




Recm ( Taşla Öldürme )
-
CHaRMaNDeR bunu yazdı:
-----------------------------recm, bu hatayı, günahı yapan kimseninn günahının ahirete kalmaması için uygulanan bir ceza. Hz. Muhammed s.a.v. dönemine ait farklı görüşler var bu konuda, çok az kişi recm kaldırıldı der, bazı görüşler recm vardı ama bu ceza hiç uygulanmadı çünkü kurallar ve cezalar katı olduğu için kimse cesaret edemedi, ve bazı diğer görüşlerde de vardı ve yapanlar bu şekilde cezalandırıyordu şeklinde fikirler var. Hangisi doğru bilinmez ama kesin olan belli kardeşim. ahirete günah kalmaması için dünyalık ceza şart.
zina büyük günahlardan biliyorsunuz.
Olayın dış görünüşüne ait insanı boyutuna bakıp o bu kadar vahşi bir biçimde öldürülür mü diyorsunuzda, peki o zinayı yapıp etrafına berbat ve iğrenç şekilde örnek teşkil eden kimsenin yaptığı ne? daha büyük bir hata, çünkü sadece kendsinin değil toplumun manevi düzenini bozuyor. onlar yüzünden normal sayılıyor bunlar. peki herkes normal sayarsa bunu kimse temiz kalmaz ki, kiminle evlenecek temiz insanlar?
recm'in uygulanma süreci:, peygamberin, peygamberden sonraki dönem içinde islam halifesinin emri ile gerçekleştirilir. Ve o'nun bu emri de, Allahu Teala'nın kesin af sebebi olur, çünkü Allahu Teala, bunu yapılması halinde affolanacağını Hz. Muhammed s.a.v. aracılığıyla insanlara bildirmiştir.
(kuranı kerimde buna benzer cezai hükümlerdeki ayetlerde gafurur rahim diye isimleri geçer-esmaulhusna dan. manası "gafur: 'çok ca günah işlese bile günahlarını temizler' rahim:'mümin ve inanan kullarını af ile rızıklandırarak merhamet eden. rahmandan farkıda, rahman herkesi affeden manasında, rahimde sadece müminlere, inanlara merhamet gösteren manasında") Yani bu hüküm uygulandığında Allah gaffur ismi ile onu affeder günahlarını siler, rahim ismi ile de inancı sebebiyle mükafatlandırır (er-rahim ismi, daha çok cennet için uygulanacağı bilinen bir isimdir, araştıranlar çok daha güzel açıklamalarını bulacaktır).
Yani verilen cezalar bile insanın ahiretteki mutluluğu için daha güzel ne olabilir dinimizde?
-----------------------------Hocam peki güzel hoş diyorsun. Bu şekilde cezalandırıldığında cennete gidiyor diyorsun. Peki insan öldürmek günah değil mi ?
Bunu yapanlar , o taşı onun kafasına atan adama hiç mi günah yazılmıyor ?
-
Cia bunu yazdı:
-----------------------------onlar taşla öldürür sen* kafasına sıkarsın yada 48 yerinden bıçaklarsın...degişen ne?
*ikinci tekil kişi
-----------------------------1. çoğul şahıs
-
kendilerine nasıl uygun görüyorlarsa öle yapıyorlar ondan sonra da şeriatta islam da böle diyorlar...
Bu yobazlar adam olmaz..Ben Kuranda 16 yaşında kızı 100 kişi taşlayarak öldürsün diye birsey görmedim.
-
ozsar07 bunu yazdı:
-----------------------------İslam buysa ve bunu onaylayan varsa insanlıgından şüphe duyarım yok illa onaylayan varsa da bunlar insan ise ben hayvanım.
hangi birine acınır ki taş atanlara mı yoksa cep telefonu ile vahşeti kendilerine eglence yapanlara mı?
şimdi ben nasıl diyeyim YARADANI SEVERİM YARATILANDAN ÖTÜRÜ diye
-----------------------------ayakta alkışlıyorum bravo bilader
-
Kime konuşuyorum ben yaa :S
2. Sayfada mesaj yazmıştım ama okuyan kim...
Bu olayın recm ile alakası yok, yezidi bi kabileden bi kız müslüman oluyor diye öldürülüyor.
Bi bakıma töre cinayeti...
Alın bi web sayfası daha:
http://www.turkforum.net/showthread.php?t=662285
Bu ve bunun gibi bir sürü olay var, insanlar islam'ı yıpratmaya çalışıyor. Gelmeyin böyle oyunlara...
