Bilim Teknik Teknoloji
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
-
Dostum bunlar 250 -300 senelik meseleler..
Ben 50 yaşında makina mühendisiyim..
Özel olarak da Termodinamikçiyim , benim işim yani
Hesabını kasabını teorisini yaptık ..
Bir şey yapacaksan yap tabi ki de o yolun çıkmaz yol olduğunu söylüyorum.. ben sana öğrenme demiyorum .. zaten temel şeyleri çok özet anlattım..
Soru sormuşsun cevabını veriyoruz, okumuş adamsın gözünü seviyim..
BÜDÜT: Yunus çengel termodinamik'i oku
ltcelik tarafından 28/Mar/20 03:29 tarihinde düzenlenmiştir -
ltcelik bunu yazdı
Yav bir laf vardır.. ".. senin.. kadar benim şeytanskmişliğim var. ^^D` " diye.. BU motorları icat eden elin gavuru düşünmemiş midir?
Mühendislikte şu an içtenyanmalı ( Can'ı-Gönülden ^^D` ) iki tür motor var
1 OttoMotor(Benzinli)
2 DieselMotor(Motorinli)
Diesel Motorun yakıtının, verimli çalışabilmesi için Yüksek Basınç gereklidir.. Basınçla beraber, Sıcaklık da artar ,ve piston üst noktaya gelirken, ateşleme kendiliğinden oluşur.
Bu Diesel motora Benzin koyarsanız , piston üst noktaya gel'meden (benzin?) yanar, ve fazla ters kuvvet oluşur(krankı düz yöne çeviren kuvvet azalır, çünkü erken yanmıştır.) hem verimden düşürür
hem de Yataklara(silindir? iç çeperlerine) zarar verir vs.
OttoMotor'a hadi bi şekilde Diesel yakıt verdiniz.. ( benim arkadaşın arabasına, dingil pompacı Mazot koymuştu :D bir hafta çıkmadı tamirden )
Otto(Benzin'i)Motor çevriminde Sıkıştırma Oranı, Diesel motora göre ,çok Düşüktür. Yakıt, kendiliğinden Tutuşma Sıcaklığına gelmez/gelmesi de istenmez .kendiliğinden yanma eğilimini düzeltmek için, eskiden Kurşun katılırdı benzine .
(Dünyanın anasını skmiştir bu Kurşun zaten. Bunu ispat eden Bilim Adamını yok etmeye bile çalışmıştı Petrol Tröst'leri(tekel,şirket).. Belgesel Cozmos'da anlatılmıştı bu olay, izleyin . Dünyanın yaşını hesaplamaya çalışırken, %0 Kurşun'suz bir Ortam gerekiyordu (RadyoAktif Elementler, eninde sonunda Kurşuna dönüştüğü için )Bu yüzden Buji Yanma Odasında, yeterli Basınç ve Sıcaklık oluşmadığı için, mazot verimli yanmaz veya hiç yanmaz.
Tüm yakıtların yanmasından zaten, İki Ana Ürün çıkar ;CO2 ve H2O(SuBuharı)
https://www.sekizsilindir.com/2016/07/sikistirma-orani-benzin-dizel-motor.html
https://www.ceyrekmuhendis.com/otto-cevrimi-benzin-ve-dizel-cevrimi/
https://www.slideshare.net/nac94/otto-ve-dizel
Büdüt : Soruyu biraz yanlış anlamışım ama son dediğime geliyoruz : HC tabanlı tüm yakıtlardan, CO2 ve H2O çıkar
Yanma hacmine Su'yu ayrıca gönderirsen, hem Güç hem Verim düşer
Şu mesajına bakacağıdım unuttum.
Benzin, sıkıştırma oranı düşük olduğu için, daha erken tutuşuyor (yada alev alıyor) değil mi? (yada Tutuşma sıcaklığı( AlevAlma sıcaklığı) düşük olduğu için.)
ama şunları da anlamadım;
"patlama dediğimiz şey; ısnıma değil, soğumadır .. .genleşerek soğuma." (vazgeçtim, bu cümle oldukça güzel.)
Su dediğin bir küldür(bu saçma değil mi) yani..( yakıtın yandıktan sonraki hali ) külü yakarak enerji elde edemezsin.. Boş iş yani...
~@~
şu mesaj da güzelmiş.
real_agabey bunu yazdıAnlatmaya çalıştığını bilen kişi anlar, fakat bilmeyeni yanlış yönlendirebilir. (Su, yanma odasına Su Buharı olarak, çok çok az girer)
HidroKarbonların(HC) (Benzin,Mazot,Alkol türevleri, Solvent türevleri) genel formülü CnHn şeklindedir. İçerisinde az miktarda S(kükürt) ve N(Azot) ta bulundurur.
Yanma reaksiyonu tam, verimli yanmada
CnHn + O2 ==> CO2+H20+SO2+NO2 + Enerji .{(KarbonDiOksit + Su) baştaki 2 bileşik bunlar heralde}
Bu şekilde iken tam yanma gerçekleş'mediği zaman; CO(KarbonMonOksit ) + S0 + NO + H2SO(SülfirikAsit) gibi ürünler çıkar.
