folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder SSD Tarayıcıda Hız Veya Akıcılık Sağlar Mı



SSD Tarayıcıda Hız Veya Akıcılık Sağlar Mı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    do_som
    do_som's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2016
    Erkek

    merhaba. 2  yıl önce ssdi kullanıyordum ama dediğim olaya etkisi varmı yokmu hatırlamıyorum

    tarayıcı ile sekmeler cogaldıkca belli biryerden sonra yavaşlama hissediyorum. bu seklemelerin arasında geçişte ve diğer olaylarda ssd'nin olumlu bir etkisi olur mu ?

    görev yöneticisinden baktıgımda ram henüz tamamen kullanılmadan bu kasma işi başlıyor. 

    5-6 yıl öncenin hddsini kullanıyorum :D

    intel 4460 işlemci

    8gb ddr3 ram var

    do_som tarafından 06/Nis/21 11:23 tarihinde düzenlenmiştir
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    67Impala
    67Impala's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2015
    Erkek

    hocam her türlü bir fark görürsünüz.az önce denedim chrome u açtım hemen 35 tane farklı siteyi farklı sekmelerde açtım kasmadı seri çalıştı.(cihaz bilgisi = i5-7th /8gb-ddr4/860evo ssd)

     

    67Impala tarafından 06/Nis/21 11:33 tarihinde düzenlenmiştir
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    koray
    koray's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    Şu chrome'deki ram artışını çözen var mı :)

    Ssd kullan hocam , bilgisayarın özelliklerine göre win 7-8 olabilir.Hdd ile 10 kullandığımda cpu tavan yapıyordu.SSD aldım ve windows search mutlaka kapatman gerek.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xursi
    xursi's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2005
    Erkek
    do_som bunu yazdı

    merhaba. 2  yıl önce ssdi kullanıyordum ama dediğim olaya etkisi varmı yokmu hatırlamıyorum

    tarayıcı ile sekmeler cogaldıkca belli biryerden sonra yavaşlama hissediyorum. bu seklemelerin arasında geçişte ve diğer olaylarda ssd'nin olumlu bir etkisi olur mu ?

    görev yöneticisinden baktıgımda ram henüz tamamen kullanılmadan bu kasma işi başlıyor. 

    5-6 yıl öncenin hddsini kullanıyorum :D

    intel 4460 işlemci

    8gb ddr3 ram var

    Atom işlemcili pclere bile SSD taktığı da yüzde 500 fark ediyor. HDD  okuma yazma Max 50 MB SSD ler en kötüsü 500-600 MB sen buradan pay biç . 

    Yani kesin fark eder bekleme :D


    Yanıyorum söndürenin *mk!! İpimle kuşağım, ....... ......!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    koray bunu yazdı

    Şu chrome'deki ram artışını çözen var mı :)

    Ssd kullan hocam , bilgisayarın özelliklerine göre win 7-8 olabilir.Hdd ile 10 kullandığımda cpu tavan yapıyordu.SSD aldım ve windows search mutlaka kapatman gerek.

    Önbellek doldukça kapatıp açıyom hocam başka bi çözümüm yok :D 3 4 saatte bir açıp kapatıyorum yoksa hem kasıyor hem gavur şeyi gibi yanıyo alet.

    i5 3317 8gb ram . ssd var.

    ssdden önce neredeyse pcye tövbe eder hale gelecektim. Şimdi iyi gene

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    koray
    koray's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    joe_black bunu yazdı
    koray bunu yazdı

    Şu chrome'deki ram artışını çözen var mı :)

    Ssd kullan hocam , bilgisayarın özelliklerine göre win 7-8 olabilir.Hdd ile 10 kullandığımda cpu tavan yapıyordu.SSD aldım ve windows search mutlaka kapatman gerek.

    Önbellek doldukça kapatıp açıyom hocam başka bi çözümüm yok :D 3 4 saatte bir açıp kapatıyorum yoksa hem kasıyor hem gavur şeyi gibi yanıyo alet.

    i5 3317 8gb ram . ssd var.

    ssdden önce neredeyse pcye tövbe eder hale gelecektim. Şimdi iyi gene

    Aynen hocam.9 sekme açık ram %54-56.Dün windows10 için ek güncelleme ve dell için firmware güncellemesi yaptım o mu fayda etti normalde daha fazla olurdu .600-700 mb arası şimdi :)

     

    koray tarafından 06/Nis/21 12:08 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DarkSkull
    DarkSkull's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2008
    Erkek
    xursi bunu yazdı

    Atom işlemcili pclere bile SSD taktığı da yüzde 500 fark ediyor. HDD  okuma yazma Max 50 MB SSD ler en kötüsü 500-600 MB sen buradan pay biç . 

    Yani kesin fark eder bekleme :D

    Max 50 MB olduğunu kim söyledi sana. O dediğin 15 sene önceki 5400 Rpm dizüstü bilgisayar harddisklerindeydi. Şu anki disklerin 130 MB'a kadar çıktığını gördüm.

    Ben de ssd kullanıyorum. Firefox'u SSD'ye kurdum ama profil klasörü normal diskte. Yani sadece açılış hızı hızlanmış olması lazım sonrasının ssd ile alakası yok. Bende pek kasma falan olmuyor. İşlemci i7 4790k, Ram: 16 GB. Profil klasörünü temizlemeyi dene. Bir de disk birleştirme çalıştır.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek

    pagefile.sys bak boyutu ne kadar.  eğer o büyük ise ondan yavaşlama başlayabilir.

    8 gb ram chrome için iyi bir boyut. ssd her türlü fark ettirir tabi. 

    normalde chrome açıldıktan sonra diskten çok ramle ilgisi var ama yinede ram şişiyorsa pc başlıyor pagefile dosyasına aktarma yapmaya sonra bakıyorsun i5 makina kasılıyor.

    ssd olursa en azından bu işlemleri roket gibi yapar kasma olayı neredeyse biter.


  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    do_som
    do_som's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2016
    Erkek

    Herkese teşekkürler ssd almak farz oldu.

    ramdisk diye bir programla denedim. portable opera kurdum 10-15 sekme açdım hem hızlı açılıyor hemde sekmeler arası geçiş çok hızlı :D

    Demekki ssd alırsam biraz daha rahat edicem.

     

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    yalinyalniz
    yalinyalniz's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Kasım/2020
    Erkek
    67Impala bunu yazdı

    hocam her türlü bir fark görürsünüz.az önce denedim chrome u açtım hemen 35 tane farklı siteyi farklı sekmelerde açtım kasmadı seri çalıştı.(cihaz bilgisi = i5-7th /8gb-ddr4/860evo ssd)

     

    ben hddde 200 sekmeyle çalışıyordum hocam tık etmiyordu; önemli olan ram ve işlemci, disk sonra gelir :D

    Konu sahibi hocamın sorusuna gelirsek, fark ettirir çünkü normal kullanımda cache ve statik dosyalarda hem ram hem disk kullanımı yapar ve diskten rame veri ne kadar hızlı aktarılırsa o kadar iyi ama genel olarak tarayıcının ilk açılış süresi, işletim sistemi ilk açılış süresi ve kullanımda rahatlığı fark edersiniz önce :)


    ne yazsak boş
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    do_som
    do_som's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2016
    Erkek

    şuan windows 10 kullanıyorum. Sizce ssd alınca yeni sistem olarak win 8.1 mi kurayım yoksa 10 mu ?

Toplam Hit: 823 Toplam Mesaj: 24
ssd tarayıcıda hız veya akıcılık sağlar mı