-
Değerli Kardeşlerim. Dinimizde herşey usülüne göre yapılır. İslamda şeriatın ( İslami ceza hukukunun ) temeli Kuran-ı kerim ayetler ve hadislerdir. Şeriat, kelime anlamı olarak Allahın Koyduğu kurallar ve emirler anlamına gelmektedir. Diğer bir anlamı ise "Gidilen yol, hak yol" anlamına gelmektedir.
İslamda ceza ve infaz konusu Kuranda bir çok ayette açık açık belirtilmiştir. Allah bir Ayet-i kerimesinde "Ey inananlar, size kısasa kısas farz kılındı. Şüphesiz birisini bilerek ve isteyerek öldürenin hükmü aynısı ile idamdır, yanlız karşı tarafın hakkından vazgeçmesi ( katili affetmesi ) müstesna"
Peygamberimiz bir hadisinde " Bir kişi başka birini bilerek nasıl öldürürse, cezası o şekilde idamdır" Yani bundan şunu anlıyoruz. Bir kişi öbürünü bıçakla öldürürse cezası bıçakla öldürülmedir. Silahla öldürürse cezası silahla öldürülmedir.
Peygamberimiz tüm bunları söylerken bir de çok önemli bir şart koşmuştur. "İnfazı devletin mahkemeleri karar verir, siz kimseyi sorgulamadan olayın tam olarak nasıl olduğunu kesinleştirmeden idam etmeyin". İslam herşeyin kolaylığı vardır. Karşı taraf katili affederse o kişi idamdan kurtulur, fakat günahından kurtulamaz. Sorumluluğu yine kendisindedir ve ahirette hesabı sorulacaktır. Allah (c.c.) bir ayetinde şöyle buyurur. "Bizim koyduğumuz kanunlardan başka kanun çıkaranlar işet asıl zalim onlardır, bizim kurallarımızı reddeden islamı reddetmiş olur".
Peygamberimiz bir de şöyle bir ölçü koymuştur. "bir yerde devlet, islam kuralları haricinde bir kural koyarsa o haktır. O kurallar devlet tarafından uygulanır ve uyulması zorunludur. Fakat bu şeriata uygun değilse sorumluluk o kuralları koyanlarındır. Bundan şunu anlıyoruz. Bizim rejimimiz Laik Demokratik Cumhuriyettir. Peygamberimiz devletin koyduğu bu kuralı kabul etmemizi emrediyor. Yani biz bu durumda Cumhuriyete karşı gelmiyoruz tabiki. Fakat islami kurallar tam olarak uygulanmadığı için de onun sorumluluğu kanunu uygulayanlarda değildir, kanunu koyanlarındır. Allah hesabını onlara soracaktır. Bizim üzerimize farz olan devletimizin koyduğu kurallara uymaktır. Din bir bütündür. Tüm şartları ile kabul edilmesi gerekir. Binanın bir taşıyıcı kolonu yıkılsa bina çöker. islamda öyledir. bir kuralını reddetsek bizim de inancımız zedelenir. Kısacası şeriat dediğimiz konu içindeki ceza hukuku şeriatın sadece %5 lik kısmını oluşturur. Ona bakarsak şeriat anlam olarak Allahın emri demek olduğuna göre namaz da oruç ta zekatta şeriattır. Şeriat demek sadece asmak kesmek değildir. İslamdaki ceza kuralları, uyulması gereken gerçek kuralların kaynağı Kuran-ı kerim ve hadislerdir. Bunu reddedemeyiz. Fakat dinimizin bir emri de şeriat kurallarının kişilerin kendi kafasına göre uygulaması değil devletin bu kuralları uygulaması farz kılınmıştır
-
Beyler İslam hukuku ,şahısların yorumlarıyla ,görüşleriyle konuya bağlanmaz.. kiminiz ccanilik dedi ,kiminiz saçmalık dedi..
İslamda Recm var ,bende okudum biliyorum dedim, biri kalkmış hurafedir demiş , okudunmu ,araştırdınmı ???
Peygamber efendimiz s.a.v 'in hayatından kesitler okuyun mutlaka göreceksiniz bu cezanın uygulandığını..
Günümüzde zina yapmak günlük 1 ihtiyaç gibi karşılandığı için ,bu tip cezaların varlığı bir çoğumuza komik gelebilir ama değildir !!
İslam , kendi kafamızda analiz yaparak kurallarını çizeceğimiz birdin değildir.İslam Allah'ın emirleridir,peygamber hadisleridir,peygamber sünnetleridir..