Kurşun ise, Artan motor sıcaklığından dolayı benzinin kendi kendine (erken?,(tutuşma sıcaklığının düşük olması?ndan dolayı)) yanmasını engelleyip, vuruntu oluşmasını engellemek için, KurşunTetraEtil olarak konulurdu . .Yerine Etanol(solvent bu mu?) de aynı işi görmektedir.
Tam Yanmanın gerçekleşmesi için Sıcaklığın yeterince Yüksek olması, (basınç arttırılarak, Turbo vs olaylarına girmiyorum.) ortamda Yeterince Oksijen olması yeterlidir.Bunları sağlayamazsan, verim düşer.
Enerjiyi arttırmanın tek yolu, Enerji Değeri daha yüksek olan ,yakıt kullanmaktır. (Burada Bağ sayısı mı önemli, Karbon sayısı mı?)
Ne kadar ekmek o kadar köfte.
Hidrojen yanıcı, Oksijen yakıcı , Su söndürücüdür. (Su)Yakıt değildir , yanma odasında işi olmaz. (Su söndürücü derken, Sıcaklığı mı, Basıncı mı, Bağ sayısını mı, Tanecik sayısını mı, Oksijenin Bağ yapma yeteneğini mi, düşürüyor,)
bir-iki sorum oldu ama ^.-,)
Kafa gitti.
~@~
bence @RetRet, sen dene, gözlerinle gör.
bu arada; Vaporized Adapted Diesel Motor ^^D`
-
Cevap verirdim ama RETRET kızıyor..
Bir de Django Unchained ı izliyom..
Sonra yazarım . RETE söyleme ama..
-
ltcelik bunu yazdı
Cevap verirdim ama RETRET kızıyor..
Bir de Django Unchained ı izliyom..
Sonra yazarım . RETE söyleme ama..
^^D`
Saygılar, sevgiler.
devaaaam..
-
ltcelik bunu yazdı
Cevap verirdim ama RETRET kızıyor..
Bir de Django Unchained ı izliyom..
Sonra yazarım . RETE söyleme ama..
Niye kızayım haci :) ortalığı istemeden biraz karıştırdım çok fazla bızıklayamıyorum telefonu.
-
Hayır benzinin sıkıştırma oranı diye bir şey yok.
Benzini yüksek sıkıştırma oranli bir motora verirsen ,piston üste gitmeden yanar ve ters dönme etkisi yaratır. Bizim ihtiyacımız üst noktada ateşlemiş aşağı giderken düz dönme. İçten yanmalı motorların prensiplerine bak. Atesleme avansı nedir vs.
Su bir yanma ürünüdür. Yanmış Hidrojen..Teknik olarak bir küldür.
Patlama ( explode ) genelde ani hacim büyümesidir. ( bazen küçülmesi de benzer etki yaratır / implode balıkçılar balık avlamak için dinamit yerine boş tüp atarlar derindeki balığa.. deniz altıları avlamak için de yapılır )
Ret gelmeden sıvışalım
-
ltcelik bunu yazdı
Hayır benzinin sıkıştırma oranı diye bir şey yok.
Benzini yüksek sıkıştırma oranli bir motora verirsen ,piston üste gitmeden yanar ve ters dönme etkisi yaratır. Bizim ihtiyacımız üst noktada ateşlemiş aşağı giderken düz dönme. İçten yanmalı motorların prensiplerine bak. Atesleme avansı nedir vs.
Su bir yanma ürünüdür. Yanmış Hidrojen..Teknik olarak bir küldür.
Patlama ( explode ) genelde ani hacim büyümesidir. ( bazen küçülmesi de benzer etki yaratır / implode balıkçılar balık avlamak için dinamit yerine boş tüp atarlar derindeki balığa.. deniz altıları avlamak için de yapılır )
Ret gelmeden sıvışalım
50 yaşındaki son abi
-
ltcelik bunu yazdı
Hayır, **benzinin sıkıştırma oranı diye bir şey yok.
Benzini yüksek sıkıştırma oranli bir motora verirsen ,piston üste gitmeden yanar ve ters dönme etkisi yaratır. Bizim ihtiyacımız üst noktada ateşlemiş aşağı giderken düz dönme. İçten yanmalı motorların prensiplerine bak. Atesleme avansı nedir vs.
Su bir yanma ürünüdür. Yanmış Hidrojen..Teknik olarak bir küldür.
Patlama(explode) genelde ani hacim büyümesidir. ( bazen Küçülmesi de benzer etki yaratır/ implode'i balıkçılar balık avlamak için dinamit yerine Boş Tüp atarlar(neeey @@.} ) derindeki balığa.. deniz altı(canlı)ları avlamak için de yapılır )
Ret gelmeden sıvışalım. (^^D` )
*doğru diyorsun. Saçmalamışşım o ifadeyle.
