Senede Bir Ay Mı Müslümansınız ?
-
Bu ülkede sadece müslümanmı yaşıo sanki ataistide var satanistide veya müslüman olup ramazan ayında içki içenide sanane kardeşim içen içer satan satar.
Hani müslümanlıkta baskı yoktu hani hoşgörü vardı bunu yapanlar bu dini neresinden anlamışlar merak ediorum.
-
evet sadece 1 ay mı müslümansınız her ay gidip dövmek lazım puhahahahah :)
Kuranda içkiyi üreten satan içen günahkardır demiştir onun içün kimse birbirine ceza veremez. cezası varsa çeker öbür dünyada
-
madem mubarek ayda zıkkımlanacaktın migrosta içkinin her türlüsü satılıyor gidip ordan alsaydın :D
adamı niye günaha sokmaya çalışıyon :D geçende bi filmde görmüştüm eski bir filmdi..adam kadınla yasak ilişkiye girecek,
odada bulunan çerçevelenmiş bi Kur'an ayeti var galiba..üzerini bi kumaşla kapatıp sonra film icabı öyle günaha giriyodu :D
o adamda alkolü sansürlemiş..
// şaka bi yana.. bu gerçekten çok garip bi durum. şimdi içkiyi bırakalım mesela namaz mevzusu..Kardeşim islamın 5
şartında namaz kılmak var mıdır? vardır.. oruç? e o da var..şu oruca önem verdiğin kadar neden namaza önem vermiyosun
dediğinde de ilginç bir yüz ifadesiyle karşılaşabiliyosun..
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------evet sadece 1 ay mı müslümansınız her ay gidip dövmek lazım puhahahahah :)
Kuranda içkiyi üreten satan içen günahkardır demiştir onun içün kimse birbirine ceza veremez. cezası varsa çeker öbür dünyada
-----------------------------
Hoca bana içki satanın günahkar olduğunu söyleyen ayeti bulabilir misin?? Ayrıca konuyla ilgili bir söz vardır, 11 ay yallah 1 ay Allah. -
Hayır ,her ay müslümanım.
-
SpoofU bunu yazdı:
-----------------------------
Hoca bana içki satanın günahkar olduğunu söyleyen ayeti bulabilir misin?? Ayrıca konuyla ilgili bir söz vardır, 11 ay yallah 1 ay Allah.
-----------------------------
bak sana öyle çöplük forumlardan bilgi vermicem..diyanetin sitesine girip bakabilirsin haram içecekler arasında bir metin var >> burada << şimdi burada şöyle bi paragraf var(aşağıda)..peygamberin hadisinin bu hususta ne kadar önemli old. anlatmama gerek yok herhalde..ama bu senin bileceğin iştir ..aklı başında kafası çalışan adamsın..doğruyu bi şekilde bulursun..sana bunları kimse zorla veremez..hadi kal sağlıcakla..
Fıkıh kültüründe, içkiyle mücadelede etkili olunup sonuç alınabilmesi için içki kullanım ve alışkanlığına yol açabilen veya destek veren dolaylı ve yardımcı fiil-lerin de, çoğu zaman içki yasağı kapsamında mütalaa e-dildiği ve aradaki bağın kuvvetine göre mekruh-haram çizgisinde bir nokaya yerleştirildiği görülür. Nitekim şarabın hukuken muteber olmayan bir mal ve necis bir madde sayılması, sarhoşluğun ağır bir suç kabul edilip cezalandırılması, içki ticaretinin yasaklanması, içki ile tedavinin kabul edilmemesi, hatta içki meclisinde bulunmanın bile kınanması İslâm’ın insanlığı içki tut-kunluğundan kurtarma ve toplumda içkinin kökünü kazıma çabasının uzantılarıdır. Hz. Peygamber bir hadislerinde içkiyi üretenin, ürettirenin, içenin, taşıyan ve taşıta-nın, dağıtanın, satanın, bundan gelir elde edenin, satın alanın, ikram edenin ve parasını yiyenin lânetlendiğini bildirerek bu grup insanları ağır bir şekilde kınamıştır (Ebû Dâvûd, “Eşribe”, 2; Tirmizî, “Büyû‘”, 58; İbn Mâce, “Eşribe”, 6). İslâm âlimlerinin çoğunluğu da, bu hadis-ten ve masiyeti işlemekte kimseye yardımcı olunmaması ilkesinden (el-Mâide 5/2) hareketle, şarap üreten kimseye üzüm satma da dahil, içki üretim ve tüketimine yardımcı olmayı doğru bulmazlar. Hanefî hukukçular ise masiyet ve günah olan şeyin içki üretme ve içme fiili olduğunu, buna doğrudan yol açmayan fiillerin, arada kuvvetli bir sebep-sonuç ilişkisi kurulamadığı sürece, ayrı bir zeminde değerlendirilmesi gerektiği görüşündedirler. Ancak Hanefî fakihlerinin tamamıyla hukuk mantığı ve tekniğiy-le alâkalı bu yaklaşımları, onların içkiyle mücadelfe konusunda diğer fakihler ölçüsünde bir hassasiyete sahip olmadıkları anlamına gelmez. Nitekim bütün fakihler, Hz. Peygamber’in üzerinde içki bulunan sofraya oturulmasını yasaklayan hadisinden de (Ebû Dâvûd, “Et’ime”, 18; Tirmizî, “Edeb”, 43) hareketle, müslümanın içki meclisinde bulunmaması, her durum ve şart altında içkiye kar-şı tavır alması, bulunduğu mecliste içki içilmesini ön-lemeye çalışması, buna gücü yetmiyorsa o tür toplantıla-rı terketmesi gereğinden söz ederler. Bu da, toplumda içkiyi önleme, yeni yetişen nesillerin kötü örneklerle karşılaşmasını en aza indirme yönünde alınmış etkili bir tedbirdir.
-
bütün kötülüklerin anası islamdır
-
morportakal bunu yazdı:
-----------------------------
bütün kötülüklerin anası islamdır
-----------------------------terbiyesilik yapma adam akıllı konuş
-
cevap vermeyin kendine marjinal bir görünüm kazandırdığını zannediyor bal kabağı : )
-
morportakal bunu yazdı:
-----------------------------
bütün kötülüklerin anası islamdır
-----------------------------
ne saçmalıosun sen?eyer ben senin dinsiz olmana veya inanmamana saygı gösterip hakaret etmiyorsam sende benim dinime hakaret edemezsin..