Yok bu cahillik ,efendim bu yobazlık ! gibi sözleri kullanmak yapabileceğiniz en büyük yanlış..
Araştırın Hatıraları okuyun ,gerçek olayları okuyun o şekilde yorum yapın..
-
Tövbe estağfurullah,tövbe estağfurullah,tövbe estağfurullah diye başlayalım söze
Günahın cezasının ahirete kalmaması konusundaki bu kesinlik nereden hocam ? Allah kelamıysa söyle tam yerini bizde bakalım zira bana daha çok yapılan işi bir kalıba uydurmak gibi geldi söylediğin.Allah bunların cezasını dünyada verirseniz ahirette onları bu suçlarından dolayı sorguya çekmeyeceğim diye tam bir söz mü vermiş insanlara ?
Sadece 2 şey soracağım bu ikisine recmi kabul edipte müslümanım diyen birisi cevap versin yada müslümanlığı üzerine hayli düşünsün..
1-)Allah tövbe kapısının ölüm ecel ve korkusu gelip çatana dek kullarına açık olduğunu söylemiştir.Ve affedilmeyecek tek günah kul hakkıdır.Hâl böyle iken bu kişi neden ölümle ölümü geç böyle insan dışı bir şekilde öldürülür ?Sizler hiç mi günah işlemediniz ? O halde neden ahirette rahat etmek için birilerinin sizi bu dünyada cezalandırmasını dilemiyorsunuz ?Derseniz ki onlarında cezasını Allah bu yönde seçmiştir bende size sorarım ;Rahmetinden ümidimizi kesmememizi emreden Allah bu kullarından neden ümidi kesmiştir ama Allah yaptıklarından sorulmaz kullar sorulur ne oldu tıkandı ? cevap alabildik mi hayır..
2-)Allah kullarına kendilerini bile öldürmelerini yasaklamışken böyle hayvani bir katli nasıl caiz kılar ? Bunu Allah'a değil size soruyorum sizin bu konu hakkında düşünmenizi istiyorum.Biz kendimizi öldüremiyoruz yasak diye fakat başkarlarını öldürebiliyoruz zina işledi diye !? İslam insanların sadist eğilimlerini rahatlatabilmek içinde mi seçilmiş bir dinki böyle bir şeyi mazur görsün ? Her insan Allah'ın yeryüzündeki hükümdarlığına bilerek-bilmeyerek,isteyerek yada istemyerek hizmet eden,O'nun bu dünyada kurduğu düzenin çarklılarını döndürmek için bizzat kendisi tarafından görevlendirilmiş elçilerdir.Elçi deyince neden akla sadece Peygamber gelir ? Her insan elçidir ve bu kurulu düzene öyle yada böyle hizmet etmek için yaratılmıştır.Hâl böyle iken aldığımız her nefeste bile bir hizmete tabi iken insan öldürmek nasıl normal karşılanır ?Bu konu Kuran'da görmediğim birşeydir varsada eğer Allah'a inanmakla yetinirim islâm bu vahşeti mazur görenlere kalsın gerçek bu bile olsa,Allah'ın emirleri sorgulanmasa da bir insan olarak böyle birşeyi asla yapmam belki ahirette pişman olurum bu lafımdan ama dünyadayken söylemezsem insanlık namına suç işlemiş sayarım kendimi;Bunu kabullenmektense cezamı çekmeyi tercih ederim ! Her yaşam kutsaldır ve herkes ancak yaşadığı sürece tövbe edip Allah'ın emrettiği yolda ilerleyebilir ölmek,öldürmek çare olaydı bende seni öldürürdüm ahirette de savunmamı yaparken daha fazla günah işlemesin diye öldürdüm derdim var mı böyle bir çelişki ?
Herşeyi bir kenara bırakın Allah'ın emirlerini yerine getirmenin en temel şartı nedir ? Yaşıyor olmak değil mi ? Siz yaşamıyorken emirlerden zaten ne sorumlu olur nede yerine getirebilirsiniz ama birisini böyle katletmekle onun Allah'ın emirlerini yerine getirmek için elinde olan tek şeyi,hayatını,almış oluyorsunuz ve umulur ki bunu caiz gören zihniyetlerden ahirette öldürdükleri kişi hakkında sorulunca onun salih bir kul olması için gereken tek şansını ellerinden aldıkları için,islâmı,hâlen nereden geldiği bilinmeyen varmıdır yokmudur tartısılan bir konuyu net bir emirmiş gibi kabul edip adını karaladıkları için onlara en ufak bir merhamet bile gösterilmez !
