunu yazdıHer şey sıcaklıkla alakalıdır..
Temas ya da temassızlık da..
Ayrıca
PxV=MxRxT
Motor aşırı ısınırsa conta yakar yatak sarar alırsın eline krank milini.. bi böyle çevirirsin bi böyle. ACEBA OLUR MU diye düşünürsün
Yok aşırı ısınma değil hocam normal çalışma sıcaklıkları arasında ancak ortanın üstündeyken çalışmıyordu. Muhtemelen (tamamen tahminen) sıcaklıkla fiş yuvaları genleşiyor ve temassızlık artıyor (70°C-90°C arası) 70°C'nin altına inince tekrar büzüşüp iletimi devam ettiriyordu diye tahmin ediyorum.
Gittiğim bütün ustalar standart ya marş moturunu değiştirelim dediler ya da bugün bırak yarın bakalım yarın akşama gel dediler ikisini de yapmadım yaptırmadım. Çünkü otel gibi sadece arabanın kalmasına bile para yazıyorlarmış :)
-
Moustafa bunu yazdıBiyoteknoloji bunu yazdı
kim derdi ki o gencecik suriyelinin bir gün hayatını böyle değiştireceğini :))
:D sesli güldüm
( @RitmFarbRacourci , ^^D`) )ltcelik bunu yazdıHer şey, "sıcaklıkla" alakalıdır.. ( @RitmFarbRacourci : Vaşşş ^v z`)
Temas ya da temassızlık da ..
Ayrıca
PxV= M ( @RitmFarbRacourci : bu, ne ki ?) xRxT
Motor aşırı ısınırsa, "conta" yakar, "'yatak' sarar" ( @RitmFarbRacourci : bu da ne demekse? anlamadım gitti. Piston mu, PistonİçiGömlek dedikleri nane mi, Ayvayı yiyor ?.^,) ) , alırsın eline "krank milini " .. bi böyle çevirirsin, bi böyle. ACEBA OLUR MU diye düşünürsün ( @RitmFarbRacourci : ^^D`) )
Yok aşırı ısınma değil hocam, "normal çalışma sıcaklıkları" arasında ,ancak, ortanın üstündeyken, çalışmıyordu. Muhtemelen (tamamen tahminen,) sıcaklıkla, fiş yuvaları genleşiyor ve, temassızlık artıyor (70°C-90°C arası) , 70°C'nin altına inince, tekrar büzüşüp, iletimi devam ettiriyordu diye, tahmin ediyorum.
Gittiğim bütün ustalar standart, ya marş moturunu değiştirelim dediler, ya da bugün bırak yarın bakalım, yarın akşama gel dediler. ikisini de yapmadım, yaptırmadım. Çünkü otel gibi ,sadece arabanın kalmasına bile, para yazıyorlarmış :)
ilginç. ``D)
Aklıma, @Nikoteen `in @SandMan `in profiline yaptığı yorum, geldi. @@,) ^^D
Müzik: Adele , Hello.
RitmFarbRacourci tarafından 18/May/18 18:33 tarihinde düzenlenmiştir -
Tabi arıza tesbiti biraz bilim biraz tecrübe biraz da sanattır..
Arıza kılavuzlarında yazan " makina çalışmıyorsa fişini takın ' ya da düğmesini açın'
Gibi öneriler ne kadar gülünç aptalca gelse de altın kuraldır..
Cihaza enerji gelmiyorsa tüm enerji hattını yolunu kontrol etmek gerekiyor..
Geçmiş olsun