Supersport 600Cc Ve 1000Cc Motora Gecis Nasil Olmali ?
-
Arkadaslar,
Kullandigim en buyuk makine simdiye kadar 125cc debriyajli.
Benim kafamda yamaha R6 almak vardi ama okudugum yorumlardan sonra kararsiz kaldim ve acikcasi birazda korkuyorum. Cunku bu motorlarda hatalarin telafisinin hemen hemen sifira yakin oldugunu farkindayim.
Lakin motor sevdasindan da vazgecemiyorum bir turlu. Dedigim gibi bu gecisi nasil yapmaliyim ?
Yani direkt 600cc mi alayim yoksa 250cc veya 300cc kullanip sonra 600cc yemi geceyim.
Mesela su asagidaki resimdekini mi alayim once ( Kawasaki ZX-300 NINJA '2014 - 300cc - Kac kacar bide bu bilen var mi ? )
http://s20.carcdn.gr/3039/3039682_1_b.jpg
Motorcu arkadaslar fikirlerinizi bekliyorum.
-
Ben Cruiser kasa motor kullandım. Sport motor pek tarzım değil. Lakin kullanan bir çok arkadaşım var.
Bu zamana kadar sadece 125CC kullandıysan, emin ol 250CC makinanın duruş ve kalkışlarına alışman, refleks geliştirmen 6 ayı bulur. Sen direk 600CC ile başlamak istersen buna da saygı duyar ve cenazene çelenk gönderirim.
Sportlar çok agresif makinalar. Vites aralıkları çok dar. Trafik sıkıştığında bu makinalar da deliriyor.
Velhasıl önce CBR 250 ile başla, uyum sağla sonra yavaş yavaş CC arttır. Tabi parçalarını otoyoldan toplamalarını istiyorsan o ayrı...
-
Rabinski bunu yazdı
Ben Cruiser kasa motor kullandım. Sport motor pek tarzım değil. Lakin kullanan bir çok arkadaşım var.
Bu zamana kadar sadece 125CC kullandıysan, emin ol 250CC makinanın duruş ve kalkışlarına alışman, refleks geliştirmen 6 ayı bulur. Sen direk 600CC ile başlamak istersen buna da saygı duyar ve cenazene çelenk gönderirim.
Sportlar çok agresif makinalar. Vites aralıkları çok dar. Trafik sıkıştığında bu makinalar da deliriyor.
Velhasıl önce CBR 250 ile başla, uyum sağla sonra yavaş yavaş CC arttır. Tabi parçalarını otoyoldan toplamalarını istiyorsan o ayrı...
Hac bende tavsiye istiyorum. 90% 250cc ile baslama modundayim. Yani herkes biseyler desin. Coluk-Cocuk sahibiyiz motorla uzmayalim :).
Yani 1-2 sene 250cc kullan diyorsun :) once bir alis sonra ?? direkt 600cc mi 400cc-500cc mi fark var mi ?
-
bu ara herkesin dilinde olan çift silindirli yzf r25i düşünebilirsin
cbr 125i olan arkadaş taktı kafaya satıp alacam bundan bi tane diye
çift silindir
36 beygir bence tatmin edecektir
ama ben çıplak hastası olduğum için
veya
derim
edit : şimdi farkettim sanırım 125likdede pek tecrüben yok eş dosttan alıp biniyorsun , o yüzden yüksek ccli bi motor düşünme abi aman diyim.
Bende nolcak lan sakin kullanırım diyordumda heycan anında gaz takılı kaldı denize uçuyordum amq
Genki tarafından 07/Eki/15 10:19 tarihinde düzenlenmiştir -
Reis anlatsin biz dinleyelim;
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
Ayrica surayida gozden gecir sadece;
http://www.motosiklet.net/forum/onlar-hep-bizimle-birlikteler/
Suda r6 dedigin alet karsilastirabiliyosan cbr125 ile bi karsilastir.
http://www.youtube.com/watch?v=ApY9G2kZOOA
Hocam %100 kaza yapacaksin bunu bil, 125 ile kaza yapmak var 600'lük aletle yapmak var. Sen bi gozunde canlandir kaza anini, arka lastigi yaninda izlerken ki o 3 saniyeyi, on tekerin 150 ile giderken kitlendigini filan :)
Sonra yine aliyosan al tabi ki, can senin.
Tavsiyem, herkesin ortak gorusu de budur zaten, dusuk cc motorla sukuter olur 1250lik bi alet olur 1 seneyi-10.000 km bi devir. Trafigi bi ogren motoru bi hisset sonrasi zaten sen istemesende gelir. Ama su alt yapinla 600luk aleti altina alman intihardan baska bisey degil.
-
dhmm bunu yazdıRabinski bunu yazdı
Ben Cruiser kasa motor kullandım. Sport motor pek tarzım değil. Lakin kullanan bir çok arkadaşım var.
Bu zamana kadar sadece 125CC kullandıysan, emin ol 250CC makinanın duruş ve kalkışlarına alışman, refleks geliştirmen 6 ayı bulur. Sen direk 600CC ile başlamak istersen buna da saygı duyar ve cenazene çelenk gönderirim.
Sportlar çok agresif makinalar. Vites aralıkları çok dar. Trafik sıkıştığında bu makinalar da deliriyor.
