Ulaşım Araçları ve Seyahat
Renault'ta Elektrikli Arabalarını Tanıttı - Renault E-Tech Serisi
Renault'ta Elektrikli Arabalarını Tanıttı - Renault E-Tech Serisi
-
LynXMaSTeR bunu yazdı
Araştırmadan sallamışsın sanırım hocam. 10-15 dk da 10 km den daha fazla yol gidecek kadar şarj olabilir. Hatta yeni nesil piller 5 dk da hızlı şarj ile 100 km civarında gidebiliyor diye biliyorum.
Sallamıyorum. Pilin yeni nesil olmasıyla alakası yok. Sen arabaya 220 volt elektriği sunarsan arabanın yapabileceği bir şey yok. Bu arabanın bataryası 220 volt ile 50 saatte full doluyor.
Senin dediğin hızlı şarj için özel priz ve yüksek elektrik akımı lazım ki onuda benzinle çalışan jeneratör sağlayamaz.
Senin dediğin hızlı şarjı Tesla'nın Super şarj istasyonları yapıyor ve onlarda her yerde yok. 1 saat 10 dakikada bataryayı full yapıyor.
https://www.tesla.com/supercharger
https://www.youtube.com/watch?v=5FWlFdLwV94
mkyb tarafından 30/Haz/20 23:50 tarihinde düzenlenmiştir -
mkyb bunu yazdı
Burada atlanan nokta elektrikli araba üretmek dert değil. Dert olan yapay zeka. Yoksa benzinli veya dizel motor yerine elektrik motoru koymuşsun çok büyük bir olay değil.
Mesala Tesla'daki yapay zeka etrafınızdaki arabaların anlık hız ve hareketlerinden kazanın olabileceğini ön görüp fren veya manevra yapabiliyor.
limitless filmindeki gibi kazayı görüyor meret. manyak bişi
-
Togg tanıtıldığı ilk gün de içinde hiç bir yazılımsal aktivite çalışmıyordu.
Eşeğin üzerine kaporta geçirip tanıttılar.
1 motor takayım 1 batarya, yürüsün gitsin değil artık arabalar. F16'dan daha çok içinde yazılımsal iş dönen kocaman bilgisayarlar haline geldiler.
Hareket eden bilgisayar hepsi, at arabası kafasından çıkamadığı için türkler. Hareket ediyor, motoru var tamamdır gözüyle bakıyorlar.
Ve çok net bir biçimde söylüyorum; bataryayı, motoru yurtdışından getirsinler hiç sorun değil ama Türkiye'de o arabaya o yazılımları yazabilecek yazılımcı yok.
Hele 2 senede falan SIFIRDAN yazılımsal olarak o seviyeler gelmek; insan götüyle güler.
neverland tarafından 01/Tem/20 07:03 tarihinde düzenlenmiştir -
ComputerWolf bunu yazdı
Kıskanç pezevenkler
muhahhahajajajajajaha ulan compi tam bir dis mihrak ibnesisin ndndjdjdjj
-
zeybekustasi bunu yazdıakrepkral53 bunu yazdımkyb bunu yazdı
Elektriklide olsan bataryan bitince benzine mahkum oluyorsun. :) Fotoğraftaki araba Tesla Model S P100d. 600 km'den fazla menzili olan bir araba. Sahibi bataryayı komple bitirmek için özellikle uğraşmış olmalı.
220 volt jeneratör elektriği ile 2-3 saat şarj olsa bile 10 km gidecek kadar elektrik depolayamaz. Benzinli veya dizel araba olsaydı sahibi yüreyerek veya otostop çekerek en yakın benzinciden 1-2 litrelik yakıt alarak aracı benzinciye gidecek kadar çalıştırabilirdi.
hocam biz o jeneratörü bagaja koyar yola devam ederiz :)
acaip mantıklı la,
bagaja koy çalışsın
Yanlış bilmiyorsam BMW'nin bir modeli olmasi lazim benzer mantikta calisiyordu... (rakamlar örnekleme için sallamasyondur : ) Arabada benzin deposu ve 800cc gibi bir motor ve pil var. arac pili %20 nin altina indiğinde otomatik benzinden elektrik üretip %70 e kadar sarj ediyor gibi. birde garajda vs otomatik pili tamamlıyor kendisi.
Elektrik ile kendin de sarj edebiliyorsun tabi ki.
edit : Benim gönlüm cybertruck da. iyi bir şöför olmadiğim için SUV tercih ediyorum; Kaldirim, kasis vs affetmem.
rakkoc tarafından 01/Tem/20 18:10 tarihinde düzenlenmiştir -
mkyb bunu yazdıLynXMaSTeR bunu yazdı
Araştırmadan sallamışsın sanırım hocam. 10-15 dk da 10 km den daha fazla yol gidecek kadar şarj olabilir. Hatta yeni nesil piller 5 dk da hızlı şarj ile 100 km civarında gidebiliyor diye biliyorum.
Sallamıyorum. Pilin yeni nesil olmasıyla alakası yok. Sen arabaya 220 volt elektriği sunarsan arabanın yapabileceği bir şey yok. Bu arabanın bataryası 220 volt ile 50 saatte full doluyor.
Senin dediğin hızlı şarj için özel priz ve yüksek elektrik akımı lazım ki onuda benzinle çalışan jeneratör sağlayamaz.
Senin dediğin hızlı şarjı Tesla'nın Super şarj istasyonları yapıyor ve onlarda her yerde yok. 1 saat 10 dakikada bataryayı full yapıyor.
Sadece akım da değil. Cell'lerin anlık ısı durumuna gore overvoltage ve paralel - seri değişimleri de yaparak o süper sarji sağlıyor; mükemmel bir teknoloji.
Türkiyede bilmiyorum ama biz kibirsta hiç bir zaman göremeyiz diye düşünüyorum. Elektrik türkiyede kine göre 7-8 kat daha pahalı burada.