Ulaşım Araçları ve Seyahat
Renault'ta Elektrikli Arabalarını Tanıttı - Renault E-Tech Serisi
Renault'ta Elektrikli Arabalarını Tanıttı - Renault E-Tech Serisi
-
Togg derken, Sony derken Reno'da tanıttı arabalarını.
Önce Renault hibrit tekniğinden bahsetmem lazım. Zira bu konuda neredeyse her bir üreticinin kendine has fikri var ve Renault'da farklı değil. İki araç da içten yanmalı motor olarak 1,6 litre hacimli ve Atkinson çevrimiyle çalışan benzinli motoru kullanıyor. Bu motora bir çift elektrik motoru destek oluyor. Bu motorlardan bir tanesi yüksek voltajlı bir marş motoruyken ikincisi normal bir elektrik motoru. Zaten işin Renault’ya özgü kısmı da bu iki motorun kullanım şekliyle başlıyor. Clio ve Captur ikilisinin E-Tech versiyonları tüm kalkışlarını, ne kadar sert olursa olsun elektrik motoruyla yapacak. Bu sayede Renault güç aktarımında kayıplara neden olabilecek bir kavrama kullanma zahmetinden kurtulmuş. Kavramaya sahip olmayan 4 vitesli bir otomatik şanzıman güç aktarımı için kullanılacak ama bu şanzıman da sıradan bir gezegen dişli setli şanzıman değil. Bunun yerine ralli araçlarında görmeye alışık olduğumuz türden dog box (köşeli dişlilerle çok daha keskin ve kesintisiz ama biraz da konforsuz vites geçişleri yapabilen bir şanzıman türü) şanzımanlara benzer yapıya sahip bir şanzıman söz konusu. Renault iddiası şanzımanın çift kavramalı şanzımanlara yakın performansa sahip olduğu ama onların hassas kavramalarına sahip olmadan unu başarabildiği yönünde. Muhtemelen eğer pillerin şarjı biterse araç nasıl hareket edecek diye düşünmüş olabilirsiniz, ikinci elektrik motoru böyle bir durumda içten yanmalı motordan aldığı güçle pilleri hızlı bir şekilde şarj edecek ve en kısa süreli duruşlarda dahi pillere yeterli enerji depolayabilecek. Yani teori çok sağlam.
Sonuç olarak Renault hibridi yeniden keşfetmek için önemli adımlar atmış. Buradan sonra iki model arasındaki farklara gelebiliriz. Zira Clio E-Tech bir hibritken Captur E-Tech ise prizden şarj edilebilen bir hibrit. İkili arasındaki en belirgin farklılık Clio’da 1,2 kWs’lik lityum-iyon piller kullanılırken Captur’da 9,8 kWs’lik piller kullanılacak olması. Captur sadece elektrikli 65 km civarı bir menzile sahip olacakken Clio’nun da şehirde yapacağı yolculukların yüzde 80’ini elektrikli olarak yapabileceği iddia ediliyor. Clio E-Tech’in sistem gücü 140 HP iken Captur E-Tech Plug-in’in sistem gücü 160 HP olarak açıklanıyor. Son olarak Clio’da kullanılan sistemle ilgili ilginç bir veri paylaşalım: Renault’nun açıklamasına göre bu hibrit yapıda kullanılan bileşenler, Clio E-Tec’in tartıda dizel motorlu bir Clio’dan sadece 10 kg daha ağır çekmesine neden oluyor. Yani gelişim devam ediyor.
Ek olarak bu 2 modelde Türkiye'de üretilecek. Yani yedek parça ve usta sıkıntısı olmayacak. Togg'a büyük rakip geldi bence.
-
Zoe vardı zaten .
-
Kıskanç pezevenkler
-
samaccc bunu yazdı
Zoe vardı zaten .
Zoe aşırı pahalı olmasından ve bayan arabası tipinde olmasından tutulmadı. Şuanda 2017 model ikinci eline bile 180.000 TL istiyorlar. Birde bu Zoe'larda pil kirası denen absürt salakça bir uygulama var. Arabayı alsan bile pil için kira ödüyorsun.
Amk o kadar verdikten sonra gider dizel alırım.
https://www.sahibinden.com/renault-zoe
Türkiye'de priz konusu daha tam oturmadı.
mkyb tarafından 27/Oca/20 18:55 tarihinde düzenlenmiştir -
şu anda elektrik + benzinli motor en mantıklısı
sadece elektrik yetersiz durumda .
-
Fluence ZE var bide. Hepsi Pil Kirasıza geçti.
https://www.sahibinden.com/renault-fluence-z.e.?sorting=price_asc
-
Hybrit geçiş teknolojisidir , tümden elektrikliye geçmemek için firmaların zaman kazanma olayıdır
Bmw gibi büyük bir firmanın honda toyota nın hala safkan premium elektrikli modeli yoktur
Yok zoe yok i3
Keza reno da öyle çöp araçlarla bizi oyalamaya çalışıyorlar.
-
PanxeR bunu yazdı
Hybrit geçiş teknolojisidir , tümden elektrikliye geçmemek için firmaların zaman kazanma olayıdır
Bmw gibi büyük bir firmanın honda toyota nın hala safkan premium elektrikli modeli yoktur
Yok zoe yok i3
Keza reno da öyle çöp araçlarla bizi oyalamaya çalışıyorlar.
Aynı düşünce içerisindeyiz. Bu aralar 1300 cc ve altında turbo motorlu benzinlide kalmak en iyisi ve mantıklısı benim düşüncem.
-
qoqo bunu yazdıPanxeR bunu yazdı
Hybrit geçiş teknolojisidir , tümden elektrikliye geçmemek için firmaların zaman kazanma olayıdır
Bmw gibi büyük bir firmanın honda toyota nın hala safkan premium elektrikli modeli yoktur
Yok zoe yok i3
Keza reno da öyle çöp araçlarla bizi oyalamaya çalışıyorlar.
Aynı düşünce içerisindeyiz. Bu aralar 1300 cc ve altında turbo motorlu benzinlide kalmak en iyisi ve mantıklısı benim düşüncem.
Çevreci diye hibrit aldınız diyelim
2019 yılın otomobili
Toyota corolla hybrit 1.8 motor var
En ucuzu 180 en pahalı paket 220 bin
Ortalamasını alalım 200.000 tl
0-100 11 saniye yani performans bok gibi çünkü 1.8 atmosferik motor var turbo yok benim polodan bile yavaş ki o 1.2 motor
Yakıt tüketimi ortalaması 3.9 yazıyor ama reelde 5 litre civarında
5litre yakıt tüketimi vasat bir performansın yanında da yıllık 3250 tl mtv si var motor hacminden dolayı
Az daha bekleyip tümden elektrikli almak lazım
-
Hybrid Japonların bok yemesi ara geçiş teknolojisidir. Şehiriçinde sürekli dur kalk yapılan trafikte iyidir ama hızlanınca bir faydası yok. Zaten Almanlar Hybrid işine girmedi farkındaysanız. Eskilerin bir lafı var.
Arabayı Almandan, Teknolojiyi Japondan alacaksın diye.
Gerçi bizim Türkler Hybrid arabaya bile LPG taktırarak tarihe geçti. Ferrari alıp LPG taktırmak isteyip beceremeyince Ferrari firmasına soran Türk aklıma geldi. :) Ferrari verin amk arabayı deyip parasını verip geri almıştı aracını.
-
elektriklide togg gerisi tırıvırı :)