Velhasıl önce CBR 250 ile başla, uyum sağla sonra yavaş yavaş CC arttır. Tabi parçalarını otoyoldan toplamalarını istiyorsan o ayrı...
Hac bende tavsiye istiyorum. 90% 250cc ile baslama modundayim. Yani herkes biseyler desin. Coluk-Cocuk sahibiyiz motorla uzmayalim :).
Yani 1-2 sene 250cc kullan diyorsun :) once bir alis sonra ?? direkt 600cc mi 400cc-500cc mi fark var mi ?
Dostum ben motorsiklete mobilet ile başladım. İlk vitesli motorum 150CC idi. 5-6 ay kullandıktan sonra yetmediğini farkettim. Hava soğutmalıydı. Uzun yol yapınca şişiyordu. Sattım, sonra arkadaşların motorlarını kullandım hep. Komşumuzun 350CC motoruna adapte olmam da yine bi 5-6 ay sürdü. Şimdi diyeceksin ki ne farkediyor? 150CC motoru 1 viteste kaldırırken verdiğim gaz ile 350CC motor altımdan fırlıyordu neredeyse. Yüksek CC daha güçlü makina demek. Güçlü makina hızlı kalkış yapar. Ani gaz verdiğinde hızlı bir ivme kazanır ve eğer kontrol edemezsen seni üzerinden savurur atar. Bu bahsettiğim cruiser veya chopper motorlar için geçerli ama sport modeller için de geçerlilik gösterir. O yüzden bu tutkuyu ömrünün sonuna kadar yaşamak istiyorsan; 125CC'de ustalaş, 250CC'ye geç. 250CC'de prof. olduktan sonra yani vites değişikliği, gaz-fren dengesi otomatikleştiğinde 400 veya 500CC motoru deneyebilirsin. Amaç motor kullanmaksa 250CC'de gidiyor amk. Hem 1000CC motorlar kadar agresif de değil, trafikte de rahat edersin. Bence 125'te iyice kaşarlan, 250CC de kal.
Hepimiz evli barklı götlü göbekli adamlarız artık. Arkamızdan kimseyi ağlatmaya hakkımız yok.
-
125 bana cok kolay geldi ve hiz yapan birisi de degilim yaw :). Ama "gaz tatli" derler dogrudur.
250cc iyi gibi duruyor. Oyle alip kullanayim.
Birde soyler misiniz bu motorlarda normal kaza disinda ne gibi sakatliklar olabilir. Yani ne bileyim vites koyarken aniden debriyaji salirsan falan ?? Veya hep duyarim gaz yapisti o nedir abi nasil yapisir bu ? Mesela 300 le giderken gaz yapisirsa :D :S gittik desenize :)
-
Ahanda adam bunu 2300 e satiyor
http://s31.carcdn.gr/5987/5987334_2_b.jpg
Nasil ? 250cc
La 125 ile 250cc arasinda cok fark varmi ki ?
-
Hiç kaza yapmadım. Ama gazla giderken -deneme amaçlı- debriyajı köklediğinde makina boşa salıyor kendini. Gaz kessen ve tatlı bir fren yapsan duracaksın belki ama motoru boşa bırakınca fren daha da bi hassaslaşıyor. Daha sert bir fren kullanman gerekiyor ve bu da diskin kitlenmesine ve motorun kızaklamasına sebep oluyor. Motorun hızına bağlı olarak sağa veya sola doğru savruluyor, üstünden seni atıyor ve gözün gibi baktığın yemeyip benzin aldığın motor gözünün önünde yan yatıp sürükleniyor veya şanssızsan takla atıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=Y8TQkWQxjms
Ahanda burda farklı örnekleri de var
-
Türkiyede yaşıyorsan yani avrupada değilsen kesinlikle 125 ten 600 e geçiş yapma. 250 den 600 e geçiş daha uygun olacaktır. kaporta vucut. motorluların sevilmediği bir ülkede saniyelik bir hataya bakar.
tekrar yazayım kaporta vucudun. insan hızlı gitmesede biliyorum altında o gücü istiyor. arasıra gazlarım diyor ama öyle olmuyor bastıkça basasın geliyor. sora bir anda gözlerin kararıyor. siren sesleri vs. türkiye burası adam belediyeden habersin yolu kazar oraya denkgelirsin.
-
siyahbereli bunu yazdı
Türkiyede yaşıyorsan yani avrupada değilsen kesinlikle 125 ten 600 e geçiş yapma. 250 den 600 e geçiş daha uygun olacaktır. kaporta vucut. motorluların sevilmediği bir ülkede saniyelik bir hataya bakar.
tekrar yazayım kaporta vucudun. insan hızlı gitmesede biliyorum altında o gücü istiyor. arasıra gazlarım diyor ama öyle olmuyor bastıkça basasın geliyor. sora bir anda gözlerin kararıyor. siren sesleri vs. türkiye burası adam belediyeden habersin yolu kazar oraya denkgelirsin.
Yok hocam Yunanistanda yasiyorum. Burada motorlar sevilir cok var :). Yok bende bazilari gibi delilik yapmayacan yaw :). 250cc o kadar guclumudur ki ? Gozumu korkutmayin :)