Sıkıştırma Oranı, motora ait bi kavram. lâkin;
Sormak istediğim şuydu; Benzin(dâhâ rafine Petrol ürünü, ve sıvı) ile Motorin(Rafine olmayan Petrol ürünü, ve yine sıvı olarak), her ikisinin de sıvı olarak basınç altında, belli Sıkışma miktarı var mıdır?
Tamam, sıvılar sıkışamaz diyoruz, gaz gibi de değiller diyoruz ama, bana biraz saçma geliyor. Çok emin değilim ama; Su ve Buz arası birbirlerine Hâl değişiminde ve +4℃'de bi anomali gösteriyorlar gibi, ve bu buz, suyun üzerinde yüzebiliyor.
bu Bilgiden hareketle, biri(benzin) diğerinden(motorin'den(ki içindeki malzeme miktarı hayli fazla olması lâzım)) biraz daha sıkışabilir(^^`) gibi geliyor, (yada tersi).
Geçen, üyenin biri Kombi'lerde de suyun basınçla ısınabildiğini yazmıştı. Şimdi adını hatırlayamadım.
bilmiyorum anlatabildim mi?
Kaçtım. RetRet görmesin. ^^`
~@~
@Sunny2003 ^^`
-
Dolu Sıvı olarak verilmiyo zaten.. [ sıvı olarak da girer de hacmin dolusu sıvı değil ] yakıt buharı, sprey olarak ve hava ile sıkışıyor ve ısınıyor.. ya da sıkıştırlarak ısıtılmış havanın içine enjkesiyonla
askeri denizaltılara karşı varil bombası
sıvıların sıkışması çok zordur çok enerji gerektirir. Atom bombası gibi düşünün . atom parçalanamaz ama parçalanırsa kaçın . Bu da gerçek anlamda sıkışmış suyun yanında durmayın demektir . suyun sıkıştırlması
suyu pistonla sıkıştırarak değil de kabaca ağzına kadar su dolu ve sıkıca kapatılmış bir kabı ısıtmak gibi düşünün .. öyleelde edilir. kombiyle olacak iş değiluygulamada belli bir basınç altındaki suyun aşırı ıstılması / kızgın su ( buharlaşması gerekirken basınçla zorla sıvı halde tutulan su ) olarak kullanılır.
Kızgın su / kızgın yağ kazanları bazı sınai proseslerde naylon poşet işlerinde kullanılır çoook tehlikelidir.
Normal buhar kazanı patlamıştı.. bilir kişi olarak gitmiştim 8-10 metre vardı kazan 25-30 metre fırlamıştı çelik kolonları yamultmuştu.Büdüt ifade yanlışı düzeltildi []
-
ltcelik bunu yazdı
Dolu Sıvı olarak verilmiyo zaten.. [ sıvı olarak da girer de, hacmin dolusu sıvı değil ] yakıt buharı, sprey olarak , ve hava ile sıkışıyor(@@,), ve ısınıyor.. ya da sıkıştırlarak ısıtılmış havanın içine enjeksiyonla (püskürtülüyor{sprey'leniyor} )
askeri denizaltılara(bi önceki mesajda ne anlamışım ^^D` @RFR) karşı varil bombası.
Sıvıların Sıkışması çok zordur, çok enerji gerektirir. Atom bombası gibi düşünün . Atom parçalanamaz ama parçalanırsa kaçın (^^D`). Bu da gerçek anlamda Sıkışmış Suyun yanında durmayın demektir.
Suyun Sıkıştırlması
suyu pistonla sıkıştırarak değil de, kabaca ağzına kadar su dolu ve sıkıca kapatılmış bir kabı ısıtmak gibi düşünün .. öyle elde edilir. kombiyle olacak iş değiluygulamada belli bir basınç altındaki suyun aşırı ıstılması / kızgın su ( buharlaşması gerekirken basınçla,zorla sıvı halde tutulan su ) olarak kullanılır.
Kızgın su / kızgın yağ kazanları, bazı sınai proseslerde naylon,poşet işlerinde kullanılır, çoook tehlikelidir.
Normal buhar kazanı patlamıştı.. bilir kişi olarak gitmiştim, 8-10 metre vardı kazan, 25-30 metre fırlamıştı, çelik kolonları yamultmuştu.Büdüt ifade yanlışı düzeltildi []
Benim anladığım, sıkışan Sıvı yada Gaz ısınıyor.
Diğer bi nokta; sıkışan(yapay olarak basınç altında kalan) ne ise, onun alev alma,patlama,tutuşma sıcaklığı düşüyor gibi. Dolayısıyla daha kolay patlıyor gibi.
yukarıdan 4. ve 5. paragraf güzel ama.
~@~
vaporized demişim ama vaporizer olacakmış. ^^D`
Vaporizer adapted Diesel Motor.
RitmFarbRacourci tarafından 01/Nis/20 10:08 tarihinde düzenlenmiştir