Yukarıdada görüldüğü üzere yazdıklarımın dini olarak hiç bir bilgiye (recm) hakkında dayanmamaktadır ama lafa tövbeyle başladım tövbelerin kabul edileceğine ben mi söz verdim ?O halde ben yazıdlarımda yanlışsamda o kadın bir günah işlediysede ulan siz Allah mısınızda tövbe kapımızı kapattınız ? -
Blue_moon bunu yazdı:
-----------------------------Peygamberimiz bir de şöyle bir ölçü koymuştur. "bir yerde devlet, islam kuralları haricinde bir kural koyarsa o haktır. O kurallar devlet tarafından uygulanır ve uyulması zorunludur. Fakat bu şeriata uygun değilse sorumluluk o kuralları koyanlarındır. Bundan şunu anlıyoruz. Bizim rejimimiz Laik Demokratik Cumhuriyettir. Peygamberimiz devletin koyduğu bu kuralı kabul etmemizi emrediyor. Yani biz bu durumda Cumhuriyete karşı gelmiyoruz tabiki. Fakat islami kurallar tam olarak uygulanmadığı için de onun sorumluluğu kanunu uygulayanlarda değildir, kanunu koyanlarındır. Allah hesabını onlara soracaktır. Bizim üzerimize farz olan devletimizin koyduğu kurallara uymaktır. Din bir bütündür. Tüm şartları ile kabul edilmesi gerekir. Binanın bir taşıyıcı kolonu yıkılsa bina çöker. islamda öyledir. bir kuralını reddetsek bizim de inancımız zedelenir. Kısacası şeriat dediğimiz konu içindeki ceza hukuku şeriatın sadece %5 lik kısmını oluşturur. Ona bakarsak şeriat anlam olarak Allahın emri demek olduğuna göre namaz da oruç ta zekatta şeriattır. Şeriat demek sadece asmak kesmek değildir. İslamdaki ceza kuralları, uyulması gereken gerçek kuralların kaynağı Kuran-ı kerim ve hadislerdir. Bunu reddedemeyiz. Fakat dinimizin bir emri de şeriat kurallarının kişilerin kendi kafasına göre uygulaması değil devletin bu kuralları uygulaması farz kılınmıştır
-----------------------------
Kardeş peki İslam ilk geldiğinde Hz. Muhammed neden ilk olarak o devrin yönetim ve yaşam sistemine saldırmıştır?Eğer dediğin gibi olsaydı bu sistemi böle kurmuşlar, benim üzerime düşen bunları koyduğu kuralı kabul etmek sorumlusu ben değlim demesi, demiş olması gerekmez miydi?
Eğer farz olan buysa neden sistemlerine, yaşam biçimlerine saldırarak onları yıktı? Bu farza en başta peygamber uymadı o zaman..
Öyle değil mi ?
-
Zina suçuna taşlayarak öldürme cezası veren müslümanları etkileme ihtimali çok olan, Yahudi ve Hristiyan kutsal metinlerinin konuya bakışını bilmemiz yerinde olacaktır.
1- Yahudi ve Hristiyan Kitaplarında Zinanın Hükmü ve Recm
Zina eden evli erkek ve -kadın, livata yapan ve yapılan, hayvanlarla cinsel ilişkilerde bulunan, nişanlı kızla zina eden, kendi rızasıyla zina etmiş nişanlı kız Yahudi şeriatına göre öldürülür. (Çıkış 23, Levililer 20,. Tesniye 22)
Nitekim bu hükümleri bilen yahudiler kendilerinden zina yapmış bir kadını ve erkeği Rasûlullah (s.a.v.)'a haber verdiler. Hüküm vermesini istediler. O da bunun Tevrat'ta ceza olarak karşılığının ne olduğunu sordu.
Zina edenlerin meydan dayağı çekilerek rezil edildiklerini söylediler. Orada bulunan Abdullah b. Selam (Yahudi iken müslümanlığı seçmiştir) yalan söylediklerini, Tevratta recm cezasının olduğunu söyleyince, Tevrat'ı getirip recm ayetinin üzerine ellerini koyarak okumaya başladılar. Abdullah b. Selam ellerini oradan kaldırınca Tevrat'ta recm ayeti vardır diye itiraf ettiklerinde, Rasûlullah (s.a.v.) zina edenlerin recm edilmelerini emretti, recm olundular (Buhari, Hudud 24, Müslim Hudud 27, Tirmizi Hudud 10, Mace Hudud 10). Bu rivayet neredeyse bütün hadis kitaplarında vardır.